Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 20:41
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
Ej

Ik ga stoppen met roken.

Zijn er mensen hier (misschien niet het meest tactische forum, maar toch ) die dit al gedaan hebben, en tips voor mij hebben?

Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 21:15
Verwijderd
ik.

gewoon doen
en iedere keer ipv een sigaret een kauwgom in je kop rammen wil ook wel helpen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:31
Myuki
Myuki is offline
Als ik t goed heb bestaat er een boek dat ervoor zorgt dat je absoluut niet meer wilt roken

maar ik zou niet weten hoe t heet ofzo
Oud 12-06-2005, 21:31
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Je kunt 't beste heel rustig afbouwen en dan een halfje ofzo.
Zo ben ik nu ook bezig en ik heb nergens last van.

Lazlow
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Myuki schreef op 12-06-2005 @ 22:31 :
Als ik t goed heb bestaat er een boek dat ervoor zorgt dat je absoluut niet meer wilt roken

haha. Allen Carr - Stoppen met roken. Ik heb 'm hier liggen, rook nog steeds als 'n ketter. Self-help books are such a fucking drag.
Oud 12-06-2005, 22:58
JiMJiM
JiMJiM is offline
alleen de naam al. self help boek. als je je zelf wil helpen waarom neem je dan hulp uit een boek. das geen self help, das help.

maarja, ik rook niet duss heb verder noks zinnigs toe te voege. dus rot ik maar op
Oud 12-06-2005, 23:06
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
JiMJiM schreef op 12-06-2005 @ 23:58 :
alleen de naam al. self help boek. als je je zelf wil helpen waarom neem je dan hulp uit een boek. das geen self help, das help.
't is gewoon zinloos, zelfde als die motivatie cassettebandjes. wat nu als je niet gemotiveerd genoeg bent om naar de winkel te gaan voor zo'n bandje? dan heb je daar ook 'n bandje voor nodig.. dan zit je toch mooi in 'n lastig parket.
Oud 13-06-2005, 01:30
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cha0s schreef op 12-06-2005 @ 23:47 :
haha. Allen Carr - Stoppen met roken. Ik heb 'm hier liggen, rook nog steeds als 'n ketter. Self-help books are such a fucking drag.
Bovendien is Allen Carr zelf weer begonnen met roken
Oud 13-06-2005, 07:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
cha0s schreef op 13-06-2005 @ 00:06 :
't is gewoon zinloos, zelfde als die motivatie cassettebandjes. wat nu als je niet gemotiveerd genoeg bent om naar de winkel te gaan voor zo'n bandje? dan heb je daar ook 'n bandje voor nodig.. dan zit je toch mooi in 'n lastig parket.

Dan kan je m tegenwoordig vast wel van internet downloaden dat scheelt je weer een loopje.

Ontopic: Ik heb me er een aantal keer aan gewaagd maar het is me tot nu toe niet gelukt. Mischien omdat ik het niet genoeg wou mischien omdat ik gewoon al te verslaafd ben... Ik weet het niet maar het zal wel.

Wat volgens mij de beste manier is is gewoon doen. De laatste peuk uit dit pakje oproken en daarna geen nieuwe kopen. En ook geen peuken gaan bietsen. Het klinkt zo simpel en in weze is het dat ook. Ook denk ik dat je niet van te voren moet gaan denken: Stel nou dat het mislukt... Dan ben je volgens mij al gedoemd te mislukken. En als het gebeurd gewoon doorgaan met stoppen. Je wil het immers en daar moet je wat voor doen ook.

Veel succes ermee.
Oud 13-06-2005, 08:57
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Sterker nog, je moet je niet voornemen om te stoppen met roken, je moet het gewoon doen! Zodra de gedachte komt dat je wilt stoppen met roken, geef je alles wat je hebt aan een rokende vriend. Zo heeft je eerste stap kracht. Dit heeft bij mij ook perfect gewerkt.

Maar, bij mij had het er ook mee te maken dat ik tot het idee van stoppen met roken in een paddo trip kwam. Ik zag in hoe zinloos en zonde van het geld het was, en gaf toen alles weg, en was gestopt, en nooit meer gerookt (behalve joints dan).
Oud 13-06-2005, 09:10
Verwijderd
Deal maken met je vrienden en familie dat je ze 50 euro geeft als ze je een peuk zien roken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Dat heeft mij ook geholpen met stoppen met blowen: met 4 vrienden afsrpeken dat als je blowt, je alle andere 50 euro geeft. Dan blijf je er wel vanaf.

Ik was uiteindelijk de enige die het volgehouden heeft .
Oud 13-06-2005, 09:39
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 13-06-2005 @ 10:13 :
Dat heeft mij ook geholpen met stoppen met blowen: met 4 vrienden afsrpeken dat als je blowt, je alle andere 50 euro geeft. Dan blijf je er wel vanaf.

Ik was uiteindelijk de enige die het volgehouden heeft .
Da's makkelijk verdiend, dan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
E Che Guevara schreef op 12-06-2005 @ 22:31 :

Lazlow
Dat werkt niet.. geloof mij nou maar.. Na een tijdje rook je toch weer een hele peuk.

Gewoon stoppen is het devies. Druk die peuk uit, kauw kauwgom alsof je leven er vanaf hangt.. Koop geen peuken meer. Gooi je aanstekers en sigaretten door de wc. Ga in pauzes niet meer naar t rookgedeelte. Zoek niet-rokende vrienden..

Zoiets..

Obviously.. I've tried.. but failed.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:46
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-06-2005 @ 02:30 :
lmao
Oud 13-06-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:

Lazlow
bullshit alsje wilt stoppen stop je meteen, alsje het zo doet laat alleen maar weer zien datje eigenlijk niet wil stoppen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 13-06-2005 @ 11:06 :
Dat werkt niet.. geloof mij nou maar.. Na een tijdje rook je toch weer een hele peuk.

Gewoon stoppen is het devies. Druk die peuk uit, kauw kauwgom alsof je leven er vanaf hangt.. Koop geen peuken meer. Gooi je aanstekers en sigaretten door de wc. Ga in pauzes niet meer naar t rookgedeelte. Zoek niet-rokende vrienden..

Zoiets..

Obviously.. I've tried.. but failed.
dan raakt de wc verstopt!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:01
Built to last
Built to last is offline
ehm

gewoon stoppen en proberen de eerst 4 maanden weekends niet in de kroeg te zitten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:22
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
ja dat is dus het probleem

doordeweeks is het niet zo'n probleem, ik ga in de pauze gewoon niet meer buiten bij de rokers staan...

maar als je uitgaat...

nu nog 2 dagen toetsen, en daarna gewoon niet meer doen!

bedankt voor tips
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:04
Verwijderd
ja dat ligt aan je eigen wilskracht, als je echt wilt dan lukt dat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:24
Type
Type is offline
Citaat:
Morpheus_17 schreef op 13-06-2005 @ 19:22 :
Als je echt wil stoppen, gewoon NU niet meer doen.
Oud 13-06-2005, 21:07
Verwijderd
Als je een excuus nodig hebt, of een tijdsdrempel, dan is het bij voorbaat al een verloren zaak. Als je echt wilt stop je gewoon nu.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Morpheus_17 schreef op 13-06-2005 @ 19:22 :
ja dat is dus het probleem

doordeweeks is het niet zo'n probleem, ik ga in de pauze gewoon niet meer buiten bij de rokers staan...

maar als je uitgaat...

bedankt voor tips
wilskracht heet dat
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:42
Verwijderd
Breng jezelf een litteken toe op je wijsvinger.... zodra je een sigaret aanpakt denk je terug aan de pijn die het deed toen je 'm maakte....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 22:07 :
Als je een excuus nodig hebt, of een tijdsdrempel, dan is het bij voorbaat al een verloren zaak. Als je echt wilt stop je gewoon nu.
Oud 13-06-2005, 22:13
Type
Type is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 22:07 :
precies wat ik bedoel
Oud 13-06-2005, 23:02
little nemo
little nemo is offline
zoek een leuk nietrokend vriendinnetje
Oud 14-06-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
lunaco schreef op 13-06-2005 @ 22:42 :
Breng jezelf een litteken toe op je wijsvinger.... zodra je een sigaret aanpakt denk je terug aan de pijn die het deed toen je 'm maakte....
Dat is ziek.

Maar voor de rest kom ik terug op mijn oude post.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:48
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-06-2005 @ 02:30 :
degene die mij over t boek vertelde rookt ondertussen ook weer als 'n ketter
Oud 14-06-2005, 14:07
Verwijderd
Mja, ik ben eigenlijk nooit echt moeten stoppen, ik had gewoon geen zin meer ^^ en dan rookte ik weken of maanden niet
Ik heb dan ook niet de behoefte om te stoppen, de keren dat ik rook, vind ik het lekker en zoveel geld gaat er bij mij dus niet doorheen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:25
Mir-idiotA
Citaat:
Mutant schreef op 14-06-2005 @ 15:07 :
Mja, ik ben eigenlijk nooit echt moeten stoppen, ik had gewoon geen zin meer ^^ en dan rookte ik weken of maanden niet
Ik heb dan ook niet de behoefte om te stoppen, de keren dat ik rook, vind ik het lekker en zoveel geld gaat er bij mij dus niet doorheen.
ik heb dat precies zo, op het laatste na. Er gaat wel degelijk veel geld door rokerij doorheen.
Gelukkig goedkope sloffen uit Kenia. En daarna eeh is er weer een stopperiode aangebroken voor mij. '
sorry geen tips dus om ff ontopic te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:25
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Mischien helpt het als extra motivatie, om elke dag het geld in de fik te steken wat je normaliter via de omweg van peuken in de fik zou steken.
Oud 14-06-2005, 15:38
Type
Type is offline
dat geld in een pot doen is dan makkelijker lijkt me, heb je er later ook nog wat aan.
Oud 14-06-2005, 15:51
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Myuki schreef op 14-06-2005 @ 14:48 :
degene die mij over t boek vertelde rookt ondertussen ook weer als 'n ketter
Same here

Gewoon kaugom blijven kauwen veel koffie drinken...
Klinkt loos maar bij mij heeft het geholpen *nou ja iig voor 4 maanden*
En idd geen tijdslimiet instellen van DAN ga ik stoppen want dat is compleet onbegonnen
Oud 14-06-2005, 16:31
Verwijderd
Bepaal van tevoren wanneer je stopt, zodat je je goed kunt voorbereiden.
Stel je omgeving van het plan op de hoogte, zodat iedereen er rekening mee kan houden.
Stop radicaal; dat geeft de meeste kans op succes.
Stop gelijk met iemand anders, dan kun je elkaar steunen.
Maak een lijstje van alle redenen om te stoppen, zodat je je er steeds van bewust bent waarom je het doet.
Bestudeer je rookgewoonten. Als je weet in welke situaties je rookt, kun je die uit de weg gaan.
Ruim alles op wat je aan het roken herinnert; gooi je sigaretten weg.
Verander tijdens de eerste week je eet- en drinkgewoonten. Drink zoveel mogelijk water, eet vers fruit en vermijd gezelligheidsdrankjes waarbij je anders altijd rookt, zoals koffie, thee en alcohol.
Vermijd rokerige ruimten zoals kantines, cafés en het rokershoekje op je werk.
Zorg voor voldoende lichamelijke ontspanning. Ga wandelen of zwemmen.
Trakteer jezelf na een moeilijke "niet-roken-dag" op iets leuks, bijvoorbeeld met het geld dat je tot dan toe hebt uitgespaard.

bron: http://www.babyinfo.nl/advies/verzor...angerschap.asp

Babyinfo.nl
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:39
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
tja me vriendin rookt ook...

maar zoveel geld gaat er niet doorheen, ongeveer 1 a 2 pakjes in de week, dat is 90 cent per dag, en koper brand niet...

ja kutexcuses ik weet het, but i'm gonna try
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:40
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
en dat lijstje is wel n goed idee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:20
*Tatjana 1st.*
*Tatjana 1st.* is offline
Citaat:

Lazlow
Als ik ga afbouwen gaat het standaard fout dan rook ik oppeens nog maar 3 peuken op een dag...en dan ga ik in het weekend uit..en rook ik weer meer...en dan na het weekend rook ik weer net veel als eerst...en dan lukt het me oppeens niet meer om er nog maar 3 te roken...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:24
*Tatjana 1st.*
*Tatjana 1st.* is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-06-2005 @ 10:10 :
Deal maken met je vrienden en familie dat je ze 50 euro geeft als ze je een peuk zien roken.
whahah bij mij heeft het niet geholpen toen was ik me geld kwijt...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:28
Akilina
Akilina is offline
Ja, ik zou ook gewoon jezelf afvragen wat voor soort roker je bent. Heb je echt het idee dat je verslaafd bent of ben je gewoon een soort van gezelligheidsroker of uit verveeldheid rokende of helpt het je bij het omgaan met stress of vind je het gewoon heel lekker? Ik denk wel dat het in één keer stoppen met roken beter is dan afbouwen, ik zou ook stoppen na een keer roken wanneer het heel vies is (ik rook en dan heb je dat wel eens, dat je er bijna van gaat braken of hoofdpijn ervan krijgt of duizelig wordt), want dan herinner je je dat (van gatver, dat wil ik niet meer). En gewoon nagaan waarom je rookt en wat je moeilijkheden zijn, want als je voornamelijk rookt met uitgaan (zoals ik) dan heb je het op dat soort momenten wel 'moeilijk', misschien kun je die dan beter even vermijden of erover nadenken dat het roken niets toevoegt op zulke momenten en dat je stil staat bij alle walgelijkheid van het roken (je gaat er van stinken en het is niet zo goed voor je gezondheid, et cetera). En als het nu echt te moeilijk is voor je om voor altijd te stoppen met roken (wat wel kan natuurlijk, maar als je het echt niet meer wil dan doe je het niet meer), dan kun je ook gewoon eens in de zoveel tijd onthoudingsperiodes inlassen of zo, haha, dan raak je er minder aan gehecht.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:07
Verwijderd
Gewoon van het ene op het andere moment. Mijn moeder moest een operatie ondergaan en wilde stoppen met roken. In verband met die operatie mocht ze ook niet roken voor een paar weken geloof ik en toen is ze van de ene op de andere dag gewoon gestopt. Niks nicotinepleisters, niks nicotinekauwgom of welke troep dan ook. Gewoon stoppen en volhouden. Wees gewoon streng voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Myuki schreef op 12-06-2005 @ 22:31 :

Eurrr :-/ ik heb 'stoppen met roken' van Allan Carr tweemaal gelezen.. Maareh, ik heb het na het lezen van het boek de eerste keer 3 maand volgehouden.. De tweede stoppoging hield ik het 2 dagen vol.. Terwijl je het boek leest, moet je perse blijven roken. Volgens mij moet je een datum prikken, daar mentaal naartoe werken en cold turky stoppen..

Succes!
Oud 15-06-2005, 18:54
coopergirl
coopergirl is offline
Deze week las ik op de voorpagina van de Stentor of Volkskrant dat jongeren die een half jaar bemoedigende sms'jes m.b.t stoppen met roken toegestuurd ontvingen, het slagingspercentage van stoppers hoger lag...

Zoek iemand die je een half jaar lang wil spammen per sms o_0
Oud 15-06-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 15-06-2005 @ 19:48 :
Eurrr :-/ ik heb 'stoppen met roken' van Allan Carr tweemaal gelezen.. Maareh, ik heb het na het lezen van het boek de eerste keer 3 maand volgehouden.. De tweede stoppoging hield ik het 2 dagen vol.. Terwijl je het boek leest, moet je perse blijven roken. Volgens mij moet je een datum prikken, daar mentaal naartoe werken en cold turky stoppen..

Succes!
Heuh..

Ik hoop dat t in de bieb ligt, ik wil wel eens weten hoe Allan Carr me dan gaat overtuigen te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lilith schreef op 15-06-2005 @ 20:36 :
Heuh..

Ik hoop dat t in de bieb ligt, ik wil wel eens weten hoe Allan Carr me dan gaat overtuigen te stoppen.
*pakt boek en typt echterkant over*
Roken is een fuik waar je, meestal als jongere, nietsvermoedend in zwemt. Te laat merk je dat je niet meer terug kunt. Allen Carr laat zien hoe die fuik in elkaar zit, zodat je er moeiteloos weer uit kunt zwemmen.
Allen carr gebruikt geen tructjes of hulpmiddelen. Hij ontrafelt slechts haarfijn de mechanismen die een roker doen roken. Wie dat eenmaal doorziet merkt dat stoppen met roken heel eenvoudig is, vanaf de eerste dag.

* een unieke methode
* geen afschrikwekkende plaatjes en praatjes
* geen gewichtstoename
* uw geestelijke afhankelijkheid verwijnt terwijl u dit leest
* geen noemenswaardige onthoudingsverschijnselen

"als u mijn instructies opvolgt, zult u de rest van uw leven blij zijn dat u niet meer rookt"

Zucht.. Succes
Oud 16-06-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 16-06-2005 @ 13:24 :
*pakt boek en typt echterkant over*
Roken is een fuik waar je, meestal als jongere, nietsvermoedend in zwemt. Te laat merk je dat je niet meer terug kunt. Allen Carr laat zien hoe die fuik in elkaar zit, zodat je er moeiteloos weer uit kunt zwemmen.
Allen carr gebruikt geen tructjes of hulpmiddelen. Hij ontrafelt slechts haarfijn de mechanismen die een roker doen roken. Wie dat eenmaal doorziet merkt dat stoppen met roken heel eenvoudig is, vanaf de eerste dag.

* een unieke methode
* geen afschrikwekkende plaatjes en praatjes
* geen gewichtstoename
* uw geestelijke afhankelijkheid verwijnt terwijl u dit leest
* geen noemenswaardige onthoudingsverschijnselen

"als u mijn instructies opvolgt, zult u de rest van uw leven blij zijn dat u niet meer rookt"

Zucht.. Succes
Klinkt.goed...

Maar.ik.wil.niet.stoppen.hoor..ben.alleen.nieuwsgierig.

de.fokking.spatie.doet.t.hier.niet.in.de.bieb
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:20
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
is er iemand die dat boek heeft gelezen? en werkt het ook?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:22
Verwijderd
lees het topic dan door
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 16-06-2005 @ 15:38 :
Klinkt.goed...

Maar.ik.wil.niet.stoppen.hoor..ben.alleen.nieuwsgierig.

de.fokking.spatie.doet.t.hier.niet.in.de.bieb
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:02
Morpheus_17
Morpheus_17 is offline
ja, er heeft een iemand het gelezen, waarbij het niet werkte...

zijn er nog meer mensen met ervaringen over dit boek?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten