Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 09:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De zomer komt er weer aan

Aangezien mijn huid redelijk snel verbrandt, zoek ik een zonnebrandcreme SPF 10 of 15.

Het nadeel van dit spul is dat, als je het hebt opgesmeerd, je huid ontzettend vet blijft (vooral je gezicht).

Nu zoek ik dus een zonnebrandcreme (prijs maakt niet uit) die en goed beschermt en zeer goed intrekt en dus geen vette huid achterlaat.

Ik heb al nivea (spray) geprobeerd, maar deze blijft dus vet.

Wie heeft er tips?
Oud 14-06-2005, 09:41
coopergirl
coopergirl is offline
Uhm uit Kroatië heb ik zonnebrandspul op olie basis.. Trekt super snel in.. Heerlijk spul, kan het helaas niet in de schappen van de plaatselijke drogisterijen vinden.. B'tje nutteloos om te melden
Oud 14-06-2005, 09:50
Verwijderd
Uhm.. ik heb al een tijd geen zonnebrandcreme meer gebruikt, maar volgens mij vond ik die van Garnier nooit zo vet, die smeert wel goed uit enzo (meen ik me te herinneren).
En Nivea is idd bestwel vet.

Afgelopen zomer had een vriendin van me een zonnebrandcreme van No-Ad (ik geloof dat het zo heette), die kun je bij de Tuinen kopen dacht ik. Die was helemaal niet duur en smeerde ontzettend goed uit, was helemaal niet vet.

Als je een zonnebrandcreme snel te vet vindt voor je gezicht kun je misschien het beste nog een aparte zonnebrandcreme die speciaal voor het gezicht is erbij kopen. Want gezichtcremes zijn sowieso altijd minder vet dan cremes voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:08
Bloem
Bloem is offline
Ik had een proefzakje van Vichy, en die vond ik ook niet vet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:28
santje17
santje17 is offline
Is factor 15 niet een beetje laag als je snel verbrand? Voor mijn gezicht gebruik ik van switzal (switsal, switszal??) zo'n klein dun flesje, factor 40. Je verbrand niet, en je huid wordt er ook lekker zacht van. Ik vindt hem ook niet vet aanvoelen. Ongeveer 12 euro dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:21
Raven
Raven is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-06-2005 @ 10:41 :
Uhm uit Kroatië heb ik zonnebrandspul op olie basis.. Trekt super snel in.. Heerlijk spul, kan het helaas niet in de schappen van de plaatselijke drogisterijen vinden.. B'tje nutteloos om te melden
ja echte zonnebrand olie dies voor mij ook veel beter

ik verbrand nl nooit maar wordt wel schral van de wind & zeewater en dat helpt daar prima bij
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
santje17 schreef op 16-06-2005 @ 12:28 :
Is factor 15 niet een beetje laag als je snel verbrand? Voor mijn gezicht gebruik ik van switzal (switsal, switszal??) zo'n klein dun flesje, factor 40. Je verbrand niet, en je huid wordt er ook lekker zacht van. Ik vindt hem ook niet vet aanvoelen. Ongeveer 12 euro dacht ik.
Laag? Vanaf factor 25 zit je al aan de sunblock

Maar mijn gezicht smeer ik wel met een hogere factor in. En als ik eenmaal gebruind ben verbrandt ik niet snel meer
Oud 16-06-2005, 16:12
santje17
santje17 is offline
Nou ja, beter te hoog dan te laag he
Heb je al iets uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:01
Verwijderd
bij de apotheek hebben ze zonnebrandgel op waterbasis, waar dus helemaal geen vet in zit. Wel duur, maar het zit in je huid en niet erop waardoor het er niet zomaar af gaat, ook niet bij het zwemmen, dus je hoeft het er maar 1 keer per dag op te smeren (de soort die mijn vader heeft tenminste wel).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:48
Apomes
Apomes is offline
Avène EMULSION voor de gevoeilige en gemengde huid) Oil-free en niet vettig!
Ik heb ze wel in Factor 100 .
Kan je gewoon kopen bij de Apotheek, je smeert het op je en dringt direct in! echt niet vettig ofzo! Tis wel belangrijk dat het Emulsion is, waarom weet ik niet
Oud 17-06-2005, 04:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-06-2005 @ 18:01 :
bij de apotheek hebben ze zonnebrandgel op waterbasis, waar dus helemaal geen vet in zit. Wel duur, maar het zit in je huid en niet erop waardoor het er niet zomaar af gaat, ook niet bij het zwemmen, dus je hoeft het er maar 1 keer per dag op te smeren (de soort die mijn vader heeft tenminste wel).
Weet je toevallig ook het merk?

@Apomes
Dan ga ik daar ook meteen even naar vragen

@Santje17
Nope, alleen maar Nivea (=heel vet) en gewoon huismerk producten die we vroeger thuis hadden (=ook vet).
Oud 20-06-2005, 09:54
miss x
miss x is offline
Weten jullie misschien ook hoelang zonnebrand eigenlijk houdbaar is? T zal vast welniet eeuwig houdbaar zijn. Ik smeerde me gister nml in en ik had echt het gevoel dat de creme niet meer smeert zoals hij eerst smeerde. Toen ben ik es gaan nadenken over hoelang ik t spul eigenlijk al heb en dat blijkt dus deze zomer 3 (!) jaar te zijn. Kan ik dat spul dan nog gebruiken of kan ik t beter weggooien?

x-spekkie-x ik denk dat je toch ff moet uittesten welke zonnebrand creme jij het lekkerst vind, de ene huid is de andere niet, ik zou eerlijk gezegt niet weten wat de minst vette creme is maar misschien kan je es bij de apotheek informeren?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:28
Verwijderd
Garnier heeft nu zo'n spuitbusje en die is ook niet vet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
miss x schreef op 20-06-2005 @ 10:54 :
Weten jullie misschien ook hoelang zonnebrand eigenlijk houdbaar is? T zal vast welniet eeuwig houdbaar zijn. Ik smeerde me gister nml in en ik had echt het gevoel dat de creme niet meer smeert zoals hij eerst smeerde. Toen ben ik es gaan nadenken over hoelang ik t spul eigenlijk al heb en dat blijkt dus deze zomer 3 (!) jaar te zijn. Kan ik dat spul dan nog gebruiken of kan ik t beter weggooien?
Je kunt het dan nog wel gebruiken maar ga er niet vanuit dat als er factor 20 opstaat dat dat het dan ook nog echt is. De factor neemt af als je het langer bewaart. Na een jaar is het al niet meer wat het zou moeten zijn dacht ik.
Oud 20-06-2005, 11:19
Verwijderd
Ik heb zonnebrandcrème van Delial, van Cap Soleil (van Yves Rocher) en van Zwitsal, zijn alle drie niet echt super vet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb nu Garnier gekocht (Die was in de aanbieding )

Spuitflesje is vetter dan zonnemelk, dus ik heb de zonnemelk versie
Oud 20-06-2005, 14:13
MTpower
MTpower is offline
ik gebruik altijd notenmelk.. heb nu factor 30 van kruitvat eigen merk, kost geen drol.
Heb er ook nooit een vette huid van (niet dat mij dat boeid ofzo.. hij was gewoon lekker goedkoop)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:56
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-06-2005 @ 15:13 :
ik gebruik altijd notenmelk.. heb nu factor 30 van kruitvat eigen merk, kost geen drol.
Heb er ook nooit een vette huid van (niet dat mij dat boeid ofzo.. hij was gewoon lekker goedkoop)
Als ik toch iets een vieze, vette smurrie vind is het die notenmelk van het Kruidvat wel... Brr, echt dat bleef echt als een plakkaat op me zitten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-06-2005 @ 19:56 :
Als ik toch iets een vieze, vette smurrie vind is het die notenmelk van het Kruidvat wel... Brr, echt dat bleef echt als een plakkaat op me zitten
Heb ik geen last van
Maar je moet het ook niet een cm dik smeren he... dan is alle zonnebrandcreme vettig
Maar ik vind juist dat die notenmelk super goed intrekt, en snel ook. Ben helemaal niet plakkerig of vettig na het smeren...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-06-2005 @ 20:01 :
Heb ik geen last van
Maar je moet het ook niet een cm dik smeren he... dan is alle zonnebrandcreme vettig
Maar ik vind juist dat die notenmelk super goed intrekt, en snel ook. Ben helemaal niet plakkerig of vettig na het smeren...
Gut, meen je dat nou?

Bij mij bleef er echt een laag achter, bij mijn familie ook, met andere zonnebrandcreme's geen last van. Etos eigen merk vind ik wel goed
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-06-2005 @ 20:05 :
Gut, meen je dat nou?

Bij mij bleef er echt een laag achter, bij mijn familie ook, met andere zonnebrandcreme's geen last van. Etos eigen merk vind ik wel goed
nja.. wel vaag dan, een maat van me vond het ook super spul, omdat het zo snel intrekt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 22:10
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
santje17 schreef op 16-06-2005 @ 12:28 :
switzal (switsal, switszal??)
Zwitsal.

Ik vind die notenmelk trouwens ook flutspul, 't is erg dik.
En een ander Kruidvat-merk (Mallorca Sunmilk) is net zo. Geen Kruidvat-huismerk nemen dus.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 22:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Eva schreef op 20-06-2005 @ 23:10 :
Zwitsal.

En een ander Kruidvat-merk (Mallorca Sunmilk) is net zo. Geen Kruidvat-huismerk nemen dus.
Die werkt bij mij prima

Je kan natuurlijk ook uiercreme gebruiken.. alleen dat stinkt als de ziekte...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:22
thunder110
thunder110 is offline
ultrasun, te verkrijgen bij de apotheek, maar ook bij sommige drogisterijen. Niet vettig, en trekt ook 'in' je huid
Oud 21-06-2005, 13:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eva schreef op 20-06-2005 @ 23:10 :
Ik heb notenmelk-aftersun en die is juist erg dun, loopt gewoon tussen je vingers door. Smeert wel erg makkelijk uit, ook niet pijnlijk als je verbrand bent ofzo maar treks wel vrij langzaam in.

Regels voor berichten