Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een beetje harde schijf gebruikt zo 50 Watt bij het opstarten hoor. Koop eerst maar eens een 300 Watt voeding, dan praten we weer verder.
||
![]() |
Citaat:
Mijn T-bird draait ook op een 200 Watt voeding Met 2 Hdd's 2 branders en een DVD dus dan zou volgens jouw mijn t-bird ook al niet meer kunnen booten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een Tualatin 1 processor , mobi , gewone vga kaart , cd rom speler , diskettestation en 2 harddisks draaien zelfs al op 150 watt perfect . Met 2 processors is 200 watt min aan te raden . Het verhaal hierboven kan ook , DVD en cd-rom neemt immers heel weinig in . Maar een overschot zal je vast en zeker wel niet meer hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ja ik weet zeker dat mijn T-bird met een 200 watt voeding werkt (heb het kreng zelf gebouwd dus weet precies wat er in zit). Meer heb je ook niet nodig zolang je geen peltier gaat gebruiken is dat gewoon genoeg. Je moet er echter wel rekening mee houden dat de max-output niet gelijk is aan een constante output. Zo kan je een 400 watt voeding hebben die maar 200 watt constant kan leveren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tb 800 op een a7v133 plankje, met 2 netwerkkaarten, een geluidskaart, geforce2gts 230 watt was NIET genoeg, de geluidskaart kreeg niet genoeg stroom.. ik zet er een voeding van 300W in, en plots doet ie het wel raar he! btw, ga maar lekker de 'kenner' uithangen, als ik advies geef geef ik die mensen graag een marge, voor als ze later nog iets in hun kast willen bouwen..
Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 08:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Wauske
Je hebt wel gelijk wanneer je zegt dat de ene voeding de ander niet is. Zeker is het zo dat je beter een GOEDE 230W kan hebben dan een matige 300W. Maar om 't tot in zulke extremen te pushen vind ik zéér onverstandig. Voeding is het meest essentieële onderdeel in een PC. Al is de rest nóg zo goed; zonder een degelijke voeding ben je nergens. Dan zeg ik op mijn beurt; waarom zou je in godsvredesnaam een goede 200W voeding er in zetten als je voor 'n (relatief) prikkie een prima Antec of Enermax voeding kunt scoren, die ook nog eens voor een goede koeling zorgen en bloedjestil zijn (in geval van Enermax). Leuk dat jij een goed werkend systeem hebt met zo'n lullige voeding, maar lang niet iedere 200W voeding zal goed zijn? Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 17:56. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
mijn AMD 1200 (2xHDD/1xAGP/4xPCI/1xDVD/1xCDRW) wilde niet inbellen als de scanner en/of printer in de pc hing met 300W, met 350W det ie t wél
|
![]() |
Mijn Abit K7TA-RAID met Duron 800, SB live, 2 HDD's, NVidia Riva TNT2 V5, DW SCSI kaart, brander en cd speler deed het niet met een 200W voeding, wel een 300; nameless gewoon.
Mijn BX mobo met 400 slot1er, brander, cdspeler, tv kaart, scsi, 2 hdd's, en tnt2 (dus behalve de sb live zelfde configuratie) deed het alleen als ik er flink wat afkoppelde. Bijv. de SCSI kaart en de fikker. Dan deed ie 't wel. Met een 200. Ik zou met oog op de toekomst gewoon een wat betere voeding kopen... dan je eigelijk nodig hebt...
|
![]() |
|
|