Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 18:56
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 29-05-2005 @ 19:42 :
Oke, ik weet dat ik heel erg offtopic bezig ben, maar ik moet even reageren..

Mij is verteld (door Christenen, ja), dat je na de dag des oordeels ook naar de hel kunt gaan. Maar als er geen Duivel meer is, is er toch ook geen kwaad meer en kun je dus niet naar de hel, of hoe zit dat nou?
ja klopt maar de duivel gaat niet nu dood, hij gaat pas dood wanneer iedereen is gestorven dus de dag des oordeels.volgens mij heb je mij niet begrepen ... hij bestaat nu wel hoor mag je zeker van zijn, wat ze jou hebben verteld klopt ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 20:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 29-05-2005 @ 19:56 :
ja klopt maar de duivel gaat niet nu dood, hij gaat pas dood wanneer iedereen is gestorven dus de dag des oordeels.volgens mij heb je mij niet begrepen ... hij bestaat nu wel hoor mag je zeker van zijn, wat ze jou hebben verteld klopt ook
Al die mensen die nu in de hel zitten en in de toekomst in de hel terechtkomen, die zitten er ook wanneer de duivel sterft, wat gebeurt er dan met die mensen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:21
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 29-05-2005 @ 19:56 :
De duivel is tijdens de middeleeuwen door de katholieke kerk ingevoerd/verzonnen om op die manier mensen bang te maken, onder de duim te houden en om er geld aan te verdienen (aflaten).
Oud 29-05-2005, 21:21
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-05-2005 @ 21:53 :
Al die mensen die nu in de hel zitten en in de toekomst in de hel terechtkomen, die zitten er ook wanneer de duivel sterft, wat gebeurt er dan met die mensen?
Daar wilde ik dus ook achter zien te komen, maar het kwam niet helemaal over geloof ik
Oud 29-05-2005, 22:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 29-05-2005 @ 22:21 :
Daar wilde ik dus ook achter zien te komen, maar het kwam niet helemaal over geloof ik
dat vermoedde ik al, daarom maar nog een keer gevraagd
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 23:13
naamloozzz
naamloozzz is offline
jij bepaalt of je naar de hel gaat of de hemel..

als je zonde's hebt ga je naar de hel, je word op die dag beoordeeld op je misdaden en je goede dingen...

God weet het beter, ik kan hierover niets zeggen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:43
Ragnar
Ragnar is offline
De hemel lijkt me vrij saai eerlijk gezegd.

Geen blackmetal, geen bier, geen schuttingtaal, geen obsceniteiten, geen grofheden, geen pr0n.

Ik zou me kapot vervelen.
Oud 30-05-2005, 15:00
one.
one. is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-05-2005 @ 18:29 :
In de koran staat de duivel geen macht heeft hij verleid slechts.
De macht te verleiden?
Citaat:
Ragnar schreef op 30-05-2005 @ 13:43 :

Geen geen bier, geen schuttingtaal, geen obsceniteiten, geen grofheden, geen pr0n.

Oud 30-05-2005, 16:11
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 30-05-2005 @ 13:43 :

Geen blackmetal, geen bier, geen schuttingtaal, geen obsceniteiten, geen grofheden, geen pr0n.

In de échte hemel is dat er wel hoor, anders wil ik ook niet
Oud 30-05-2005, 16:15
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 30-05-2005 @ 17:11 :
In de échte hemel is dat er wel hoor, anders wil ik ook niet
Nickname van de laatste Suffocation?

Zo ja, goeie smaak.
Oud 30-05-2005, 16:17
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 30-05-2005 @ 17:15 :
Nickname van de laatste Suffocation?

Zo ja, goeie smaak.
Ja klopt
Oud 30-05-2005, 16:20
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 30-05-2005 @ 17:17 :
Ja klopt
Effigy of the Forgotten is wel hun gaafste plaat vind ik.
Oud 30-05-2005, 16:22
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 30-05-2005 @ 17:20 :
Effigy of the Forgotten is wel hun gaafste plaat vind ik.
Die heb ik niet. Mijn metalkennis is (helaas) zeer beperkt.

On-Topic:
Over Maria weet ik nog steeds niets
Oud 30-05-2005, 16:24
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-05-2005 @ 21:42 :

correctie: tegen de discipel waar hij het meest van hield. [/B]
Een beetje laat, maar
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 16:33
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 30-05-2005 @ 17:22 :

Dan moet je dat veranderen.
Oud 30-05-2005, 17:00
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
Ragnar schreef op 30-05-2005 @ 17:33 :
Dan moet je dat veranderen.
Ik ben erg kieskeurig
Kan je me nog iets aanbevelen?
Oud 30-05-2005, 17:01
Donny must die
Donny must die is offline
PM
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:48
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:

On-Topic:
Over Maria weet ik nog steeds niets
Ik weet dat de kleur blauw iets met Maria temaken had, als dat helpt. Verder was ze gewoon moeder van Jezus.
Oud 30-05-2005, 17:55
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 30-05-2005 @ 18:48 :
Ik weet dat de kleur blauw iets met Maria temaken had, als dat helpt. Verder was ze gewoon moeder van Jezus.
Hoezo blauw?
Oud 30-05-2005, 20:18
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 30-05-2005 @ 18:00 :
Ik ben erg kieskeurig
Kan je me nog iets aanbevelen?
Ligt er een beetje aan welke metalsoorten jij graag luistert, ik ben vrij breed georienteerd op dat gebied.
Oud 31-05-2005, 09:53
Verwijderd
ze is niet heilig. ze is de aardse moeder van Jezus, maar daar hoef je haar niet voor te aan bidden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:07
one.
one. is offline
Citaat:
Lijst van bands, CD's en genres.
Oud 31-05-2005, 14:13
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 19:06 :
Want kijk: in de joodse leer worstelt een of andere Jood met God en wint zelfs The Battle ook nog.
Maar vast niet omdat hij sterker was. Misschien had het een bedoeling?

OT: Waarom is Maria nou zo hip? Dan Brown? Ik geloof niet dat Maria heilig was/is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:24
soultodeny
soultodeny is offline
Ja, die site ken ik, maar ik heb nooit zin om 100 albums te beluisteren waarvan ik er uiteindelijk toch maximaal 5 leuk van vind (ja ik ben erg)

On-Topic:
Zo hip is Maria toch niet? Alleen in de katholieke kerk toch?
Oud 31-05-2005, 14:29
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 30-05-2005 @ 18:55 :
Hoezo blauw?
ik dacht dat blauw symbool stond voor kuisheid (maagdelijkheid), duidend op de onbevlekte ontvangenis van Jezus.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:48
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 31-05-2005 @ 15:29 :
ik dacht dat blauw symbool stond voor kuisheid (maagdelijkheid), duidend op de onbevlekte ontvangenis van Jezus.
Ja.
Oud 02-06-2005, 21:34
Blues
Blues is offline
Wat ik weet over Maria?
Dat 't een of ander super mokkel was uit Nazerth en dat god haar zwanger maakte.
Da's toch super vet!?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:34
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
naast Maria de maagd had je toch ook nog Maria de hoer?
Oud 02-06-2005, 23:19
Blues
Blues is offline
Citaat:
DeadDemon schreef op 02-06-2005 @ 23:34 :
Vast wel!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 08:28
haplo
haplo is offline
Citaat:
DeadDemon schreef op 02-06-2005 @ 23:34 :
Je hebt Maria de moeder van Jezus. Daarnaast had je ook nog Maria Magdalena, deze was in ieder geval een metgezellin van Jezus. Door de kerk wordt ze afgeschildert als een hoer, maar dit wordt niet door iedereen geaccepteerd. Zo wordt er ook beweert dat zij de vrouw van Jezus was. Ik dacht dat Lucky Luciano hier een tijd terug wel een aardig stukje over had, maar ik kan me vergissen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:03
IGRA
IGRA is offline
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,

17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij sprak: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien je vreest."

19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer, opdat ik u een reine zoon mag schenken."

20. Zij sprak: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

21. Hij sprak: "Het is zoals uw Heer zegt, ''het is gemakkelijk voor Mij," opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.

23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij sprak: "O, liever zou ik vóór dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid zijn geraakt."

24. Toen riep (Gods boodschapper in de gestalte van een volmaakte man) haar van beneden toe, zeggend: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"

25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"

26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien je iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"

27. Toen bracht zij het kind tot haar volk. Dit zei: "O Maria, je hebt iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man, noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij sprak: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) sprak: "Ik ben een dienaar van God. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook mag bevinden; en heeft mij zolang ik leef het gebed en het geven van aalmoezen opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag van mijn geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood als op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij God Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, God is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zullen zij horen en zien op die Dag, wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag van de Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

Lees de komplete soerat soerat 19 van de qoran, Het hoofdstuk heet MARIA trouwens..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:47
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
haplo schreef op 03-06-2005 @ 09:28 :
Je hebt Maria de moeder van Jezus. Daarnaast had je ook nog Maria Magdalena, deze was in ieder geval een metgezellin van Jezus. Door de kerk wordt ze afgeschildert als een hoer, maar dit wordt niet door iedereen geaccepteerd. Zo wordt er ook beweert dat zij de vrouw van Jezus was. Ik dacht dat Lucky Luciano hier een tijd terug wel een aardig stukje over had, maar ik kan me vergissen.
Maria Magdelena, de vrouw van Jezus.. Je moet niet alles geloven wat er in de Da vinci code staat...

Maria van Nazareth was nog maar 15 toen ze een kind kreeg. Haar eerste kind, dit was Jezus. Het was een opstandig kind met veel wereldvreemde ideeen voor die tijd. Zijn broers en zussen hadden altijd een zekere minachting voor hem, en zijn vader keek niet naar hem om. Het was namelijk de bedoeling dat Jezus, zijn oudste zoon, de timmerwerkplaats overnam. Dat wilde Jezus niet, en hij is weggetrokken, om zich los te maken van zijn ouders.
Dit alles heb ik uit verschillende bronnen gehaald en is niet zomaar uit de lucht gegrepen. O.a. werken geschreven op basis van de evangelien van Maria Magdalena.
Dat was overigens geen hoer, maar gewoon een meisje die haar lichaam begon te verkennen in haar jeugd. Ze heeft vanaf haar zesde levensjaar wel in een 'plezierhuis' gewoond, waar ze werd opgevoed. Ze heeft altijd het gevoel gehad dat ze nergens bij hoorde. Verder was ze lelijk (vond ze zelf): blond haar en blauwe ogen. Erg ongebruikelijk in die streek.

Wat betreft het geboorteverhaal: Het is natuurlijk logisch dat Jezus een geboorteverhaal heeft gekregen. Iedereen die in die tijd belangrijk was heeft een geboorteverhaal gekregen. Tegenwoordig wordt er een plein of een straat naar je vernoemd, in die tijd kreeg je een geboorteverhaal, zodat iedereen kon horen hoe bijzonder je wel niet was.
Oud 19-06-2005, 16:27
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 27-05-2005 @ 20:22 :
Wat is de defenitie van betrouwbaar? Volgens mij heel wat anders dan de bijbel of koran zijn
Dit is een fabeltje dat helaas maar al te gretig wordt gelooft door de moderne materialist. Historici, tekstanalytici, egyptologen, antropologen en theologen zijn het er vrijwel allemaal over eens dat de bijbel weliswaar historisch niet volledig accuraat is, maar dat ze toch als waardevolle historische bron moet worden beschouwd aangezien veel gegevens wel degelijk bevestigd worden door buiten-bijbelse bronnen. Natuurlijk namen de evangelisten het bij de verkondiging van hun 'blijde boodschap' niet altijd even nauw met de waarheid, maar details daargelaten geeft het nieuwe testament een redelijk betrouwbaar, zij het eenzijdig beeld van de ontwikkeling van het vroegste christendom.

Wat betreft de 'maagd' Maria wil ik twee dingen opmerken:

1) ga nooit uit van een film over een historisch figuur. Films zijn meestal slechts losjes gebaseerd op daadwerkelijke bronnen en proberen vooral een indrukwekkend beeld te schetsen van een vrouw van mythische proporties.

2) de 'maagdelijkheid' van Maria staat theologisch gezien op losse schroeven. In de gemeente van Rome en de meer ascetisch getinte gnostiek wordt de nadruk gelegd op de maagdelijkheid van Maria. In de oergemeente van Jeruzalem, onder leiding van jezus' broer jacobus, werd dit dogma echter niet geleerd. Dat hoefde ook niet, want de 'maagdelijkheid' diende voor het orthodoxe christendom om de goddelijkheid van jezus te bevestigen (en voor sommige gnostieken om hun ascetische inslag kracht bij te zetten). Het joodse christendom leerde echter dat de christos pas in de doop in de Jordaan vereenzelfigd werd met Jezus van Nazareth, dus het probleem van de 'goddelijke afkomst' speelde daar niet. Daarbij waren deze joodse christenen trouw aan de Wet van Mozes die juist een sterke nadruk legd op het huwelijk. Aangezien we er op basis van alle bronnen vanuit mogen gaan dat de gemeente van Jeruzalem door alle andere gemeentes als de 'oergemeente' werd gezien (ondanks latere ruzies) lijkt de oorspronkelijkheid van het dogma van de maagdelijkheid niet meer te verdedigen.

Multilot: een mooie hypothese. Helaas voor jouw heb ik alle nag hammadi codices, de berlijnse codex, evenals de meeste andere apocriefe geschriften en talloze publicaties van experts op het gebied van vroeg christendom in de kast staan, en weet dus dat je dit uit je duim zuigt. In het evangelie van Maria magdalena noch in de bijbel, noch in enig ander apocrief geschrift wordt iets over het leven van Maria verteld.

Uit enkele geschriften valt wel te destileren dat ze een zeer hoog ingewijde geweest moet zijn, verheven boven de andere apostelen. Als zodanig werd ze door gnostiek tot zeker in de vierde eeuw als apostola apostolorum aangeduidt. In dit licht kan ook het verhaal van de 'zeven duivels' die jezus van haar uit deed drijven opgevat worden: dit is een typische beeldspraak voor de zevenvoudige inwijding. Ook valt eruit op te maken dat ze een zeer innige (liefdes)relatie met jezus moet hebben gehad.

In de bijbel komt maria eigenlijk nauwelijks voor. Wel zijn er een paar passages (zoals de hoer die jezus' voeten zalfde) over vrouwen die niet met name genoemd worden die later door de kerk vereenzelfigd zijn met Maria van Magdala.

Waar je die onzin over maria van magdala vandaan hebt is me een raadsel, maar het klopt zeer zeker niet. Je verhaaltje over jezus' jeugd klinkt me niet onredelijk in de oren, maar het wordt niet bevestigd door bronnen (ook niet weersproken echter).

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:24
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Dit is het ultieme Boek (Qu'ran), waar geen twijfel aan mogelijk is, zegt Allah in een van de vele Koranverzen. Voor een moslim staat de tekst niet ter discussie. Als jood zijnde kan ik begrijpen, dat je je niet anders kan voorstellen. Want kijk: in de joodse leer worstelt een of andere Jood met God en wint zelfs The Battle ook nog.
Orthodoxie is een ieders goed recht, maar je bewijst slechts je onkunde over je eigen religie. De Islam was aanvankelijk een bloeiende wereldgodsdienst, waarvan de geestelijk leiders zeer bedreven waren in de occulte wetenschappen. De enige islamitische stroming die tegenwoordig enig bestaansrecht kan claimen is mijns inziens het soefisme. Spijtig dat zo'n grote beschaving in slechts 600 jaar is vervallen tot het geestelijk dieptepunt dat het nu bereikt heeft.
Oud 20-06-2005, 09:20
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik weet dat ze monsterlijk wordt afgebeeld
Oud 20-06-2005, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit is het ultieme Boek (Qu'ran), waar geen twijfel aan mogelijk is, zegt Allah in een van de vele Koranverzen. Voor een moslim staat de tekst niet ter discussie.
Jouw probleem, voor de rest van de wereld heet dat namelijk een cirkelredenering.
Oud 20-06-2005, 17:59
Verwijderd
Dat zij de grondlegger van de christelijke kerk zou moeten zijn en tevens echtgenoot van Jezus was.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:39
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-06-2005 @ 18:59 :
Dat zij de grondlegger van de christelijke kerk zou moeten zijn en tevens echtgenoot van Jezus was.
Waarom zou Maria de grondlegger van de christelijke kerk moeten zijn?
Oud 20-06-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
hatefukk schreef op 20-06-2005 @ 22:39 :
Waarom zou Maria de grondlegger van de christelijke kerk moeten zijn?
Omdat uit haar evangelie blijkt dat hij haar boven de andere apostellen verkoos en haar extra dingen vertelde.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 22:33
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-06-2005 @ 23:15 :
Omdat uit haar evangelie blijkt dat hij haar boven de andere apostellen verkoos en haar extra dingen vertelde.
Dat dat uit 'haar'evangelie blijkt is niet zo belangrijk. Dat geschrift is waarschijnlijk pas aan het eind van de tweede eeuw tot stand gekomen. Maar het wordt inderdaad bevestigd door andere teksten dat ze een zevenvoudig (volledig) ingewijde was. Maar wat heeft dit met de totstandkoming van het christendom te maken? 'Het christendom' (wel een erg ruim begrip) is ontstaan uit de oorspronkelijke christelijke gemeentes, en uiteindelijk uit de 'oergemeente' van Jeruzalem. Die stond onder leiding van Jezus' broer, Jacobus. Ik zie geen reden om aan te nemen dat dit eigenlijk Maria van Magdala had moeten zijn.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 23:19
Verwijderd
Hoe kan iets tot stand komen zonder dat daar de volledige leer van bekend is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik geloof niet dat maria heilig was. verder is de bijbel of koran wel redelijk betrouwbaar natuurlijk, maar nou moet je niet doen alsof dit tenzeerste te vertrouwen is. hoe weet je dat haar vader profeet was? de laatste was al eeuwen dood, de jongste werd rond diezelfde tijd geboren. dat kloosterachtige vind ik overigens ook niet zo betrouwbaar. jezus praatte in de wieg? romantisch hoor.

ik vind het wel grappig dat je zo gefascineerd bent door de een of andere romantische film, maar er echt in geloven doe ik niet.

maria was niet heilig, maar een doodgewone vrouw, een jong meisje met een relatie met god die ze niet aan haar zelf te danken had. ook zij had haar gebreken, jezus moest haar terecht wijzen. dat is volgens mij alles.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:18
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ik heb de film van maria gezien klopt, maar dit betekent niet dat ik hiervoor niets wist ..

Relatie met de god, ik weet dat de christenen hier in geloven, maar dat is in ons geloof totaal absurt...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 21-06-2005 @ 21:18 :
Relatie met de god, ik weet dat de christenen hier in geloven, maar dat is in ons geloof totaal absurt...
wie zijn wij ?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:34
naamloozzz
naamloozzz is offline
Sorry moslims
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:43
haplo
haplo is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-06-2005 @ 16:21 :
....verder is de bijbel of koran wel redelijk betrouwbaar natuurlijk...
Misschien mis ik iets.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 00:29
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
the secret schreef op 28-05-2005 @ 20:07 :
ik sta in direct contact met Maria en kan dan ook met haar communiceren. Vragen aan of over haar kunnen aan mij worden voorgelegd.
Ik ben dagelijks in de 7e hemel, dan spuit ik maria helemaal onder
Oud 22-06-2005, 08:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
haplo schreef op 21-06-2005 @ 22:43 :
Misschien mis ik iets.
wie zal het zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Twanos schreef op 29-05-2005 @ 22:21 :
De duivel is tijdens de middeleeuwen door de katholieke kerk ingevoerd/verzonnen om op die manier mensen bang te maken, onder de duim te houden en om er geld aan te verdienen (aflaten).
Oja, en ze hebben ook heel de bijbel doorspekt met die zogenaamde Duivel? Luister es, de duivel is een beginsel van die hele bijbel en als hij er niet in voor zou komen was alles anders geweest.
Oud 22-06-2005, 09:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kreator schreef op 22-06-2005 @ 01:29 :
Ik ben dagelijks in de 7e hemel, dan spuit ik maria helemaal onder
Donder toch op.
Reageren

Regels voor berichten