Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 20:23
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 06-07-2005 @ 21:21 :
Ik stel me niet aan, ik erger me aan bepaalde personen, of eerder aan de instelling van bepaalde personen.
daarvoor is er pm of meldpunt en mededelingen.
Oud 06-07-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 06-07-2005 @ 21:19 :
Jij hebt ze inderdaad niet gezien . Nee 4 en 8 zouden gewonnen hebben met 11 er heel vlak achter en die van Zut ook in de buurt. Natuurlijk hebben niet alleen de vaste doppers recht van stemmen. Maar het is op zijn minst frappant als iemand wint zonder dat er een vaste dopper op hem / haar heeft gestemd. Dat moet je ook dan wel weer toegeven.
Ik weet dat ik ze niet gezien heb, maar ik voel het wel aan als er een tendens richting bepaalde gedichten is. En die hoef ik niet allemaal te benoemen, dat lijkt me een beetje achteraf-gepraat, en wie heeft er nu wat aan deze discussie?
Ik blijf alleen van mening dat 'toonaangevende doppers', waarvan men denkt dat ze er verstand van zouden hebben, níet meer recht van spreken zouden hebben, dat dat soort mensen bepaald zouden moeten hebben wie er gewonnen 'zou hebben', daar ben ik het niet mee eens.
Het gaat tóch om de massa, anders moet je geen openbare dichtwedstrijd houden, dan moet je alleen bepaalde mensen er maar op laten stemmen.
En natuurlijk krijgen wat meer toegankelijke gedichten dan meer stemmen, tja, dat voorkom je niet. Dat vind ik niet eens echt frappant. Hoogstens jammer.

edit: ergens 'niet' vergeten, dat maakt opzich wel uit o

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
maar wat zou er dan veranderd moeten worden volgens sommigen van ons? per topic stemmen, per pm? als er een probleem zou zijn. of doe eens een voorstel.

verder ben ik het met bovenstaande eens; achterafgekwebbel. omdat iemand anders heeft gewonnen als verwacht, in zekere zin. wma. nee. blijkbaar hebben de winnaars hun stem verdiend. overigens is het wel zo, dat als je bijv. per topic zou stemmen (wat is dat voor achterlijk voorstel?), dat je dan wel een hogere drempel hebt zegmaar, dat mensen niet in 1 keer klikken. (nachtmerrie voor dop: klikken op het foute gedicht ).

of ik bler ik gewoon maar wat. niets aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
kijk, dat bedoel ik nou. 'we' zijn het gewoon niet eens met de uitslag. smaak, toegankelijkheid?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:46
Halogeen
Halogeen is offline
Ho ho, ik wil geen gekwebbel. En laat ik voorop stellen dat ik het VV van harte gun. Ik wilde slechts een beetje prikkelen. Misschien stiekem wat verwijzingen maken naar het referendum enzo... maar laat maar.
Oud 06-07-2005, 21:05
Reynaert
Reynaert is offline
Het probleem van dit systeem is dat het anonieme vriendjespolitiek toestaat. Een oplossing zou zijn om verplicht te stellen dat je je stem verplicht verantwoord, anders wordt je stem niet meegetelt (of verwijderd).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:09
Verwijderd
Ik raakte er inderdaad geprikkeld door
En die vriendjespolitiek houd je, ook als je stemmen wel verantwoordt, en ook bij de vaste doppers, ook bij de gedichten die nu misschien relatief minder stemmen hebben dan verwacht.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:20
Reynaert
Reynaert is offline
Maar je smoort de anonieme vriendjespolitiek. Als ze zo graag willen stemmen op hun lieve vriendje of vriendinnetje, laat ze er dan in ieder geval voor uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:11
xineof
xineof is offline
Sommigen hier zijn wel een beetje paranoia . Ik heb met Halo de uitslag bekeken en ik vind het reuze meevallen, ik vind dat het een eerlijke en dus terechte uitslag is.
Oud 07-07-2005, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Net alsof jullie het me niet gunnen

Die vriendjespolitiek snap ik ook niet, want niemand weet toch welk gedicht van jou is en zo?

En ik vind dat iedereen recht van stemmen heeft, niet alleen de vaste DoPpers of zo. En als je wilt winnen, moet je misschien niet zo'n ingewikkeld gedicht insturen, maar juist een toegankelijk gedicht dat mensen die niet zo van dichten houden ook leuk vinden. Nou ja, dat heb ik in ieder geval geprobeerd en blijkbaar is dat gelukt.

Ik weet niet hoor, maar heb echt het gevoel alsof jullie me met zijn allen aanvallen en denken dat ik heb valsgespeeld en dat ik nooit had moeten winnen of zo.
Oud 07-07-2005, 09:20
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Dat laatste is niet waar hoor Vogelvrij, ze zijn gewoon niet tevreden over de stemmen in het algemeen.

Eigenlijk vind ik dat men niet zo moet zeuren, de menigte heeft besloten wie er heeft gewonnen en wie niet, klaar. Het lijkt wel alsof jullie niet tegen je verliezen kunnen .

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:24
Verwijderd
Een beetje discussie mag best, maar een winnaar is een winnaar ja. Ik vind dit gedoe achteraf een beetje raar.

En ach, niet tegen je verlies kunnen, dat zie ik hier nou ook weer niet in. Degenen die 'meer stemmen hadden moeten krijgen' hoor ik hier zelf niet hoor. Het zijn anderen die dat vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:39
Verwijderd
Ik geef gewoon mijn mening. Ik mag toch wel zeggen dat ik het niet terecht vindt? Net zoals Vogelvrij heeft gewonnen met de meningen van andere mensen, vind ik dat ik mag zeggen dat ik een andere voorkeur had.

Het gaat hier niet om gunnen en niet gunnen. Ik vind sowieso de meeste gedichten die wedstrijden winnen bijna nooit terechte winnaars, daarin verschilt mijn mening waarschijnlijk teveel met die van de toegankelijkheid. Ik vind het alleen jammer dat er zoveel verloren gaat door een oppervlakkige kijk, maar goed, het is een scholierenforum, misschien, waarschijnlijk, verwacht ik teveel.

Ik heb overigens ook niet gezegd dat ik de rest van de gedichten niet goed vind, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:45
Verwijderd
(Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar het was bij mij in ieder geval niet jouw opmerking waar ik op in ging hoor. Die mening mag je inderdaad hebben.
Het was meer door Halogeen geloof ik, die daar nog eens op inging, op een manier waardoor ik me afvroeg waar het nou eigenlijk om draait bij wedstrijden).

Wat Vogelvrij zegt ben ik het wel mee eens. Wat meer toegankelijke gedichten zijn gewoon toegánkelijker (), dat is soms jammer, voor misschien wel 'betere' gedichten, maar het is nu eenmaal zo, zeker op een scholierenforum.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:49
Diary of Dreams
Die mening is iedereen gegunt, ik vind het alleen een beetje jammer en vreemd dat mensen er maar op door blijven gaan.
Oud 07-07-2005, 09:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De vraag is of toegankelijkere gedichten minder goed zijn dan minder toegankelijke. Mij lijkt van niet, gedichten zijn toch niet bedoeld om zo ingewikkeld te zijn dat de meeste mensen er geen klap van begrijpen?

Hm..

Ik bemoei me er verder maar niet mee
Oud 07-07-2005, 09:56
Diary of Dreams
Toegankelijke gedichten winnen eerder omdat iedereen die kan begrijpen, persoonlijke hou ik meestal meer van ontoegankelijkere gedichten omdat ik die over het algemeen mooier vindt, maar er zijn genoeg uitzonderingen.
Maar wat ik dus jammer vind aan wedstrijden is dat toegankelijke gedichten sneller winnen .
Oud 07-07-2005, 17:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Raar begrip, toegankelijk.
Stel je voor dat een politieke partij een nederlaag zou verdedigen met het argument dat hun plannen wél de beste zijn, maar gewoon niet zo toegankelijk voor 'de massa'... (edit: oja, dat wás het argument van de regering na dat referendum )
Beetje elitair, beetje niet zo democratisch, denk ik

Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat iedereen makkelijke, melodramatische gedichten gaat schrijven om makkelijk te scoren. Maar dat gebeurt ook niet, want als iedereen het deed zou niemand zich ermee onderscheiden. Een écht goed gedicht, vind ik, verpakt een diepzinnige boodschap in begrijpelijke vorm. Want dat sluit elkaar heus niet uit. Wijsheid zit niet in moeilijke zinnen.
Oud 08-07-2005, 15:26
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vraag me eigenlijk ook af wie er als vaste doperwtjes worden gezien? Iedereen die hier regelmatig wat post?

Mja, 11 was voor mij echt de perfecte winnaar geweest. Zit juist zo mooi tussen te makkelijk en te moeilijk in.

Ik vind Reynaerts idee wel goed, dat je je keuze moet motiveren. Is zoiezo wel leuk: ik ben heel benieuwd wie waarom voor welk gedicht koos. Het is alleen wel jammer dat je dan waarschijnlijk een stuk minder stemmen krijgt, omdat niet iedereen daar zin in heeft (en dan zullen dus vooral vaste DoPpers stemmen).

Trouwens, ik ga waarschijnlijk na deze post er ook vandoor, op vakantie. Ik geloof dat ik echt DoP-afkickverschijnselen ga krijgen. Iedereen hier vast een goeie vakantie en wacht met interessante dingen posten tot ik terug ben (grapje, uiteraard)

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 07-07-2005 @ 18:45 :
Want dat sluit elkaar heus niet uit. Wijsheid zit niet in moeilijke zinnen.
Nee, maar de gedichten die 'men' hier goed noemt, zijn toevallig deze keer wel een beetje hm, 'niet voor de massa'. Al is CSN's gedicht inderdaad een voorbeeld van een perfect leesbaar gedicht waar toch heel veel inzit.

En dat wat Porcelain zegt ben ik het ook wel mee eens, het is toch niet zo moeilijk om je stem te verantwoorden? Al schrijf je er maar één regel over. Ik zie niet in waarom het stemmen helemaal anoniem zou moeten blijven.
Je stemt toch niet op politieke partijen, het zijn maar gedichten, en juist daar is een beetje onderbouwing en openheid wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-07-2005 @ 16:32 :
Nee, maar de gedichten die 'men' hier goed noemt, zijn toevallig deze keer wel een beetje hm, 'niet voor de massa'. Al is CSN's gedicht inderdaad een voorbeeld van een perfect leesbaar gedicht waar toch heel veel inzit.
Daarom heb ik ook een andere top 3.
Ik zou hebben gezegd:

1. CSN
2. Thoughtful
3. Mutant.

Maar gelukkig zegt niet iedereen hetzelfde.

Ik ben ook wel voor een stem met motivatie.
Reageren

Regels voor berichten