Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je zegt dat je ouders haar en haar familie eigenlijk nauwelijks kennen, hun mening over hen is dus blijkbaar vooral gebaseerd op vooroordelen. Jij kent het meisje wél en jij weet dat ze leuk is, ik zou het ze gewoon vertellen, hoewel dat natuurlijk wel eng is.
Misschien stellen ze hun mening wel bij als ze haar leren kennen en anders: jouw en haar families hoeven inderdaad geen beste vrienden te worden, zoals I C U al zei. |
![]() |
||
Citaat:
Oef, dit vind ik zo kort door de bocht gezegd... Ik vind het erg belangrijk dat mijn ouders mijn vriend aardig vinden. Ik zou het ook ontzettend moeilijk vinden als mijn ouders mijn vriend niet zouden mogen, want ik breng toch veel tijd met hem door, maar mijn ouders teleurstellen wil ik ook niet. Ik zou er wel alles aan doen om ervoor te zorgen dat mijn ouders mijn vriend (als ze hem niet zouden mogen) op een manier leren kennen zoals ik hem ken: positief dus. Je ouders hebben vooroordelen over dat meisje en haar familie. Ze kennen elkaar niet goed, jij leert hen nu wel goed kennen. Het is dus jouw taak om jouw ouders ervan te overtuigen dat het een erg leuk, lief, aardig meisje is en dat haar ouders reuze meevallen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het vreemd dat iedereen er maar van uit gaat dat die ouders ongelijk hebben? Is het misschien inderdaad een domme familie? (ja hoor, die bestaan in grote getalen). En zij, dat meisje van 15, hoe komt het dat ze bij je familie overkomt als iemand die niet enorm snugger is? Of wat is de achtergrond van de grapjes die jouw familie over haar familie maakt?
Het is blijkbaar heel gemakkelijk om te zeggen dat dat allemaal op vooroordelen gebaseerd is, en dat dat daarom niet waar hoeft te zijn. Inderdaad, dat klopt. Maar in veel gevallen blijken vooroordelen juist wel de waarheid te zijn. Ik heb het toch al vaker zien gebeuren dat ouders geen hoge pet op hebben van het liefje (m/v) van een vriend(in) van me. Is bij mij trouwens ook al wel geweest. En zolang als ze dan een koppel vormen, doet die persoon in kwestie al het mogelijke om de ouders te laten inzien dat ze verkeerd zitten. "Liefde maakt blind"... uiteindelijk loopt de relatie op de klippen omdat de ouders (voor de zoveelste keer, waarom moet dat nu?) gelijk hebben. En de verliefde persoon in kwestie ziet alles door een roze bril, en loopt met een enorme plank voor zijn hoofd. Conclusie: vertel het gewoon tegen je ouders, en de toekomst zal wel uitwijzen wie gelijk heeft, wie het eerste bijdraait, en of het al dan niet een leuke, slimme, gezellige meid is, of gewoon trailer trash in een leuke verpakking. |
![]() |
|
Jouw ouders hoeven toch niet met haar ouders om te gaan?
Mijn schoonouders zouden ook absoluut niet klikken met mijn ouders ![]() Kortom: gewoon vertellen en zeggen dat het je eigen keuze is en dat jouw ouders geen vrienden hoeven te worden met haar ouders.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In dit geval vind ik het nog steeds geen probleem als de ouders gelijk hebben. Stel dat ze nou wisten dat het meisje criminele ouders had oid, okee. Dan is het logisch. Maar dit gaat over intelligentie.
||
Citaat:
Maar k vind een paar dingen in deze discussie gewoon vreemd: -> respect naar ouders toe is blijkbaar niet meer zo belangrijk bij sommige mensen (zoals jij, poeperd). -> op basis van heel weinig gegevens hebben de mensen hier op het forum blijkbaar al meer vooroordelen dan de ouders van kerel18. Trouwens, poeperd, zowel domme, lelijke als criminele mensen mogen een relatie hebben. En als ik het even zou mogen kiezen, wil ik liefst dat ze het zoveel mogelijk bij hun eigen soort houden. |
![]() |
||
Citaat:
Je krijgt weinig gegevens ja, en daar moet je het dus ook mee doen. En uit die gegevens maak ik dit op en geef ik mijn mening. Dat is geen vooroordeel, maar gewoon mijn mening gebaseerd op het aantal feiten en gegevens die je hebt.
||
Citaat:
|
het is sowieso eng als kind zijnde om te vertellen dat je verkering hebt..althans zo vond ik dat haha...ik schaamde me ervoor een beetje..maar bij mij is het anders gelopen, ik hoefde het niet vertellen ahah..maargoed..
ik zou het gewoon zeggen..dat je laatst bij dat meisje bent geweest, en dat vragen ze vanzelf wel waarom..dan zeg je dat je dr leuk vind en verkering heb..en als ze niet accepteren..volg je eigen gevoel, want mijn ouders mochten of mgen mijn vriend nog steeds niet na 1,5 jaar....kies voor jezelf...jouw leven jouw gevoel..niemand bepaald voor jou op wie je wel of niet verliefd mag worden! kank me erg kwaad om maken ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ik mag mijn vriendin niet meer zien... heelo | 35 | 21-10-2015 14:06 | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin Meatball | 52 | 21-09-2008 17:57 | |
Liefde & Relatie |
hoe is de relatie van jouw partner met jouw ouders? Verwijderd | 40 | 05-02-2004 13:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Psychologie |
vriendin light fighter | 4 | 23-03-2002 12:06 |