Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 14:45
Blaeja
Blaeja is offline
Hey
Dit is echt raar om te zien! Ik heb wel is van een hond met drie koppen gehoord (harry potter) maar een kat nooit.
Ik hoop maar dat zij het overleeft....

http://www.planet.nl/planet/show/id=...9897/sc=96093f
Oud 17-06-2005, 14:56
Keith
Keith is offline
Ziet er wel eng uit. Is neem ik aan gewoon het gevolg van een erg late en mislukte tweeling-deling.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:56
Evil creature
Evil creature is offline
Ik snap niet dat iedereen daar zo hysterisch over doet. Het is nu al zo vaak aangetroffen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:04
Keith
Keith is offline
Hoogstens de helft van de bevolking doet er hysterisch over. Maar ik heb het nog nooit eerder gezien, maar is in het verleden ook goed gegaan met die dieren?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:12
Blaeja
Blaeja is offline
Ja ik heb het anders ook nog nooit gezien hoor....
Oud 17-06-2005, 15:52
yavanna
yavanna is offline
nooit gezien, wel bijzonder. Hopelijk kan het blijven leven. Alhoewel.. scheiden lijkt me niet mogelijk zo, dus een normale kat kan het niet worden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 23:08
MTpower
MTpower is offline
Nog een show-dier erbij
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 05:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ugh, dat krijg je ervan als je miniatuurkatjes fokt

Als dat beestje in de natuur was geboren, dan was ie allang opgegeten. Door de mens krijgen we er juist weer rare afwijkingen bij

Trouwens, Sneeuwvlokje zal straks waarschijnlijk ook wel opgegeten worden, die valt teveel op. Het zal hilarisch zijn als de ontsnapte poema zich eraan vergrijpt
Oud 19-06-2005, 15:31
duifeltje
duifeltje is offline
dat is wel heel apart ja.
Ik vraag me af hoe dat beest zou zien?
Oud 19-06-2005, 15:33
RanC
RanC is offline
Lullig voor dat beest.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 18-06-2005 @ 06:52 :
Ugh, dat krijg je ervan als je miniatuurkatjes fokt

Als dat beestje in de natuur was geboren, dan was ie allang opgegeten. Door de mens krijgen we er juist weer rare afwijkingen bij

Trouwens, Sneeuwvlokje zal straks waarschijnlijk ook wel opgegeten worden, die valt teveel op. Het zal hilarisch zijn als de ontsnapte poema zich eraan vergrijpt
Dus volgens jou worden dieren die te veel opvallen opgegeten en gaat het fokken van dieren met aparte eigenschappen dus het evolutionaire proces tegen? Mag ik je er dan even op wijzen dat naast het 'recht van de sterkste' ook genetische differentiatie noodzakelijk is voor een evolutionair proces? Met fokken wordt meer genetische differentiatie bewerkstelligd en bovendien is er ook bij fokkers natuurlijke selectie: de zwakkere kittens sterven vaak binnen enkele dagen, als ze al niet dood ter wereld zijn gekomen.

Op ethische gronden is er, zeker wat mij betreft, heel wat aan te merken op fokken, maar ik vind dit onzin. Dat katje met twee gezichten doet het blijkbaar prima.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 16:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-06-2005 @ 16:52 :
Dus volgens jou worden dieren die te veel opvallen opgegeten en gaat het fokken van dieren met aparte eigenschappen dus het evolutionaire proces tegen? Mag ik je er dan even op wijzen dat naast het 'recht van de sterkste' ook genetische differentiatie noodzakelijk is voor een evolutionair proces? Met fokken wordt meer genetische differentiatie bewerkstelligd en bovendien is er ook bij fokkers natuurlijke selectie: de zwakkere kittens sterven vaak binnen enkele dagen, als ze al niet dood ter wereld zijn gekomen.

Op ethische gronden is er, zeker wat mij betreft, heel wat aan te merken op fokken, maar ik vind dit onzin. Dat katje met twee gezichten doet het blijkbaar prima.
Genetische differentiatie zorgt inderdaad voor het recht van de sterkste ('fitness'). Een katje met twee hoofden is ook genetische differentiatie, maar die zal het in de natuur niet halen. Dit is dus een mutatie met een negatief effect, en zal daarom ook maar sporadisch voorkomen.

Bij fokkers is er (vind ik) geen sprake van natuurlijke selectie. Fokkers spelen zelf met de genetische differentiatie, en omdat de mens nu veel meer 'kan' dan dieren in de natuur (zoals goede verzorging en gezondheid) blijven ook rassen die helemaal niet geschikt zijn toch in leven. Niets natuurlijke selectie. Er zullen altijd zwakke dieren zijn die dood gaan, maar dit heeft niets te maken met de genetische differentiatie. (Zoals bijvoorbeeld de bulldog, veel te ver doorgefokt, die heeft nu zo'n plat gezicht dat elk dier last krijgt van zijn ademhaling, dat is geen natuurlijke selectie meer ).
Oud 19-06-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-06-2005 @ 17:03 :
Genetische differentiatie zorgt inderdaad voor het recht van de sterkste ('fitness'). Een katje met twee hoofden is ook genetische differentiatie, maar die zal het in de natuur niet halen. Dit is dus een mutatie met een negatief effect, en zal daarom ook maar sporadisch voorkomen.
(...)
Waarom zou het katje in de vrije natuur minder overlevingskans hebben dan andere huiskatten?

Wat de rest betreft ben ik het roerend met je eens, maar dat slaat niet meer echt op het voorbeeld van het katje met de twee gezichten, ik had het in mijn tekst wat betreft natuurlijke selectie echt over dat voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:15
Keith
Keith is offline
Zoals al gezegd ging hetin het begin slechter met het dier, hij zou dus altijd het buitenbeentje van de worp zijn. Hierdoor krijgt hij minder goede voeding en zal hij uiteindelijk de zwakste zijn en ten eerste ten onder gaan aan ziekte of predatie.

Eri s bij fokken nog wel enige vorm van natuurlijke selectie, want echt zwakke dieren halen het niet. Maar voor het merendeel geldt soms zelfs een tegenovergesteld systeem, waarbij minder natuurlijkere kenmerken door de mens aantrekkelijk worden gevonden en dus daarop wordt gefokt, terwijl juist deze kenmerken het dier zwakker maken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-06-2005 @ 17:16 :
Waarom zou het katje in de vrije natuur minder overlevingskans hebben dan andere huiskatten?

Wat de rest betreft ben ik het roerend met je eens, maar dat slaat niet meer echt op het voorbeeld van het katje met de twee gezichten, ik had het in mijn tekst wat betreft natuurlijke selectie echt over dat voorbeeld.
Huiskatten hebben anders ook niet extreem veel kans in de vrije natuur (Het zijn niet voor niets "huis" (gedomesticeerde) katten geworden ).
Maar goed, daar ging het niet om.

Ik denk dat het katje minder overlevingskans zal hebben vanwege de (negatieve) mutatie. Een kat met twee hoofden zal zich niet zo goed kunnen voeden, hij zal sneller worden verstoten door soortgenoten en sneller worden aangevallen door andere dieren. En daarom zal hij minder overlevingskans hebben naar mijn mening
Oud 20-06-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-06-2005 @ 13:21 :
Huiskatten hebben anders ook niet extreem veel kans in de vrije natuur (Het zijn niet voor niets "huis" (gedomesticeerde) katten geworden ).
Maar goed, daar ging het niet om.

Ik denk dat het katje minder overlevingskans zal hebben vanwege de (negatieve) mutatie. Een kat met twee hoofden zal zich niet zo goed kunnen voeden, hij zal sneller worden verstoten door soortgenoten en sneller worden aangevallen door andere dieren. En daarom zal hij minder overlevingskans hebben naar mijn mening
Waarom zou het zich minder goed kunnen voeden? Waarom zou het sneller aangevallen kunnen worden? Dat het sneller verstoten zou worden klopt denk ik wel, daar had ik nog niet aan gedacht.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:21
yavanna
yavanna is offline
nou als je met een extra zwaar hoofd moet gaan jagen, en waarschijnlijk zie je ook heel raar als kat met zo'n hoofd...
En omdat ie zo'n raar hoofd heeft kan hij ook moeilijker wegkomen als ie wordt aangevallen... lijkt mij

en een mens met twee hoofden lijkt me ook niet echt overleven in z'n eentje
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 15:33
Verwijderd
wat een lelijk katje
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:41
Verwijderd
dat ziet er cool uit
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:55
Poffertje
Poffertje is offline
freaky... Hoop dattie normaal kan opgroeien...
Oud 30-06-2005, 08:22
Verwijderd
is het niet gewoon een erg aan elkaar vergroeide siamese tweeling? Dus twee katjes met één lichaam, en niet één katje met twee koppen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:28
Poffertje
Poffertje is offline
Moet je niet teveel over nadenken Raak je in de war

Ze konden geloof ik wel appart van elkaar denken toch? (2 hersenpannen stond 'r toch?)
Oud 30-06-2005, 16:59
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Wat een lieffie nou en dat ze twee koppen heeft, ze is nog steeds een schatje.

Ik hoop maar dat ze geen pijn voelt en dat ze het zal overleven...
Oud 04-07-2005, 01:25
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 18-06-2005 @ 06:52 :
Sneeuwvlokje als in Sneeuwvlokje de albino-gorilla? Wat heeft die hiermee te maken?
Oud 04-07-2005, 09:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 04-07-2005 @ 02:25 :
Sneeuwvlokje als in Sneeuwvlokje de albino-gorilla? Wat heeft die hiermee te maken?
Ik vermoed dat ze op dat albino-zwijntje doelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten