Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 15:29
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
...drinken.
Ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat het gevoel wat je bij drinken krijgt enorm verslavend werkt. Het geleidelijke verloop van verandering in je stemming en lichamelijke toestand, de gezelligheid die je samen beleefd, je lijf die vol met energie zit.. het is gewoon iets wat je nooit zou willen missen.

Wat ik eigenlijk met deze topic wil bereiken; hoe belangrijk is alcohol voor jou, en dan met name het euforische gevoel wat het (vaak) met zich meebrengt, en zou je het kunnen missen?
Oud 30-06-2005, 16:21
dwight88
dwight88 is offline
goeie vraag

ik ben zeerzeker niet weg van biertje, of 2, of iets meer, zegmaar.
Zelf maar ik vrij vaak, maar dat is misschien ook wel een logische bijwerking, dat het al mn gevoelens versterkt. Wanneer ik een kutdag heb gehad, kan ik er emotioneler van worden, en wanneer ik een topdag heb gehad, kan er dat eforische gevoel bij komen kijken, ook een soort van versterking van alles ofzo.

en of ik het kan missen... lichamelijk gezien wel. Maar geestelijk/sociaal, weet ik het niet. In mijn omgeving wordt vrij stevig gedronken, al merk ik wel dat iedereen steeds ietsje volwassener wordt, mezelf daarbij niet uitgesloten. Er wordt zo nu en dan gebobt en er wordt verstandiger mee om te gaan. Maar op een gezellig feestje met veel vrienden, "hoort het er toch altijd wel bij".
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 16:46
little nemo
little nemo is offline
euforisch gevoel?? dat heb ik niet bij alcohol, ik voel me alleen leuk zweverig

en ik vind het niet belangrijk, maar wel erg prettig
Oud 30-06-2005, 16:49
Wammus
Wammus is offline
Alcohol is voor mij totaal niet belangrijk wat betreft gezelligheid en een euforisch gevoel ofzo en ik kan het prima missen. Natuurlijk drink ik wel eens een paar biertjes maar dat is meer omdat ik het lekker vind en niet omdat het "nodig" is ofzo.

Offtopic: Van mij mag de titel van je topic wel wat duidelijker.
Oud 30-06-2005, 17:16
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
wammus schreef op 30-06-2005 @ 17:49 :

Offtopic: Van mij mag de titel van je topic wel wat duidelijker.
Offtopic: ik vond t wel spannend zo
Oud 30-06-2005, 17:52
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik gebruik al zoveel andere drugs dat ik er lastig de tijd en gelegenheid voor kan vinden het tot me nemen van drank tot een gewoonte te laten verworden.

Maar ik ga toch een fijne poging wagen vanavond.
En morgen.
En overmorgen.
En de dag daarna.
En misschien de dag dáárna nog een beetje tegen de brakheid

En feestenfeestenfeesten!!!!

T jammere aan alcohol is dat ik niet over het geheel genomen wazig, verward ben of stemmingen heb, maar ik een soort karikatuur word van mezelf, voornamelijk in gedrag.
D;at gecombineerd met het feit dat je de dag erna uren tegen me kunt verhalen over wat ik uitgevoerd heb maakt het zeker tot een leuke ervaring, maar niet voor met regelmaat.
Oud 30-06-2005, 18:59
Verwijderd
Ondanks dat ik regelmatig en veel drink vind ik het maar een moeilijke vraag om te beantwoorden
Alcohol is voor mij de afgelopen 4 jaar super belangrijk geweest als in "ik vond geen feest boeiend zonder alcohol". Ik werd zo euforisch van alcohol dat ik het het liefst elke dag zou willen nemen in grotere hoeveelheiden. In het begin was het ook vet lache alles wat je meemaakt enzo..maar na 4,5! jaar ben ik er eindelijk een beetje over heen. Heeft lang geduurd hehe.
Ik heb zo'n gigantische tolerantie nou, dat ik altijd echt gruwelijke katers heb/had, omdat ik zoveel moet zuipen voor ik wat merk. Ik vind alcohol heerlijk, maar die roes nog veel lekkerder.
Ik drink nog steeds ieder weekend, maar ik eindig niet meer op de grond wat eerst wel meer regel dan uitzondering was.
Ik reageer nu ook veel beter op andere drugs, dus dat doe ik nu veel meer.
Maar voor een goed gesprek of gewoon een avond vol gekke acties vind ik alcohol nog altijd dé drug. Ik zou het zeker niet kunnen missen! Maar no way dat ik weer terug wil naar die weekenden van zó ziek zijn..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 19:45
Droyd
Droyd is offline
Ik word vreselijk euforisch van alchohol. Onder invloed durf ik alles, ik denk niet meer na, ik praat met iedereen, natuurlijk tot vervelends toe.
Niet op een manier waarop iedereen het heeft dan, ik zweet van geluk, alles is energiek en mooi, ik ga anders nadenken, ik weet alles beter, dat soort euforie.

Op zich wel leuk, maar sommigen menen dat ik gek word als ik te veel op heb. Mogelijk zit mijn antideps er voor iets tussen, maar ach.
Ik hoef sowieso niet veel op te hebben om 'dronken' te worden.

Niet verstandig, maar ik hou wel van dat gevoel, voorlopig ben ik er liever zo en dan eens aan onderhevig. Ik kijk misschien om de 4 maand te diep in het glas, moet kunnen denk ik.

Ik zou het kunnen missen, zeer zeker...Maar als het geluk voor het grijpen ligt...

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:47
Verwijderd
Waarom ik drink.. is dus de vraag.. eigenlijk.

Euforisch gevoel.. dat herken ik niet zo, zoals Little Nemo al zei, ik word er eerder rozig van (of ontzettend grappig, zo blijkt). Door drank voel ik me net iets meer op mn gemak. In het begin van de avond zit ik een beetje aan de zijkant, het gebeuren een beetje aan te kijken, na mn eerste wijntje word ik wat losser en durf ik tenminste te praten met mensen. Hoe zielig t ook klinkt, het spijt me zeer, ik heb gewoon even een duwtje nodig om te durven praten met mensen. En dat duwtje is bij mij 1 glaasje witte wijn (of 2.. hangt ervanaf hoeveel mensen er zijn die ik niet ken).

In principe kan ik in die zin dus niet zonder alcohol. Beetje zielig misschien, maar anders durf ik niks. Ik durf hoogstens een aansteker te vragen. Of ik drink, en hoeveel ik drink, hangt er bij mij dus vanaf hoeveel mensen ik ken.

Gesteld dat ik op een verjaardag ben van iemand die ik goed ken en ik iedereen ken, zal ik dus heel veel minder drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:55
Verwijderd
^haha wow das wel heel ernstig..
dat heb ik niet ofzo..ok remmingen verdwijnen wel. maar in principe doe ik gewoon dezelfde dingen als normaal, alleen met drank is alles 10 keer leuker.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 30-06-2005 @ 21:55 :
^haha wow das wel heel ernstig..
dat heb ik niet ofzo..ok remmingen verdwijnen wel. maar in principe doe ik gewoon dezelfde dingen als normaal, alleen met drank is alles 10 keer leuker.
Ik denk trouwens niet dat ik de enige ben, ik denk dat er wel meer mensen zijn, maar dat ze t niet toegeven.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:26
Warsocket
Warsocket is offline
Ik lust best wel een biertje ja
maar belangrijk, ik zou wel zonder kunnen maar liever niet
en verder vind tmeestal de setting ook wel gezellig, (met maten op het terras ofzo)
Oud 30-06-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 30-06-2005 @ 22:09 :
Ik denk trouwens niet dat ik de enige ben, ik denk dat er wel meer mensen zijn, maar dat ze t niet toegeven.
hehe zkr ja
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 23:57
Verwijderd
Wel, nu, als jongvolwassene aan het einde van mijn studie kan ik zeggen dat ik gewoon verslaafd ben. Ik heb de afgelopen negen ŕ tien jaar gewoon vrijwel geen avond zonder alcohol gehad. Het hoort er gewoon bij. Op dit moment heb ik er dus serieuze moeite mee om mijn drinkpatroon terug te schroeven naar minder dan vier flesjes per avond, omdat ik er gewoon teveel van aankomen. En het lijkt in kroegtermen niet zoveel, vier vaasjes, maar dat is het over een periode van vele jaren dus wel. Ik word er te dik van, ik voel me verveeld en lusteloos als ik niet zou kunnen drinken. En dat is toch wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 01:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
post morgen wel wat
Oud 01-07-2005, 03:41
MTpower
MTpower is offline
Ik vind het fijn om af en toe een paar biertjes tot mij te nemen, maar ik zou goed zonder bier kunnen... liever niet trouwens
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik drink best veel bier. D'r waren weken dat ik 6 van de 7 dagen straalbezopen naar huis toe ging. Ik heb er helemaal geen moeite om die 7e dag ook nog zat te worden maar m'n portomonnee vind dat niet zo'n goed idee. Het nare van dit gedrag is dat ik mezelf verveel als ik niets te doen heb. Nou ok, vervelen is misschien niet het goede woord, maar met een biertje erbij wordt alles een stuk leuker.
Daarbij werk ik ook nog eens in een kroeg waar nuchter zijn nou niet bepaald wordt aangemoedigd.
Ik kan het ook moeilijk bij 1 biertje houden. Als het gezellig is (en dat is het vaak in de kroeg) dan zit ik er plotseling de hele nacht. En dan ga ik ook pas weg als ik écht compleet wasted ben.

Toch heb ik nog een stukje hersens over dat zegt dat ik niet zoveel moet drinken. Uiteraard protesteer ik daar tegen dus hebben we een compromis gesloten. Minimaal 2 dagen per week niet drinken en 1 dag niet al te zat naar huis gaan. Dit werkt redelijk. Helaas kan ik dit niet van te voren plannen. Als vrienden in de kroeg zitten en ik heb gepland om thuis nuchter te blijven dan doet het me pijn om te zien dat ik toch weer ga drinken. Als ik eenmaal dronken ben boeit me dit natuurlijk niet meer.

Toch ben ik blij dat ik die regel enigszins hanteer want de laatste tijd zijn er wat dingen gebeurt die uhm... ik me simpelweg niet meer kan herinneren, en waar ik me dan ook gewoon voor schaam.

Wat ik gelukkig niet meer doe is in m'n eentje veel drinken. Ik had zo'n periode toen ik net op kamers ging dat ik toch standaar 5 á 6 halve liters op een avond dronk. M'n productiviteit ging daar zwaar overdag zwaar op achteruit en dit ben ik gelukkig op tijd in gaan zien.
Oud 01-07-2005, 15:53
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 30-06-2005 @ 19:59 :

Maar voor een goed gesprek of gewoon een avond vol gekke acties vind ik alcohol nog altijd dé drug. Ik zou het zeker niet kunnen missen! Maar no way dat ik weer terug wil naar die weekenden van zó ziek zijn..
Herkenbaar. Vroeger (lees: op de middelbare school) dronk ik toch ook nog best wat en gingen we daarna altijd blowen. Dat ging natuurlijk standaard mis. Ik kan dan ook van alle kutdisco's en kutcafé's de binnenkant van de wc-pot beschrijven. Omdat ik dit toch altijd stug bleef doen ben ik er bijna immuum voor geworden. Op de grond eindigen doe ik ook nooit meer. Als ik écht te vaag ben dan ga ik naar huis als het kan. Als het niet kan tsjah...dan zien we wel verder
S'ochtends heb ik bijna nergens last van (mits genoeg slaap). De echte kater zoals bijna iedereen die wel kent heb ik al lange tijd niet meer meegemaakt.
Oud 01-07-2005, 16:36
Built to last
Built to last is offline
ik ben het met nare man en blenderhoofd eens. oftewel hetzelfde verhaal.

ik kan me op dit moment de laatste alcoholloze avond niet meer herinneren. Plus dat ik vaak te veel drink als ik alleen ben.

En ik wordt er ook te dik van...

Misschien toch maar eens minderen...sporten...gestopt met roken ben ik gelukkig al een paar maand...maar de weekenden he...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:04
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2005 @ 00:57 :
Wel, nu, als jongvolwassene aan het einde van mijn studie kan ik zeggen dat ik gewoon verslaafd ben. Ik heb de afgelopen negen ŕ tien jaar gewoon vrijwel geen avond zonder alcohol gehad.
Dus jij drinkt al vanaf je 13e iedere avond? Dat vind ik toch wel een beetje ongeloofwaardig.
Oud 02-07-2005, 01:11
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-07-2005 @ 19:04 :
Dus jij drinkt al vanaf je 13e iedere avond? Dat vind ik toch wel een beetje ongeloofwaardig.
Dat mag je vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 06:43
M@rco
M@rco is offline
Fijn dat dat mag, maar als je als 13/14-jarige iedere avond aan de alcohol zit dan zijn volgens mij zowel jijzelf als je ouders toch een beetje verkeerd bezig. Maar ja.

Laatst gewijzigd op 02-07-2005 om 07:51.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 10:41
HTID
HTID is offline
In vergelijking met de meeste mensen hier ben ik maar een mietje . Ik drink gemiddeld 2 avonden per week. Nu is het wel een periode van examenfeesten dus nu is het wat meer, maar als school weer begint zal het wel weer minder worden. En tja alcohol is wel geweldig om bijvoorbeeld een saai feest leuk te maken en je praat er ook veel makkelijker van, maar ik zou volgens mij heus wel zonder kunnen al zou het zker wel even wennen zijn.
Oud 02-07-2005, 12:29
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Citaat:
Lilith schreef op 30-06-2005 @ 21:47 :
Waarom ik drink.. is dus de vraag.. eigenlijk.

Euforisch gevoel.. dat herken ik niet zo, zoals Little Nemo al zei, ik word er eerder rozig van (of ontzettend grappig, zo blijkt). Door drank voel ik me net iets meer op mn gemak. In het begin van de avond zit ik een beetje aan de zijkant, het gebeuren een beetje aan te kijken, na mn eerste wijntje word ik wat losser en durf ik tenminste te praten met mensen. Hoe zielig t ook klinkt, het spijt me zeer, ik heb gewoon even een duwtje nodig om te durven praten met mensen. En dat duwtje is bij mij 1 glaasje witte wijn (of 2.. hangt ervanaf hoeveel mensen er zijn die ik niet ken).

In principe kan ik in die zin dus niet zonder alcohol. Beetje zielig misschien, maar anders durf ik niks. Ik durf hoogstens een aansteker te vragen. Of ik drink, en hoeveel ik drink, hangt er bij mij dus vanaf hoeveel mensen ik ken.

Gesteld dat ik op een verjaardag ben van iemand die ik goed ken en ik iedereen ken, zal ik dus heel veel minder drinken.

herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2005 @ 07:43 :
Fijn dat dat mag, maar als je als 13/14-jarige iedere avond aan de alcohol zit dan zijn volgens mij zowel jijzelf als je ouders toch een beetje verkeerd bezig. Maar ja.
Mijn ouders lusten ook het één en ander, ja. Daarom is het dus ook zo moeilijk om te stoppen en terug te gaan naar minder of helemaal niet drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 14:53
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 13:56 :
Mijn ouders lusten ook het één en ander, ja. Daarom is het dus ook zo moeilijk om te stoppen en terug te gaan naar minder of helemaal niet drinken.
Ga'ns langs de huisarts om je lever'ns te laten nakijken.
Oud 02-07-2005, 19:49
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
nee, voor mij werkt het gelukkig (nog) niet verslavend.

ik krijg er opzich wel een euforisch gevoel van, maar sinds een tijdje worden de gevolgen van mijn vaders overmatige drankgebruik duidelijk, waardoor ik zelf onbewust minder ben gaan drinken.
Oud 02-07-2005, 21:05
Verwijderd
vind het zo nu en dan wel leuk, meestal drink ik bij de drugs en ik ben maar heel af en toe zat. Ik hou niet zo van het gedrag, hoewel het zo nu en dan wel leuk is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:23
Saarah
Saarah is offline
Ik kŕn wel zonder alcohol als dat moet, maar meestal maakt alcohol het toch veel leuker.
Ik ben eigenlijk vrij verlegen, durf niet zoveel enzo. Met alcohol op is het allemaal veel gemakkelijker, durf ik veel meer zeggen, nouja durf ik gewoon veel meer. (Soms een beetje té veel, maar ja )
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 21:11
DvoorA
DvoorA is offline
ik kan prima zonder alcohol, maar ik vind het toch veel gezelliger met, als ik uitga of chill ofzo...met een jointje praat niemand meer, dan is iedereen teveel in zn eigen wereldje, met alcohol wordt er juist meer gepraat en komen mensen losser, dat vind k tof af en toe wil ik gewoon bezopen zijn, maar absoluut niet te vaak. maar goed, tis ook gewoon lekker, wijntje, flugel enzo
Oud 03-07-2005, 21:54
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Best interessante reacties hier
Het is ook vooral de context van het drinken. Wanneer doe je het, waar, wat en met wie, en ook een beetje, waarom..
Er zijn heel veel verschillende drink-momenten te noemen: met je vrienden een kratje dommelsch leegdrinken voor het uitgaan, met een vriendin op het terras een witbiertje drinken, paar glazen wijn met je ouders op zondagavond of 's avonds laat in je eentje achter de pc halve liters wegwerken.

De intentie en de sfeer van het drinken verschilt, maar vaak heeft het dezelfde uitwerking; losser worden, de sfeer verhogen en diepgaande(re) gesprekken teweeg brengen, zo niet op MSN

Natuurlijk is het zo dat mensen van alcohol agressief kunnen worden, maar mijn ervaring is meer het tegenover gestelde; mensen doen aardiger / socialer naar elkaar, lijken elkaar meer te begrijpen en worden intiemer. De waarde van vriendschap lijkt ineens zichtbaar.

En dat maakt het drinken van alcohol toch iets wat ik nooit, of in ieder geval zeker niet graag zou willen missen.
Oud 03-07-2005, 22:28
Verwijderd
true, maar omdat mensen losser worden, is de stap naar agressiviteit ook veel kleiner. Hoewel dat ook zeker per persoon verschilt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 03-07-2005 @ 22:54 :
Natuurlijk is het zo dat mensen van alcohol agressief kunnen worden, maar mijn ervaring is meer het tegenover gestelde; mensen doen aardiger / socialer naar elkaar, lijken elkaar meer te begrijpen en worden intiemer. De waarde van vriendschap lijkt ineens zichtbaar.
idd, jammer alleen dat die gesprekken vaak niet worden onthouden of het toch meer schijn is dan het toen leek.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:52
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-07-2005 @ 23:28 :
true, maar omdat mensen losser worden, is de stap naar agressiviteit ook veel kleiner. Hoewel dat ook zeker per persoon verschilt
idd sommigen worden er wel agressief van.
erg irritant altijd, vooral met uitgaan
maar als je van nature al niet erg agressief bent, wordt je dat met drank achter de kiezen meestal ook niet
Oud 04-07-2005, 21:00
Blenderhead
Blenderhead is offline
Wat ik overigens bij mezelf merk is dat iedereen maar tegen een geintje moet kunnen als ik zat ben. Ik moest er pas eentje van me afslaan en daar schrok ik nogal van.
Oud 06-07-2005, 13:52
esprit-chick
esprit-chick is offline
alcohol is iets wat ik absoluut niet wil missen,
ik kan best aardig wat hebben (door training) maar het gevoiel wat het geeft blijft geweldig...

in mijn omgeving drinkt ietdereen, mijn ouders maar ook vrienden zijn allemaal gewend aan regelmatig alcohol en niet altijd met mate

het is daardoor best wel heel belangrijk voor me
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:25
gurl19
gurl19 is offline
Ik drink elke week eigenlijk best veel. Maar ik ben niet elke week aangeschoten of dronken. Ik vind het gewoon leuk en gezellig. Maar als ik mijn rijbewijs heb zou ik best soms willen bobben.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:34
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik drink iedere week, minstens een keer, hoogstens vier keer. Vakantie komt er aan, dus wordt dit weer vaker.
Vaak heb ik wel een moment dat ik denk ok, op dit punt zou ik eigenlijk op de cola moeten overstappen, maar dan krijg ik weer een biertje in mijn handen gedrukt en ben ik vrij snel over dat punt heen, en ben ik flink aangeschoten/dronken.
Ik drink om me wat minder druk te maken over mezelf en de mensen om me heen. Ik heb een beetje een sociale fobie, en heel lang is het drinken een excuus geweest, zodat ik me in ieder geval nog sociaal kon gedragen in de kroeg. Nu heb ik het af en toe nog dat ik me ongemakkelijk voel, maar de fobie is wel al een stuk minder. Door het vaak dronken zijn en dus met iedereen te praten heb ik toch wel veel mensen leren kennen, en voel ik me ook zonder bier wel meer op mijn gemak, maar nu is het meer een soort gewenning om meer te drinken dan ik eigenlijk wil.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:46
humanafterall
humanafterall is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 06-07-2005 @ 15:34 :
Ik drink iedere week, minstens een keer, hoogstens vier keer. Vakantie komt er aan, dus wordt dit weer vaker.
Vaak heb ik wel een moment dat ik denk ok, op dit punt zou ik eigenlijk op de cola moeten overstappen, maar dan krijg ik weer een biertje in mijn handen gedrukt en ben ik vrij snel over dat punt heen, en ben ik flink aangeschoten/dronken.
Ik drink om me wat minder druk te maken over mezelf en de mensen om me heen. Ik heb een beetje een sociale fobie, en heel lang is het drinken een excuus geweest, zodat ik me in ieder geval nog sociaal kon gedragen in de kroeg. Nu heb ik het af en toe nog dat ik me ongemakkelijk voel, maar de fobie is wel al een stuk minder. Door het vaak dronken zijn en dus met iedereen te praten heb ik toch wel veel mensen leren kennen, en voel ik me ook zonder bier wel meer op mijn gemak, maar nu is het meer een soort gewenning om meer te drinken dan ik eigenlijk wil.
Daar moet je erg mee oppassen, drank wordt inderdaad erg snel een gewenning. Drinken is geen probleem, maar je moet er voor zorgen dat je ook zonder drank een leuke avond in de kroeg kan hebben. En je moet, als je weet dat je eigenlijk cola ofzo moet drinken, ook proberen gewoon een biertje af te slaan. Dat is geen ramp, er zijn altijd nog andere liefhebbers (me! me! me!), en diegene die je een biertje geeft vind het echt niet erg om nog een colaatje te halen .
Oud 06-07-2005, 14:49
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
humanafterall schreef op 06-07-2005 @ 15:46 :
Daar moet je erg mee oppassen, drank wordt inderdaad erg snel een gewenning. Drinken is geen probleem, maar je moet er voor zorgen dat je ook zonder drank een leuke avond in de kroeg kan hebben. En je moet, als je weet dat je eigenlijk cola ofzo moet drinken, ook proberen gewoon een biertje af te slaan. Dat is geen ramp, er zijn altijd nog andere liefhebbers (me! me! me!), en diegene die je een biertje geeft vind het echt niet erg om nog een colaatje te halen .
Ja, maar je kent mij.
Ilse houdt van bier+Ilse krijgt bier=Ilse drinkt bier

(en verder weet je ook de achterliggende gedachte enzo, dus je weet gewoon hoe het zit)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:52
humanafterall
humanafterall is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 06-07-2005 @ 15:49 :
Ja, maar je kent mij.
Ilse houdt van bier+Ilse krijgt bier=Ilse drinkt bier

(en verder weet je ook de achterliggende gedachte enzo, dus je weet gewoon hoe het zit)
Klopt, ik weet hoe het zit, en ik weet ook hoe moeilijk het is. Dit is ook meer een algemene utopische oplossing. Ik sla ook nooit bier af terwijl ik weet dat het beter is

ach, we zijn maar een keer jong
Oud 06-07-2005, 15:40
Verwijderd
Alcohol is vrij belangrijk voor mij. Ik weet dat ik zonder kan, maar ik doe het liever niet, het levert me inspiratie enz op (niet dat ik niets kan maken zonder, maar het levert wel interessante dingen) en ik het is gewoon gemakkelijker op veel gebieden. Ik maak me veel te vaak druk over dingen, alcohol vermindert die stress. Niet dat je je zorgen kunt verzuipen, maar wel de dingen waarover je je drukmaakt verzachten.
En daarin is alcohol ook voor mij de meest gevaarlijke drug. Ik ben niet verslavingsgevoelig, ik heb niet iets dat ik ongelofelijk mis als ik het niet heb, roken kan me niet deren, blowen ook niet, andere drugs hebben dat ook niet gekund, maar ik maak me schuldig aan vluchtgedrag. Gezeik van je ouders is allemaal veel lachwekkender als je net een paar glazen wodka op hebt Het verdooft.
Zoals ik al in een ander topic zei, ik drink liever alleen. Als ik uitga, ben ik sowieso bijna altijd met de auto en dan wordt er niet gedronken (toch niet om te drinken). Ik ben ook wel bang voor gewenning/verslaving, dus ik probeer het regelmatig te laten, wat ook wel lukt.

Verder drink ik me trouwens nooit compleet lam. Ik drink om aangeschoten, dronken en hoogstens zat te worden, maar ik zal nooit straalbezopen zijn. Ik drink best veel en kan veel verzetten, maar zal niet over de grens heen gaan dat ik moet kotsen of ergens knock out ga. (Wat mijn ex dus wel heeft gepresteerd op Werchter... geniaal! En dan die griet van hem die schaapachtig zit te lachen en zelf de helft van het festival mist omdat ze bij hem blijft )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:53
JJ13
JJ13 is offline
ik zou het zeker kunnen missen, zonder alcohol kan ik ook leuk uitgaan en vrolijk zijn enz. ik vind t gewoon lekker om tijdens uitgaan (en ook vaak daarbuiten ) bier of iets dergelijks te drinken. en t gevoel van aangeschoten zijn (of worden) bevalt me ook wel
Oud 07-07-2005, 16:38
nps
nps is offline
ik drink zo'n beetje als ik uitga voor de rest niet en soms als ik uitga ben ik ook nog met de auto dus dan drink ik ook (vrijwel) niet ik drink ook nooit thuis, heel af en toen 1 of 2 biertjes
ik merk wel dat al helemaal als het feestje niet echt op gang is ik dat bloed saai vind, al helemaal als je de rest langzaam maar zeker lekker dronken ziet worden
tot een paar jaar geleden was ik wel standaard lam als ik uit ging maar nu niet echt meer
Oud 07-07-2005, 17:19
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-06-2005 @ 22:26 :
Ik lust best wel een biertje ja
maar belangrijk, ik zou wel zonder kunnen maar liever niet
en verder vind tmeestal de setting ook wel gezellig, (met maten op het terras ofzo)
Oud 07-07-2005, 18:49
kenni
kenni is offline
kan wel een tijdje zonder, maar zou het niet voor de rest van mijn leven willen missen.. daar ist te lekker voor ..
Oud 07-07-2005, 20:38
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Alcohol is nou niet dat je zegt het belangrijkste van m'n leven maar ik zou er ook niet graag zonder willen.
Ik drink denk ik door de weeks 2 avonden echt redelijk wat. Gewoon tijdens het uitgaan, ik wordt er vrolijker en losser van (soms irritanter ) en het is allemaal gewoon net wat gezelliger!
Zonder alcohol vermaak ik me ook wel maar toch minder.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:05
Akilina
Akilina is offline
Ik drink bijna nooit. Ik drink heel soms als ik uitga 1 of in sommige gevallen 2 alcoholische consumpties, maar alleen omdat ik de drank dan zelf heel lekker vind, niet voor het effect van het dronken worden of aangeschoten zijn. Ik merk echter wel dat ik nooit veel hoef te drinken om het te merken, want het is altijd al heel goed merkbaar na 1 drankje. Verder vind ik het effect van alcohol ook niet heel geweldig, want ik raak er altijd heel erg verinnerlijkt en suf door.

Dat is wel de reden waarom ik heel af en toe 's avonds laat één glaasje wijn drink, want dan word ik een half uur daarna of zo heel erg moe en val ik heel snel in slaap.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 13:42
Verwijderd
De eerste keer dat ik drank dronk was paar dagen geleden.
Toen waren we op kamp en had zo een 14 jarige een hele doos meegekomen.

Drank is lekker omdat je er warm van wordt.

Dus ik drink het alleen maar als ik het koud heb.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 14:21
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 10-07-2005 @ 14:42 :
Dus ik drink het alleen maar als ik het koud heb.

een koud biertje als't warm is, can it get any better?
Reageren

Regels voor berichten