Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 13:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-06-2005 @ 13:11 :
Ging ik bellen voor een informatie te vragen voor mijn theorieexamen, is het zo'n nummer waarbij je telkens nieuwe cijfers in moet toetsen (toets 1 voor... toets nu je geboortedatum). Eerst keer hing ik direct op, maar ging het daarna nog een keer proberen. Maar toen raakte ik toch weer in paniek en hing halverwege op. Jeej, ik verbras geld hierdoor.
Ik haat dat soort dingen ook. Bijvoorbeeld de Rabofoon om je beltegoed op te waarderen. Ik word daar altijd zo gefrustreerd van dat ik tegenwoordig maar vraag of mijn vader het voor me doet
Oud 21-06-2005, 13:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 14:31 :
Ik haat dat soort dingen ook. Bijvoorbeeld de Rabofoon om je beltegoed op te waarderen. Ik word daar altijd zo gefrustreerd van dat ik tegenwoordig maar vraag of mijn vader het voor me doet
Wel heel tof van je vader dat-ie dat wil doen
Oud 21-06-2005, 13:39
Stefanie
Stefanie is offline
Gister heeft iemand me zo'n mooi liedje laten horen, de tranen sprongen ervan in mn ogen

Sarah Bettens - Turn around

As long as I can keep my head
from spinning back
As long as I can keep my focus
on a point that lies ahead

As long as I can move along
As long as nothing too disturbing hits me wrong

Then I turn around
And I do that all the time
Going there feels wrong
But the past is so much fun
And all memories are sweeter 'cause they're gone
I always want to turn around

There's a here and now
And people to be loved
There are ways to be discovered
There's a green next to the rough

And sometimes I am not afraid to live
And most of all there's you and what you give
Oud 21-06-2005, 14:53
indelebile
indelebile is offline
waarom gaat het nou altijd weer zo? waarom kun jij mijn hele humeur in een keer om laten slaan door te reageren alsof het je niks kan schelen, altijd als je ook met haar praat. moeten die plannen dan nog doorgaan? is het wel verstandig om hiermee door te gaan als ik ook aan mezelf begin te twijfelen en mijn gevoelens richting hem? kun je het mij vertellen en niet zo oppervlakkig doen? ik mis je, snap dat dan.
Oud 21-06-2005, 14:56
George
George is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 21-06-2005 @ 13:22 :
test was positief?
Oh, niet gedaan of zo, ga er ook niet aan beginnen. Alleen een psychiater mag het echt vaststellen. Maar dat ik behoorlijk de kenmerken schijn te hebben vind ik wel excuus genoeg.
Oud 21-06-2005, 15:12
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
George schreef op 21-06-2005 @ 15:56 :
Oh, niet gedaan of zo, ga er ook niet aan beginnen. Alleen een psychiater mag het echt vaststellen. Maar dat ik behoorlijk de kenmerken schijn te hebben vind ik wel excuus genoeg.
Mjuh,Ik heb ook het grootste deel van de kenmerken, alleen ik geef niet toe .
Oud 21-06-2005, 15:19
Nona
Nona is offline
Hum, moet een 3,1 halen voor de laatste toest om dit jaar met al mijn punten af te kunnen sluiten (ok, plus nog een practicum). Zal ik dat halen?

Daar ben ik blij om.

En die brief was dus niet binnengekomen (of niet verwerkt, ik krijg nu al een redelijk beeld van hoe de organisatie in Utrecht in elkaar zit). Dus ik heb een e-mail gestuurd waarin de brief, mijn cv en cijferoverzicht nog een keer zaten. Nu hopen dat ze daar wel naar kijken.

Daar ben ik niet zo blij om, maar ik ben wel blij dat ik nu duidelijkheid heb over het al dan niet verwerkt worden van mijn aanvraag. Valt er nog wat te redden.
Oud 21-06-2005, 18:05
Verwijderd
Omg. Mijn moeder wil gewoon verhuizen volgend jaar, naar Arhnem.
Ik woon al mijn hele leven in de buurt van Amsterdam. En dit is best ver weg.
En ze wil een ander beroep.
Echt uit het niets kwam het, maar ze is wel serieus geloof ik.
Het maakt mij niet veel uit, ik heb tegen die tijd toch mijn diploma maar toch, verhuizen.
Oud 21-06-2005, 18:16
Verwijderd
lekker weertje vandaag, niet te warm. Lekker uit te houden

Te kleine broek gekocht die normaal meer dan ruim zou moeten passen en ik weet dat het aan de soort stof ligt maar toch ging ik weer op de weegschaal staan. Wakker geworden met blauwe plekken waarvan ik nieteens weet waar ze vandaan komen.

Oja, en lekker gezellig familiegevoel zo hier. Ze zijn hardop vakantie aan het plannen voor twee personen, net als vorig jaar. Ben ik een jaloers jankend kreng als ik het egoistisch vind dat wanneer we eindelijk weer een vakantie kunnen boeken, ze alleen schijnen te gaan?

(antwoord plz? )

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 18:34.
Oud 21-06-2005, 18:24
MissN0urri
MissN0urri is offline
K word zo moe van mezelf.
Zeur ik dat ik nauwelijks echte aandacht krijg van het mannelijk volk..krijg ik het.ben ik geirriteerd omdat het niet de leuke personen en de personen zijn die ik wil. Hoe bedoel je verwend
Daarbij krijgt mn beste vriend een vriendin en dat kan ik al heeleemaal niet hebben Niet omdat ik hem nou zo graag wil..helemaal niet..maar omdat ik dan weet dat het anders tussen ons zal worden!
Ik word ook doodmoe van die nierbekontsteking. Na 2 maandne heb ik het wel een beetje gehad ermee!
Ik ben echt in een zeur bui en dat vind ik irritant aangezien het heerlijk weer is en er eigenlijk niets te klagen valt
Oud 21-06-2005, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2005 @ 14:34 :
Wel heel tof van je vader dat-ie dat wil doen
Mja, soms heeft ie ook nog wel zijn goede kanten

Komt ook doordat ik vanuit Belgie mijn beltegoed niet op kan waarderen en hij wel vanuit Nederland met zijn telefoon mijn beltegoed kan opwaarderen
Oud 21-06-2005, 18:28
Briseïs
Briseïs is offline
ik voel me kut

haha

maar verder gaat het wel goed ofzo
Oud 21-06-2005, 18:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 21-06-2005 @ 19:16 :
(antwoord plz? )
*knuf* Vind ik niet hoor. Vakantie is ook een gezinsaangelegenheid. Heb je al gevraagd of je mee mocht?
Oud 21-06-2005, 18:56
Fruitcake
Fruitcake is offline
JUIJ!!! vakantie tot oktober!!! (hopelijk dan toch)
Oud 21-06-2005, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eindelijk eens in een mail naar een vriendin geschreven hoe ik me echt voel, hoe het echt met me gaat. Dat kan ze wel hebben, kan goed met haar praten dus waarom niet? Waarom toch altijd verstoppertje blijven spelen?

Ben benieuwd hoe ze reageert
Oud 21-06-2005, 19:01
Verwijderd
pff

zoveel onzekerheid, om feitelijk niks. vind ik.
jeetje...
mjah, goed, dat hoort bij dr dan, dan accepteer ik dat ..
Oud 21-06-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 21-06-2005 @ 19:41 :
*knuf* Vind ik niet hoor. Vakantie is ook een gezinsaangelegenheid. Heb je al gevraagd of je mee mocht?
Nee, niet gevraagd. Je moet begrijpen dat mn moeder nieteens op vakantie wil met hem, maar uiteindelijk toch zou moeten willen we hier de sfeer hoog houden (ze kan best een smoes verzinnen waarom ze geen zin heeft met hem naar een verjaardag te gaan, maar vakantie is wat moeilijker te omzeilen natuurlijk).

De vorige keer dat ze alleen op vakantie zijn geweest hebben ze midden in een orkaan gezeten, ze wil eigenlijk nieteens meer weg zonder mij. En ik ben er ook aardig van geschrokken... maarja. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij alleen met haar wil (hoef het dus al niet meer te vragen, weet ook al wel welk antwoord ik daarop zou krijgen 'Ga je eigen geld maar verdienen').
Oud 21-06-2005, 19:37
leucomelas
leucomelas is offline
hmmm
zou het dan toch? ik heb geen idee eigenlijk
misschien ist minder erg alsk dacht.. nouja, 'erg' ist ook weer niet, maar waarom gebeurdt er dan verder niks?
doe je best!
hmmm
Oud 21-06-2005, 20:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik word steeds zenuwachtiger als ik aan morgen denk.
Oud 21-06-2005, 20:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-06-2005 @ 19:28 :
ik voel me kut

haha

maar verder gaat het wel goed ofzo
Oud 21-06-2005, 20:12
moon
moon is offline
morgen een herkansing economie ...zenuwachtig!

Ik snap niet waarom al die leerkrachten zo aardig zijn tegen mij het afgelopen jaar. Ze houden allemaal zoveel rekening met me en zijn zo betrokken bij me. Natuurlijk weten ze wel dat het afgelopen jaar helemaal niet goed met me ging....maar toch! Ik vind echt niet dat ik zoveel aandacht en bezorgdheid heb verdient. Hoewel mijn vriend zegt dat de leerkrachten zo aardig voor mij zijn omdat ik zelf zo aardig ben, maar ik denk dat hij dat zegt omdat hij mijn vriend is. Ik weet niet...ik vind het gewoon zo lief van al die leerkrachten op school Ik hoop dat ik volgend jaar in het volwassenonderwijs weer net zo goed met leerkrachten op zal kunnen schieten.
Oud 21-06-2005, 20:47
Verwijderd
3-2-1..

en jawel hoor, zijn ze weer.. leuk, traantjes...

Loop je vrolijk te doen in de Sligro, met je stagebegeleidster.. Kom je je oude psychologe tegen. Waar je zo rot door bent behandelt. Zegt ze hoi, zeg je nix terug. Stagebegeleidster vraagt terecht waarom..
had ze na 4 maanden stage niet verteld dat ik problemen had. Héb.

Gelukkig ging ze er verder niet op in. Maar geloof dat het geaccepteerd is, 1 collega zit thuis met psychische problemen. Een ander heeft therapie, maar werkt gewoon. Pfoe, opluchting

En weer lekker ruzie thuis. Om MIJN feest. Wat MIJN ouders zouden regelen. Nee hoor, wie kan er al beginnen met de uitnodigingen maken?! Ik dus

Bah, wil NU een knuffel van mn vriend. Maar dat gaat zo lastig

dan huil ik lekker alleen verder, het went weer
Oud 21-06-2005, 20:52
bindmiddel
bindmiddel is offline
hmm er zoekt iemand contact, vage mailtjes weer, laat ze lezen aan mensjes, mensen zeggen dingen, maar ik wil dat niet, en zij ook niet hoop ik, maar waarom zeggen ze dat dan meteen, alle 3

oeh piekernachtje, en morgen herexamen, joepie, zal wel weer op 2 tiende zakken.......

knuff @ daydreamster
Oud 21-06-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
bindmiddel schreef op 21-06-2005 @ 21:52 :

knuff @ daydreamster
dank je wel..

*knufft terug*

Ik kom pas als je liggen gaat
Je klaar bent voor de nacht
Ik kom in beelden, in fragmenten
Hard ineens en onverwacht

Ik kom terwijl je uit het raam kijkt
Van je favoriet cafe
Ik zal er zijn zodra je even denkt
‘ik heb er vrede mee’

Als je eens rustig over zee kijkt
En je denkt: ‘nu heb ik rust’
En ik je onverwachts en zachtjes
Keihard op je ziel gekust

Je noemt me oud verdriet
Doe wat je wilt
(maar) Zo vreselijk oud ben ik nog niet

Ik kom het liefste als je luistert
Naar een onverwacht mooi lied
Ik kom pas kijken, weken, maanden
Na het echte groot verdriet

Ik schuil in weggestopte foto's
Iets wat je vindt onder de bank
En echt ik ben niet te verdrinken
Ik schuil het makkelijkst in drank

Ik kom soms midden in het lachen
Dat zó overgaat in huilen
Het zijn precies dezelfde tranen
Die alleen maar van hun namen luiden

Je noemt me oud verdriet
Doe wat je wilt
(maar) Zo vreselijk oud ben ik nog niet

Maar het liefste kom ik ’s nachts
Als je niet slapen kan
Juist dan, juist dan!
Oud 21-06-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
bindmiddel schreef op 21-06-2005 @ 21:52 :
en morgen herexamen, joepie, zal wel weer op 2 tiende zakken.......

Niet zo pessimistisch denken. Gewoon je best doen en in je zelf geloven en dan komt het (waarschijnlijk) wel in orde!
Oud 21-06-2005, 21:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vandaag naar de dierenarts geweest met m'n paardje, omdat hij de laatste maand gewoon niet lekker in zijn vel leek te zitten:
Drie hoefsmeden, twee dierenartsen, één fysiotherapeute, twee stagaires en 3 mensen van de röntgenafdeling hebben naar hem gekeken...

Ze hebben allerlei proeven op en met hem gedaan; naar zijn hart geluisterd, beenstand veranderd, hem laten lopen op zowel asfalt - lichte zandbodem en -zware zandbodem, gemasseerd, bekapt en beslagen, buigproef, benen behandeld met een één of ander middeltje, en 5 foto's van zijn rug gemaakt...

Nu blijkt hij, waarschijnlijk al jaren geleden, enkele wervels in zijn rug gebroken te hebben door een val. En om die wervels te ontlasten heeft hij andere wervels in een grotere hoeveelheid gebruikt waardoor deze nu als het ware vast zijn komen te zitten. En waardoor hij continue pijn heeft.

Eigelijk mocht hij in de dierenkliniek blijven, maar ik heb hem toch maar mee naar huis genomen. Vrijdag gaan we weer terug en dan gaan ze hem inspuiten met verdovende middelen om te kijken of hij dan beter loopt en zo te diagnotiseren waar de pijn/het probleem precies zit.

Ik kan soms dagen op hem lopen schelden, maar vandaag besefte ik ineens weer hoe gek ik eigelijk op dat beestje ben; héél gek! Ik in tranen is een zeldzaamheid, maar vanmiddag waren ze er dan toch echt. Blegh, ik maak me zorgen.

Maar het komt allemaal heus wel goed. Niemand heeft dit kunnen weten, en aankomende week gaan we maar's flink lief voor hem zijn. En dan te bedenken dat ik vorig week eraan dacht om hem te verkopen, omdat ik al zovaak naar hem had laten kijken en ze telkens zeiden dat er niets aan de hand was, en hij maar vervelend bleef doen. Nee voorlopig gaat hij echt niet weg, zelfs niet naar training (zoals de bedoeling was de gehele maand juli.. ) Ik hou hem gewoon thuis lekker veilig op stal

Hou van je goen.

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 21:07.
Oud 21-06-2005, 21:24
Nijn*
Nijn* is offline
Ga ontzettend dik over, zelfs met een 8,5 voor mijn wiskunde toets en een 10 voor m'n Nederlandse toets.. Hoor pas de 1e of het VWO of HAVO gaat worden.. Heb nu twee docenten die twijfelen, één waarvan ik het niet weet en de rest is vóór..

Heerlijk dit weer, leg fulltime op het strand/aan het meer.. En oh god, ze was lief vandaag En hij was eng
Oud 21-06-2005, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 20:00 :
Eindelijk eens in een mail naar een vriendin geschreven hoe ik me echt voel, hoe het echt met me gaat. Dat kan ze wel hebben, kan goed met haar praten dus waarom niet? Waarom toch altijd verstoppertje blijven spelen?

Ben benieuwd hoe ze reageert
En ik heb een onwijs lief mailtje terug gekregen. Ze herkende zoveel in me behalve dat zij het wel al die tijd droog gehouden heeft. Misshcien is dat dan toch het leeftijdsverschil? Het stukje levenservaring dat alle dingen wel op hun pootjes terecht komen?

Ze wil met me praten omdat ze er zoveel in herkent en we elkaar kunnen helpen en omdat het gewoon ontzettend goed doet om er over te praten met iemand die toch wat verder van je afstaat dat je vriend ofzo.

Viind het zo moeilijk, kan het zo goed met haar vinden, kan heel goed met haar praten, ze woont niet eens ver bij me vandaag maar ik voel gewoon dat ik straks iets anders ga doen en zij ook en dat we elkaar dan nooit meer zien enzo en dat is zo'n raar idee.
Oud 21-06-2005, 21:53
Redhair
Redhair is offline
Hij wilde tegen me aan komen liggen, waarom kan ik dat niet?
Hij zei dat hij van me hield, waarom haatte ik mezelf dan zo?
Hij was zo lief, waarom wilde ik hem dan weg duwen?

Was ik maar dod. Maar dan zo ik hem kapot maken.
Oud 21-06-2005, 21:57
Verwijderd
Morgen een niet al te moeilijk tentamen. debat vandaag was leuk. ik verwcht toch wel een aantal herkansingen in augustus. hoezee. en de zomervakantie wordt al zo leuk.
en eigenlijk heb ik geen puf meer. ik wil t effe niet meer zo. ik mis iets. heel erg. en het wordt alleen maar erger.
verder wil mn lichaam ook niet zo. het zit me helemaal tegen. bah. heb deze week geen tijd om te sporten, maar dan de week erna maar extra veel. zo. en ik voel me nu achterlijk alleen. kawejjanke.
Oud 21-06-2005, 22:04
Romie
Romie is offline
morgen toetsweek, waarom heb ik niet geleerd ojaaa en een jongen die mij "geplayd" heeft (k voel me nu net n breezaah) komt donderdag aan zn verdiende loon ghehehe (evil lachje haha)
Oud 21-06-2005, 22:04
Verwijderd
Sommige dingen zijn zwaar klote, maar ik stop het maar weer allemaal weg. Ik weet dat het niet goed is, maar anders kan ik niet normaal functioneren. Tis te druk nu en het is allemaal te belangrijk om in mezelf te verdrinken.
Ik weet ook wel, dat het er binnenkort allemaal wel weer uit zal komen, omdat ik niet alles weg kan blijven stoppen en dan toch weer overloop, maar dat zie ik dan wel weer.
Kep al bijna een week ofzo niet meer gehuild :-) echt een record!!
Maarja, ben wel af en toe down en een beetje prikkelbaar, maar ja, tis nou eenmaal zo... Nog ff volhouden... Nu mag ik echt niet doordraaien...
Oud 21-06-2005, 22:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hè bah...

Webcam weer aan. Ja, als je weigert krijg je weer lastige vragen. Maar nu zit ik te staren.

Bah.
Oud 21-06-2005, 22:24
rare kwast
rare kwast is offline
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
mensen zorg dat je niet in t ziekenhuis komt...ik ben zojuist afgestudeerd als verpleegkundige.... *wel op de legale manier hoor..*
Oud 21-06-2005, 22:40
Verwijderd
Ik zou zo graag even willen praten met die ene persoon die er nooit is als je hem nodig hebt..
Oud 21-06-2005, 22:51
WolterB
WolterB is offline
Ik word overvallen door een gevoel van gelukkig zijn, iets prachtigs
Oud 22-06-2005, 01:25
George
George is offline
Ik zit nogal in dilemma over waar precies de grens ligt tussen een zwak voor iemand hebben en echt verliefd zijn.
Oud 22-06-2005, 05:45
Verwijderd
4 uur slaap is echt niet genoeg
En ik durf niet meer naar school, maar ikmoet wel.
Bah.
Oud 22-06-2005, 06:37
Mennuz
Mennuz is offline
Right. nu loop ik een van de weinigen waarmee ik nog een beetje kon praten weg te jagen. Naja, kom er toch niet meer uit. verbitterd word ik tegenweurdig vaak genoemt, vooral de laatste 2 weken. Op mn hart getrapt worden voelde nooit zo gewennig.
Oud 22-06-2005, 06:48
George
George is offline
Bij nader inzien,
ik zit nogal in dilemma over elke grens die ik tegenkom.
Oud 22-06-2005, 09:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 14:31 :
Gelukkig, ben ik niet de enige. Ik vind telefoneren sowieso al heel eng, zou je denken dat het makkelijker is als je een computerachtigiets aan de lijn krijgt, maar blijkbaar niet

Stiekem gaat het langzaam een klein beetje beter
Oud 22-06-2005, 10:09
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
*schop*
Oud 22-06-2005, 10:22
Verwijderd
luiheid<3

het is heerlijk weer, ik heb zin in vanmiddag en ik ben te lui om nu mn kamer te gaan schoonmaken.
Oud 22-06-2005, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-06-2005 @ 10:43 :
Gelukkig, ben ik niet de enige. Ik vind telefoneren sowieso al heel eng, zou je denken dat het makkelijker is als je een computerachtigiets aan de lijn krijgt, maar blijkbaar niet
Ik vind een computer toch wel wat makkelijker dan een persoon... Moet nu eigenlijk gaan bellen, met een persoon, maar ik heb geen 'zin'. Ik wil gewoon een mailadres...'t is 2005, dat moet toch kunnen?
Oud 22-06-2005, 10:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 11:25 :
Ik vind een computer toch wel wat makkelijker dan een persoon... Moet nu eigenlijk gaan bellen, met een persoon, maar ik heb geen 'zin'. Ik wil gewoon een mailadres...'t is 2005, dat moet toch kunnen?
Bij een normaal persoon heb ik alleen maar de neiging om de hoorn erop te horen, bij een computer doe ik het ook Maar ik vind het misschien wel enger, ja, bij personen Hm.
Oud 22-06-2005, 11:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Auw.. m'n buik.
Oud 22-06-2005, 11:58
Aithne
Aithne is offline
Morgenochtend assesment, als ik het verkloot haal ik mn propedeuse niet Maar t zal vast wel goed komen toch?
Oud 22-06-2005, 12:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Aithne schreef op 22-06-2005 @ 12:58 :
Morgenochtend assesment, als ik het verkloot haal ik mn propedeuse niet Maar t zal vast wel goed komen toch?
tuurlijk
vraag maar aan vrienden ofzo, die kunnen zoiets meestal beter inschatten dan jij zelf

soms word ik hier wel ziek van het publiek op bepaalde subfora. Zo vasthoudend aan hun eigen gedachten. Zo veroordelend richting vreemden.
Oud 22-06-2005, 13:35
Verwijderd
Damn, wat een hitte. damn, wat voel ik me beroerd.

Damn, wat ben ik chagrijnig.
Oud 22-06-2005, 14:39
Freestyler*
Freestyler* is offline
lalalalalala ik ben arrogant
nou en

Regels voor berichten