Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 01:54
so much sushi
so much sushi is offline
Hallo,
zijn er mensen die wel eens naar Marokko op vakantie zijn gegaan?
Hoe toeristisch en gastvrij is Marokko? En hoe veilig?
Is de kwaliteit van openbaar vervoer goed?
Ik wil er misschien een rondreis doen en ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Oud 02-04-2005, 18:58
Verwijderd
Ik was er een weekje toen ik in mijn eentje ging interrailen.

De acht uur durende treinreis van Tanger naar Marrakesh is geen pretje in de 2'de klas, maar wel goedkoop, 3 euro ofzo .

Ik moest wel de gang delen met een famillie en een geit, maar dat hoort erbij vind ik

Het is redelijk veilig, alleen ga geen anti islamitische dingen lopen joelen ofzo, maar dat spreekt voorzich. Eten is echt heerlijk, en alles is lekker goedkoop. De mensen zijn ooknog zeer gastvrij.

Als je nog vragen hebt voeg je me maar toe op msn.
Oud 05-04-2005, 13:18
Toscane
Toscane is offline
Ik ben 3 jaar geleden met een georganiseerde groepreis erheen geweest. Het was heel indrukwekkend. Het binnenland is erg mooi en de mensen zijn over het algemeen erg gastvriendelijk.

Ik vond het eten over het algemeen niet erg lekker, maar dat komt denk ik meer omdat ik niet van gekruid eten houdt en wat erbij komt ik het niet kende. In marrakech verandert het grote plein savonds in een grote markt met alleen maar eettentjes. Was erg leuk en echt een beleving.

Je valt wel op als toerist en hebt ook constant verkoper(tje)s achter je aan lopen. Dit wordt wel minder als je gewoon de steegjes in een stad in gaat. Vooral als je alleen gaat heb je de vrijheid om te gaan waar je wilt.. dus dan zou ik zeker de stad ingaan en dus niet alleen naar de toeristische plekken gaan.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 13:21.
Oud 05-04-2005, 13:29
Miracle
Miracle is offline
Sinds wanneer ligt Marokko in Europa?
Oud 04-07-2005, 13:39
Larm
Larm is offline
Ik zit nu momenteel in Marokko en ik het is een prachtig land!
Ik ben hier nu 5 dagen en zal in totaal 5 weken blijven om samen met mijn moeder vrijwilligers werk te doen.

We hebben, doordat we hier werken de unieke kans gekregen om in de tijd dat we hier zijn te verblijven in een Marokkaans gezin, om zo echt van dichtbij kennis te kunnen maken ,et de Marokkaanse cultuur en tradities.

De Marokkqnen zijn ongeloofelijk gastvrij en respectvol; mits je respect hebt voor hun manier van leven en je daaraan aanpast:

Als je naar Marokko gaat is het aanteraden kleding mee te nemen die niet te bloot is. Gewoon een lange luchtige broek en een t shirtje of blousje, op die manier trek je de minste aandacht.

Op straat zullen mensen je wel regelmatig aanspreken en je zult veel worden bekeken door de mannen (die veel op straat rondhangen) maae door een zonnebril op te zetten schep je al veel afstand.
Marokko is een veilig land, maar ik denk awel dat het voor jezelf prettiger is om samen met iemand te reizen.
Fans spreken is wel belangrijk want met Engels kom je hier nergens.

Pfff, ik zit nu in Errachidia, naast de sahara, een van de warmste gedeeltes van het land, en het is hier echt bloedheet. Overdqg boven de 40 graden en 's nachts boven de 30. Aan de kust is het gelukkig niet zo heet.

Het openbaar vervoer is goed, en bestaat voornamelijk uit kleine taxi's die je goedkoop door de stad vervoeren.

Marokko is (wat mij betrefd) echt een aanrader!
(En nu ga ik lekker tagine eten en siesta houden)

Salam
Advertentie

Regels voor berichten