Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Eikel..Op zulke reacties zit ik niet te wachten.. En jij draagt de naam Forumbaas ; Sukkel
||
Citaat:
Maar als ik zou denken aan tomaten plukken, dan moet je ook telkens bukken?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Meestal ligt het aan je COA, ergens staat dat een 17 jarige niet s'avonds mag werken, en zoveel uur per dag niet mag maken. In de horeca geld dat weer helemaal niet. Beetje raar geregeld allemaal.
||
![]() |
Citaat:
Deze regels zijn vastgesteld door de Arbo. Ik vraag me trouwens af of je echt wel op je 13de tomaten mag plukken. Dan zijn er misschien bepaalde regels aan verbonden, waar niemand zich eigenlijk aan houdt. Karretjes ofzo. Aan de kassa heb je ook meer verantwoordelijkheid, meer met klanten e.d. Het hoeft niet per se zwaarder te zijn... Daar komt nog bij: In aanraking komen met klanten vergt niet alleen beleefdheid. Het is ook nog eens een risicofactor. Denk aan aggressiviteit, of overvallen... |
![]() |
|
![]() |
denk niet dat schoonmaken lichter is
maar dan nog, als je het niet eens bent met de wetgeving moet je niet hier zijn je plaatst een achterlijke reactie richting nare man en een overval in een supermarkt (en een makkelijke uitweg) is niet eens zo heel zeldzaam dacht ik.
|
![]() |
overvallen (ook in een super) zijn helaas niet zo zeldzaam als jij zegt.
Het heeft allemaal puur met de wetgeving te maken, waarin de regering denkt jongeren in bescherming te nemen en daar ben ik het helemaal mee eens. Als je het niet met de wet eens bent, zoek een bedrijf dat de wet graag overtreed en ga daar werken of meld het middels een brief bij het ministerie
||
Citaat:
![]() ![]() Lezen voortaan..Ik heb nooit gezegt dat ik het niet eens ben ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat was als reactie op zijn reactie. Lees eerst voor dat je Post ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() enne, over dat werk. volgens mij heeft het er idd mee te maken dat je bij kassawerkzaamheden met geld werkt.
|
![]() |
|
Als schoonmaakster én caissiere kan ik je zeggen dat het allebei absoluut geen licht werk is. Tomaten plukken oid kan ook heel slecht voor je rug zijn, maar folders daarentegen zijn wel weer goed te doen (ja heb al veel bijbaantjes (gehad)).
||
Citaat:
![]() één van mijn (ex)collega's begon achter de kassa toen ze veertien was... tja ehh, vriendjespolitiek... ![]() volgens mij één van de weinige keren dat ik een ' ![]() ![]() oww enne, ik ben geen klein kindje ![]()
|
Met licht werk wordt waarschijnlijk werk bedoeld wat mentaal niet zwaar is.
Bij kassawerk en werk in de horeca ligt de verantwoording vaak erg hoog. De regering verwacht dat iedereen vanaf zijn 16e (de meeste mesnen zijn dan jong-volwassen) verantwoordelijkheid kan opbrengen voor zijn werk.
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 18:48. |
![]() |
||
Citaat:
Maar een hele garage schrobben met de hand, tja...
||
![]() |
Citaat:
(Ik maak nu schoon en heb een hele cursus moeten volgen om te leren hoe je het beste kunt schoonmaken omdat er zoveel klachten zijn. Ok, ik vond het wel lichtelijk overdreven, maar ik ga het ook niet de rest van mn leven doen.) Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 18:59. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Juistt ![]() Had et zelfde in me gedachte..maar ik d8 ik post em maar niet ![]() ten eerste Belast jeje rug op ckers wel. En ten tweede, je gewrichten gaan ook naar de klote ![]()
||
Citaat:
collega van mij had laatst een kassagreep (dat is geen overval, ik weet het). ik ben een paar keer bedreigd (niet ernstig maar gewoon van 'ik wacht je op en ram je het ziekenhuis in' en een forummer van hier is achter de kassa bedreigd (noem ff geen naam, voor het geval ze het niet prettig vind).
|
misschien heeft het ook met de verantwoordelijkheid te maken.
nu hoef ik geen discussie of kassiere verantwoordelijker werk is dan tomatenplukker want daar gaat het vaak niet om. het gaat er dan weer meer om wat verantwoorderlijker gevonden wordt... van bovenaf ofzo (mensen die daarover schijnen te mogen beslissen).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Animal Crossing: Wild World Marcade | 237 | 23-04-2007 15:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe is bij jullie de totsweek gegaan?? Quantes | 183 | 21-02-2004 11:32 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen Die Vaak Domme Foute Maken, Niet Voor Flippow (sorry sas) Anti-Flippow | 16 | 25-12-2003 22:19 | |
De Kantine |
het grote gegevenstopic... Krugdinho | 101 | 26-09-2002 04:21 |