Ik heb tot en met pagina 5 serieus gelezen, toen ging het echt niet meer (maar ik heb gelachen

).
Goed, ik zal eens hard mijn best doen op een goede reactie.
Ten eerste betreft de aanstelling van Wouter als forumbaas. Hier is lange tijd stevig over nagedacht en er zijn meerdere discussies over gevoerd op Admin. Zo ongeveer alles is doorgelicht en uiteindelijk is besloten dat hij een aanstelling zou krijgen als forumbaas op N&A. Hierbij zou hij wel een evaluatie aan zijn broek krijgen (dat weet hij zelf ook). Dat werd nodig geacht, want niemand zal ontkennen dat hij zo af en toe harde uitspraken doet. However, hij weet hoe hij zich moet gedragen en als ik het zo zie gedraagt hij zich prima.
Ten tweede het lidmaatschap van dit soort fora als fb van s.com. Nee, dit is niet gewenst. Deze regel is een tijd geleden ingesteld naar aanleiding van een escalatie met betrekking tot de activiteiten van een geband lid. Ik kan hier persoonlijk ook over meepraten, ik zal mijn eerdere lidmaatschap op het e.nl forum niet ontkennen. Zolang er over koetjes en kalfjes gepraat wordt is er niets aan de hand, maar aangezien beide partijen hier zo hun eigen geheimpjes en regelingen hadden werd het toch knap heet in het midden. Zeker als je de ene partij moet schaden om de ander te sparen wordt lidmaatschap te lastig. De beheerders van s.com hebben me hieruit geholpen door deze regel in te stellen, wat een keuze mogelijk maakte.
Na het instellen van deze regel (en zorgen over het lekken van informatie, wat nog eens een extra stimulans was) ben ik gebanned. Nare man is, zover ik weet, ook niet meer actief op dat forum, zoals het hoort.
En dan hebben we nog de reacties van Wouter op het e.nl forum. Ja, ik ga ervan uit dat ze van hem zijn, al kan ik dit niet controleren. Ten eerste zijn deze reacties allemaal van maanden geleden. Ja, wat ongenuanceerd, maar wie niet zo nu en dan ongenuanceerd over mensen praat van wie hij vermoedt dat ze de betreffende uitspraken nooit zullen kennen mag een kratje bier komen halen. Dat doet iedereen en dat doe ik ook, al helemaal als ik denk dat een conversatie vertrouwelijk is (ja, vertrouwelijkheid is een voorwaarde daar, jammer dat die screenshots nu zo openbaar zijn).
Daarnaast kan s.com niet controleren of iemand OOIT vervelende uitspraken over WIE DAN OOK heeft gedaan. Ja, als welbekend is dat een lid zich overal op internet discriminerend en vervelend opstelt is de discussie snel gevoerd, maar niemand van het forumteam kon bij deze discussies en om eerlijk te zijn had niemand daar ook interesse in. Waarom ook? Want waar het nu om draait is zijn houding op dit forum en die is naar mijn weten prima.
Schept dit wat duidelijkheid?