Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik las net even dat stukje op www.ontgroeningen.nl en ik moet je zeggen dat verre weg het grootste deel van dat stuk sterk veroudert is. Ik ben zelf dit jaar lid geworden van het Delfts Studenten Corps en ik kan je zeggen dat de KMT idd redelijk zwaar is maar zeker niet zo zwaar als de die site zegt. Bijvoorbeeld was het juist verplicht voor me om elke avond te wassen. Ook moest ik 7 uur slapen en mag mocht ik geen druppel alcohol drinken.
Het moraal van het verhaal op ontgroeningen.nl waarin staat dat je tijdens de ontgroening voor jezelf moet opkomen en ook voor andere is iets wat je heel goed moet onthouden tijdens de kmt (dat maakt het een stuk makelijker) Wat ik wel moet zeggen over de ontgroening dat je wel een beetje sterk in je schoenen moet staan of vertrouwen in jezelft hebben. Als je dat niet doet dan is de kans groot dat je erniet doorheen komt. Als ik nu terug kijk op mijn ontgroening kan ik je eerlijk zeggen dat ik het zeker op bepaalde momenten zwaar kut vond maar ik heb er ook een mooie tijd meegemaakt en hele sterke vriendschappen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij Vindicat is is 97 een sjaars doodgegaan. Toch is lichting 98 bij Vindi niet veel kleiner dan de jaren daarvoor. Vereniging blijft ongeveer net zo groot Maar als dat incident hier in Enschede gebeurt is het afgelopen met traditionele vernigingen - Enschede is gewoon te klein en we kunnen ons zo'n grote fout niet permitteren. Daarom is het kalamiteitenplan-boek van de KMT 2x zo dik als het draaiboek van de KMT.... En laten we aub. niet meer over ontgroeningen hebben. Als ik op school zou zitten en dit topic zou lezen zou ik echt denken dat enige leuke die je bij zo'n vereniging meemaakt is de ontgroening. |
![]() |
||
Citaat:
edit: ik bedoel te zeggen dat dit niet direct de vereniging is aan te rekenen en daar heeft het niet teruglopende ledenaantal dus niet heel veel mee te maken.
Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 15:53. |
![]() |
||
Citaat:
Verder geeft dit inderdaad een nogal vertekend beeld. Maar blijkbaar zijn mensen nog steeds blijven hangen in het jenever doodzuip stadium en kan het geen kwaad om ze daar een beetje uit te halen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik ben lid van SSR-Leiden. Het is daar heel gezellig. Ik heb een beetje het gevoel dat veel mensen onterecht denken dat iedere vereniging een stelletje kansloze ballen bijelkaar zijn. Dat is gelukkig niet waar. In bijna elke stad heb je 5 of 6 grote verenigingen die het hele spectrum van zeer alternatief tot extreem corporaal belichamen. Als je in september gaat studeren raad ik aan om de algemene introductie te lopen (El-Cid, Eurekaweek, keiweek e.a.) en daar pas een mening te vormen. veel plezier en succes met de examens.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat steden betreft: allebei gezellig, vooral Maastricht. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 22:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tragos en Circumflex zijn wat traditioneler en hebben een ontgroening. KoKo is relaxter in dat opzicht, je bent er vrijer en mag doen wat je wilt. Ikzelf zit bij KoKo en vind het er super. Heb er veel mensen leren kennen en vermaak me er prima. Ook kun je zelf beslissen hoe betrokken je wilt zijn bij de vereniging: je kunt af en toe eens een pilsje komen drinken, of bij een commissie gaan zodat je sowieso al vaker op de kroeg komt. Als je Inkom gaat doen in Maastricht (mocht je dus naar Maastricht komen) dan raad ik je echt aan om bij alledrie de verenigingen eens te gaan kijken. Dan merk je toch wat het beste bij je past en waar je je het lekkerste bij voelt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Leuk dat je wat verder hebt gekeken dan je neus lang is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ Angel: hoe was de ontgroening van UVSV? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar we gaan het zien, want ik ga wel naar zo'n week van de studentenvereniging (en ook naar de 'inkom' ofzo)
Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 18:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niets hoeft te gaan omdat het zo zou moeten, het gaat zo omdat mensen zich neerleggen bij dat het zo zou moeten...wat dat betreft is het wel een vreemde selectiemethode, omdat men op die manier in feite veelal de makke schapen erin wil laten...degene die zichzelf nog steeds kunnen wijsmaken dat het een doel dient, dat niet op een andere wijze bereikt kan worden... Dat blijft iets wat ik niet begrijp, men wil de mensen die sterk in hun schoenen staan behouden wordt gesuggereerd, maar ze blijven selecteren op degenen die zich zomaar neerleggen bij de methode die zich direct aanpassen aan traditie en verder geen vragen stellen... Verder vind ik studentenvereningen niet onaardig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast geef je geen enkel argument dat mijn betoog ontkracht, enkel dat ie lekker is...dat het sterke persoonlijkheden zijn, zou je heel goed jezelf hebben kunnen wijsgemaakt, want stel je voor dat je in een groep zou verkeren met zwakke persoonlijkheden, maar daar wel een hele ontgroening voor hebt moeten doorlopen. Dat zou botsten met je ratio. The truth is in the eye of the beholder... En niemand zegt dat die sterke persoonlijkheden er zonder ontgroening niet waren geweest...het gaat hier ook niet over de uiteindelijke ledeninhoud van een studentenvereniging, maar om de selectiecriteria. Tevens geeft je reactie al aan dat je voor jezelf probeert goed te praten dat het gebeurt, zonder mij uit te leggen, waarom het zou moeten gebeuren...anders zou je niet zo op je pik getrapt zijn. Moet een vereninging nou daadwerkelijk een afspiegeling vormen van de elite, of zou het niet beter zijn als het een afspiegeling van de populatie zou zijn, waardoor mensen beter op elkaar ingespeeld zijn ipv het wij zijn beter gevoel creeeren.
Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 11:28. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zijn er natuurlijk zowel sterke persoonlijkheden die niet meedoen (omdat ze het onzin vinden dat die ontgroening er is) als zwakke persoonlijkheden die niet meedoen (omdat ze het niet aandurven ofzo).
|||||
Citaat:
Citaat:
Tuurlijk is het streven wel om er beter van te worden, als het voorbij is hoor je bij die vereniging, waarvan de bedoeling is dat het leuk is, dus je gaat er zeker op vooruit. Citaat:
Je wordt alleen vernederd als je jezelf veel aantrekt van wat die mensen dan doen of zeggen, als je daar schijt aan hebt is het ook geen vernedering. Ik weet verder ook niet waarom ze dat zo graag doen. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het is dus geen vernedering. Als je iemand echt wilt vernederen dan doe je dat omdat iemand zich niet meer op straat zou willen vertonen. Bij een ontgroening word je juist gesterkt, je leert op een snelle manier heel veel vrienden kennen waar je op leert bouwen en vertrouwen. Die vrienden zijn er voor jou en zullen voor je klaar staan als dat nodig is. Nadat je deze periode hebt doorgemaakt sta je sterker in je schoenen dan ooit tevoren.
Je leert daarnaast stiekem ook de vereniging stukken beter kennen.
||
![]() |
Citaat:
Ik hoorde toch echt dat het daar anders is (wat zwaarder en duurder) en ik was benieuwd of iemand dit voor mij kon bevestigen. En de duur van de kmt is belangrijk voor mij, aangezien ik half september iets belangrijks heb.. Dus voortaan even wachten met oordelen aub ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studentenvereniging kiezen? ah1508 | 1 | 20-05-2014 07:22 | |
De Kantine |
Studentenvereniging Mr.Mark | 37 | 25-04-2011 20:58 | |