Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 15:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2005 @ 16:21 :
Ik zou op z'n minst eens goed praten, waarom zoende ze met die jongen, heeft ze er spijt van etc. Niet meteen *boem* uit... Als mijn vriend met een meisje zou zoenen, en zou zeggen dat het 'gewoon voor de lol' was, dan zou ik hem niet begrijpen, waarschijnlijk boos worden, maar uit maken echt niet. Een stomiteit van hem maakt onze relatie van 5 jaar echt niet kapot. Tenzij hij het wil natuurlijk. Wanneer hij het geheim houdt en ik kom er achter, dan betekende het waarschijnlijk veel. Praten, waarom deed hij het? En dan kijken hoe we verder kunnen. Als dat echt niet gaat omdat hij gevoelens heeft voor een ander en niet voor mij, dán maak ik het uit.
Ik hanteer gewoon het principe: als je een relatie met mij aangaat, zoen je niet met een ander. Ik denk dat ik het zelfs erger vind als ze met iemand anders zoent 'voor de lol', dan 'met gevoelens'. Als ze er gevoelens bij heeft, heeft ze tenminste nog een reden. Maar voor de lol? Voor de lol je relatie riskeren? Nee hoor, einde oefening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 15:25
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-06-2005 @ 16:23 :
Ik hanteer gewoon het principe: als je een relatie met mij aangaat, zoen je niet met een ander. Ik denk dat ik het zelfs erger vind als ze met iemand anders zoent 'voor de lol', dan 'met gevoelens'. Als ze er gevoelens bij heeft, heeft ze tenminste nog een reden. Maar voor de lol? Voor de lol je relatie riskeren? Nee hoor, einde oefening.
ongeveer eensch is!
Oud 21-06-2005, 15:26
Jones
Citaat:
Loezzel schreef op 21-06-2005 @ 16:15 :
What's the difference?
Je vriend zal zich hoogst waarschijnlijk wel emotioneel en sexueel aangetrokken voelen tot het meisje .. en niet tot de jongen. Dat is het verschil. Dat je het niet op prijs stelt dat je vriend voor de lol met iemand zoent is jouw mening.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Snap ik, een relatie met mij betekent ook dat er dus geen andere meisjes/jongens zijn die gezoend en geweetikveelwat worden. Maar wanneer hij nu, na vijf jaar, de fout in gaat... dan is hij mij veel te veel waard om zomaar op te geven. Nu weet ik dat hij het niet zou doen, zo is hij niet ( ), maar als hij het deed, dan zou ik zeker boos worden, maar uitmaken... dat ligt echt aan hoe hij er over denkt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2005 @ 16:31 :
Snap ik, een relatie met mij betekent ook dat er dus geen andere meisjes/jongens zijn die gezoend en geweetikveelwat worden. Maar wanneer hij nu, na vijf jaar, de fout in gaat... dan is hij mij veel te veel waard om zomaar op te geven. Nu weet ik dat hij het niet zou doen, zo is hij niet ( ), maar als hij het deed, dan zou ik zeker boos worden, maar uitmaken... dat ligt echt aan hoe hij er over denkt.
Ik zou het júist na zo'n lange periode eerder uitmaken, want júist na zo'n lange tijd mag je toch wel verwachten dat je elkaar kunt vertrouwen en mag je aannnemen dat de ander genoeg heeft aan alleen jou?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 21-06-2005 @ 15:17 :
technically is het gewoon vreemdgaan; wat maakt het mij nou uit of er eventueel gevoelens bij komen kijken, het kwaad is toch al geschied.
Ja, er is natuurlijk een sluitende en uniforme definitie van vreemdgaan die door eenieder wordt onderschreven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-06-2005 @ 16:34 :
Ik zou het júist na zo'n lange periode eerder uitmaken, want júist na zo'n lange tijd mag je toch wel verwachten dat je elkaar kunt vertrouwen en mag je aannnemen dat de ander genoeg heeft aan alleen jou?
Na zo'n lange tijd is het niet heel gek dat het eens mis kan gaan, lijkt me. De verliefdheid wordt minder etc. Vijf jaar is lang om zomaar op te geven, daar zit veel te veel in. Ik word helemaal kriebelig als ik er aan denk dat mijn vriend iemand anders zou hebben gezoend, brr, dan vind ik hem echt stom. Maar gelukkig is hij wel slim en lief
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:56
suusch
suusch is offline
Als ze zo makkelijk zoent met een meisje, zoent ze misschien nog makkelijker met een andere jongen. Het is maar wat je leuk vind.
Oud 21-06-2005, 18:40
naatoeh
naatoeh is offline
wat mijn vriendje er niet bij verteld..dattie daarvoor al had gezegd dattie t niet erg zou vinden dak met een meisje zou zoenen...om gewoon te kijken wat t was..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:43
naatoeh
naatoeh is offline
want ik had nog gevraagd oftie t erg zou vinden..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
naatoeh schreef op 21-06-2005 @ 19:40 :
wat mijn vriendje er niet bij verteld..dattie daarvoor al had gezegd dattie t niet erg zou vinden dak met een meisje zou zoenen...om gewoon te kijken wat t was..
Ah ok, maar 't is toch al goed?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:22
naatoeh
naatoeh is offline
uhu....maar ik vind t gewoon beetje vreemd dattie niet t hele verhaal verteld..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
naatoeh schreef op 21-06-2005 @ 20:22 :
uhu....maar ik vind t gewoon beetje vreemd dattie niet t hele verhaal verteld..
Snap ik
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:34
JCG
JCG is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 21-06-2005 @ 15:10 :
Mijn vriend zou helemaal uit zn dak gaan. Iets als: 'JAAAAAAA TRIO TRIO TRIO!'
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam

A dirty mind is a joy forever
Oud 21-06-2005, 21:00
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 21-06-2005 @ 15:10 :
Mijn vriend zou helemaal uit zn dak gaan. Iets als: 'JAAAAAAA TRIO TRIO TRIO!'
Hahah, die van mij ook denk ik

Omgekeerd ook trouwens. Najah, dat TRIO TRIO zou ik er niet zo snel achteraan roepen, maar goed.
Oud 21-06-2005, 21:05
inferno3000
inferno3000 is offline
Het was gewoon overrompelend, ook al was ik eerder van: "Mwoah, maakt niet uit"... Hmm... Tis in elk geval goed . Wat mij betreft .
Oud 22-06-2005, 00:58
bamiPoep
bamiPoep is offline
chix die chix zoenen zijn hip
Oud 22-06-2005, 01:57
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 21-06-2005 @ 16:01 :
Prima, ik zie gewoon niet in dat zoenen met dezelfde sekse met het motto "experimenteren voor de lol" een bedreiging kan zijn voor je relatie. Jij hebt het over consequenties die verbonden zijn aan het hebben van een relatie. Volgens mij zijn heel veel van die consequenties terug te voeren op het niet kwetsen van je partner. Ik zie niet in hoe je in hemelsnaam gekwetst kan zijn doordat je parner met iemand heeft gezoend van dezelfde sekse. (ervan uitgaande dat ze allebei hetero zijn en het dus gewoon doen voor de lol, want daar gaat het in dit topic immers over)
Ik zou daar dus zeker wel door gekwetst zijn. Ik maak simpelweg geen onderscheid in sexes. Zie niet in waarom het anders zou zijn omdat het met iemand van hetzelfde geslacht is. Je hebt een relatie dus dan blijf je gewoon van anderen af, simpel voor mij.

Citaat:
mara18 schreef op 21-06-2005 @ 15:42 :
Ik heb dat ook weleens gedaan als ik een vriend had, en het ergste van al, ik heb het hem *denk ik* niet eens verteld; omdat ik er het kwade niet van inzag

Hoe mensen dit als vreemdgaan en blabla kunnen beschouwen Als je weet dat ze niet bi is, geen probleem toch?

Geniet maar gewoon van het zonnetje
Oftewel jij hebt geen idee wat begrippen als "relatie" en "trouw" inhouden. Maar geeft niet hoor. Komt nog wel als je wat volwassener wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:32
Chosen
Chosen is offline
Pfff.... dan moet je eens langskomen op een schoolfeest bij ons. Lijkt soms wel een lesbo-festijn .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:33
naatoeh
naatoeh is offline
lol ..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
inferno3000 schreef op 21-06-2005 @ 13:05 :
en ik dacht dat meiden eerder volwassen werden... een 15 jarig meisje en 20 jarig meisje die nieuwsgierig zijn naar met elkaar zoenen..
Je vriendin is 15 en ze zoent met een meisje van 20? Iemand van 20 zou toch wel volwassener zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Neeske schreef op 22-06-2005 @ 15:47 :
Je vriendin is 15 en ze zoent met een meisje van 20? Iemand van 20 zou toch wel volwassener zijn?
'volwassen'
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2005 @ 15:59 :
'volwassen'
Ik bedoelde dat iemand van twintig volwassener is dan iemand van 15. Dat het meisje van 15 vast gewoon experimenteert met zulk soort dingen, maar iemand van 20 die tijd toch wel al heeft gehad?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:06
Verwijderd
Dacht je dat nu echt? Je kunt helemaal niet preciseren wanneer iemand volwassen is. Tenminste, als je 'volwassen' definieert als 'saai en niet meer experimenteel' dan is dat een definitie die ik niet aanhang.

Mensen met een jeugdiger, grappiger, opener geest blijven langer jong. Ik beklaag degenen die op hun twintigste al ingekakte ouwe mannetjes of vrouwtjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:08
Verwijderd
Daar heb je gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 18:02
juno
juno is offline
*zucht* ben ik nou nóg niet volwassen...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 22-06-2005 @ 19:02 :
*zucht* ben ik nou nóg niet volwassen...
Sommige mensen worden nooit volwassen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:36
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-06-2005 @ 21:04 :
Sommige mensen worden nooit volwassen.
Ik ben van plan om tot mijn 80ste in mijn pubertijd te blijven hangen
Oud 23-06-2005, 08:22
Verwijderd
ik snap het principe van 'als je er niet verliefd op kunt worden, mag je er wel mee zoenen' nog niet helemaal. Vinden de mensen met deze mening dan ook dat een meisje met een relatie, wel met onaantrekkelijke jongens mag zoenen? Daar kun je immers ook niet verliefd op worden. Of met een jongen die je daarna nooit meer ziet, de meeste mensen worden niet verliefd bij één korte ontmoeting... en als je echt erg verliefd op je vriend bent, kun je uberhaupt al niet verliefd op iemand anders worden, dan zou je dus met iederéén mogen zoenen?

Van mij mag dat best hoor, dat mensen elkaar toestaan om met anderen te zoenen, maar ik snap het niet precies waar de mensen die vinden dat hun vriendin met meisjes mag zoenen, dan de grens trekken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:21
Donny must die
Donny must die is offline
uitmaken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:43
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2005 @ 09:22 :
ik snap het principe van 'als je er niet verliefd op kunt worden, mag je er wel mee zoenen' nog niet helemaal. Vinden de mensen met deze mening dan ook dat een meisje met een relatie, wel met onaantrekkelijke jongens mag zoenen? Daar kun je immers ook niet verliefd op worden. Of met een jongen die je daarna nooit meer ziet, de meeste mensen worden niet verliefd bij één korte ontmoeting... en als je echt erg verliefd op je vriend bent, kun je uberhaupt al niet verliefd op iemand anders worden, dan zou je dus met iederéén mogen zoenen?

Van mij mag dat best hoor, dat mensen elkaar toestaan om met anderen te zoenen, maar ik snap het niet precies waar de mensen die vinden dat hun vriendin met meisjes mag zoenen, dan de grens trekken.
Mooi verwoord, helemaal mee eens!
Oud 23-06-2005, 09:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ook als ze hetero is?? wat een onzin, dan zou je het dus ook uitmaken als ze met een kussen zou zoenen.
Oud 23-06-2005, 09:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2005 @ 09:22 :
ik snap het principe van 'als je er niet verliefd op kunt worden, mag je er wel mee zoenen' nog niet helemaal. Vinden de mensen met deze mening dan ook dat een meisje met een relatie, wel met onaantrekkelijke jongens mag zoenen? Daar kun je immers ook niet verliefd op worden.
ik denk dat je het meer moet zien of het theoretisch mogelijk is om erop verliefd te kunnen worden. met een lelijke jongen zal het in de praktijk niet snel gebeuren, maar het kán wel, hoe onwaarschijnlijk ook. als je als hetero met iemand van hetzelfde geslacht zoent, kan het gewoon niet dat je er verliefd op wordt.
Oud 23-06-2005, 09:51
Roos
Roos is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 22-06-2005 @ 02:57 :
Oftewel jij hebt geen idee wat begrippen als "relatie" en "trouw" inhouden. Maar geeft niet hoor. Komt nog wel als je wat volwassener wordt.
Doe a.u.b. niet alsof je de wijsheid in pacht hebt.

En je kunt dit niet vergelijken met een meisje wat zoent met een (al dan niet lelijke) jongen. Die jongen is namelijk van het andere geslacht, DUS is het anders.
Je kunt hoogstens zeggen dat het voor sommige mensen wel hetzelfde aanvoelt (die voelen zich bedrogen) en dat het voor sommige mensen geen punt is (die zijn niet per definitie onvolwassen).
Oud 23-06-2005, 10:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
little nemo schreef op 23-06-2005 @ 10:45 :
ook als ze hetero is?? wat een onzin, dan zou je het dus ook uitmaken als ze met een kussen zou zoenen.
Heb jij ooit al eens iemand een kussen zien zoenen dan?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:21
poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-06-2005 @ 11:17 :
Heb jij ooit al eens iemand een kussen zien zoenen dan?
Hoi, gefrustreerd mannetje
Oud 23-06-2005, 10:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 23-06-2005 @ 11:21 :
Hoi, gefrustreerd mannetje
Hoi, idioot
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 23-06-2005 @ 10:47 :
ik denk dat je het meer moet zien of het theoretisch mogelijk is om erop verliefd te kunnen worden. met een lelijke jongen zal het in de praktijk niet snel gebeuren, maar het kán wel, hoe onwaarschijnlijk ook. als je als hetero met iemand van hetzelfde geslacht zoent, kan het gewoon niet dat je er verliefd op wordt.
ik zei onaantrekkelijk, niet lelijk. Een lelijke jongen kan best aantrekkelijk zijn. Een onaantrekkelijke jongen hoeft niet lelijk te zijn. Als je iemand niet aantrekkelijk vindt, kun je niet verliefd op diegene worden, want je voelt je niet tot diegene aangetrokken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:18
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
het lijkt mij echt leuk om een keer met een meisje te zoenen (of meer te doen) omdat het me gewoon geil lijkt en om te kijken hoe het is zegmaar. Dat betekent niet dat ik niet vet veel van mijn vriendje hou!!! Anders zou ik hem wel dumpen, maar zo is het niet. Ik snap niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Je kan het toch gewoon een keer willen proberen??
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Mee eens, ongeacht het geslacht.
Oud 23-06-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2005 @ 11:51 :
ik zei onaantrekkelijk, niet lelijk. Een lelijke jongen kan best aantrekkelijk zijn. Een onaantrekkelijke jongen hoeft niet lelijk te zijn. Als je iemand niet aantrekkelijk vindt, kun je niet verliefd op diegene worden, want je voelt je niet tot diegene aangetrokken.
Het komt bij mij toch wel voor dat ik mensen die ik eerst onaantrekkelijk vond, uiteindelijk toch wel aantrekkelijk ga vinden. Dat alleen al maakt voor mij het verschil uit.
Wat mij betreft mag m'n vriendje best met andere jongens zoenen, omdat ik absoluut niet bang ben dat hij ooit wat met een jongen zou willen. Als hij met een meisje zou zoenen, echter, zou dat wél uitmaken. Zelfs al vond hij het meisje nog zo onaantrekkelijk
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:40
Verwijderd
Ligt helemaal aan je relatie en hoe je daar allebei tegenover staat.

Ik weet wel dat het in de mijne absoluut 'not done' zou zijn, maakt niet uit wat ik dan zou doen of met wie en dat geldt ook voor hem. Als mijn vriend er niet hetzelfde over zou denken, zou een relatie ook niet kunnen denk ik.
Uitmaken vind ik nogal kort door de bocht, maar het zou zeker zwaar rellen worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:17
alanis
alanis is offline
Ik had ook een keer met mijn beste vriendin gezoend, terwijl ik een relatie had.

Ik zat een beetje met mezelf in de knoop en wilde weten of ik nou bi was of niet...

Ik zoende met haar, was heel onschuldig, bladiebla...

Wist dat ik niet bi was.

Vertelde het aan mijn vriend

Hij over de rooie!

Mijn beste vriendin is geen bedreiging voor hem, want ik voel verder niks meer voor haar dan vriendschap. Dus waar deed hij nou zo moeilijk over? Het stelde niks voor en ik wist dat ik hetero was.

Bovendien vinden veel jongens het juist opwindend: hun vriendin die met een ander meisje zoent.

Dus. Ik denk dat je je nergens druk over hoeft te maken. Was gewoon leuk en onschuldig, zoek er verder niks achter!
Oud 23-06-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 23-06-2005 @ 10:51 :
Doe a.u.b. niet alsof je de wijsheid in pacht hebt.

En je kunt dit niet vergelijken met een meisje wat zoent met een (al dan niet lelijke) jongen. Die jongen is namelijk van het andere geslacht, DUS is het anders.
(...)
Vind je dat niet zelf ook een beetje bekrompen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 20:31
Jones
Citaat:
perseus schreef op 23-06-2005 @ 20:38 :
Vind je dat niet zelf ook een beetje bekrompen?
Nee? Aangezien we hier uitgaan van twee hetero's heeft dat toch weinig met bekrompenheid te maken?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:11
naatoeh
naatoeh is offline
lol.... wat hebben we ontketend? .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:25
Verwijderd
Ja ik vind dat toch iets raars van sommige jongens, vreemdgaan mag niet, maar met een meisje zoenen is oké !

OT: Vraag waarom ze het deed, en of ze het vaker wil en bedenk aan de hand van die informatie wat je wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cassidy50 schreef op 23-06-2005 @ 17:18 :
het lijkt mij echt leuk om een keer met een meisje te zoenen (of meer te doen) omdat het me gewoon geil lijkt en om te kijken hoe het is zegmaar. Dat betekent niet dat ik niet vet veel van mijn vriendje hou!!! Anders zou ik hem wel dumpen, maar zo is het niet. Ik snap niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Je kan het toch gewoon een keer willen proberen??
Mja. Maar ik vind dat, áls je het een keer wil proberen, je dat eerst moet overleggen met je vriend(in).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 23-06-2005 @ 21:31 :
Nee? Aangezien we hier uitgaan van twee hetero's heeft dat toch weinig met bekrompenheid te maken?
Ach, ik heb weinig ervaring, maar ik neem aan dat relaties wel door meer emoties verpest kunnen worden dan verliefdheid alleen. Ik vind het daarom oppervlakkig om te stellen dat de ander niet jaloers hoeft te worden als het een heteroseksuele partner die met iemand van het gelijke geslacht zoent betreft, want dan kijk je alleen maar naar de mate waarin er sprake is van seksuele aantrekkingskracht, terwijl bij het verrichten van intieme handelingen als zoenen - lijkt mij- veel meer kan komen kijken. Dat vind ik dus oppervlakkig. Bovendien is het een beetje een cirkelredenatie: je moet niet jaloers zijn want het stelt niets voor omdat je niet jaloers bent.

Het zou misschien wel kunnen dat er geen problemen onstaan als een partner met iemand anders zoent, maar ik denk niet dat dat alleen maar afhankelijk is van de aard van de relatie, de geaardheid van de partner en het geslacht van de derde persoon. Dat lijkt me oppervlakkig. Je zou immers gemakkelijk jaloers kunnen worden op een band van je partner met iemand anders die niet vooral seksueel, maar toch wel érg vriendschappelijk en bovendien intiem is, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:36
Jones
Citaat:
perseus schreef op 23-06-2005 @ 23:27 :
Ach, ik heb weinig ervaring, maar ik neem aan dat relaties wel door meer emoties verpest kunnen worden dan verliefdheid alleen. Ik vind het daarom oppervlakkig om te stellen dat de ander niet jaloers hoeft te worden als het een heteroseksuele partner die met iemand van het gelijke geslacht zoent betreft, want dan kijk je alleen maar naar de mate waarin er sprake is van seksuele aantrekkingskracht, terwijl bij het verrichten van intieme handelingen als zoenen - lijkt mij- veel meer kan komen kijken. Dat vind ik dus oppervlakkig. Bovendien is het een beetje een cirkelredenatie: je moet niet jaloers zijn want het stelt niets voor omdat je niet jaloers bent.

Het zou misschien wel kunnen dat er geen problemen onstaan als een partner met iemand anders zoent, maar ik denk niet dat dat alleen maar afhankelijk is van de aard van de relatie, de geaardheid van de partner en het geslacht van de derde persoon. Dat lijkt me oppervlakkig. Je zou immers gemakkelijk jaloers kunnen worden op een band van je partner met iemand anders die niet vooral seksueel, maar toch wel érg vriendschappelijk en bovendien intiem is, nietwaar?
Akkoord, maar je noemt zelf al de seksuele aantrekkingskracht. In dat opzich is het dus wel anders zoals Roos al zegt. Dus vind ik dat geen bekrompen opmerking. Dat er bij zoenen over het algemeen meer gevoelens komen kijken dan lust, tja, waarschijnlijk wel ja. En natuurlijk kan je jaloers worden op de intieme/vriendschappelijke band die je vriend/vriendin heeft met iemand anders. Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet over Als je vriend/vriendin "voor de lol" zoent met iemand van hetzelfde geslacht is er helemaal geen sprake van een band met die persoon of ook maar enige connectie behalve wederzijdse nieuwsgierigheid. Dus ik zie ook niet zo snel een reden om jaloers te worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten