Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 11:42
Verwijderd
wat heb ik daar voor nodig? alleen een microfoon? Zeg het me, want ik heb de schijt van die kutopnamen, zo weet ik nooit of t fatsoenlijk zou klinken.

Adios!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2005, 14:08
FaZ
FaZ is offline
Met sonar kan je het met een goedkope mediamarkt microfoon ook wel redden.
Oud 05-07-2005, 16:29
Soulwing
Soulwing is offline
hehehe
miss moet je eens optreden voor je ouders hehe
srry .. ik heb geeen idee
xx
Oud 05-07-2005, 18:15
Troll
Troll is offline
Citaat:
Soulwing schreef op 05-07-2005 @ 17:29 :
hehehe
miss moet je eens optreden voor je ouders hehe
srry .. ik heb geeen idee
xx

Maar effe zonder grappen en grollen meiden, fatsoenlijk opnemen met zo'n cheap-ass microfoon is niet te doen. Ik krijg het wel is voor mekaar met mijn MP3-speler, try that.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:51
0123456789
0123456789 is offline
was je opstelling nu dan? direct je mic in je pc pluggen doormiddel van kabel + verloop ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:56
humanafterall
humanafterall is offline
Je hebt iig een microfoon een preamp en een geluidskaart nodig. Vaak zitten er in een geluidskaart al preamps, maar bij de goedkopere is dat niet om aan te horen. In mixers zitten ook premps.
Ik neem aan dat je een geluidskaart hebt.
Daarom zou ik een microfoon kopen met een klein behringer mixertje (UB 502 -39 euro) en een microfoon (bv shure sm58).

daarmee kom je al een heel eind!
Oud 05-07-2005, 23:38
Verwijderd
Citaat:
humanafterall schreef op 05-07-2005 @ 23:56 :
Je hebt iig een microfoon een preamp en een geluidskaart nodig. Vaak zitten er in een geluidskaart al preamps, maar bij de goedkopere is dat niet om aan te horen. In mixers zitten ook premps.
Ik neem aan dat je een geluidskaart hebt.
Daarom zou ik een microfoon kopen met een klein behringer mixertje (UB 502 -39 euro) en een microfoon (bv shure sm58).

daarmee kom je al een heel eind!
Ik neem nu redelijk op met mijn mp3 speler: aardig, maar totaal geen bas of wat dan ook. Heel vlakke opnamen. Ik zal eens gaan kijken naar een mixer + mic. Doe het nu bij de pc met een of ander kut trust-dingetje.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 00:30
0123456789
0123456789 is offline
Waarom zou je een mixer kopen als je alleen maar een vocal wilt opnemen? of speel je dan ook nog wat erbij? (gitaar ofso)
Als je het goed wilt doen zou ik een enkelsporig A/D convertertje, met een parametrische equaliser en buizenvoorversterkertje (veel voorkomende combo) en een (idd goede keus) shure 58 kopen. Natuurlijk is dat wat duurder dan een behringer mixertje erbij, maar als je goed zoekt dan hoeft het op zich niet zo uit de klauwen te lopen, en je hebt dan toch wat meer als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:21
humanafterall
humanafterall is offline
Ik weet het, ik werk het liefst ook met een Neumann U47 door een Neve preamp via een apogee converter naar Protools HD3, maarja tis wat duurder. Ik gaf alleen de simpelste/goedkoopste oplossing.
Oud 06-07-2005, 11:12
Verwijderd
kee, jongens, dank je, maar ik heb niet echt een beeld van wat al die losse apparaten doen (waarom een a/d converter, waarom een buizenversterker en wat is in godsnaam een parametrische equalizer?)

en een mixer is wel handig aangezien ik doorgaans gitaar speel erbij. Maar is er dan ook software die die 2 kanalen apart kan opnemen? of niet?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:54
humanafterall
humanafterall is offline
Als je geluidskaart meerdere ingangen heeft kan je op meerde kanalen opnemen. Maar ik neem aan dat je gewoon een stereoingang hebt. Dan kan je met een mixer ook 2 losse monokanalen opnemen. Zang op de mixer helemaal naar links pannen, en gitaar helemaal rechts. Dan kan je de gitaar en zang later met software nog los bewerken.
Oud 06-07-2005, 12:15
0123456789
0123456789 is offline
het nadeel is dat je geluidskaart hetnog steeds beschouwt als joint stereo (ook al zeg je tegen hem door de software dat het dual mono is) dat is nl hardwarematig vastgesteld bij die goedkope klotedingen. je krijgt dan zoizoo iets (weinig, maar naar mijn mening teveel) overspraak. dan zou ik toch overwegen omvoor 5 euries een 2e geluidskaart erbij te kopen op een of andere computerbeurs.
Als ik jou was zou ik zoizoo geen behringer mixer kopen
je hebt ook 2 sporige AD convertertjes die kosten meestal 150% van de prijs, ze zijn alleen wat schaarser op de markt.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is naar een goedkoop standalone multitrack apparaatje kijken, zoals zoom ze maakt, of boss.

ff voor als je het niet wist, uitleg is natuurlijk handig:
(buizen) voorversterker = zoals het al zegt, het versterkt, niet gigantisch veel, maar dan krijg je iig niet een heel miezerig geluid, buizen als je een wat warmer geluid wilt krijgen. (vergen doorgaans wel een beetje onderhoud)
para eq = bepaalde frequentiegebieden kan je een boost/cut geven zodat je bijv meer bass krijgt of meer midden, vaak kan je de frequentiegebieden zelf instellen.
AD converter = precies hetzelfde als in je geluidskaart, zet een signaal van analoog om naar, jawel, digitaal. Dit is meestal een belangrijk punt, want als je een slechte hebt gaat er veel van je geluid verloren.

wederom, behringer is goedkoop en je kan het ermee doen, maar over een paar weken zeur je dan over slechte kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:47
Unique Clone
Unique Clone is offline
Koop een goede Shure microfoon en sluit hem direct aan de pc dmv een verloop etc.
Oud 06-07-2005, 23:56
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 06-07-2005 @ 18:47 :
Koop een goede Shure microfoon en sluit hem direct aan de pc dmv een verloop etc.
Hmm... neem dan niet eens de moeite om een shure te halen, haal dan gelijk een shit ding.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 10:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
wardt schreef op 06-07-2005 @ 13:15 :
Als ik jou was zou ik zoizoo geen behringer mixer kopen
Wijze woorden.
Oud 07-07-2005, 11:07
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
wardt schreef op 07-07-2005 @ 00:56 :
Hmm... neem dan niet eens de moeite om een shure te halen, haal dan gelijk een shit ding.
Hoezo? een shure is stukken beter dan een shitding.
Oud 07-07-2005, 11:10
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 07-07-2005 @ 12:07 :
tru, maar als je je shure dan direct in je pc flikkert heb je niets meer aan die kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 07-07-2005 @ 12:07 :
Niet als je hem niet op een fatsoenlijke preamp aansluit.
Reageren

Regels voor berichten