Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 11:17
Verwijderd
Ik ben een lichtgewicht, en wil graag weer wat trainen met de dumbbells. Ik heb een broer die vroeger van die eiwit-shakes dronk voordat hij ging trainen. Die is daar nu mee gestopt. Ik vraag me af of er ook zoiets is wat echt werkt, want ik ben een lichtgewicht, een aangezien je massa nodig hebt om spieren te kweken heb ik wat hulp nodig en dergelijke. Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:10
Muzzle
Muzzle is offline
BULKEN!

Heel veel eten, wel de goede dingen natuurlijk. Op internet is hier genoeg info over te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:10
Verwijderd
Daar zit het probleem. Als ik vol ben, dan bén ik vol. Ik kan niet bunkeren.
Eten tot je bijna moet kotsen klinkt trouwens ook niet erg gezond, of wel?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:15
Muzzle
Muzzle is offline
Nee het is meer zo dat je 6 tot 7 maaltijden per dag neem (om de 2 a 3 uur) en dan dingen als magere kwark, mager vlees etc. Je mag me wel aan msn toevoegen als je meer wilt weten. Dan moet je even pmmen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:26
Verwijderd
6 tot 7

Dámn. Hoe moet ik dat aan moeders vertellen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:52
poepdrol
poepdrol is offline
Moederskindje!
Oud 04-07-2005, 13:54
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Je hoeft echt niet meteen je eetpatroon om te gooien ofzo.
Als je begint moet je gewoon zorgen dat je
1 goed slaapt
2 goed eet
3 ''veel'' en regelmatig traint ( 1 keer per week heb je niks aan, en 5 keer peer week en de week daarna 0 keer ook niet )

Verder is het als je dun gebouwd bent moeilijk om spieren te kweken maar komen ze wel weer beter uit.
Oud 04-07-2005, 13:58
Verwijderd
ik heb niet echt verstand van bulken en ook niet van bodybuilding maar voor zo ver ik weet hoeven dat niet allemaal helemaal complete maaltijden te zijn en je moeder heeft er niets mee te maken bovendien kun je dan best op normale tijdstippen eten (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner, tussendoortje) alleen eet je dan iets andere dingen dan de meeste mensen op die tijdstippen...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:22
Mara
Mara is offline
Eten, eten, eten.

Aan eten kan je wennen. Gewoon telkens iets meer eten dan je normaal zou doen. Meerdere maaltijden per dag. Eiwitrijk voedsel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:23
Periodiek
Periodiek is offline
Voor m'n armen gebruik ik loodbandjes voor om m'n polsen. Deze laat k altijd om, zodat m'n armspieren altijd getraind worden zonder dat ik er veel om hoef te denken. Effectieve methode
Oud 04-07-2005, 17:48
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 04-07-2005 @ 16:23 :
Voor m'n armen gebruik ik loodbandjes voor om m'n polsen. Deze laat k altijd om, zodat m'n armspieren altijd getraind worden zonder dat ik er veel om hoef te denken. Effectieve methode
Haha,
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:50
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 04-07-2005 @ 13:26 :
6 tot 7

Dámn. Hoe moet ik dat aan moeders vertellen.
Hier is wel een redelijk goed schema (van bodystore.nl):

Een voorbeelddieet voor iemand van 80 kilo:

Tijd Voeding Eiw. Koolh. Vet Kcal.
07:00 uur 1/2 liter magere yoghurt met 50 gr Kellog´s Special K´s, 10gr olijfolie en 20 gr eiwit poeder 40 88 12 530
10:00 uur 1 blikje tonijn met wat ananas, slaolie en ketchup 30 30 12 258
13:00 uur 1 bakje Mona Optimel kwark, 1 boterham met kipfilet, een appel en een glas jus 36 80 2 422
15:30 uur 1/2 bakje magere franse kwark en een banaan 31 39 0 280
17:00 uur Training
18:00 uur 1/2 liter magere melk met 50 gram weightgainer 30 62 2 386
19:00 uur 100 gram rijst, 100 gram kipfilet, en 200 gr groente 28 100 20 737
22:00 uur 1 eiwit shake (200 ml melk met 25 gram eiwit poeder) 28 11 1 165

Totalen 223 410 49 2973

Beetje lastig zo met die getallen, hoop dat je eruit komt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:50
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 04-07-2005 @ 16:23 :
Yeah right .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:56
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 04-07-2005 @ 18:50 :
Yeah right .
yep, bovendien worden ook je schouders en rug getraind.

@ Zoidberg: je kan beter naar Muzzle luisteren
Oud 04-07-2005, 20:28
Vejji
Vejji is offline
de beste manier is gewoon te trainen, en dan niet meteen die sportschool induiken...

je kunt heeeel erg veel goede dingen gewoon thuis doen.

1) zet bijvoorbeeld es een lekker mp3tje op (van een gekochte cd natuurlijk downloaden doen we niet)
em ga tijdens dat nummertje van 3/4 min lekker met je armen gespreid in het verlengde van je schouders staan, armen op schouderhoogte en handen aanspannen. dat ga je zeker merken in je armen en vooral in je schouders.

---0--- <-- zo zegmaar
|
/ \

2) ga gewoon in opdrukstand staan, maar in plaats van op te gaan drukken zak je enigzins door en hou je die positie aan (vooral voor bi en triceps)

3) pak 2 krukjes/ stoelen en zet die uit elkaar, ongeveen een beenlengte. Nou je je hakken op het voorste krukje en ga je met je armen leunen op het achterste krukje en zak rustig naar beneden maar raak de grond niet met je kont ipv dat je dat doet blijf je nu rustig hangen en kom je weer naar boven
0
/|_____ <-- die / is dus je arm he
[] []

zo zijn er nog wel veel meer, en ze staan allemaal wel op het internet.

als jij van jezelf mager bent dan heeft overdreven veel eten niet veel zin aangezien je dan waarschijnlijk een schldklier met adhd hebt waardoor jij je eten erg snel verbrandt

edit: wtf ik krijg die plaatjes nie goe : '(
Oud 05-07-2005, 09:51
Muzzle
Muzzle is offline
Die dingen zoals in die post hierboven werken echt voor geen meter als je echt iets wil bereiken.

Je moet:

- Goed eten
- Goed slapen / rusten
- Trainen met Dumbells, een Barbell en een bankdrukbankje. En eigenlijk heb je voor je benen wel apparaten van de sportschool nodig.

Al die dingen zoals loodbandjes om je polsen en gestrekt met je armen staan tsja... beetje nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:57
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 05-07-2005 @ 10:51 :
Die dingen zoals in die post hierboven werken echt voor geen meter als je echt iets wil bereiken.

Je moet:

- Goed eten
- Goed slapen / rusten
- Trainen met Dumbells, een Barbell en een bankdrukbankje. En eigenlijk heb je voor je benen wel apparaten van de sportschool nodig.

Al die dingen zoals loodbandjes om je polsen en gestrekt met je armen staan tsja... beetje nutteloos.

ghehehe wel eens geprobeerd dan? als jij zo'n bikkel bent hou het maar eens 10 min vol dan..... wedden dat je daar mooie schouders van krijgt..

en dat gelul over veel eten, de jongen heeft gewoon een hyperactieve schildklier, mensen die dat hebben worden niet of nauwelijks "dik"

btw dat goed slapen en rusten is zeer zeker wel een goede tip, je spieren hebben altijd voldoende tijd nodig om de scheurtjes die ontstaan tijdens trainen weer te dichten
Oud 05-07-2005, 10:06
Muzzle
Muzzle is offline
Gijsbertus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt...
Je zal vastwel meer VORM in je schouders krijgen van die oefeningen die jij beschrijft. Maar als je meer MASSA wil en dat is waar de ts om vraagt moet je met gewichten trainen. Door met gewichten te trainen ontstaan er scheurtjes in je spieren en door goed te eten herstellen die spiertjes sneller en beter waardoor er meer spiermassa ontstaat.

En veel eten is dus WEL echt belangrijk omdat als je wel scheurtjes in je spieren maakt maar niet goed en genoeg eet je alleen voor spierafbraak zorgt. En hoe snel iemands schildklier ook is, dat maakt niets uit. Met een goed spiermassa dieet kom je ook spiermassa aan en geen vet. Dus jouw argument dat mensen met zo'n schildklier niet dik worden, dik worden is ook de bedoeling niet, dat is alleen maar beter.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:12
Verwijderd
zou nog wat zijn als slanke/dunne mensen allemaal hyperthyroidie hebben dat is echt onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-07-2005 @ 11:12 :
zou nog wat zijn als slanke/dunne mensen allemaal hyperthyroidie hebben dat is echt onzin.
Ik ken iemand die dat heeft, als je ziet wat die allemaal eet niet alle dunne mensen hebben het denk ik. Het kost je trouwens een fortuin
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:32
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 05-07-2005 @ 11:06 :
Gijsbertus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt...
Je zal vastwel meer VORM in je schouders krijgen van die oefeningen die jij beschrijft. Maar als je meer MASSA wil en dat is waar de ts om vraagt moet je met gewichten trainen. Door met gewichten te trainen ontstaan er scheurtjes in je spieren en door goed te eten herstellen die spiertjes sneller en beter waardoor er meer spiermassa ontstaat.

En veel eten is dus WEL echt belangrijk omdat als je wel scheurtjes in je spieren maakt maar niet goed en genoeg eet je alleen voor spierafbraak zorgt. En hoe snel iemands schildklier ook is, dat maakt niets uit. Met een goed spiermassa dieet kom je ook spiermassa aan en geen vet. Dus jouw argument dat mensen met zo'n schildklier niet dik worden, dik worden is ook de bedoeling niet, dat is alleen maar beter.
ji liep vroeger ook al voordat je je kon kruipen?
je kunt je spieren ook "opblazen" en dat doe je door meteen de zware dingen te gaan doen, je moet gewoon rustig beginnen en als je voelt dat je spieren steviger en sterker worden dan kun je "het echte werk" gaan doen

en dan nog wat ik zeg ook niet dat je niet moet eten
das dodelijk voor je spieren idd, ik zeg alleen dat heel erg veel eten voor sommige mensen gewoon geen nut heeft,
ik heb er zelf ook "last" van, ik schuif zo een paar dozijn hamburgers naar binnen

de ervaring haal ik uit persoonlijke ervaringen, ik ben ook maar klein en licht ventje (1,78m en 59kg) en ik doe veel en met veel plezier aan vechtsporten, waarbij we de soort oefeningen doen die hierboven ook al beschreef, deze maken je spieren in eerste instantie langer, maar na een poosje ook zeker dikker waardoor de meer massa krijgt

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:37
Muzzle
Muzzle is offline
Je hoort mij toch niet zeggen dat je gelijk met 20 kg dumbells in de weer moet gaan . Natuurlijk moet je langzaam beginnen.

Maar je zegt het eindelijk goed. Jouw oefeningen maken je spieren langer en misschien ook wel 1 centimeter breder . Maar wat ik beschrijf is bodybuilding, wat jij beschrijft zijn spierverstevigende oefeningen dus we praten langs elkaar heen want we hebben het over heel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:42
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 05-07-2005 @ 11:37 :
Je hoort mij toch niet zeggen dat je gelijk met 20 kg dumbells in de weer moet gaan . Natuurlijk moet je langzaam beginnen.

Maar je zegt het eindelijk goed. Jouw oefeningen maken je spieren langer en misschien ook wel 1 centimeter breder . Maar wat ik beschrijf is bodybuilding, wat jij beschrijft zijn spierverstevigende oefeningen dus we praten langs elkaar heen want we hebben het over heel wat anders.
nou asie dan een combi doet van onze opmerkingen komt et vast wel goed
Oud 05-07-2005, 10:49
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 11:42 :
nou asie dan een combi doet van onze opmerkingen komt et vast wel goed
offtopic: welke vechtsport doe je?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:52
Vejji
Vejji is offline
heb heel lang judo gedaan, en doe nu pencak silat
Oud 05-07-2005, 10:53
Muzzle
Muzzle is offline
Gaaf Ik ga zeer binnenkort weer verder met Kyokushin Karate (full contact). Ik heb dit al 4 jaar gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:56
Vejji
Vejji is offline
sweeeeeeet, het was mij wat te duur maar is wel erg stoer, dat gaat toch ook beetje richting XMA? ik bedoel met meer acrobatische dingen toch?
Oud 05-07-2005, 11:03
Muzzle
Muzzle is offline
Nee dat niet. Het is gewoon karate maar dan op een vrij harde manier. Het heeft ook een bestwel duidelijk spirituele kant en daar hou ik ook van.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:36
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 05-07-2005 @ 11:53 :
Gaaf Ik ga zeer binnenkort weer verder met Kyokushin Karate (full contact). Ik heb dit al 4 jaar gedaan.
Vet, ik zit nu sinds 2 jaar op ashihara karate, ook full contact maar dan met veel meer verschillende invloeden dan de originele karate. (dus ook grond vechten e.d)
Oud 05-07-2005, 11:37
Mara
Mara is offline
@Gijsbertus: Je bent wel ongelofelijk snel met je conclusies. Meteen schreeuwen dat ie problemen heeft met z'n schildklier, kom op zeg.

Als we zeggen dat ie 6-7x per dag moet eten reageert TS van 'omg' waar ik dus uit kan afleiden dan TS momenteel niet erg veel eet. 'Als hij vol zit, zit hij vol' e.d. Geen schildklier, gewoon moeten wennen aan meer eten!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:44
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-07-2005 @ 12:37 :
@Gijsbertus: Je bent wel ongelofelijk snel met je conclusies. Meteen schreeuwen dat ie problemen heeft met z'n schildklier, kom op zeg.

Als we zeggen dat ie 6-7x per dag moet eten reageert TS van 'omg' waar ik dus uit kan afleiden dan TS momenteel niet erg veel eet. 'Als hij vol zit, zit hij vol' e.d. Geen schildklier, gewoon moeten wennen aan meer eten!
he ik zei WAARSCHIJNLIJK en schreeuwen doe ik ook niet
Oud 05-07-2005, 11:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 10:57 :
ghehehe wel eens geprobeerd dan? als jij zo'n bikkel bent hou het maar eens 10 min vol dan..... wedden dat je daar mooie schouders van krijgt..

en dat gelul over veel eten, de jongen heeft gewoon een hyperactieve schildklier, mensen die dat hebben worden niet of nauwelijks "dik"

btw dat goed slapen en rusten is zeer zeker wel een goede tip, je spieren hebben altijd voldoende tijd nodig om de scheurtjes die ontstaan tijdens trainen weer te dichten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:46
Vejji
Vejji is offline
ok ok je hebt me
Oud 05-07-2005, 11:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 12:46 :
ok ok je hebt me

Ik sluit 't niet uit, maar je presenteert 't als 'n feit terwijl je niet genoeg info hebt.

Maw, TS moet eerst maar 's goed veel vreten en als ie dan nóg zo dun blijft, kan hij 's een bloedonderzoekje laten doen als hij dat nodig vindt
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:50
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-07-2005 @ 12:47 :

Ik sluit 't niet uit, maar je presenteert 't als 'n feit terwijl je niet genoeg info hebt.

Maw, TS moet eerst maar 's goed veel vreten en als ie dan nóg zo dun blijft, kan hij 's een bloedonderzoekje laten doen als hij dat nodig vindt
ik zou persoonlijk gaan voor de quarterpounders van de mac, as je er een stuk of 4 per dag eet moet je het wel (of juist niet) merken
Oud 05-07-2005, 11:54
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 05-07-2005 @ 12:36 :
Vet, ik zit nu sinds 2 jaar op ashihara karate, ook full contact maar dan met veel meer verschillende invloeden dan de originele karate. (dus ook grond vechten e.d)
Tof man .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 12:50 :
ik zou persoonlijk gaan voor de quarterpounders van de mac, as je er een stuk of 4 per dag eet moet je het wel (of juist niet) merken
Ga die jongen nou geen slechte voedingstips geven

Voor info over eten en eetschema's enzo kan je altijd nog even rondsnuffelen op http://www.dutchbodybuilding.com/forum/
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:59
Muzzle
Muzzle is offline
Die site is idd erg goed. Maar ik geef hem nooit zo snel door aangezien dat niet echt op prijs wordt gesteld .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 05-07-2005 @ 12:59 :
Die site is idd erg goed. Maar ik geef hem nooit zo snel door aangezien dat niet echt op prijs wordt gesteld .
Kijken en lezen kan geen kwaad. Domme posts neergooien zonder de moeite nemen te lezen idd wel. Maar aangezien mensen hier al een beetje 'forum-ervaring' hebben, neem ik aan dat ze dat wel snappen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 15:46
Ronaldox
Ronaldox is offline
excuseer, even offtopic:
Muzzle, zou je even je PM inbox willen checken. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:40
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Ronaldox schreef op 05-07-2005 @ 16:46 :
excuseer, even offtopic:
Muzzle, zou je even je PM inbox willen checken. Bedankt.
Gedaan .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten