Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 08:37
butterbee
butterbee is offline
Juist en na de naamverandering, op een sollicitatie zal een rascistische werkgever niet zien dat je zwart bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 09:42
Joostje
Joostje is offline
Ach, het dwingen van een paar werkgevers lijkt me minder erg dan hoge werkeloosheidscijfers onder allochtonen, uitsluiting, en de maatschppelijke onrust die ermee gepaard gaat (ook omdat ze dan eerder worden afgebeeld als een stel luiwammessen)
Oud 07-06-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Super7fighter schreef op 06-06-2005 @ 22:55 :
Eng persoontje ben jij zeg, qua gedachtegoed, als je niet mag zijn waarmee je geboren bent.
Waar heb ik dat beweerd?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
butterbee schreef op 07-06-2005 @ 09:37 :
Juist en na de naamverandering, op een sollicitatie zal een rascistische werkgever niet zien dat je zwart bent
Dan moet je je gezicht en handen witpoederen. Scheelt je toch een paar honderd euro.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 07-06-2005 @ 01:56 :
Niks racistisch aan een werkgever die alleen Nederlanders/West-Europeanen wil. Het is zijn/haar bedrijf en die mag dan beslissen wie er wel en niet mag werken. Ik mag toch ook zelf beslissen wie er in mijn huis komt en wie niet?
Wat is volgens jou discriminatie dan?
Citaat:
Wat de overheid doet moet het zelf weten, maar ze moeten echt niet bedrijven gaan dwingen maar allochtonen aan te nemen.
Ze moeten ze niet dwingen, maar stimuleren, door het geven van een subsidie.
Citaat:
ze goed gekwalificeerd zijn komen ze heus wel ergens terecht
Cijfers tonen het tegendeel aan.
Citaat:
en anders kan een naamsverandering, zoals Mephostophilis al voorstelde, ook helpen.
Zie butterbees reactie.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-06-2005 @ 11:24 :
Wat is volgens jou discriminatie dan?
Ik vind discriminatie sowieso iets onzinnigs. Als dat (private) bedrijf geen allochtonen wil aannemen so what. Zijn bedrijf, zijn keuze wie hij wel of niet aanneemt. Pas als de overheid verbiedt dat zwarten/moslims/vrouwen/christenen/etc mogen werken is het discriminatie in mijn ogen. Maar als bedrijven alleen maar blanke mensen met blauwe ogen en blond haar willen aannemen vind ik niet dat je daar tegen op moet treden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:16
butterbee
butterbee is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 07-06-2005 @ 12:57 :
Ik vind discriminatie sowieso iets onzinnigs. Als dat (private) bedrijf geen allochtonen wil aannemen so what. Zijn bedrijf, zijn keuze wie hij wel of niet aanneemt. Pas als de overheid verbiedt dat zwarten/moslims/vrouwen/christenen/etc mogen werken is het discriminatie in mijn ogen. Maar als bedrijven alleen maar blanke mensen met blauwe ogen en blond haar willen aannemen vind ik niet dat je daar tegen op moet treden.
Discriminatie is onderscheidt maken. Dus geen zwarten/moslims/vrouwen/christenen/etc aannemen betekent dat je onderscheidt maakt tussen zwarten/moslims/vrouwen/christenen/etc en mensen die dat dus niet zijn.

Stel je voor dat je een alloctoon bent, je hebt dezelfde kwaliteiten als de andere sollicitant, soms ook betere, en toch wordt je (weer) niet aangenomen. Dan boeit het dus wel dat het bedrijf geen allochtonen wil aannemen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:31
Verwijderd
Nee, dat boeit niet. Want dat bedrijf stelt de regels op en als die geen zin hebben in allochtonen is dat hun zaak. Moet niet de overheid of een of andere stichting met het vingertje gaan zwaaien van Dat mag niet hoor. het moet graag of niet gebeuren. Alsof het wel werkt als je zulke bedrijven dwingt allochtonen aan te nemen. Je merkt dan heus wel dat je niet gewenst bent.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:47
McCaine
McCaine is offline
Positieve discriminatie is ongeoorloofd onderscheid en dus onacceptabel. Zo simpel is dat.
Oud 07-06-2005, 18:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-06-2005 @ 17:47 :
Positieve discriminatie is ongeoorloofd onderscheid en dus onacceptabel. Zo simpel is dat.
niet als het meer ongeoorloofd onderscheid voorkomt, lijkt me
Oud 07-06-2005, 18:44
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-06-2005 @ 19:18 :
niet als het meer ongeoorloofd onderscheid voorkomt, lijkt me
Toch wel. Je kunt kwaad niet bestrijden door dat kwaad te doen.
Oud 08-06-2005, 08:52
afrutado
afrutado is offline
bedankt voor de reacties!
Ik moet namelijk een debat houden bij nederlands.
Reageren

Regels voor berichten