Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 19:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit in 4 vwo en er zijn twee klassen. Nou is er meestal met het nakijken geen groot verschil (natuurlijk gaan we dat allemaal nauwkeurig na), maar bij duits is het verschil toch redelijk groot.

Bij woordjes-toetsen wordt bij de andere het woord goedgekeurd die we hebben moeten leren, ookal staat het in de zin die je krijgt in een andere vorm. Echter, bij mijn klas wordt dat compleet fout gerekend. Je moet het is de goede vorm zetten, zelfs ik/jij/hij/wij of de tijd is verkeerd!
Dat is vreemd, want bij frans hoeven we het ook niet en zelfs bij engels wordt het niet fout gerekend, beide klassen niet. Ook krijgen we bij duits 1 en frans 1 helemaal geen grammatica meer. Vooral bij duits is het dus moeilijk te zien of het nou vrouwlijk of meervoud is.

Nou is mijn vraag of dit wel mag, zo'n verschil tussen twee dezelfde klassen. We hebben het er al met de leraar over gehad, maar die is zo stug.

Voor mij kunnen zulke domme nakijkdingen het verschil uit maken tussen overgaan of blijven zitten. Als ik nou toch een onvoldoende sta voor duits, zou ik dan naar de andere leraar kunnen gaan om die mijn woordjes te laten nakijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 19:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij ons heb je dat bij nederlands de ene klas gemiddeld (zeg maar gerust: iedereen goed of slecht) een 8 staat, en de andere klas rond de 6 of lager hangt. maar dat is wat anders, het gaat daar niet om gewone woordjes.
lijkt mij dat daar niets aan te doen is eigenlijk. je moet het dan zo zien dat de andere klas mazzel heeft en jij niet. want volgens mij heeft jouw leraar wel het recht om zo te rekenen, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het valt wel op de andere klas voor duits 1 veel hoger staat dan onze klas gemiddeld. Bij andere vakken zitten ook wel verschillen, maar dan zijn dan ook niet echt stamptoetsen zoals woordjes. Ik vind dat ze 1 rechte lijn moeten rekken tussen alle woordjestoetsen, frans en duits, en de verschillende klas.
Ik heb idd gewoon pech, maar ik ben al niet goed in talen en dan zorgen de woordjes (die ik altijd bijna helemaal ken) dat het nog niet hoog wordt. Bij frans 1 haal ik namelijk altijd met gemak een 10 en met duits de laatste keer een 2,7. (Gelukkig had ik een tekst van een 7, wat er een 4,9 van maakt..)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
het kan ook aan de leraar liggen.
Neem bijvoorbeeld wiskunde, bij een klas hebben ze zo'n oude dude die veel waarde hecht aan de 'juiste' berekening die hij verteld. Ook al zijn er tien andere.
Een andere docent maakt het niet uit welke je gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 20:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik denk dat 'maar die andere leraar doet het zo' ook niet echt helpt, omdat hij zeg maar toch correcter is. 't is rot, maar verhuizen is zo makkelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:07
Verwijderd
Kan je geen second opion aanvragen?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-06-2005 @ 22:07 :
Kan je geen second opion aanvragen?
Als ik door m'n repetitieweek onvoldoende sta, ga ik dat zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 23:29
Verwijderd
Een 'second opinion' vragen moet in dit soort gevallen zo snel mogelijk, zeker als de kans dat je een onvoldoende zal staan voor het desbetreffende vak duidelijk aanwezig is!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij ons werd het allemaal nauwkeurig gecontroleerd. Als een leerling achter iets kwam dat bij de 1 fout en bij de ander goed was gerekend, werd dat veranderd (altijd in t voordeel). Alle toetsen werden ook door 1 leraar nagekeken. Het is wel vrij vreemd dat 1 leraar bij jullie iets anders doet... Is het een toets die op hetzelfde moment is afgenomen? Ik snap niet zo goed waarom er dan een onderscheid wordt gemaakt en dat mag ook niet. Alle toetsen werden bij ons juist door elkaar nagekeken. Er werd totaal geen onderscheid gemaakt.

Vraag inderdaad een second opinion. Ga naar je afdelingshoofd oid. Doe iets.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nou, niet tegelijk gemaakt, ze hebben om een andere dag. Maar ze kregen precies even veel woorden en op dezelfde manier gevraagd. Natuurlijk alleen andere woorden, maar dat is dan ook wel logisch.

Ik heb naar de afdelingsleidster geweest, maar die zou wel even met hem praten. Geloof dat ze het niet heeft gedaan. M'n mentrix wist niet wat ze er mee aan moest...

Onze leraar houdt zich sowieso niet aan de regeltjes. We hebben dit jaar niet eens uit ons tekstenboek gewerkt die we volgend jaar ook nog hebben. Terwijl de andere klas al op de helft is. Maar ja, ik zie het morgen wel wat mijn cijfer is voor duits.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij ons moesten de toetsen tegelijk gemaakt worden Dacht dat dat landelijk zo was, in de tweede fase.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, moet ook. Maar omdat we maar 1 uur duits hebben per week viel dat wat moeilijk te plannen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 21-06-2005 @ 14:55 :
Ja, moet ook. Maar omdat we maar 1 uur duits hebben per week viel dat wat moeilijk te plannen ofzo.
Heb je geen toetsweken dan?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-06-2005 @ 15:01 :
Heb je geen toetsweken dan?
Jawel, gister afgelopen.
In de toetsweken hebben we wel tegelijk, maar degene waar ik het over had was twee weken geleden, er net voor dus.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:00
Nyawa
Bij ons mag dat geloof ik zelfs niet eens vanwege één of andere regel. Mocht je erop kunnen blijven zitten, dan zou ik zeker naar die andere leraar gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
he maar het gaat toch over een woordjes-toets, een so zegmaar? dat maakt wel verschil tegenover een proefwerk, examentoets oid.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 12:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-06-2005 @ 22:58 :
he maar het gaat toch over een woordjes-toets, een so zegmaar? dat maakt wel verschil tegenover een proefwerk, examentoets oid.
Nuh, woordjes is bij ons een onderdeel van het proefwerk.

Maar goed, zeuren was gelukkig niet nodig. Had een voldoende voor m'n tekst. Er staat uiteindelijk maar 1 onvoldoende bij ons in de klas. Toch hoop ik dat ik deze leraar volgend jaar niet heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten