Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2001, 20:42
ducky
ducky is offline
Ik schrijf dus songteksten en ik heb een paar teksten aan mijn vader laten lezen en hij vind dat ik enorm dramatisch schrijf (oorlog, dood, zinloos geweld e.d.)
Wat ik nou graag wil weten is: hoe komen jullie aan je onderwerpen voor songtekten? En hoe schrijf je je teksten?
Ik meestal uit het nieuws.
Maar ik kan niet echt vrolijk schrijven...
Ik schrijf over wat me bezig houd en dus precies hoe het in me opkomt.

[Dit bericht is aangepast door ducky (08-10-2001).]
Advertentie
Oud 07-10-2001, 20:45
Verwijderd
ik schrijf texten, en schrijf gewoon over persoonlijke dingen, mensen om me heen, vriendin, dingen die me boeien/raken etc. probeer et wel altijd zo goed/poetisch mogelijk te verwoorden...maar het moet wel iets persoonlijks zijn, iets wat je bezighoudt, heeft geen zin om over zomaar iets teschrijven...
Oud 07-10-2001, 20:50
ducky
ducky is offline
Citaat:
Wim Wok schreef:
ik schrijf texten, en schrijf gewoon over persoonlijke dingen, mensen om me heen, vriendin, dingen die me boeien/raken etc. probeer et wel altijd zo goed/poetisch mogelijk te verwoorden...maar het moet wel iets persoonlijks zijn, iets wat je bezighoudt, heeft geen zin om over zomaar iets teschrijven...
ben ik het helemaal mee eens... doe ik ook. Maar neigen jou teksten dan ook allemaal naar een bepaalde manier van uiten. Bij mij dus juist dramatisch, en juist niet vrolijk...
Oud 07-10-2001, 20:54
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
IK! IK! IK! IK! IK!
Ik schrijf over heel verschillende dingen... maar 't gaat meestal over sex drugs & rock 'n roll!
Oud 07-10-2001, 20:56
punkrock-bastard
Citaat:
ducky schreef:
ben ik het helemaal mee eens... doe ik ook. Maar neigen jou teksten dan ook allemaal naar een bepaalde manier van uiten. Bij mij dus juist dramatisch, en juist niet vrolijk...
Schrijf je gedichten of echt muziek?
ik schrijf dus (bijna) alle teksten voor onze band! 't is oi-punk!
Oud 07-10-2001, 21:00
ducky
ducky is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Schrijf je gedichten of echt muziek?
ik schrijf dus (bijna) alle teksten voor onze band! 't is oi-punk!
vroeger schreef ik heel veel gedichten, nu meer teksten, vaak wel rijmend, ook voor een band ja... moet punk zijn... hebben alleen nog nooi met z'n allen samen gespeeld.

misschien een stomme vraag, maar ik ben wel nieuwschrierig naar je teksten. Zou je iets willen mailen?

Oud 07-10-2001, 21:01
Verwijderd
Citaat:
ducky schreef:
hangt er van af, ben niet per definitie dramatisch ofzo, hangt van het onderwerp af...maar vaak wel wat melancholisch
Oud 07-10-2001, 21:20
punkrock-bastard
Citaat:
ducky schreef:
vroeger schreef ik heel veel gedichten, nu meer teksten, vaak wel rijmend, ook voor een band ja... moet punk zijn... hebben alleen nog nooi met z'n allen samen gespeeld.

misschien een stomme vraag, maar ik ben wel nieuwschrierig naar je teksten. Zou je iets willen mailen?

Ik heb toevallig bezig met een nieuwe het heet: nobody likes us... typisch een punk titel lijkt mij zo! Heb pas 8 zinnen als het af is mail ik het je! Ik schrijf wel poetisch ja!
Oud 07-10-2001, 21:22
drama
drama is offline
deze topic past eigenlijk meer op Dansen op Papier.

Daar gaat ie dan ook heen
Oud 08-10-2001, 07:46
ducky
ducky is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Ik heb toevallig bezig met een nieuwe het heet: nobody likes us... typisch een punk titel lijkt mij zo! Heb pas 8 zinnen als het af is mail ik het je! Ik schrijf wel poetisch ja!
cool, ben nieuwsgierig!

Oud 08-10-2001, 10:09
Secreet
Secreet is offline
Hmmm ik schrijf oer wat mij ook maar intresseert, soms autobiografisch (gedichten ed) soms ook als kritiek of cynisch, ligt eraan wat voor een ophef er gemaakt kan worden over iets...In principe kun je een verhaal over een aardappel nog intressant maken met de juiste vergelijkingen en nutteloosheid...
Oud 08-10-2001, 15:04
ducky
ducky is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hmmm ik schrijf oer wat mij ook maar intresseert, soms autobiografisch (gedichten ed) soms ook als kritiek of cynisch, ligt eraan wat voor een ophef er gemaakt kan worden over iets...In principe kun je een verhaal over een aardappel nog intressant maken met de juiste vergelijkingen en nutteloosheid...

Ja, dat snap ik.
Nu niet persoonlijk, maar ik had dit eerst op muziek geplaatst en het is hierheen verhuist. Het gaat dus eigenlijk om songteksten.
Oud 08-10-2001, 15:08
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Ik schrijf ook regelmatig.
zet ze ook op mijn site wil dr alleen meer mee gaan doen maar ja een band vinden enzo he.
En ik denk dat ik mijn teksten kwa inhoud ook behoorlijk kan verbeteren.
Alhoewel heb hier een hele nieuwe serie en die klinken behoorlijk al zeg ik het zelf .

anywayz

Groeten

Edwin

Oud 08-10-2001, 15:40
Verwijderd
jah, mij schrijft ook.. we hebben zelfs een band, Paralith, (jaja) maar dat wil niet echt opschieten, hebben nog nooit samen gespeeld en das toch bes wel heel handig als bent

en goed, waar ik mijn inspiratie vandaan haal.. ik schrijf gewoon mn gevoel op, volgens mij.. niet van het nieuws in elk geval
Oud 11-11-2001, 14:09
skate-angel
skate-angel is offline
*steekt vinger hoog in de lucht* ME ME ME!!
die teksten van mij slaan niet echt ergens op (heb k zelf t gevoel ten minste) maar soms helpt t wel weet je om dingen van je af te schrijven zeg maar...
Oud 11-11-2001, 15:17
ekki
ekki is offline
dit is nou echt iets voor kunst en literatuur!

DoP --> K&L

Regels voor berichten