Ik zit in 4 vwo en er zijn twee klassen. Nou is er meestal met het nakijken geen groot verschil (natuurlijk gaan we dat allemaal nauwkeurig na

), maar bij duits is het verschil toch redelijk groot.
Bij woordjes-toetsen wordt bij de andere het woord goedgekeurd die we hebben moeten leren, ookal staat het in de zin die je krijgt in een andere vorm. Echter, bij mijn klas wordt dat compleet fout gerekend. Je moet het is de goede vorm zetten, zelfs ik/jij/hij/wij of de tijd is verkeerd!
Dat is vreemd, want bij frans hoeven we het ook niet en zelfs bij engels wordt het niet fout gerekend, beide klassen niet. Ook krijgen we bij duits 1 en frans 1 helemaal geen grammatica meer. Vooral bij duits is het dus moeilijk te zien of het nou vrouwlijk of meervoud is.
Nou is mijn vraag of dit wel mag, zo'n verschil tussen twee dezelfde klassen. We hebben het er al met de leraar over gehad, maar die is zo stug.
Voor mij kunnen zulke domme nakijkdingen het verschil uit maken tussen overgaan of blijven zitten. Als ik nou toch een onvoldoende sta voor duits, zou ik dan naar de andere leraar kunnen gaan om die mijn woordjes te laten nakijken?