Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en toch gebruik k et.. ik vind het dus niet goed om te gebruiken, maar roken is ook slecht, drinken ook..met gif bespoten sla eten ook.. dus ja, k ga toch wel dood ![]() beter een leuk leven tot mn (bijv.) 40e dan dat k tot mn 80e zou leven..
||
![]() |
Citaat:
Zo ja, niet zeuren, want alcohol is ook een drug en een behoorlijk verslavend ook (je eerste BrEeZAh is lekker, de keer erna drink je er zo weer 1, naja meerdere). Daarnaast slecht voor je lever en hersenen. Paddo's bijvoorbeeld: op moment heftiger, maar niet zo slecht voor je organenen (heb je teveel gehad: kots je het wel uit, maag werkt dan gewoon niet mee)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Lees eens werk van Huxley, Leary, Shulgin, Alpert, en je zal zien dat menig "drugsgebruiker" weldegelijk tot zinnig inzicht is gekomen door het toepassen van psychedelica in een intellectuele context.
||
Citaat:
Ik merk namelijk een enorm verschil sinds ik nu een maand gestopt ben met blowen. Mijn geld gaat naar 'nuttigere' doeleinden en mijn schoolwerk schenk ik ook meer aandacht en tijd. Mijn concentratie is tevens enorm toegenomen. Voorheen blowde ik ook practisch elke dag de hele dag.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je zegt dat menig drugsgebruiker weldegelijk tot zinnig inzicht is gekomen. Ja dat zou best maar ik denk maar dat ik verhouding meer mensen zijn die dat zonder drugs hebben gedaan. ps: ik vind dat je een mooie vocabulair hebt. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die aan de "harddrugs" zijn? Zou het niet zo kunnen zijn dat de berichtgeving omtrant drugs erg eenzijdig is?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en goed gebruik en hard drugs gaan wel samen, je moet jezelf alleen in de hand houden |
![]() |
||
Citaat:
Ik ken 5 mensen die geregeld harddrugs gebruiken. Ja ik vind 't ook logisch dat de berichtgeving eenzijdig is. De positieve geluiden zijn klein dat deze door de negatieve worden weggedrukt. Maar ik heb gevoel dat je persoonlijk aangevallen voelt. Je bent volgens ook niet eens met de begrippen harddrugs en drugsgebruiker. Waarom is dat precies of ben ik nu te persoonlijk bezig?
||
Citaat:
||
Citaat:
En ook vraag ik me nog steeds af wat je onder 'sterk verslavend' verstaat.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik blow alleen s'avonds/s'nachts omdat ik overdag werk en ik het ivm met m'n functie niet kan maken om stoned op m'n werk te komen anders had ik dat waarschijnlijk ook nog wel gedaan. Maar ook dat merk je natuurlijk net zo hard. Ik heb m'n hele leven al last gehad van al die dingen die je noemt zoals: geld uitgeven aan zaken die eigenlijk overbodig zijn en zaken die wel betaald moeten worden niet betalen, schoolwerk dat er onder lijdt omdat ik me er niet goed op kan concentreren en nog veel meer van dat soort dingen en door het vele blowen is dat alleen maar erger geworden. In eerste instantie neem je dat voor lief omdat je er op de korte termijn niet veel last van hebt en het je allemaal relatief makkelijk afgaat en je zonder al te veel gezeik met dat soort dingen weg kan komen maar op de lange termijn gaat het je natuurlijk wel parten spelen en daar kom ik nu achter. De tijd is nu dus echt gekomen om er een grote punt achter te zetten en verder te gaan in plaats van door te gaan met hoe ik nu bezig ben en alleen nog maar meer in de sjit te komen. Het probleem is echter dat ik dit al zo vaak geroepen heb en ik er eigenlijk aan twijfel of ik het wel echt kan en of het niet al te laat is. Maar dat is iets waar ik eigenlijk niet over na wil denken en ook niet moet doen omdat ik mezelf dan dingen aan ga praten die er mischien helemaal niet zijn en dan ben ik nog veel verder van huis.
||
Citaat:
Ik ben het zeker niet eens met de term "harddrugs" aangezien de variëteit tussen de verschillende middelen enorm is. Zo zijn dingen als LSD en mescaline geenzins te vergelijken met cocaïne, crack, en heroïne. Van de laatste drie vindt ik het terecht dat het hardrugs zijn. LSD en mescaline zijn niet verslavend en ook niet bijna niet schadelijk. Het kan enkel het effect hebben dat je in een geestelijk benarde situatie terecht komt - het confronteerd je met dingen in de diepste lagen van jezelf, en dat kan soms moeilijk zijn, maar zeker waardevol. Er zijn juist weinig gevallen van mensen die die dingen gebruiken zonder tot dieper inzicht te komen. Evenals MDMA trouwens, dat schept een openheid in de persoon waardoor hij plots in staat is dingen bloot te leggen die hij voorheen altijd had willen onderdrukken. Dit neemt overigens niet weg dat mensen deze dingen verkeerd kunnen gaan gebruiken en doorslaan in hun toepassing er van. Maar, voor ieder persoon is dit anders. Het is met welke doelstelling je het gebruikt wat voor resultaten je boekt. Maar, evengoed vind ik het verschrikkelijk dat bijna alle drugs over een kam geschoren worden. Noem het beestje bij zijn naampje, en niet bij het alomvattende hyproniem, wat afdoet van alle rijkdom die ze werkelijk kunnen herbergen als je er met openheid over spreekt, en niet vanuit onderbuik gevoelens van: "Drugs are bad mmkay." Psychedelica zijn een uiterst handig hulpmiddel om je eigen psyche te verkennen door je diepste engelen en demonen onder ogen te komen en de strijd met ze aan te gaan, om er uiteindelijk beter uit te komen.
||
Citaat:
Bij mij was het euvel dat ik steeds dacht: "och, een paar trekjes maakt niet zo veel uit". Daarna dacht ik "nu ik toch al bezig ben, kunnen die andere hijsen er ook nog wel bij. Weer daarna dacht ik: "Nu ik toch al stoned ben, kan ik net zo goed lekker een grammetje zero halen" ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar mijn centrale punt was dat de productiviteit, of de tijd die je 'nuttig' besteed, toch lager ligt als je veel blowt, omdat blowen nu eenmaal het effect heeft dat je er vrede mee heb niets te doen. Hoewel dit weldegelijk af en toe zijn functie heeft, is het volslagen idioot dit elke dag te doen. Dat je meer 'nuttigs' doet, staat kompleet los van het feit dat je nog wel wat van je leven kunt maken als je wel blowt. Mijn studie leidde ook totaal niet onder het vele blowen, het enige is dat ik nu meer aandacht in mijn werk kan steken omdat ik minder snel afgeleid ben.
||
Citaat:
||
Citaat:
en drugs slecht noemen mag, maar dat ook een feit noemen is niet waar ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() antwoord: sommige woorden hebben meerdere betekenissen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Drugs mondeling Verwijderd | 5 | 18-01-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Drugs & Alcohol |
Heeft uitgaan groei van het aantal mensen met een alcohol/drug verslaving tot gevolg? Lieke89 | 19 | 13-10-2006 12:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 | |
Muziek |
When the drugs don't work Rain down on me | 35 | 10-02-2003 19:01 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs bij feesten als Impulz, Trance Energy, Sensation, Innercity...ect. Verwijderd | 26 | 06-02-2002 12:53 |