Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 20:33
Verwijderd
Net zoals sommige Christenen je heel graag van hun gelijk willen overtuigen, willen sommige Atheïsten ook heel graag dat de hele wereld stopt met geloven.

Live and let live..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 20:40
Verwijderd
nee, de correcte vorm is live and let die
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 03-06-2005 @ 21:40 :
nee, de correcte vorm is live and let die
Niet zoals ik het bedoel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:16
Anne
Anne is offline
Citaat:
Xia schreef op 03-06-2005 @ 21:33 :
Net zoals sommige Christenen je heel graag van hun gelijk willen overtuigen, willen sommige Atheïsten ook heel graag dat de hele wereld stopt met geloven.

Live and let live..
Ik weet niet of Xia dit ook bedoelde, maar iemand die Christenen Gristenen noemt, mag ook wel wat aan zijn eigen bekrompenheid doen.
Oud 03-06-2005, 21:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 19:03 :
Dat is dus niet wat ik bedoel. Ik zeg dat anderen er niet van gediend zijn (van bekeringsdrang dus) en jij antwoordt dat het je niet kan schelen omdat jij er gelukkig van wordt. Wat ik bedoel is dat je moet geven en nemen. Daarom vroeg ik je of jij je nooit iets aantrekt van anderen. Want als je altijd alleen maar doet waar jij gelukkig van wordt en de belangen van anderen negeert, dan maak je jezelf niet bepaald geliefd.
bekrompenheid is niet gelijk aan bekeringsdrang. Verder mag je hier in Nederland je uitspreken over zaken die jou niet aanstaan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:47
Donny must die
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-06-2005 @ 19:31 :
de meeste mensen die naar deze 'duivelse' muziek luisteren boeit het geen ene fuck wat gristenen luisteren.
en de meeste christenen boeit het geen fuck dat er mensen naar duivelse muziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:49
Donny must die
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-06-2005 @ 19:32 :
heb je daar bewijs voor?

een van de eerste plaatjes dat je vind als je zoekt naar death metal
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:50
Donny must die
Citaat:
SnakeZ schreef op 03-06-2005 @ 20:06 :
sarcasme?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 22:49 :
[afbeelding]

een van de eerste plaatjes dat je vind als je zoekt naar death metal
Oh ja, daar staat het: "Satan rocks".
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:54
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 22:53 :
Oh ja, daar staat het: "Satan rocks".
nee ze moedigen kinderen aan andere mensen op te eten, wel duh
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 22:54 :
Oh ja, dat klopt. Vorig jaar heb ik Cannibal Corpse live gezien (ironisch genoeg de vorige editie van Wâldrock). Daar werden ook allemaal mensen geofferd, enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:24
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 23:10 :
Oh ja, dat klopt. Vorig jaar heb ik Cannibal Corpse live gezien (ironisch genoeg de vorige editie van Wâldrock). Daar werden ook allemaal mensen geofferd, enzo.
kut gothics ook
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 23:24 :
kut gothics ook
Ja, daar waren er ook tienduizenden van, want gothicsletjes zijn dol op deathmetal.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
haplo schreef op 03-06-2005 @ 19:39 :
Goed, dus als jij voortaan met enige regelmaat wordt lastig gevallen door atheïsten die willen dat jij stopt met geloven dan vind je dat heel meelevend van ze?
Als die atheisten mij denken dat mijn levensniveau omhoog zal gaan, wanneer ik atheistisch wordt, en ze alleen om die reden mij om de zoveel maanden/jaren lastig vallen, vind ik dat medelevend van hun kant, maar zeg ik vriendelijk bedankt.
Citaat:
Dit soort dingen stoort mij dus echt. Als ik voor de kerk ga staan en liedjes zingen over dat de kerk schuldig is aan genocide omdat ze het gebruik van condooms afkeuren dan ben ik fout.
Als je liedjes gaat zingen wel. Maar als je rustig naar binnen gaat, en een gesprek aangaat met de aldaar aanwezige gelovigen over jouw visies, ben je niet fout.

Daarnaast slaat het werkelijk nergens op dat de kerk schuldig is aan genocide, aangezien de mensen die naar de kerk luisteren er zelf voor kiezen om dat te doen, en helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen daarvan.

Citaat:
Daarnaast heeft bekeringsdrang weinig te maken met medelijden met atheïsten, maar meer met de absurde drang naar één enkele religie.
Leg eens uit hoe jij achter dat absurde motief bent gekomen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 03:14
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
jij ook al?
Oud 04-06-2005, 10:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
cannibal corpse is zo'n ongelofelijke kutband
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:53
Gatara
Gatara is offline
dit topic lijkt me klaar voor een slotje.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:05
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
haplo schreef op 03-06-2005 @ 19:39 :
Goed, dus als jij voortaan met enige regelmaat wordt lastig gevallen door atheïsten die willen dat jij stopt met geloven dan vind je dat heel meelevend van ze?
In het debat van vorige week over de evolutie-theorie vs een christelijke tegenhanger werd de vraagstelling niet bekritiseerd vanuit het oogpunt dat de wetenschap dit debat moest aangaan en deze niet in de kamer thuis hoort, maar dat er aan de evolutie-theorie niet getoornt mag worden.

Een paar jaar geleden kwam de D66 er ronduit voor uit dat bijzonder onderwijs moest worden gesloten.

Nog niet zo lang geleden kreeg een Italiaan, ik geloof Buttiglione of iets dergelijks, toen hij de kans kreeg Eurocommisaris te worden zoveel kritiek vanwege zijn christen-zijn dat hij vrijwillig van de job afzag.

Vlak na de invoering van het homo-huwelijk werd In Leeuwarden een christelijke ambtenaar ontslagen omdat deze uit prinipiele overwegingen geen homohuwelijken wil sluiten.

De Staat is aangeklaagd door een stel feministen die wil dat de staat ingrijpt tegen de SGP, vanwege het vrouwonvriendelijk kararkter van die partij. Dit terwijl de vrouwelijke achterban van de partij zelf een stap terug zet en geen van die vrouwen door die feministen worden vertegenwoordigd.

Invoering van de koopzondagen leidde ertoe dat christenen steeds vaker de moeilijke keuze moeten maken of ze bereidt zijn op zondag te werken of bereidt zijn banen op te geven.

Het wordt voor christenen steeds lastiger in deze maatschappij en overal zien we dat anti-christelijke sentimenten de kop op steken. En als wij dan in diepe rouw God de almachtige smeken om zijn ingrijpen in deze woestijn, want we herrineren ons nog de dagen dat ons land vruchtbaar was, worden wij beschimpt.

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 04-06-2005 @ 12:05 :

Nog niet zo lang geleden kreeg een Italiaan, ik geloof Buttiglione of iets dergelijks, toen hij de kans kreeg Eurocommisaris te worden zoveel kritiek vanwege zijn christen-zijn dat hij vrijwillig van de job afzag.

nee, hij kreeg kritiek omdat ie dubieuze uitspraken heeft gedaan m.b.t. vrouwen en homoseksuelen.
Hoeveel christenen denk je dat er in het Europarlement zitten? Doe niet alsof je 1 of andere minderheid bent die groots gediscrimineerd wordt

Citaat:

Vlak na de invoering van het homo-huwelijk werd In Leeuwarden een christelijke ambtenaar ontslagen omdat deze uit prinipiele overwegingen geen homohuwelijken wil sluiten.

dan is ie inderdaad niet geschikt voor zijn baan, want dat behoort tot zijn baan.
iemand die varkensvlees niet eet, maar in een grote slagerij gaat werken, moet ook niet klagen dat ie varkens in stukken snijdt.

Citaat:

De Staat is aangeklaagd door een stel feministen die wil dat de staat ingrijpt tegen de SGP, vanwege het vrouwonvriendelijk kararkter van die partij. Dit terwijl de vrouwelijke achterban van de partij zelf een stap terug zet en geen van die vrouwen door die feministen worden vertegenwoordigd.

Was het niet 1 SGP vrouw die de boel aan het rollen zetten enkele jaren terug, maar zich uiteindelijk terugtrok vanwege grote dreigingen uit de gemeenschap met hel en dergelijke?

Citaat:

Invoering van de koopzondagen leidde ertoe dat christenen steeds vaker de moeilijke keuze moeten maken of ze bereidt zijn op zondag te werken of bereidt zijn banen op te geven.

oplossing: 7 dagen winkels open te laten, dan kan iedereen zelf beslissen wanneer ze hun winkels open hebben (met verplicht 1 dag vrij in de week). joden willen graag de zaterdag vrij, en moslims zouden volgens mij graag de vrijdag vrij willen zien (ivm vrijdaggebed).

Citaat:
En als wij dan in diepe rouw God de almachtige smeken om zijn ingrijpen in deze woestijn, want we herrineren ons nog de dagen dat ons land vruchtbaar was, worden wij beschimpt.
wtf

wanneer was ons land vruchtbaar? het was 1 en al drek en je mocht blij zijn als er een gedeelte land droog was.
Nederland is gemaakt - niet door god, maar door de mens (evt met behulp van god indirect ), maar absoluut niet vruchtbaar geschapen. waar ik zit zou - als de mens er niet geweest was - gewoon water zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 12:04
haplo
haplo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-06-2005 @ 00:33 :
Als die atheisten mij denken dat mijn levensniveau omhoog zal gaan, wanneer ik atheistisch wordt, en ze alleen om die reden mij om de zoveel maanden/jaren lastig vallen, vind ik dat medelevend van hun kant, maar zeg ik vriendelijk bedankt.
Dat vind ik erg netjes van je, maar ik denk dat als iemand constant blijft doordrammen je op een gegeven moment ook niet vriendelijk blijft.

Citaat:
Als je liedjes gaat zingen wel. Maar als je rustig naar binnen gaat, en een gesprek aangaat met de aldaar aanwezige gelovigen over jouw visies, ben je niet fout.
Maar christenen mogen wel voor de deur bij een metalconcert zingen dat Jezus onze heer is en wij ons aan hem moeten onderwerpen?

Citaat:
Daarnaast slaat het werkelijk nergens op dat de kerk schuldig is aan genocide, aangezien de mensen die naar de kerk luisteren er zelf voor kiezen om dat te doen, en helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen daarvan.
Het lijkt mij dat gelovigen afgaan op de leer van de kerk. Het gaat me er verder ook nu niet om of de kerk wel of niet schuldig is aan genocide, ik moest gewoon even een voorbeeld verzinnen.

Overigens gaat jouw stukje ook op voor metal, aangezien mensen die dat luisteren er ook zelf voor kiezen en verantwoordelijk voor de gevolgen zijn.

Citaat:
Leg eens uit hoe jij achter dat absurde motief bent gekomen.
De kerk heeft baat bij een zo groot mogelijk aantal christenen, daarnaast komt het overeen met de leer.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 12:09
haplo
haplo is offline
Citaat:
In het debat van vorige week over de evolutie-theorie vs een christelijke tegenhanger werd de vraagstelling niet bekritiseerd vanuit het oogpunt dat de wetenschap dit debat moest aangaan en deze niet in de kamer thuis hoort, maar dat er aan de evolutie-theorie niet getoornt mag worden.
Nee, er is gewoon geen redelijk alternatief voor de evolutietheorie. Dat heeft niets te maken met het bekeren van christenen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:06
RanC
RanC is offline
Ik vind veel Christenen bekrompen. Vooral Machiavelli. Hij denkt dat hij superieur is aan mij. Dat vind ik niet. Daarom ben ik ook bekrompen. Maar ik ben geen Christen. Dus ben ik superieur. Yay.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:09
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-06-2005 @ 17:06 :
Ik vind veel Christenen bekrompen. Vooral Machiavelli. Hij denkt dat hij superieur is aan mij. Dat vind ik niet. Daarom ben ik ook bekrompen. Maar ik ben geen Christen. Dus ben ik superieur. Yay.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:10
just-miej
just-miej is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 11:38 :
Ja, gritstenen zijn doorgaans bekrompen. Dat geldt eigenlijk voor alle mensen, maar ongelovigen zijn doorgaans iets minder vaak bekrompen.
hmm ik ben christelijk maar absoluut nie bekrompen hoor.. iedereen moet maar doen wat hij/zij goed dunkt vind ik...
Oud 04-06-2005, 16:12
ValliantWarrior
Citaat:
Havock schreef op 03-06-2005 @ 19:54 :
het universum haat die middeleeuwers.

voor menig bevolkingsgroep is het idee van de 21e eeuw wel heel moeilijk te bevatten.
"oh nee, we zijn een stelletje debiele boeren die niks van de tekst snappen maar aan de hand van het geschreew moet het wel de duivel zijn

even denken.... NEE
Kan ik hier uit concluderen dat jij gelovige "debiele boeren" vind?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:01
one.
one. is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 22:54 :
Nee, daar staan twee dden sex met elkaar te hebben, wel duh.. Cannibal Corpse is sowieso een kutband, maargoed.

Jammer genoeg heeft nog niemand besloten deze aanmoediging in acht te nemen..
Oud 04-06-2005, 21:04
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2005 @ 12:14 :

nee, hij kreeg kritiek omdat ie dubieuze uitspraken heeft gedaan m.b.t. vrouwen en homoseksuelen.
Hoeveel christenen denk je dat er in het Europarlement zitten? Doe niet alsof je 1 of andere minderheid bent die groots gediscrimineerd wordt [/b]
Uitspraken waar christenen het voor het grootste gedeelte wel mee eens moeten zijn. Homoseksualiteit is een zonde ongeacht of je het leuk vindt of niet. Bovendien werd hij tot die uitspraken gedwongen, omdat men hem naar zijn prive-opvattingen vroeg. Hij had al aangegeven dat werk en prive gescheiden zaken waren.
En hoeveel van die EP's kun je daadwerkelijk christelijk noemen en wat zijn de verhoudingen tenopzichte van de overige EP's
En ik doe niet alsof wij groots gediscrimineerd worden. Ik zeg waar het op staat en dat is dat onze opvattingen steeds minder ruimte krijgen.

Citaat:
dan is ie inderdaad niet geschikt voor zijn baan, want dat behoort tot zijn baan.
iemand die varkensvlees niet eet, maar in een grote slagerij gaat werken, moet ook niet klagen dat ie varkens in stukken snijdt.
Maar iemand die in een koosjere slagerij werkt, en zijn baas besluit ook niet koosjer vlees te verkopen, kun je moeilijk daarop aanspreken.

Citaat:
Was het niet 1 SGP vrouw die de boel aan het rollen zetten enkele jaren terug, maar zich uiteindelijk terugtrok vanwege grote dreigingen uit de gemeenschap met hel en dergelijke?
Dat was inderdaad een paar jaar geleden, Maar ik kan niet instaan voor haar motieven en ik betwijfel of zij het aan het rollen heeft gebracht. Het lijkt me eerder dat die feministen al een tijdje op een gelegenheid wachtten. Want ze blijven het proberen zelfs zonder een paradepaardje.

Citaat:
oplossing: 7 dagen winkels open te laten, dan kan iedereen zelf beslissen wanneer ze hun winkels open hebben (met verplicht 1 dag vrij in de week). joden willen graag de zaterdag vrij, en moslims zouden volgens mij graag de vrijdag vrij willen zien (ivm vrijdaggebed).
Dat was ook een minor punt enkel bedoeld om aan te geven dat de oude christelijke cultuur snel vervaagd.

Citaat:
wtf

wanneer was ons land vruchtbaar? het was 1 en al drek en je mocht blij zijn als er een gedeelte land droog was.
Nederland is gemaakt - niet door god, maar door de mens (evt met behulp van god indirect ), maar absoluut niet vruchtbaar geschapen. waar ik zit zou - als de mens er niet geweest was - gewoon water zijn.
Misschien voordat de verlichting de Nederlandse maatschappij steeds verder verzandde. (In bijbels opzicht wordt geloof vergeleken met een plant die vrucht draagt. Zo staat woestijn dan ook vaak gelijk aan een niet-gelovige omgeving. Pure beeldspraak dus)
Oud 04-06-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 04-06-2005 @ 18:01 :
Nee, daar staan twee dden sex met elkaar te hebben, wel duh.. Cannibal Corpse is sowieso een kutband, maargoed.

[afbeelding] Jammer genoeg heeft nog niemand besloten deze aanmoediging in acht te nemen..
Die smerige vijftig cent die onze jeugd aanzet tot gehipperdehop!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 08:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 04-06-2005 @ 22:04 :
Uitspraken waar christenen het voor het grootste gedeelte wel mee eens moeten zijn. Homoseksualiteit is een zonde ongeacht of je het leuk vindt of niet. Bovendien werd hij tot die uitspraken gedwongen, omdat men hem naar zijn prive-opvattingen vroeg. Hij had al aangegeven dat werk en prive gescheiden zaken waren.
En hoeveel van die EP's kun je daadwerkelijk christelijk noemen en wat zijn de verhoudingen tenopzichte van de overige EP's
En ik doe niet alsof wij groots gediscrimineerd worden. Ik zeg waar het op staat en dat is dat onze opvattingen steeds minder ruimte krijgen.

de taak die ie kreeg met zijn baan - waarin de rechten van homoseksuelen en vrouwen gerespecteerd moeten worden, was niet geschikt voor iemand die dergelijke opvattingen erop nahield.
Simple as that.

Citaat:

Maar iemand die in een koosjere slagerij werkt, en zijn baas besluit ook niet koosjer vlees te verkopen, kun je moeilijk daarop aanspreken.

Ja, maar de ambtenaar werkte niet plotseling in superchristelijk Nederland.

Citaat:

Dat was inderdaad een paar jaar geleden, Maar ik kan niet instaan voor haar motieven en ik betwijfel of zij het aan het rollen heeft gebracht. Het lijkt me eerder dat die feministen al een tijdje op een gelegenheid wachtten. Want ze blijven het proberen zelfs zonder een paradepaardje.

owja, die boze feministen ook.

Wat is er zo fout aan feministen? Is het de vrouwelijke strijdbaarheid die aan de oppervlakte komt waar je niet tegen kunt? Vrouwen hebben meer dan aanrecht!

Citaat:

Dat was ook een minor punt enkel bedoeld om aan te geven dat de oude christelijke cultuur snel vervaagd.

Ik lig er niet wakker van. In het dagelijks leven zou niemand onder strenge opvattingen van 1 religie gebukt moeten gaan - tenzij vrijwillig. Als ik lesbisch zou zijn en ik zou willen trouwen en dit mag in dit land, moet dit niet belemmerd worden door iemand die er andere opvattingen op nahoudt.

Citaat:

Misschien voordat de verlichting de Nederlandse maatschappij steeds verder verzandde. (In bijbels opzicht wordt geloof vergeleken met een plant die vrucht draagt. Zo staat woestijn dan ook vaak gelijk aan een niet-gelovige omgeving. Pure beeldspraak dus)
Nederland is niet altijd christelijk geweest overigens.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Een paar jaar geleden kwam de D66 er ronduit voor uit dat bijzonder onderwijs moest worden gesloten.
Dat staat ook gewoon in hun verkiezingsprogramma. Voor mij één van de redenen om toch maar D'66 te stemmen (ondanks dat ik tegen referenda ben).
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 10:38
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-06-2005 @ 19:48 :
Simpel. De categorie christenen die dit soort acties houdt, ronduit intolerant is, SGP stemt en in dorpen als Staphorst woont die staan erop dat je ze gristenen noemt. (dus niet met ch als k-klank uitgesproken)
Ik denk eerlijk gezegd dat de groep die dit soort acties houdt eerder in de evangelische hoek moet worden gezocht. Is het niet een beetje flauw om direct naar de wat strengere christenen te wijzen?

Maar om even on-topic te gaan. De waarschuwing die door de TS werd geciteerd lijkt me gericht op de achterban. Dit betekent dus niet dat ze daarmee opeens heel Nederland bemoederen?
Trouwens waarom springt iedereen er altijd direct bovenop als christenen hun mening uiten? Als atheist hoef je toch niet naar ze te luisteren. Als wij niet in de evolutietheorie geloven, laat ons dan lekker. Misschien vinden wij geloof in de evolutietheorie wel net zo achterlijk als jullie het scheppingsverhaal vinden. (trouwens ik snap niet waar al die heisa over het voorstel van mevrouw van der Hoeven vandaan komt, het is toch een volstrekt redelijk voorstel om eens grootschalig in discussie te gaan? Christelijke wetenschappers hebben ook verstand ) En als wij graag op onze scholen het geloof willen doorgeven op onzen kinderen, want kan dat ongelovigen nou schelen? De kwaliteit van het onderwijs is net zo goed als bij openbaar onderwijs en de ouders mogen helemaal zelf beslissen waar ze hun kinderen heensturen, dus als ze niet willen dat hun kinderen "geindoctrineerd" worden dan gaan ze toch lekker naar een andere school? We leven tenslotte in een vrij land waar iedereen zelf mag weten wat hij denkt (toch?)

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 12:23
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 05-06-2005 @ 11:38 :

(trouwens ik snap niet waar al die heisa over het voorstel van mevrouw van der Hoeven vandaan komt, het is toch een volstrekt redelijk voorstel om eens grootschalig in discussie te gaan? Christelijke wetenschappers hebben ook verstand )
Van der Hoeven moet haar mond houden over alles wat teveel met kerk te maken heeft. Ze is een politica, en kerk en staat zijn gescheiden. Bovendien is de evolutietheorie toch zo goed als bewezen, het is in elk geval het meest aannemelijke. Die verchristelijkte vorm van de evolutietheorie klinkt leuk, maar het is absoluut nergens op gebaseerd. Het is een beetje gissen in het wilde weg, in de poging alles een christelijke verklaring te geven.

Citaat:
En als wij graag op onze scholen het geloof willen doorgeven op onzen kinderen, want kan dat ongelovigen nou schelen? De kwaliteit van het onderwijs is net zo goed als bij openbaar onderwijs en de ouders mogen helemaal zelf beslissen waar ze hun kinderen heensturen, dus als ze niet willen dat hun kinderen "geindoctrineerd" worden dan gaan ze toch lekker naar een andere school? We leven tenslotte in een vrij land waar iedereen zelf mag weten wat hij denkt (toch?)
Alle kinderen hebben het recht op objectieve informatie. Ouders hebben het recht op een eigen mening, maar kinderen ook. Op scholen moet een degelijke wetenschappelijke verklaring worden gegeven. Als iemand dan later toch een geloof wil aanhangen, moet hij dat zelf weten. Maargoed, dat gedoe over religie op school is eigenlijk een andere discussie.
Oud 05-06-2005, 12:52
D-man
D-man is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 05-06-2005 @ 11:38 :

En als wij graag op onze scholen het geloof willen doorgeven op onzen kinderen, want kan dat ongelovigen nou schelen? De kwaliteit van het onderwijs is net zo goed als bij openbaar onderwijs en de ouders mogen helemaal zelf beslissen waar ze hun kinderen heensturen, dus als ze niet willen dat hun kinderen "geindoctrineerd" worden dan gaan ze toch lekker naar een andere school?
Ik vind dat dit de keuze van het kind zelf moet zijn naar welke middelbare school hij wil, bij de basisschool is een eigen keuze natuurlijk te vroeg. Maar zo rond je 11/12de lijkt het mij dat een kind deze keuze zelf moet kunnen maken.
Oud 05-06-2005, 13:30
ValliantWarrior
Citaat:
ecrivaine schreef op 05-06-2005 @ 13:23 :
Van der Hoeven moet haar mond houden over alles wat teveel met kerk te maken heeft. Ze is een politica, en kerk en staat zijn gescheiden. Bovendien is de evolutietheorie toch zo goed als bewezen, het is in elk geval het meest aannemelijke. Die verchristelijkte vorm van de evolutietheorie klinkt leuk, maar het is absoluut nergens op gebaseerd. Het is een beetje gissen in het wilde weg, in de poging alles een christelijke verklaring te geven.
De evolutietheorie is helemaal niet zo goed als bewezen, er is geen enkel hard bewijs voor. Er bestaat niet een "verchristelijkte vorm van de evolutietheorie".
De enige mensen die "een beetje gissen in het wilde weg" zijn juist de mensen die niet geloven. Dat hele evolutie gebeuren is een poging om het ontstaan te verklaren, btw Darwin gaf zelf op zn sterfbed toe dat hij het uit zn duim had gezogen, omdat hij niet in God wilde geloven.
Christen hoefen daarin tegen niet te gissen. God heeft zich bekend gemaakt en zelfs zijn Zoon naar de aarde gestuurd. Hij heeft alles laten opschrijven, wat nu de Bijbel heet. En in de Bijbel verteld God wie Hij is en wat Hij van je verwacht. Ook geeft Hij je de geschiedenis van de wereld.
Citaat:
Alle kinderen hebben het recht op objectieve informatie. Ouders hebben het recht op een eigen mening, maar kinderen ook. Op scholen moet een degelijke wetenschappelijke verklaring worden gegeven. Als iemand dan later toch een geloof wil aanhangen, moet hij dat zelf weten. Maargoed, dat gedoe over religie op school is eigenlijk een andere discussie.
Bij de doop beloven de ouders dat ze het kind in de leer zullen onderwijzen of laten onderwijzen, dit verlangd God ook van ons,

Deut 6:7 gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit, wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt en wanneer gij opstaat.

Ef 6:4 En gij, vaders, verbittert uw kinderen niet, maar voedt hen op in de tucht en in de terechtwijzing des Heren.

Daarom zijn er dus christelijke scholen. En wees blij dat die scholen er zijn. Daar worden teminste nog een beetje (christelijke) normen en waarden bij gebracht. Voor de rest mag het kind ook zelf weten wat hij doet. Dus al bij al snap ik niet wat jullie probleem is.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:32
ValliantWarrior
Citaat:
D-man schreef op 05-06-2005 @ 13:52 :
Ik vind dat dit de keuze van het kind zelf moet zijn naar welke middelbare school hij wil, bij de basisschool is een eigen keuze natuurlijk te vroeg. Maar zo rond je 11/12de lijkt het mij dat een kind deze keuze zelf moet kunnen maken.
Dat kiest het kind ook. Ik mocht ook zelf kiezen naar welke school ik ging, ik koos zelf voor een christelijke school.
Jullie hebben volgens mij een erg vaag beeld van de christen die niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:43
one.
one. is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-06-2005 @ 22:11 :
Die smerige vijftig cent die onze jeugd aanzet tot gehipperdehop!
Ik doelde meer op het kogelgat en de persoon die erachter staat.
Oud 05-06-2005, 14:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 18:21 :
Ik ebn blij dat ik bekrompen ben. Death metal is idd satanistisch muziek.
Na het luisteren ernaar heb ik nog geen huisdieren geofferd, buren afgeslacht of satanische rituelen uitgevoerd. Verrek, ik ben niet eens het toorts en hooivork op die gebedsgroep gaan jagen, stel je voor.

Conclusie: wat je beweerd is onzin.

Mijn naam is trouwens Napoleon als ook maar een enkele van de mensen die hier metal voor satanisch en zondig uitmaken uberhaupt ernaar geluisterd heeft (langer dan 10 seconden) of uberhaupt de moeite heeft gedaan iemand die zich er mee bezig houd te leren kennen.
Oud 05-06-2005, 14:24
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 15:21 :
Na het luisteren ernaar heb ik nog geen huisdieren geofferd, buren afgeslacht of satanische rituelen uitgevoerd. Verrek, ik ben niet eens het toorts en hooivork op die gebedsgroep gaan jagen, stel je voor.

Conclusie: wat je beweerd is onzin.
Muziek hoeft je niet altijd tot handelen te zetten
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:31
Verwijderd
Slayer - 2. The Antichrist

[Lyrics - Hanneman; Music - Hanneman, King]

Screams and nightmares
Of a life I want
Can't see living this lie no
A world I haunt
You've lost all control of my
Heart and soul
Satan holds my future
Watch it unfold

I am the Antichrist
It's what I was meant to be
Your God left me behind
And set my soul to be free

Watching disciples
Of the satanic rule
Pentagram of blood
Holds the jackal's truth
Searching for the answer
Christ hasn't come
Awaiting the final moment
The birth of Satan's son

Screams,
From a life I live
Torment,
Is what I give
Torture,
Is what I love
The down fall,
Of the heavens above

I am the Antichrist
All love is lost
Insanity is what I am
Eternally my soul will rot (rot... rot)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-06-2005 @ 15:24 :
Muziek hoeft je niet altijd tot handelen te zetten
Bedankt dat je het voornaamste argument tegen jouw stelling alvast voor me noemt.
Oud 05-06-2005, 14:49
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 15:34 :
Bedankt dat je het voornaamste argument tegen jouw stelling alvast voor me noemt.
het kan toch satanistisch muziek zijn, en jou niet tot handelen zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-06-2005 @ 15:49 :
het kan toch satanistisch muziek zijn, en jou niet tot handelen zetten?
Mooi, dan is kritiek erop ook per definitie een kwestie van smaak.

Wat leuk trouwens dat je het bestudeerd hebt tot op een graad waarop je kan oordelen dat alle metal satanistisch is, hoeveel groepen en nummers heb je precies bekeken?
Oud 05-06-2005, 14:57
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2005 @ 15:55 :
Mooi, dan is kritiek erop ook per definitie een kwestie van smaak.

Wat leuk trouwens dat je het bestudeerd hebt tot op een graad waarop je kan oordelen dat alle metal satanistisch is, hoeveel groepen en nummers heb je precies bekeken?
ik generaliseer ontzettend, nou en
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-06-2005 @ 15:57 :
al die moslims/gristenen/joden/gelovigen/allochtonen/blauwe vogelbekdieren/etc ook, tss.
Oud 05-06-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 05-06-2005 @ 15:57 :
Maar wat is je punt dan?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 15:00
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-06-2005 @ 15:59 :
Maar wat is je punt dan?
het was sarcastisch bedoeld for crying out loud, dat heb ik een paar replys boven je al verteld.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 05-06-2005 @ 16:00 :
het was sarcastisch bedoeld for crying out loud, dat heb ik een paar replys boven je al verteld.
Dus waarom zei je het? Spam?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 15:03
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-06-2005 @ 16:01 :
Dus waarom zei je het? Spam?
dit hele topic slaat nergens op? spam?

en death metal is ook kut muziek, tmag van mij best verboden worden, ik rouw er niet om
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 15:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 17:22 :
Ontopic aub.
Of wat er nog van over is tenminste.
Oud 05-06-2005, 15:04
Donny must die
Citaat: