Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 11:16
Verwijderd
Zeg dan gewoon 'drugs zijn voor mietjes'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 11:17
Verwijderd
had gekund, maar dan moest ik zelf typen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:18
Verwijderd
het is al meerdere malen netjes voor je getypt
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:15
Verwijderd
waar?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:33
Verwijderd
ik vind drugs wel lekker
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:25
annepanne
annepanne is offline
ik zal echt nooit aan drugs beginnen

het is echt super ongzond enzo

maar iedereen zijn eigen mening
Oud 03-06-2005, 18:41
Verwijderd
ik heb wellus geblooit toen ik ong 16 was vond het wel relax,
maar verder ben ik niet gegaan...

mensen zijn verder gegaan en die zitten elke dag aan de pillen enzo.. en dealen.. maarja who cares
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:46
Verwijderd
ja maar das ook maar een klein deel. Ik gebruik ook alleen in het weekend
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:37
3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 01-06-2005 @ 19:21 :
Hallo Forummers,

Hoe denken jullie nou over drugs ??
Vind jij het goed om drugs te gebruiken ?

Gewoon eigenlijk je mening

thank you

gr,tieneke

en toch gebruik k et.. ik vind het dus niet goed om te gebruiken, maar roken is ook slecht, drinken ook..met gif bespoten sla eten ook.. dus ja, k ga toch wel dood

beter een leuk leven tot mn (bijv.) 40e dan dat k tot mn 80e zou leven..
Oud 03-06-2005, 23:43
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
annepanne schreef op 03-06-2005 @ 19:25 :
ik zal echt nooit aan drugs beginnen

het is echt super ongzond enzo

maar iedereen zijn eigen mening
drink je alcohol houdende drankjes?

Zo ja, niet zeuren, want alcohol is ook een drug en een behoorlijk verslavend ook (je eerste BrEeZAh is lekker, de keer erna drink je er zo weer 1, naja meerdere). Daarnaast slecht voor je lever en hersenen.

Paddo's bijvoorbeeld: op moment heftiger, maar niet zo slecht voor je organenen (heb je teveel gehad: kots je het wel uit, maag werkt dan gewoon niet mee)
Oud 04-06-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Party_P schreef op 04-06-2005 @ 00:43 :

Zo ja, niet zeuren, want alcohol is ook een drug en een behoorlijk verslavend ook (je eerste BrEeZAh is lekker, de keer erna drink je er zo weer 1, naja meerdere). Daarnaast slecht voor je lever en hersenen.
maar dat heet zeker geen verslaving.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:29
miebje
miebje is offline
Zoals al eerder vermeld kan drugs best als het bij een beheerst gebruik blijft. Spijtig genoeg zijn er weinig mensen, die er eens mee beginnen, die beheersd gebruiker worden. En er zijn veel mensen die er weinig vanaf kennen en er toch mee beginnen; dit is gevaalijk!
Ik ben zeker niet tegen. Drugs laten je je 'andere' kant kennen, afhankelijk van wat je gebruikt. Je diepste gevoelens en gedachten komen boven en je wordt een andere 'ik'. Je perceptie wordt helemaal anders; je ziet en voelt dingen anders aan.
Naar mijn menig is er niets zaliger dan een hard feestje met stimuli. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:31
Verwijderd
zolang je weet wat je doet en je het nog leuk vind moet je het vooral doen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:51
****Alicia****
****Alicia**** is offline
Drugs gebruik moet kunnen op zn tijd, zolang je het maar in de hand weet te houden...
Oud 06-06-2005, 16:13
Georia
Georia is offline
Softdrugs kan nog wel. Maar als aan de hard gaat dan ben je echt dom bezig... Je kan wel zeggen van:"Ja, je leeft maar 1 keer". Maar als je die ene keer verneukt heb je geen andere meer... (goh) Maar ook softdrugs is gewoon slecht voor je... Ik ken genoeg mensen die elke dag blowen en zijn er niet slimmer op geworden... Ik vind zo lang je weet waar je mee bezig bent en niet te vaak gebruikt kan 't wel. Maar als even kan doe 't dan niet... Je lichaam verneuken voor een btje meer lol...
Oud 06-06-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Georia schreef op 06-06-2005 @ 17:13 :
Softdrugs kan nog wel. Maar als aan de hard gaat dan ben je echt dom bezig... Je kan wel zeggen van:"Ja, je leeft maar 1 keer". Maar als je die ene keer verneukt heb je geen andere meer... (goh) Maar ook softdrugs is gewoon slecht voor je... Ik ken genoeg mensen die elke dag blowen en zijn er niet slimmer op geworden... Ik vind zo lang je weet waar je mee bezig bent en niet te vaak gebruikt kan 't wel. Maar als even kan doe 't dan niet... Je lichaam verneuken voor een btje meer lol...
dan maar dom en voor mijn doen veel lol gehad
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 19:59
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik blow ook praktisch elke dag en om nou te zeggen dat ik dommer ben geworden... Nee niet echt. Neemt niet weg dat het idd niet goed voor je gezondheid kan zijn maar dat is nog altijd je eigen keuze en zolang je met die keuze niemand tot last bent is er niets aan de hand. Mja das mijn mening.
Oud 06-06-2005, 20:01
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Waar ligt het onderscheid tussen soft en harddrugs? Juist, die is ver te zoeken. Dat onderscheid is enkel te wijten aan de aard van de opium wet. Onderzoek een voor de lol het verschil in moleculaire bouw van de verchillende stoffen. En je zal zien dat vele "hard-drugs" meer overeenkomen met lichaams eigen chemicaliën dan die van "soft drugs".

Lees eens werk van Huxley, Leary, Shulgin, Alpert, en je zal zien dat menig "drugsgebruiker" weldegelijk tot zinnig inzicht is gekomen door het toepassen van psychedelica in een intellectuele context.
Oud 06-06-2005, 20:06
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
wammus schreef op 06-06-2005 @ 20:59 :
Ik blow ook praktisch elke dag en om nou te zeggen dat ik dommer ben geworden... Nee niet echt. Neemt niet weg dat het idd niet goed voor je gezondheid kan zijn maar dat is nog altijd je eigen keuze en zolang je met die keuze niemand tot last bent is er niets aan de hand. Mja das mijn mening.
Ik zou ook niet willen stellen dat je door blowen er dommer op wordt. Maar, de groei van je intellect ondergaat weldegelijk remming. Beproef eens de productiviteit van je geest als je een maand niet blowt, en als je een maand wel blowt.

Ik merk namelijk een enorm verschil sinds ik nu een maand gestopt ben met blowen. Mijn geld gaat naar 'nuttigere' doeleinden en mijn schoolwerk schenk ik ook meer aandacht en tijd. Mijn concentratie is tevens enorm toegenomen. Voorheen blowde ik ook practisch elke dag de hele dag.
Oud 06-06-2005, 20:24
Verwijderd
komt omdat je minder onder invloed bent kerel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 21:28
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-06-2005 @ 21:24 :
komt omdat je minder onder invloed bent kerel.
En dat is nogal wiedes
Oud 06-06-2005, 22:00
Georia
Georia is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-06-2005 @ 21:01 :
Waar ligt het onderscheid tussen soft en harddrugs? Juist, die is ver te zoeken. Dat onderscheid is enkel te wijten aan de aard van de opium wet. Onderzoek een voor de lol het verschil in moleculaire bouw van de verchillende stoffen. En je zal zien dat vele "hard-drugs" meer overeenkomen met lichaams eigen chemicaliën dan die van "soft drugs".

Lees eens werk van Huxley, Leary, Shulgin, Alpert, en je zal zien dat menig "drugsgebruiker" weldegelijk tot zinnig inzicht is gekomen door het toepassen van psychedelica in een intellectuele context.
Hard-drugs zou misschien meer overeenkomsten hebben met lichamelijke stoffen dan Soft-drugs maar dat wil nog niet veel zeggen. Het gaat erom wat de werking is van een stof.
Je zegt dat menig drugsgebruiker weldegelijk tot zinnig inzicht is gekomen. Ja dat zou best maar ik denk maar dat ik verhouding meer mensen zijn die dat zonder drugs hebben gedaan.

ps: ik vind dat je een mooie vocabulair hebt.
Oud 06-06-2005, 23:19
Verwijderd
in de opium wet is het zo geregeld en ook hoe verslavend het is denk ik. Maar ja jij vind dat iemand dom is als ie harddrugs gebruikt en ik vind iemand pas dom als ie het misbruikt. Dat is ook een verschil
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 01:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Radium schreef op 02-06-2005 @ 13:11 :
Maar over het algemeen sta ik positief tegenover drugs.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:39
Georia
Georia is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 07-06-2005 @ 00:19 :
Maar ja jij vind dat iemand dom is als ie harddrugs gebruikt en ik vind iemand pas dom als ie het misbruikt. Dat is ook een verschil
"Goed-gebruik" en harddrugs gaan niet samen... dat is tegenstrijdig. Maarja 't is dus duidelijk dat we verschillen van mening daar kan ik meeleven.
Oud 07-06-2005, 09:47
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Georia schreef op 07-06-2005 @ 10:39 :
"Goed-gebruik" en harddrugs gaan niet samen... dat is tegenstrijdig. Maarja 't is dus duidelijk dat we verschillen van mening daar kan ik meeleven.
Wat zijn volgens jou 'hard drugs' dan?
Oud 07-06-2005, 09:57
Georia
Georia is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 07-06-2005 @ 10:47 :
Wat zijn volgens jou 'hard drugs' dan?
sterk verslavende drugs die lichamelijk en geestelijk schade aanricht.
Oud 07-06-2005, 10:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Dat is het zeker niet. Kijk naar mij, ik ga er zelf redelijk goed mee om. Desalniettemin wee ik het gebeente van sommige van mijn kameraden. Toch vind ik dat je eens het werk van intellectuele psychonauten zou moeten bestuderen. Je zult dan misschien tot het inzicht komen dat niet alle "drugsgebruikers" achtelijke gladiolen zijn.

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die aan de "harddrugs" zijn? Zou het niet zo kunnen zijn dat de berichtgeving omtrant drugs erg eenzijdig is?
Oud 07-06-2005, 10:28
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Georia schreef op 07-06-2005 @ 10:57 :
En verslavend als in lichamelijk of geestelijk verslavend?
Oud 07-06-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
dan is af en toe speed gebruiken geen harddrugs, maar regelmatig wel?

en goed gebruik en hard drugs gaan wel samen, je moet jezelf alleen in de hand houden
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 11:05
Georia
Georia is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 07-06-2005 @ 11:13 :
Toch vind ik dat je eens het werk van intellectuele psychonauten zou moeten bestuderen. Je zult dan misschien tot het inzicht komen dat niet alle "drugsgebruikers" achtelijke gladiolen zijn.

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die aan de "harddrugs" zijn? Zou het niet zo kunnen zijn dat de berichtgeving omtrant drugs erg eenzijdig is?
Ik heb dat nooit beweerd dat ze achtelijke zouden zijn. Ik geloof best dat niet alle drugsgebruikers achtelijke gladiolen zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik verhouding meer mensen zijn die zonder drugs tot zinnig inzicht zijn gekomen. En je kan wel gaan zeggen dat er mensen met (hard)drugs die dat ook kunnen. Maar in verhouding zijn dat veel minder mensen.

Ik ken 5 mensen die geregeld harddrugs gebruiken.
Ja ik vind 't ook logisch dat de berichtgeving eenzijdig is. De positieve geluiden zijn klein dat deze door de negatieve worden weggedrukt.

Maar ik heb gevoel dat je persoonlijk aangevallen voelt. Je bent volgens ook niet eens met de begrippen harddrugs en drugsgebruiker. Waarom is dat precies of ben ik nu te persoonlijk bezig?
Oud 07-06-2005, 11:12
Georia
Georia is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 07-06-2005 @ 11:57 :
en goed gebruik en hard drugs gaan wel samen, je moet jezelf alleen in de hand houden
Ik doelde meer op 't woord goed. Goed vind met harddrugs tegenstrijdig omdat totaal niet goed is... Maar ook goed gebruik is niet altijd mogelijk bij harddrugs. (ja met de nadruk op niet altijd)
Oud 07-06-2005, 12:27
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Georia schreef op 07-06-2005 @ 12:05 :
Ik heb dat nooit beweerd dat ze achtelijke zouden zijn. Ik geloof best dat niet alle drugsgebruikers achtelijke gladiolen zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik verhouding meer mensen zijn die zonder drugs tot zinnig inzicht zijn gekomen. En je kan wel gaan zeggen dat er mensen met (hard)drugs die dat ook kunnen. Maar in verhouding zijn dat veel minder mensen.

Ja ik vind 't ook logisch dat de berichtgeving eenzijdig is. De positieve geluiden zijn klein dat deze door de negatieve worden weggedrukt.

Maar ik heb gevoel dat je persoonlijk aangevallen voelt. Je bent volgens ook niet eens met de begrippen harddrugs en drugsgebruiker. Waarom is dat precies of ben ik nu te persoonlijk bezig?
Wat zie jij als een zinnig inzicht? De lijsten met bekende kunstenaars, uitvinders en filosofen die de een of andere drugs hebben gebruikt zijn eindeloos. Quotes in de strekking van "You can't really understand literature if you haven't smoked opium" zijn er legio. Sterker nog, mensen die met hun inzichten bekend zijn geworden die broodje nuchter zijn gebleven ken ik eigenlijk niet? Zelfs Adolf Hitler schijnt aan de amfetamine te hebben gezeten...

En ook vraag ik me nog steeds af wat je onder 'sterk verslavend' verstaat.
Oud 07-06-2005, 13:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
"Goed-gebruik" en harddrugs gaan niet samen... dat is tegenstrijdig
helaas niet waar, je kunt elke drug met maten gebruiken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:50
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
auto rijden
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:09
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-06-2005 @ 21:06 :
Ik zou ook niet willen stellen dat je door blowen er dommer op wordt. Maar, de groei van je intellect ondergaat weldegelijk remming. Beproef eens de productiviteit van je geest als je een maand niet blowt, en als je een maand wel blowt.

Ik merk namelijk een enorm verschil sinds ik nu een maand gestopt ben met blowen. Mijn geld gaat naar 'nuttigere' doeleinden en mijn schoolwerk schenk ik ook meer aandacht en tijd. Mijn concentratie is tevens enorm toegenomen. Voorheen blowde ik ook practisch elke dag de hele dag.
Ik heb er over nagedacht en ben tot de conclussie gekomen dat ik je helemaal gelijk moet geven.

Ik blow alleen s'avonds/s'nachts omdat ik overdag werk en ik het ivm met m'n functie niet kan maken om stoned op m'n werk te komen anders had ik dat waarschijnlijk ook nog wel gedaan. Maar ook dat merk je natuurlijk net zo hard. Ik heb m'n hele leven al last gehad van al die dingen die je noemt zoals: geld uitgeven aan zaken die eigenlijk overbodig zijn en zaken die wel betaald moeten worden niet betalen, schoolwerk dat er onder lijdt omdat ik me er niet goed op kan concentreren en nog veel meer van dat soort dingen en door het vele blowen is dat alleen maar erger geworden.

In eerste instantie neem je dat voor lief omdat je er op de korte termijn niet veel last van hebt en het je allemaal relatief makkelijk afgaat en je zonder al te veel gezeik met dat soort dingen weg kan komen maar op de lange termijn gaat het je natuurlijk wel parten spelen en daar kom ik nu achter.

De tijd is nu dus echt gekomen om er een grote punt achter te zetten en verder te gaan in plaats van door te gaan met hoe ik nu bezig ben en alleen nog maar meer in de sjit te komen.

Het probleem is echter dat ik dit al zo vaak geroepen heb en ik er eigenlijk aan twijfel of ik het wel echt kan en of het niet al te laat is. Maar dat is iets waar ik eigenlijk niet over na wil denken en ook niet moet doen omdat ik mezelf dan dingen aan ga praten die er mischien helemaal niet zijn en dan ben ik nog veel verder van huis.
Oud 07-06-2005, 16:57
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Georia schreef op 07-06-2005 @ 12:05 :

Ik voel mee geenzins persoonlijk aangevallen. En van mij mag je zo persoonlijk worden als je wilt.

Ik ben het zeker niet eens met de term "harddrugs" aangezien de variëteit tussen de verschillende middelen enorm is. Zo zijn dingen als LSD en mescaline geenzins te vergelijken met cocaïne, crack, en heroïne. Van de laatste drie vindt ik het terecht dat het hardrugs zijn.

LSD en mescaline zijn niet verslavend en ook niet bijna niet schadelijk. Het kan enkel het effect hebben dat je in een geestelijk benarde situatie terecht komt - het confronteerd je met dingen in de diepste lagen van jezelf, en dat kan soms moeilijk zijn, maar zeker waardevol. Er zijn juist weinig gevallen van mensen die die dingen gebruiken zonder tot dieper inzicht te komen. Evenals MDMA trouwens, dat schept een openheid in de persoon waardoor hij plots in staat is dingen bloot te leggen die hij voorheen altijd had willen onderdrukken. Dit neemt overigens niet weg dat mensen deze dingen verkeerd kunnen gaan gebruiken en doorslaan in hun toepassing er van.

Maar, voor ieder persoon is dit anders. Het is met welke doelstelling je het gebruikt wat voor resultaten je boekt. Maar, evengoed vind ik het verschrikkelijk dat bijna alle drugs over een kam geschoren worden. Noem het beestje bij zijn naampje, en niet bij het alomvattende hyproniem, wat afdoet van alle rijkdom die ze werkelijk kunnen herbergen als je er met openheid over spreekt, en niet vanuit onderbuik gevoelens van: "Drugs are bad mmkay."

Psychedelica zijn een uiterst handig hulpmiddel om je eigen psyche te verkennen door je diepste engelen en demonen onder ogen te komen en de strijd met ze aan te gaan, om er uiteindelijk beter uit te komen.
Oud 07-06-2005, 17:03
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-06-2005 @ 17:09 :
Ik heb er over nagedacht en ben tot de conclussie gekomen dat ik je helemaal gelijk moet geven.

Ik blow alleen s'avonds/s'nachts omdat ik overdag werk en ik het ivm met m'n functie niet kan maken om stoned op m'n werk te komen anders had ik dat waarschijnlijk ook nog wel gedaan. Maar ook dat merk je natuurlijk net zo hard. Ik heb m'n hele leven al last gehad van al die dingen die je noemt zoals: geld uitgeven aan zaken die eigenlijk overbodig zijn en zaken die wel betaald moeten worden niet betalen, schoolwerk dat er onder lijdt omdat ik me er niet goed op kan concentreren en nog veel meer van dat soort dingen en door het vele blowen is dat alleen maar erger geworden.

In eerste instantie neem je dat voor lief omdat je er op de korte termijn niet veel last van hebt en het je allemaal relatief makkelijk afgaat en je zonder al te veel gezeik met dat soort dingen weg kan komen maar op de lange termijn gaat het je natuurlijk wel parten spelen en daar kom ik nu achter.

De tijd is nu dus echt gekomen om er een grote punt achter te zetten en verder te gaan in plaats van door te gaan met hoe ik nu bezig ben en alleen nog maar meer in de sjit te komen.

Het probleem is echter dat ik dit al zo vaak geroepen heb en ik er eigenlijk aan twijfel of ik het wel echt kan en of het niet al te laat is. Maar dat is iets waar ik eigenlijk niet over na wil denken en ook niet moet doen omdat ik mezelf dan dingen aan ga praten die er mischien helemaal niet zijn en dan ben ik nog veel verder van huis.
Amen, ik heb er ook lang mee geworsteld voor ik uiteindelijk de knoop kon doorhakken. Uiteindelijk heeft een ziekelijk pact me geholpen het gewoon niet meer te doen. Je zult niet zo snel meeroken als dat je 150 € kost.

Bij mij was het euvel dat ik steeds dacht: "och, een paar trekjes maakt niet zo veel uit". Daarna dacht ik "nu ik toch al bezig ben, kunnen die andere hijsen er ook nog wel bij. Weer daarna dacht ik: "Nu ik toch al stoned ben, kan ik net zo goed lekker een grammetje zero halen"
Oud 07-06-2005, 17:03
Mir-idiotA
moet kunnen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-06-2005 @ 21:06 :

...bij jou maakt het uit, bij mij niet. toen ik een paar maanden geleden elke dag blowde ging mn studie erg goed, nu blow ik minder en gaat het minder goed met mn studie. niet dat ik een verband claim tussen die twee dingen, maar het gaat niet echt om het blowen maar meer om de attitude die vaak samengaat met veel blowen. je kan heet goed elke dag blowen en toch nog wat van je leven maken.
Oud 07-06-2005, 18:46
supernova
supernova is offline
hm, drugs zijn slecht; lijkt me een feit. maar ik vind softdrugs sowieso geen probleem, en hard drugs onder bepaalde voorwaarden ook niet: je moet weten waar je mee bezig bent, hoe ver je kunt gaan, en zeker weten dat wat je ook gebruikt betrouwbaar is. dan lijkt het me okee... maar ik hou niet zo van drugsverslaafden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:08
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-06-2005 @ 18:22 :
...bij jou maakt het uit, bij mij niet. toen ik een paar maanden geleden elke dag blowde ging mn studie erg goed, nu blow ik minder en gaat het minder goed met mn studie. niet dat ik een verband claim tussen die twee dingen, maar het gaat niet echt om het blowen maar meer om de attitude die vaak samengaat met veel blowen. je kan heet goed elke dag blowen en toch nog wat van je leven maken.
Ik ben het met je eens, maar mijn voorgaande verhaal was ook niet de complete reden voor het stoppen met blowen. Deels lag het ook aan het feit dat die sleur van altijd maar blowen gewoon niet meer zo fijn was als dat het vroeger was. Ik kreeg er gewoon genoeg van. Maar de diep gewortelde gewoonte liet zich lastig afleren.

Maar mijn centrale punt was dat de productiviteit, of de tijd die je 'nuttig' besteed, toch lager ligt als je veel blowt, omdat blowen nu eenmaal het effect heeft dat je er vrede mee heb niets te doen. Hoewel dit weldegelijk af en toe zijn functie heeft, is het volslagen idioot dit elke dag te doen.

Dat je meer 'nuttigs' doet, staat kompleet los van het feit dat je nog wel wat van je leven kunt maken als je wel blowt. Mijn studie leidde ook totaal niet onder het vele blowen, het enige is dat ik nu meer aandacht in mijn werk kan steken omdat ik minder snel afgeleid ben.
Oud 07-06-2005, 19:10
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
supernova schreef op 07-06-2005 @ 19:46 :
hm, drugs zijn slecht; lijkt me een feit. maar ik vind softdrugs sowieso geen probleem, en hard drugs onder bepaalde voorwaarden ook niet: je moet weten waar je mee bezig bent, hoe ver je kunt gaan, en zeker weten dat wat je ook gebruikt betrouwbaar is. dan lijkt het me okee... maar ik hou niet zo van drugsverslaafden.
Je relaas is van contradictionele aard. Drugs zijn slecht, maar je vindt het gebruiken geen probleem?
Oud 07-06-2005, 19:39
Mir-idiotA
klopt toch? ze zijn slecht, maar zij vind het gebruiken geen probleem.
leven is slecht, maar we leven gewoon door?
en zo nog 10000 van die zinnen
so? what's your point?

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:51
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik vind dat drugs niet per definitie slecht zijn. Het leven is dat ook niet. Maar misschien ben ik ook maar een optimist.
Oud 07-06-2005, 23:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
supernova schreef op 07-06-2005 @ 19:46 :
je moet weten waar je mee bezig bent,
Ik moet niets
en drugs slecht noemen mag, maar dat ook een feit noemen is niet waar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 23:32
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 04-06-2005 @ 12:00 :
maar dat heet zeker geen verslaving.
true, beetje kutvoorbeeld, maja alcohol is zeker geen fijne drugs, maar het is wel geaccepteerd.
Oud 07-06-2005, 23:32
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 08-06-2005 @ 00:26 :
Ik moet niets
en drugs slecht noemen mag, maar dat ook een feit noemen is niet waar
Dat het slecht voor je gezondheid is mag je weldegelijk een feit noemen en ik denk dat dat is wat ze bedoelde.
Oud 08-06-2005, 10:50
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
wammus schreef op 08-06-2005 @ 00:32 :
Dat het slecht voor je gezondheid is mag je weldegelijk een feit noemen en ik denk dat dat is wat ze bedoelde.
Waarom worden dan middelen die zogenaamd je gezondheid bevorderen ook 'drugs' genoemd?
Oud 08-06-2005, 11:55
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-06-2005 @ 11:50 :
Waarom worden dan middelen die zogenaamd je gezondheid bevorderen ook 'drugs' genoemd?
ik ben net op een groot, zacht ding gaan zitten ... en toen ik vroeg hoe zoiets heet zei iemand 'bank'.... maar ik was net ook al naar een financiele instelling geweest om geld te storten en daar stond op de gevel ook dat dat een 'bank' was !!

HOE KAN DAT NOU ?!?!??

antwoord: sommige woorden hebben meerdere betekenissen
Reageren

Regels voor berichten