Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben ook heel erg geintresseerd in het soefisme, maar heb er nog weinig over kunnen opzoeken. Ik weet alleen dat ze van die mooie dansen doen, waarbij ze de hele tijd achter mekaar om hun as draaien, met hun ene binnenhand naar boven, en de andere hand naar beneden. Vet mooi om te zien.
![]() hier staat wat (in het engels) over de de grootste Turkse soefist. Misschien dat je er wat aan hebt. En Brinta kan je er ongetwijfeld meer over vertellen, maar ze is de laatste tijd haast nooit op s.com. Ik zou haar een pm sturen, als ik jou was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze bidden zoals ieder moslims zou moeten bidden. Dans heeft er niets mee te maken ![]() |
![]() |
|
http://www.tariqa.org/
(engels gaat nog niet) ![]() www.saveurs-soufies.com of je kan mailen voor uitleg almahabba2000@yahoo.fr maar het liefst frans ![]() |
![]() |
||
Bedankt voor jullie reacties en voor de sites en zo
![]() Ik heb het boekje wat ik las inmiddels uitgelezen en wat ik er tot nu toe over gelezen heb vind ik echt heel interessant. Dus ik ben echt nog van plan me er verder in te verdiepen. Het lijkt me gewoon heel mooi en inspirerend. Ook dat er bij het Soefisme sprake is van meditatie vind ik bijzonder. Het lijkt me trouwens ook heel mooi en bijzonder om te zien hoe men deze meditatieve dans uitvoert. Citaat:
Het Soefisme vind ik erg interessant omdat het voor mij (ik weet er nauwelijks iets over) overkomt alsof het enige overeenkomsten heeft met het boeddhisme, hoewel het boeddhisme niet gelooft in een God. Dit vind ik zo overkomen met betrekking tot zoals Brinta het zei 'opgaan in het niets' en het doorzien van de sluiers tussen het aardse bestaan en het goddelijke en het onthechten van het wereldse bestaan. Ik kan me daarom wel voorstellen dat het inderdaad moeilijk moet zijn om in deze materialistische wereld je hierop te richten. Niet alleen door alle ellende en lijden op de wereld, maar ook door de consumptieve en oppervlakkig ingestelde maatschappij. @ Brinta en Imène: ik ben erg nieuwsgierig naar wat jullie doen of gedaan hebben om jullie godsdienst uit te oefenen of om hier meer één mee te worden? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[hiphop]concerten, releases, etc Deel2 Dr HenDre | 500 | 13-02-2005 16:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten? Gatara | 463 | 29-01-2005 13:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewust gelovig worden om psychische redenen? 2004 | 19 | 25-01-2005 16:26 | |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
valse Christus Verwijderd | 29 | 09-11-2004 22:15 | |
De Kantine |
Wat was jouw eerste woordje? Verwijderd | 156 | 28-05-2004 12:57 |