|
|
Bekijk resultaten poll: Wedstrijd-Poll: Thema "de fluitende blokeend" | |||
1 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 6.38% |
2 |
2 | 4.26% |
3 |
7 | 14.89% |
4 |
5 | 10.64% |
5 |
2 | 4.26% |
6 |
5 | 10.64% |
7 |
6 | 12.77% |
8 |
5 | 10.64% |
9 |
2 | 4.26% |
10 |
2 | 4.26% |
11 |
6 | 12.77% |
12 |
1 | 2.13% |
13 |
1 | 2.13% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vind ik dus. Elf is ineens aan de winnende hand ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik word gek van die twijfelaars.
En ik vind het wel leuk dat de stemmen nog redelijk gelijk op gaan, spanning ![]() Ik ben trouwens fan van mensen die hun keuze lekker uitgebreid onderbouwen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik ga toch ook eens reageren op alles afzonderlijk. Niet al te uitgebreid, want het is zegmaar 1 uur s'nachts.
1. Ik vind deze te simpel, het idee is opzich wel leuk en er kwam een zin in voor die ik wel goed vond.. iets van 'de voorheen fluitene blokeend'. 2. Loopt in elk geval fijn en roept bij mij wat mysterieuzerigs op, maar is me toch te kort. 3. Deze vond ik leuk, deed mij ook glimlachen. Leuk dat een eend zo 'vermenst' is in dit gedicht ![]() 4. Diep, denk ik, en goed over nagedacht, maar voor mij nog helemaal niet duidelijk omdat ik het betreffende gedicht van Schippers niet ken (wil ik binnenkort even naar gaan kijken). Grotendeels voor mij een raadsel, al heb ik er zo mijn eigen dingen bij bedacht, wat ook wel weer leuk is. In ieder geval een pluim, want er is energie in gestoken. De eerste zinnen vind ik heel fijn. 5. Ik vind in de laatste strofe 'zo zal ik je niet herinneren: als de fluitende blokeend die ik kocht' helemaal niet mooi. Die verpestten het voor mij een beetje. Ik krijg er wel honger van ![]() ![]() 6. Ik vond de titel meteen erg leuk. Ook 'genieten tot genoten'. En het is prettig dat fluitende blokeend afgebroken is in dit gedicht. Fal-de-ral-de-rieren vind ik ook leuk, maar het gedicht doet me verder niet zoveel. 7. Ahh, ja, deze vond ik erg mooi. Ik las hierboven iemand die het 'muzikaal' noemde en dat is precies wat ik er ook bij had: het is een zwierend, legato-gedicht. 'Gedragen muziek'. Pfrhriet klonk in mijn hoofd heel leuk. 'Geen stilte maar een ander ~ beeld, hadden ze gewild.' die zin loopt bijzonder en mooi. Ik vind de vorm sterk, overal lijkt over nagedacht te zijn wat betreft die vorm. Ja, complimenten. 8. Hij blijft voor mij een beetje te leeg. Het mysterieuze erin trekt me meteen, maar er is verder niet een gevoel van steeds meer snappen wanneer je het vaker leest. Ik heb ook geen zín om het vaker te lezen. Dat was dus wat mij tegenhield, want ik heb wél heel erg respect voor de woorden en de mooie zinnen, hoe het 'intelligent' in elkaar zit. 9. Oja, deze. Hij deed me aan Herman van Veen en zijn Alfred Jodocus Kwak LP denken 'wat heb je nou aan geld, als je niet kunt zwemmen, ookal zeggen ze: hij zwemt in het geld'. Ik denk dat het door de afvragerige klank van hte gedicht komt. Vorm is ook fijn, maar ik vond het begin veel beter dan het einde: het begon me een beetje te vervelen. Ik heb wel overwogen om deze bij mijn favo's te zetten, maar omdat alleen het begin me eigenlijk raakte deed ik dat niet. 10. Het fluitendeblokeend is er goed in verstopt, zegmaar. Wel met het thema mee, maar niet expliciet en toch wel aanwezig. Dubbele bodems zie ik erin, de laatste strofe vind ik mooi. Wat kan ik verder zeggen? Het is niet mijn favo omdat het me daarvoor te weinig deed. 11. Mijn nummer 1 omdat, zoals ik al eerder zei, het mooi en leuk bleef na heel vaak lezen en het eigenlijk zelfs leuker en mooier werd. De sfeer wordt zo goed opgroepen, leuke subtiele rijm en een goed einde. Het einde vind ik beter dan het begin: dat nam me niet echt mee, net als de titel. blokfluitmeisje en kinderwijsje.. *zucht* ![]() 12. Vond deze wel leuk maar misschien te snel geschreven naar mijn idee. Mja.. ik weet het niet. Pullen is wel een leuk woord ![]() ![]() ![]() 13. Te serieus en netjes, vond ik. Knap, daar niet van, maar het trok mij niet zo. Alleen de derde strofe wist me te raken, want daar kan ik mijn fantasie de vrije loop laten gaan. Die daarvoor waren als een soort glas waar ik niet zomaar doorheen kon, maar ik had ook geen zin om dat glas te breken. Poehpoeh. Zo. Lekker achteraf, maar misschien kan ik nog beïnvloeden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil nog steeds winnen, maar hm ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind 4 en 8 het interessantst. Die zijn niet gefocussed op het woord als thema. Het komt er wel in voor, maar draait er niet rond.
De bedoeling van de wedstrijd is om creatief en origineel rond een thema te zijn, daarom hoef je niet expliciet het woord te gebruiken, of het over het thema zelf te hebben, zolang het thema er maar in terug te vinden is. En waar jullie dat thema bij 4 niet denken te zien... Er staan gewoon 2 woorden in die opvallen, denken jullie niet van oh, wat zou de relatie aan het thema zijn? Google is your friend. Nu ben ik een fan van K. Schippers en is het voor mij niet moeilijk, maar als ik iets niet weet, ga ik het opzoeken. Het is een wedstrijd, geen, oh ik begrijp het niet, dus het zal wel niet goed zijn. En iedereen vond het zo'n moeilijk thema, maar uiteindelijk zijn er genoeg uitgekomen ![]() ![]() Leuk geschreven dingen ook, maar weinig waar ik een rondedansje voor doe. En nee, ik doe niet arrogant, ik heb gewoon een uitgesproken smaak ^^. Ik ga voor 4. |
![]() |
||
Citaat:
gedicht 4 is op zich wel goed, en oh, ik begrijp het wél, maar als je niks moet doen met het thema moet je toch geen themawedstrijden meer maken
||
Citaat:
Muut zegt niet dat je niks moet doen met het thema maar dat je het zo origineel moet verwerken in het gedicht. Je hoeft dus helemaal niet perse de woorden 'de fluitende blokeend' in je gedicht zetten. Je kan het gevoel van een eend beschrijven waarin ook een fluit voorkomt oid en je hebt het thema goed gebruikt. Ik vind het een goedkope truc dat mensen simpelweg 'de fluitende blokeend' in hun gedicht zetten. ![]() Ow en muut, wat vind je van 6 dan?
|
ja, zal ik het doen? ja, ik stem 8.
voornamelijk om de 1e 2 strofes die ik interessant genoeg vind om er op te stemmen. de uitwerking van het thema vind ik ook beter dan vele anderen gedichten. de draaing bij echt een vreemdeling te zijn is ook erg goed. zeer tevreden over het gedicht. klein minpuntje de eend in de bijt en de fluitende blokeend, maar met uitzondering van de laatste 2 regels van de laatse 2 strofes ( ![]() ook mijn grote complimenten voor nr4, voor thema-uitwerking, taalgebruik en originaliteit en voor nr12 vanwege 'de verstopte diepzinnigheid', in zonderheid aangaande de laatste strofe. zie voor verder gaand commentaar boven, mvg, zwartwit iep |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het spannend ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik begrijp jou wel en aan de ene kant heb je ook wel gelijk, maar aan de andere kant vind ik het ook logisch dat mensen het thema wat letterlijker nemen en ik kan dat ook niet verkeerd noemen. Anders had je gewoon geen thema, of een heel vaag thema moeten nemen. Of zoiets ![]()
|
ik vind het zo moeilijk om te zeggen welke ik de beste vin, want ik vind ze bijna allemaal super.
ik ga ze ook niet allemaal bekritiseren zoals mensen hiervoor. das erg mooi dat jullie dat deden, maar ik kan het niet ![]() bovendien zal ik dan bij 1 gedicht niet weten wat ik neer moet zetten ![]() maar ik ben wel grotendeels eens met jullie! over de mooiste en zo. 4, 6 en 11 doen het goed in de stemming. maar ik weet het nog steeds niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar nu schieten me allemaal ideeën te binnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Sketch: Aha! Dat is precies wat ik bedoelde ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat het thema betreft, het gaat om originaliteit, wat kún je met een blokeend, waar doet ze je aan denken, dat was veel duidelijker met de katten hebben geen remmen, toen werd er vanalles bijgehaald. Het is de link die je legt. DoD: 6 vind ik erg leuk en goed lopen, maar ik vind hem toch weer zo... tja. Ach, ik ben moeilijk te behagen ![]() @Sketch, dat bedoel ik nou. Het hoeft niet op te houden bij een thema, bij iedereen is een link met een ding anders. |
![]() |
||
Citaat:
Volgende keer zal ik iets origineels doen met het thema, misschien, als ik meedoe. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het in elk geval al honderd keer zien doen. 'heel wat'..... ik vind het een béétje hoogmoed. Wat je theorie over het thema betreft, daar kan ik me onderhand een béétje in vinden.
||
Citaat:
![]() ghehehe, bij je volgende gedicht zal ik dat eens overhoop zeiken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De stemmen gaan behoorlijk gelijk op, zeg. Al vind ik dat ze wel een beetje scheef verdeeld zijn, soms. Gedichten die vaak genoemd worden als erg goed hebben toch weinig stemmen, omdat mensen dan een ander gedicht nét ietsje beter vonden. En andersom hebben sommige gedichten stemmen die verder nauwelijks genoemd worden. Je zou eigenlijk een Eurovisie Songfestival puntenstemming moeten hebben of zo, maar nu kraam ik onzin uit. ![]() Ik vind trouwens dat bijna iedereen wel origineel met het thema om is gegaan. Het gaat toch om het gedicht vind ik, niet om 'wie heeft het meeste het thema ontweken maar het er nog wel een beetje in verwerkt'. Ik ben erg benieuwd naar de stemmen van nog een hoop vaste doppers. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik bedoelde dat het leuker zou zijn als er op een andere manier dan letterlijk een fluitende blokeend in je gedicht te stoppen zou worden gedacht (kromme zin, weet ik). Dus meer originaliteit. Soms is het ook veel gaver als je die rot eend (of wat er van gemaakt wordt) eruit moet halen.
||
![]() |
Citaat:
La Belgique..... zero points ![]()
||
Citaat:
maar nu krijg ik een fb+ achter me aan ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik dacht zelf dat de poll zou openblijven tot volgende week vrijdag. Muut en Xin, help me onthouden dat we Ieke vragen om een lijstje met ip's en nicks van de stemmers. Ik twijfel nog steeds
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het thema, gelukkig ![]() Thoughtfull, het gaat ook niet over ontwijken, maar als je naar de andere wedstrijden kijkt, kwamen daar veel meer verschillende associaties naar boven. Nu is een fluitende blokeend wel vastomlijnd, maar ik had op meer gehoopt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Verder ben ik het met je eens ![]() [edit] Halogeen, er zijn al hartstikke veel stemmen, dan kan de poll toch gewoon zaterdag worden gesloten? ![]()
Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 11:30. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lees bij gedicht 9 steeds: "Mij kan je niet wijsmaken dat een eend.", dat die zin daar dan gewoon ophoudt, dat had ik wel een leuke zin gevonden.
Mutant, dat is ook wel zo, maar de fluitende blokeend is ook een zo makkelijk thema nog niet. Je trekt gedichten meteen al een bepaalde kant op. Behalve sommige gedichten in deze wedstrijd dan, maar dat komt meer omdat ze dan het thema een beetje ontweken hebben, vind ik. |
![]() |
|
Rij nooit zomaar over een eend
want een eend is ook iemand zijn moeder hij zwemt in een sloot of in een plas of ergens anders waar water was nu denk je misschien dit is het eind dat is het ook. Daar moet ik de hele tijd aan denken ![]() ![]() Over het thema.. ik denk dat hier bij de fluitende blokeend zo vaak ietsje te letterlijk met de blokeend is gewerkt. Dat stoort me helemaal niet als ik de gedichten afzonderlijk lees, want iedereen doet met het thema wat ie wil. Het is alleen jammer als je ze allemaal achter elkaar leest: de meeste gedichten lijken een beetje op de anderen. Daarom had ik het ook leuker gevonden als sommige mensen wat verder waren gegaan met het thema: dat valt op. |
![]() |
||
Citaat:
|
|