|
|
||||
|
Citaat:
De structuur blijft intact Citaat:
Stel je legt hem in een kast met lampen. Vervolgens doe je een lamp aan , die de appel groen kleurt. Nu kijk jij naar de appel , en ziet dat hij groen is , terwijl je weet dat hij daarvoor rood was. Als je naar de appel kijkt , is hij dan rood? Nee , waarom niet? Wat voor een kleur zal de appel hebben , als er absoluut geen licht is? Citaat:
Je zou kunnen zeggen , en dat doet men ook , dat kleur en smaak ook bijvoorbeeld , secundaire eigenschappen zijn. Ze slaan enkel op de structuur , als object dat absorbeert en reflecteerd. De kleur word enkel door licht "toegevoegd" , en dat is eigenlijk niet eens die kleur die je waarneemt.
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Dit is verder dezelfde discussie of iets bestaat als het niet wordt waargenomen. Het is net waar je zelf de voorkeur aan geeft of wat goed uitkomt. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar "wij" hebben waarneming nodig om te bestaan. Anders zijn we dood of hersendood de rode appel (het blijft knagen )het licht verplaatst richting de appel. De foton? bereikt het oppervlak (botst ) en valt uiteen . Sommige golffuncties gaan door de "lege ruimten" en andere botsen op de "materie" , die vervolgens een willekeurige richting op gaan , afhankelijk van de structuur van de materie ,UV-bestendigheid ,etc. Maar nu zeg jij dat bij die botsing tussen licht en materie , een soort van overdracht plaatstvind , waarbij licht de eigenschap of waarde van materie "overneemt"Een soort van transfusie Het zou best kunnen , had ik nog niet aan gedacht. Maar toch denk ik dat het anders is Een prisma geeft me een andere gedachte hierover , een regenboog ook eigenlijk.
Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 00:05. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 01:41 | |
| Psychologie |
Psychologische Patronen, Deel I: Harde Muziek ^AmArU^ | 80 | 24-03-2002 15:10 | |