Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 20:33
Miss_Mystery
Miss_Mystery is offline
Ik en mijn nichtje hebben altijd van die theorien over het einde van harry potter en wat er nog gaat gebeuren. Zoals:

- Perkamentus is evil een aanhanger van voldemort of nog erger. In deel 4 "glimlachte" hij even toen harry slecht nieuws had.
- Harry is gaat in voldemorts sporten treden. Hij begint al van die "trekjes" te krijgen in deel 5.

Hebben nog meer mensen van zulke (apparte) theorietjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 22:32
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik zou vooral ook even kijken op MuggleNet.com. Daar stikt het van de geruchten...

Al ben ik evengoed dol op HP-topics!
Oud 11-06-2005, 16:15
Miss_Mystery
Miss_Mystery is offline
Dat is een ander soort topic. Dat gaat alleen maar om wat voldemorts plannen zijn. Maar dat is maar in persoon in het boek.

Ik denk dat uitendelijk Malfidus harry's leven red Zal wel lekker onverwachts zijn iig!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 18:41
Verwijderd
Ik denk dat J.K. Rowling stopt met schrijven na dit HP-boek.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:27
Ieke
Ieke is offline
Gezien hoe oud het is?

Dat is op f,t&r en Harry Potter is in eerste instantie een boek.

Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 19:41 :
Daar geloof ik niet in. Bij het vorige boek was er een intervieuw op de BBC waarin ze duidelijk zei dat ze het wel van plan was, omdat ze het ook voor haarzelf schrijft.
Oud 11-06-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:27 :
Daar geloof ik niet in. Bij het vorige boek was er een intervieuw op de BBC waarin ze duidelijk zei dat ze het wel van plan was, omdat ze het ook voor haarzelf schrijft.
Ik denk dat ze gaat lijden aan writersblock en er eigenlijk maar een kuteinde van maakt in het laatste boek, waardoor ik het niet meer als volwaardig zie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:34
qghp
qghp is offline
Euh als ik me niet vergis ligt het laatste deel al veilig opgeborgen in een kluis?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 20:30 :
Ik denk dat ze gaat lijden aan writersblock en er eigenlijk maar een kuteinde van maakt in het laatste boek, waardoor ik het niet meer als volwaardig zie.
Geloof ik ook niet zo in. Waarom denk je dat?
De hoofdlijnen van het boek liggen al lang vast, zelfs het laatste hoofdstuk is geschreven.
Oud 11-06-2005, 19:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 20:30 :
Ja, dat zie ik ook nog wel gebeuren. Wel ontzettend jammer, maar ik denk dat ze ook iets van een writersblock gaat krijgen. Of al heeft, als je naar de laatste twee boeken kijkt.. Het succes tast de kwaliteit aan!

Verder zie ik Perkamentus stiekem ook wel slecht zijn... Zou een interessante theorie zijn Dat hij nog een geheim plan heeft voor Harry en dat hij daarom moest blijven leven, of zoiets
Oud 11-06-2005, 19:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 11-06-2005 @ 20:34 :
Euh als ik me niet vergis ligt het laatste deel al veilig opgeborgen in een kluis?
Volgens mij is het nog niet helemaal af, maar in grote lijnen ligt het wel vast.
Oud 11-06-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:35 :
Geloof ik ook niet zo in. Waarom denk je dat?
De hoofdlijnen van het boek liggen al lang vast, zelfs het laatste hoofdstuk is geschreven.
Dat weet ik, maar ik denk dat het op een gegeven moment wel eindigt met die inspiratie. Maar ik ben dan ook wel een beetje een doemdenker.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:36 :
Volgens mij is het nog niet helemaal af, maar in grote lijnen ligt het wel vast.
Mja, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het echt goed wordt... Als het verhaal op zich wel oké is, maar zij gaat het kei erg afraffelen of zo..
Oud 11-06-2005, 19:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 20:36 :
Dat weet ik, maar ik denk dat het op een gegeven moment wel eindigt met die inspiratie. Maar ik ben dan ook wel een beetje een doemdenker.
Dat blijkt
Maar dat hoeft helemaal niet. Kijk maar naar LotR en alle boeken daaromheen. Het in onvoorstelbaar hoe diep en ver dat gaat. Potter heeft ook heel veel elementen uit andere verhalen, dingen etc. Volgens mij kan ze er nog wel een poosje mee vooruit. Kijk maar wat ze nu al bij elkaar gebracht heeft. Geloof niet zo dat dat zo afgelopen is.
Maar het gaat volgens mij wel langzamer met schrijven. Toch ook wel logisch, ze is nu getrouwt en heeft er nog een kindje bij.
Oud 11-06-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:39 :

Maar het gaat volgens mij wel langzamer met schrijven. Toch ook wel logisch, ze is nu getrouwt en heeft er nog een kindje bij.
En Writersblock...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-06-2005 @ 20:37 :
Mja, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het echt goed wordt... Als het verhaal op zich wel oké is, maar zij gaat het kei erg afraffelen of zo..
Denk ik niet. Het is best wel een perfectionist.
Daarbij vind ik die laatste 2 boeken helemaal niet slecht, op een aantal punten juist beter dan 1 en 2. 2 vind ik de slechtste uit de serie. Op 5 zijn wel wat dingen aan te merken die minder waren, maar ik kreeg met lezen het idee dat ik het boek aan het opslokken was (=veel lezen en niet veel andere dingen meer doen) en dat heb ik alleen maar met boeken die ik echt heel leuk vind.
Oud 11-06-2005, 19:44
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 20:41 :
En Writersblock...
En? Iedereen heeft wel eens een mindere periode. Ik heb buiten dat het lang duurde er niet veel van gemerkt in de boeken zelf.
Oud 11-06-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:44 :
En? Iedereen heeft wel eens een mindere periode. Ik heb buiten dat het lang duurde er niet veel van gemerkt in de boeken zelf.
Mja, ik moet haar nageven dat de extra tijd die ze besteedt aan het schrijven zich laten gelden, hoe verder ze komt, hoe beter de boeken worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-06-2005 @ 20:42 :
Denk ik niet. Het is best wel een perfectionist.
Daarbij vind ik die laatste 2 boeken helemaal niet slecht, op een aantal punten juist beter dan 1 en 2. 2 vind ik de slechtste uit de serie. Op 5 zijn wel wat dingen aan te merken die minder waren, maar ik kreeg met lezen het idee dat ik het boek aan het opslokken was (=veel lezen en niet veel andere dingen meer doen) en dat heb ik alleen maar met boeken die ik echt heel leuk vind.
Ik vond vijf het minste. En daarna twee en daarna vier. Drie vond ik echt het beste, daarna een.

Maar juist doordat ze zo perfectionistisch is, heeft ze meer kans op het krijgen van een writersblock

Het is te lang geleden dat ik ze heb gelezen, ik kan nu niet goed beargumenteren waarom ik de vijfde minder vond. Minder toverdingen, meer geneuzel, geloof ik
Oud 11-06-2005, 20:13
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Harry is the dark lord. Toen Voldemort Harry's ouders vermoorde ontstond er een mentaal schizma dat resulteerde in het feit dat een kopie van Voldemorts persoonlijkheid zich in Harry's hoofd nestelde en de oude verdrong.

Harry Potter is een Tom Riddle met een andere opvoeding.

Geen flauw idee, maar het klinkt leuk.

Oh, btw, ik denk serieus dat een oud type (uit een eerder boek) 'terugkomt' en een belangrijke rol gaat spelen.
Oud 11-06-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 11-06-2005 @ 21:13 :

Oh, btw, ik denk serieus dat een oud type (uit een eerder boek) 'terugkomt' en een belangrijke rol gaat spelen.
Dat is al gedaan met Lupos ed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Boek 2 vond ik de 'slechtste', best saai in vergelijking met de rest. Deel 3 is nog altijd het beste. Ookal vind ik deel 5 in het engels ook goed, in het nederlands iets minder.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:20
Blood Fire Rage
Citaat:
Grimm schreef op 11-06-2005 @ 19:41 :
Een keer geld geroken: nooit meer genoeg

De vaste lijnen van alle boeken waren al vastgelegd voor de eerste letter van het eerste boek geschreven is. Goede stijl als je het mij vraagt.

Een writersblock kan voorkomen op gebied van verhaal. Niet op het gebied van 'wereld'. Op het gebied van 'wereld' raakt je fantasie nooit uitgeput. Als je een wereld verzint, kun je daar voor jezelf meer diepte en detail in aanbrengen dan je ooit op papier kunt vastleggen (en ik kan het weten, ik ben een D&D DM ).
Oud 11-06-2005, 21:02
Choking Duck
Choking Duck is offline
En alsnog knap dat ze het dan al 6 boeken heeft volgehouden nu ook deel 6 onder de persen ligt.
Deel 5 is tot nu toe gewoon het best.
Vooral omdat ik anderhalve week niks anders gedaan heb als lezen.
In deel 6 gebeuren er denk ik allemaal leipe dingen, gaan er nog meer geliefden dood en wordt harry een psychopaat

Maar dat is maar een theorie.
Oud 12-06-2005, 08:58
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ik denk dat de boeken steeds dikker worden

Vroeger vond ik ze echt leuk en ik heb deel 1 tot en met 4 gewoon in een ruk uitgelezen, maar ik kom met geen mogelijkheid door deel 5 (saai, langdradig, vaag; dus ik ben bang dat de boeken gewoon minder worden nu).
Oud 12-06-2005, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 12-06-2005 @ 09:58 :
Ik denk dat de boeken steeds dikker worden

Vroeger vond ik ze echt leuk en ik heb deel 1 tot en met 4 gewoon in een ruk uitgelezen, maar ik kom met geen mogelijkheid door deel 5 (saai, langdradig, vaag; dus ik ben bang dat de boeken gewoon minder worden nu).
Nog dikker... Het zou jammer zijn. Dat is ook de kracht misschien wel van het derde boek, die had gewoon de perfecte dikte!

Ja, vijf was een beetje te vaag. Ik had hem eerst in het Engels gelezen en begreep hem toen niet helemaal, maar in het Nederlands bleven dezelfde dingen voor me onduidelijk.
Oud 12-06-2005, 16:28
Miss_Mystery
Miss_Mystery is offline
Ik denk toch dat deel 6 heel goed gaat worden. Nu komt echt de donkere periode. En ik denk dat je bij veel personen zijn/haar ware aard gaat ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:36
Roosje
Roosje is offline
Ik blijf deel 3 ook de beste vinden. Deel 5 heb ik in een ruk uitgelezen, was ik een zaterdag tot 1 uur 's nachts zoet mee. Maar goed, ik denk dat Perkamentus ook uiteindelijk bij Voldemort blijkt te horen. Of zo. En dat Sneep juist aan de andere, de "goede" kant staat. Ik weet niet precies.
Oud 12-06-2005, 22:13
Blood Fire Rage
Citaat:
Roosieh schreef op 12-06-2005 @ 17:36 :
...Sneep...
lol. Ronduit de best vertaalde naam ooit!
Oud 12-06-2005, 22:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-06-2005 @ 14:53 :
Ja, vijf was een beetje te vaag. Ik had hem eerst in het Engels gelezen en begreep hem toen niet helemaal, maar in het Nederlands bleven dezelfde dingen voor me onduidelijk.
Het is volgens mij nooit de bedoeling geweest om het ook helemaal helder te maken. Dat zei ze zelf ook in dat intervieuw (en ook in andere intervieuws) dat het pas echt helemaal duidelijk wordt als je 7 uitgelezen hebt. 5 was vaag en heet heel veel vragen opgeroepen, maar daarom is het niet slecht en ik vind het wel fijn dat het verhaal nu door meer boeken geweven wordt. 1 en 2 zijn meer losse verhalen, vanaf 3 begint echt een meer doorlopent verhaal wat over de rest van de boeken door gaat. Dat vind ik juist ook beter.

Ik verwacht zelf dat 6 meer een tussenboek is zeg maar. We zullen denk ik niet veel meer andwoorden krijgen, alleen een tussenverhaal met een aanzet voor het laatste boek. Uitdieping van caracters etc. Misschien juist wel meer vragen voor deel 7.
Oud 13-06-2005, 12:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ieke schreef op 12-06-2005 @ 23:27 :
Het is volgens mij nooit de bedoeling geweest om het ook helemaal helder te maken. Dat zei ze zelf ook in dat intervieuw (en ook in andere intervieuws) dat het pas echt helemaal duidelijk wordt als je 7 uitgelezen hebt. 5 was vaag en heet heel veel vragen opgeroepen, maar daarom is het niet slecht en ik vind het wel fijn dat het verhaal nu door meer boeken geweven wordt. 1 en 2 zijn meer losse verhalen, vanaf 3 begint echt een meer doorlopent verhaal wat over de rest van de boeken door gaat. Dat vind ik juist ook beter.

Ik verwacht zelf dat 6 meer een tussenboek is zeg maar. We zullen denk ik niet veel meer andwoorden krijgen, alleen een tussenverhaal met een aanzet voor het laatste boek. Uitdieping van caracters etc. Misschien juist wel meer vragen voor deel 7.
Ah, ik snap volledig wat je bedoelt. En ik zei ook niet dat ik vijf slecht vond, het was nog steeds een fijn boek om te lezen, maar ik vond hem gewoon wat minder. Maar misschien denk ik daar anders over als ik zeven eenmaal heb gelezen of zo
Oud 13-06-2005, 21:41
Miss_Mystery
Miss_Mystery is offline
Ik hoop alleen wel dat ze er geen open eind van maakt. Na 7 delen en 2500 bladzijden mag er wel een gesloten einde aan zitten!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:59
Verwijderd
Ik zou 't wel heel voorspelbaar verrassend vinden als perkamentus slecht wordt..

Ben heel benieuwd naar 6, maar ga 'm niet meer gelijk kopen ofzo.. Ik vond 1 't leukst! 2 ook 't minst, maar 4 dan wel weer gaaf..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:42
Verwijderd
No way dat Dumbledore slecht wordt. Het blijven kinderboeken, he.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 14-06-2005 @ 19:42 :
Hij gaat voortijdig dood en Harry saves all.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 14-06-2005 @ 19:55 :
Hij gaat voortijdig dood en Harry saves all.
Dat zou de boeken wel aardig verpesten.

Harry is wat mij betreft het vervelendste karakter in de hele serie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 05:05
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 14-06-2005 @ 22:43 :
Dat zou de boeken wel aardig verpesten.

Harry is wat mij betreft het vervelendste karakter in de hele serie.
Mja, 7 boekjes over een nerd met teveel fantasie. Who wants more?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:37
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Ieke schreef op 12-06-2005 @ 23:27 :
(...)

Ik denk dat je gelijk hebt! Ik denk dat ze kleine stukjes informatie weggeeft voor het eind die eigenlijk meer vragen oproepen dan duidelijk maken! Mja, nog precies een maand tottie uitkomt! Dan weten we alle antwoorden.. hopelijk!

Trouwens, ik denk niet dat het boek een open eind krijgt. Sowieso is het een kinderboek en die hebben meestal gesloten eindes en ze heeft het laatste hoofdstuk ook al geschreven. Denk dat daar alle lijnen bij elkaar komen..

@hierboven, Harry wordt idd steeds irritanter.. arrogant enzo..
Oud 16-06-2005, 15:54
Verwijderd
Hmhm, gezien het feit dat er toch weer 600-700 bladzijdes te gaan zijn, zullen er echt wel antwoorden komen. Ik ben alleen bang dat er - zoals in deel 4 en 5 - weer heel veel nieuwe belangrijke karakters bij zullen komen. In deel 5 vond ik dat op een gegeven moment wel genoeg.

En ik hoop dat Grawp in het eerste hoofdstuk doodgaat of verdwijnt ofzo. Maar JKR heeft al aangegeven dat dat zeker niet gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:48
Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat dikte niks zegt over of we wel of geen andwoorden krijgen. Ik ben er wel van overtuigt dat we misschien een klein beetje info zullen kijgen, maar denk dat we pas echt antwoorden hebben in deel 7.

Grawp mag wel weg ja
Oud 16-06-2005, 19:37
Verwijderd
Grawp? Nederlandse vertaling is?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:57
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Grimm schreef op 16-06-2005 @ 20:37 :
Grawp? Nederlandse vertaling is?
Ehm.. ik weet niet hoe die heet maar dat is die reus die Hagrid stiekem in 't bos hield.

Even opgezocht: Groemp in NL bron
Oud 17-06-2005, 08:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hppa schreef op 14-06-2005 @ 19:42 :
Boek vier en vijf staan anders bij de volwassenen, dacht ik...

Groemp, kan me er niet zoveel meer van herinneren. Verdorie, moet ik zeker eerst boek vijf gaan herlezen voordat ik zes kan begrijpen of zo
Oud 17-06-2005, 11:44
niam
niam is offline
Harry Potter is een commercieel viezerikje.
Oud 17-06-2005, 13:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-06-2005 @ 09:12 :
Boek vier en vijf staan anders bij de volwassenen, dacht ik...

Groemp, kan me er niet zoveel meer van herinneren. Verdorie, moet ik zeker eerst boek vijf gaan herlezen voordat ik zes kan begrijpen of zo
Bij de donner niet. Vandaag nog geweest, ze hebben er een aparte kast voor bij de kinderboeken En bij de boekhandel in Zutphen staan ze ook tussen de kinderboeken.
Oud 17-06-2005, 13:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-06-2005 @ 14:30 :
Bij de donner niet. Vandaag nog geweest, ze hebben er een aparte kast voor bij de kinderboeken En bij de boekhandel in Zutphen staan ze ook tussen de kinderboeken.
Ow Nou, in de bibliotheek Eindhoven wel

Ze zijn niet zo handig in te delen, best lastig
Oud 22-06-2005, 21:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk dat Sirius nog leeft. Niemand heeft em dood zien gaan, dus het kan.

Ik hoop dat hij nog leeft
Oud 22-06-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Little Phoebe schreef op 22-06-2005 @ 22:01 :
Ik denk dat Sirius nog leeft. Niemand heeft em dood zien gaan, dus het kan.

Ik hoop dat hij nog leeft
Die leeft nog ja.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
niam schreef op 17-06-2005 @ 12:44 :
Harry Potter is een commercieel viezerikje.
Te weinig sekshormonen door zijn lichaam voor zijn leeftijd.

Een combinatie van brave stijfburgerlijkheid en Jan Peter Balkenende.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten