Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 04:13
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 05-07-2005 @ 14:41 :
Sinisters gisteravond inguild MC run. Lucifron EN Magmadar gedaan zonder wipes (met maar 37 man. OK, 3 scheelt niet veel maar toch)
zolang je meerdere tranq shot hebt is magma zelfs te doen met 30
Oud 06-07-2005, 12:04
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Lyx schreef op 06-07-2005 @ 05:13 :
zolang je meerdere tranq shot hebt is magma zelfs te doen met 30
2 tranq shots waarvan er eentje zo ongeveer het hele gevecht druk bezig was met dood zijn
Oud 06-07-2005, 13:26
Lorelei
Lorelei is offline
Net Shadra doodgemaakt. Tjesis, wat is zij ENORM. Niet leuk voor mensen die zo bang zijn voor spinnen als ik.
We zagen dat ding uit het water op komen en ik zat op m'n stoel echt zo van: godzijdank hoef ik alleen maar te healen want ik wil dat ding op geen enkele manier hoeven aanraken.

Maar ze is dood.

Oud 06-07-2005, 14:56
Verwijderd
Vanavond gaat ragnaros eraan, we gaan net zolang door tot het lukt
Oud 06-07-2005, 15:51
Verwijderd
Iemand btw hier op de Emerald Dream server met een guild die nog een low lvl nieuweling kan gebruiken?
Oud 06-07-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-07-2005 @ 14:26 :
Net Shadra doodgemaakt. Tjesis, wat is zij ENORM. Niet leuk voor mensen die zo bang zijn voor spinnen als ik.
We zagen dat ding uit het water op komen en ik zat op m'n stoel echt zo van: godzijdank hoef ik alleen maar te healen want ik wil dat ding op geen enkele manier hoeven aanraken.

Maar ze is dood.
heej, wij lopen gelijk op zo te zien.. shadra heb ik een weekje geleden om gelegd..
echt een achterlijk groot beest is dat ja.. ik had haar gesummoned, en had een priest bij me(we werden gewiped mja).. en ik zie maar niets verschijnen.. ineens die ander "BEHIND YOU".. draai me om.. echt een supergroot beest ineens voor me neus.. nou, toen was het 'dag dag orc warrior'..
later die avond nog een keer geprobeerd, toen was ze wel dood..
net 54 geworden, dus het gaat lekker, hoewel ik het nou ook wel 's tijd vind worden voor de 60
Oud 06-07-2005, 19:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-07-2005 @ 20:14 :
heej, wij lopen gelijk op zo te zien.. shadra heb ik een weekje geleden om gelegd..
echt een achterlijk groot beest is dat ja.. ik had haar gesummoned, en had een priest bij me(we werden gewiped mja).. en ik zie maar niets verschijnen.. ineens die ander "BEHIND YOU".. draai me om.. echt een supergroot beest ineens voor me neus.. nou, toen was het 'dag dag orc warrior'..
later die avond nog een keer geprobeerd, toen was ze wel dood..
net 54 geworden, dus het gaat lekker, hoewel ik het nou ook wel 's tijd vind worden voor de 60
Hehe, we lopen niet helemaal gelijk. Ik ben level 49

En ik durf te wedden dat jij ongeveer 2 maanden eerder level 60 bent, aangezien ik niet zoveel speel. (dat is het nadeel van het delen van een account I guess)

Maar inderdaad, ze is enorm.. echt griezelig.
Oud 06-07-2005, 21:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Lol, gister kon niemand instance meer in, save was gebugged

Dus opnieuw begonnen nadat we eindelijk een GM hadden om te resetten, en Luci en Mag omgelegt. Nemen guildleaders vanavond vrijaf, schiet nog niet op... Ach ja.
Oud 07-07-2005, 08:43
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
grl schreef op 06-07-2005 @ 20:52 :
Hehe, we lopen niet helemaal gelijk. Ik ben level 49

En ik durf te wedden dat jij ongeveer 2 maanden eerder level 60 bent, aangezien ik niet zoveel speel. (dat is het nadeel van het delen van een account I guess)

Maar inderdaad, ze is enorm.. echt griezelig.
Toch grappig hoe een spelletje zulke gevoelens kan losmaken

(hoe moet dat als je bang bent voor draken en je de MT bent bij Onyxia )
Oud 10-07-2005, 01:08
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Heb ondertussen 2 chars 60s, Hunter en Mage... Zo'n beetje alles al gezien en begin nu toch een btje te vervelen...
Oud 10-07-2005, 18:53
Verwijderd
jah, maar dan vraag ik me af waarom je ook zo superveel haast hebt gemaakt met levelen..

ikd oe gewoon lekker rustig aan, speel een paar uurtjes per dag of om de dag, en soms eens een week helemaal niets, en als ik dan weer WoW speel is het weer gewoon tof, en nog een boel dingen te ontdekken..

Ik heb nu een warrior als main char, en nog een lvl 12mage en 8druid.. en ik ben er nog niet op uitgekeken in ieder geval, maar je hebt gelijk, als ik met horde en ally(bleh) allebei al een lvl60 char zou hebben, dan zou ik me na een tijdje ook wel gaan vervelen denk, hele tijd maar alterac en instances over doen..
Oud 10-07-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 10-07-2005 @ 19:53 :
jah, maar dan vraag ik me af waarom je ook zo superveel haast hebt gemaakt met levelen..

ikd oe gewoon lekker rustig aan, speel een paar uurtjes per dag of om de dag, en soms eens een week helemaal niets, en als ik dan weer WoW speel is het weer gewoon tof, en nog een boel dingen te ontdekken..

Ik heb nu een warrior als main char, en nog een lvl 12mage en 8druid.. en ik ben er nog niet op uitgekeken in ieder geval, maar je hebt gelijk, als ik met horde en ally(bleh) allebei al een lvl60 char zou hebben, dan zou ik me na een tijdje ook wel gaan vervelen denk, hele tijd maar alterac en instances over doen..
Argh, dat argument is zó kul. Omdat jij nóg trager levelt heeft de ander haast gemaakt is en is het zijn eigen schuld dat blizzard een spel heeft gemaakt waarin niks te doen meer is alsje eenmaal level 60 bent en enkele raids hebt gedaan? Jij gaat precies hetzelfde meemaken, alleen duurt het bij jou langer omdat je minder speelt.

Maargoed, dit is eigenlijk meer een standaard probleem van mmorpg's. Spelers gaan sneller door content heen dan het kan worden toegevoegd.
Oud 10-07-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-07-2005 @ 20:31 :
dat blizzard een spel heeft gemaakt waarin niks te doen meer is alsje eenmaal level 60 bent en enkele raids hebt gedaan?
Oud 10-07-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 10-07-2005 @ 21:03 :
Wacht maar tot je 3 jaar WoW hebt gespeeld, het helemaal zat bent, begint aan een nieuwe mmorpg en erachter komt dat het precies hetzelfde is als de vorige. Dan zeg je wat ik nu ook zeg. Als het je eerste mmorpg is is alles nog leuk ja, dat was voor mij daoc ook de eerste 1,5 jaar. Daarna begin je in te zien wat een gigantisch ingekakt genre het nu al is. En ja, ik had een goed gilde, dus daar lag het ook niet aan. En nee, er is geen zak op level 60 te doen in WoW behalve raids en beetje pvp. Maargoed, vertel dat maar aan de wow fanboys. Het mmorpg genre zit nu al gigantisch vastgeroest en het is maar wachten tot er eentje komt die wat nieuws brengt.
Oud 10-07-2005, 21:19
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-07-2005 @ 22:10 :
Wacht maar tot je 3 jaar WoW hebt gespeeld, het helemaal zat bent, begint aan een nieuwe mmorpg en erachter komt dat het precies hetzelfde is als de vorige. Dan zeg je wat ik nu ook zeg. Als het je eerste mmorpg is is alles nog leuk ja, dat was voor mij daoc ook de eerste 1,5 jaar. Daarna begin je in te zien wat een gigantisch ingekakt genre het nu al is. En ja, ik had een goed gilde, dus daar lag het ook niet aan. En nee, er is geen zak op level 60 te doen in WoW behalve raids en beetje pvp. Maargoed, vertel dat maar aan de wow fanboys. Het mmorpg genre zit nu al gigantisch vastgeroest en het is maar wachten tot er eentje komt die wat nieuws brengt.
Auto Assault
Misschien Star Trek Online ook wel
En Tabula Rasa niet te vergeten
Maar who knows
Oud 10-07-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-07-2005 @ 22:10 :
Ik heb 3 jaar lang ultima gespeeld, en ja, toen was ik redelijk verveeld met het spel. Echter de verveling slaat bij alles wat je 3 jaar lang redelijk veel doet toe, of niet?
Oud 10-07-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-07-2005 @ 20:31 :
Argh, dat argument is zó kul. Omdat jij nóg trager levelt heeft de ander haast gemaakt is en is het zijn eigen schuld dat blizzard een spel heeft gemaakt waarin niks te doen meer is alsje eenmaal level 60 bent en enkele raids hebt gedaan? Jij gaat precies hetzelfde meemaken, alleen duurt het bij jou langer omdat je minder speelt.

Maargoed, dit is eigenlijk meer een standaard probleem van mmorpg's. Spelers gaan sneller door content heen dan het kan worden toegevoegd.
Ik beschuldig hem verder nergens van..
maar feit is toch gewoon, hoe sneller je speelt hoe sneller je het spel uit hebt.. punt.
dus dat hij zich nu verveeld, jah da's balen, ik heb er nog even plezier van..

En misschien had blizzard ook wel meer verschillende dingen om te doen moeten maken, dat ontken ik ook niet, maar toch, ik vind dat er al flink veel in zit.
Met mijn speelstijl(hoeveelheid) heb ik veel spellen al redelijk snel uit.. hier ben ik nu nog lang niet op uitgekeken. dus ik denk dat WoW sowieso al (iets) langer speelbaar is dan een gemiddeld spel. Ik vraag me ook af of je een spel superlang houdbaar kan houden zonder dat je met uitbreidingen komt.
Oud 10-07-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 10-07-2005 @ 22:22 :
Ik heb 3 jaar lang ultima gespeeld, en ja, toen was ik redelijk verveeld met het spel. Echter de verveling slaat bij alles wat je 3 jaar lang redelijk veel doet toe, of niet?
Precies. Ik kwam van 3 jaar daoc naar Wow. En toen kwam ik erachter dat WoW echt precies hetzelfde is, alleen in een leuker jasje. Dan is WoW gewoonweg niét leuk. En tja, alle andere mmorpgs die nu uitzijn zijn óf crap óf een kloon van daoc/eq.

Is WoW eigenlijk niet heel erg beperkt als je van UO afkomt?
Oud 11-07-2005, 06:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-07-2005 @ 00:09 :
Precies. Ik kwam van 3 jaar daoc naar Wow. En toen kwam ik erachter dat WoW echt precies hetzelfde is, alleen in een leuker jasje. Dan is WoW gewoonweg niét leuk. En tja, alle andere mmorpgs die nu uitzijn zijn óf crap óf een kloon van daoc/eq.

Maar zijn niet gewoon alle shooters ook hetzelfde? Andere setting, ander (slap) achtergrondverhaal en voila, knallen. Hier en daar wat pogingen tot strategie (yeah right) en je hebt weer een shooter.

RTS komt bijna altijd neer op "Basisje bouwen, eenheden bouwen, tegenstander verpletteren" (al moet dat in sommige spellen al wel met strategie gebeuren het idee is nog steeds hetzelfde)

MMORPG's komen dus blijkbaar neer op.
Quests (die allemaal onder bepaalde categorieën vallen)
Doe dit
Ga daar naartoe
Kill x-aantal van y-doelwit
Kill doelwit en breng x-aantal van drop naar persoon
etc, etc, etc
En verder is het "Bereik zo snel mogelijk het hoogste level en ga raiden/pvp'en

Als we het dus zo bekijken zou iedereen die dus al langer dan 3 jaar een bepaalde stijl games speelt alle huidige games af moeten doen als "meer van hetzelfde" en het gamen maar volledig op moeten geven...
Oud 11-07-2005, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-07-2005 @ 00:09 :

Nee, alles is een stuk simpeler en toch minstens zo uitgebreid. Ook het feit dat ik in de sterkste alliance guild van de server zit brengt gewoon veel lol met zich mee.

Ik ben trouwens niet de enige, ik heb 2 vrienden die beide veel rpg's hebben gespeeld, namen als Lineage (2), ragnarok online, ultima, daoc, sw:galaxies en nog een paar namen waar ik niet zo snel opkom. Ook bij hen is de verveling nog geen grijntje toegeslaan, allebei werken ze nu hard om hun 2e character op lvl 60 te krijgen zonder dat ze hun 1e char verwaarlozen.
Oud 11-07-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-07-2005 @ 07:41 :
Maar zijn niet gewoon alle shooters ook hetzelfde? Andere setting, ander (slap) achtergrondverhaal en voila, knallen. Hier en daar wat pogingen tot strategie (yeah right) en je hebt weer een shooter.

RTS komt bijna altijd neer op "Basisje bouwen, eenheden bouwen, tegenstander verpletteren" (al moet dat in sommige spellen al wel met strategie gebeuren het idee is nog steeds hetzelfde)

MMORPG's komen dus blijkbaar neer op.
Quests (die allemaal onder bepaalde categorieën vallen)
Doe dit
Ga daar naartoe
Kill x-aantal van y-doelwit
Kill doelwit en breng x-aantal van drop naar persoon
etc, etc, etc
En verder is het "Bereik zo snel mogelijk het hoogste level en ga raiden/pvp'en

Als we het dus zo bekijken zou iedereen die dus al langer dan 3 jaar een bepaalde stijl games speelt alle huidige games af moeten doen als "meer van hetzelfde" en het gamen maar volledig op moeten geven...
Bij single player games heb je echter nog echt een reden waarom je het doet en een verhaal om te volgen. Dat ontbreekt in mmorpg's. Ja, er zijn wat pogingen om verhaallijnen erin te stoppen maar dat is toch niet hetzelfde als in sp games. Waar herhalingsoefeningen in single player games nut hebben omdat je zo verder komt in het verhaal en spel krijg ik bij mmorpg's het idee dat het erin zit als soort bezigheidstherapie zodat je het spel langer blijft spelen (en dus betalen). Het heeft geen doel en geen nut.

Want waarom zou ik in godsnaam die tien spinnnen in de kelder doodslaan als ze vijf minuten later weer terug zijn? Je hebt geen enkel effect op de spelwereld ermee, behalve dat je een sword of spiderslaying +10 krijgt, waarmee je 30 spinnen +2 kan doodslaan zodat je sword of spiderslaying +15 kan krijgen. Ja, je wilt verder zodat je max level bent. En dan? Dan mag je 60x het Uberkasteel of Doom raiden zodat je teh ubersword of spiderslaying +150 heel mischien kan krijgen. Of je gaat pvpen. Woehoe. Dan sla je iemand dood en dan? Dan krijg je +1 op je schermpje. Of je wordt geganked door mensen die in groepen lopen terwijl jij een 1vs1 zoekt, dat is ook altijd van die dolle pret. En al heb je genoeg mensen gedood, wat krijg je dan? De Ubersword of spiderslaying +160. Er is weer geen enkel iets van een semi-permanente prestatie. In DAoC kon je tenminste nog keeps en relics veroveren waar je echt wat aan had. Dat gaf het spel ook echt een doel waar je met je hele realm/faction naar toe kon werken en als het je lukte een gevoel van 'ja, we hebben nu iets zinvols gedaan waar iedereen van onze realm/faction wat aan heeft'. Terwijl al kijk ik naar WoW pvp heb ik echt iets van tja, waarom zou ik de moeite doen? Dat is pvpen om het pvpen, meer niet. Ja, je kan een battleground veroveren zodat je meer punten krijgt zodat je mischien wel teh ubersword of spiderslaying +170 kan krijgen. Woeptiedoe.

Ook zoiets waar ik me aan erger in mmorpg's is de volstrekte onlogica van waar npc's soms staan. Dat zie ik in GW (npc's die in de middle of nowhere tussen allemaal mobs staan. WAAROM gaat die npc daar in hemelsnaam staan en WAAROM wordt hij niet aangevallen en ik wel? ), maar ook in WoW: er zijn peasants in de pvp zone. Nou vraag ik je. Welke idiote boer gaat er nu land verbouwen midden in een gebied waar op nog geen vijf minuten lopen een stad van de andere faction is. Geen enkele boer die enigzins nadenkt. Het is gewoon volstrekt onlogisch dat die boer daat staat, behalve om het pvp enig zin te geven.
Oud 11-07-2005, 13:35
Verwijderd
Als een goed verhaal me zou boeien zou bijna geen enkele shooter me interesseren, inclu HL1&2. Mij gaat het om de spelervaring. En dat die bij WoW dik gekopiërd is maakt me geen flikker uit. Ik ken die andere spellen niet, hebben ook niks wat me genoeg trekt. Ik vond de warcraft spellen altijd al leuk, dus daar zit voor mij de pull bij WoW.
Oud 11-07-2005, 14:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-07-2005 @ 14:35 :
Als een goed verhaal me zou boeien zou bijna geen enkele shooter me interesseren, inclu HL1&2. Mij gaat het om de spelervaring. En dat die bij WoW dik gekopiërd is maakt me geen flikker uit. Ik ken die andere spellen niet, hebben ook niks wat me genoeg trekt. Ik vond de warcraft spellen altijd al leuk, dus daar zit voor mij de pull bij WoW.
Idd, verhalen in shooters zijn ten alle tijden gewoon een slap excuus om dom te knallen (Deus Ex daargelaten maar die beschouw ik ook niet echt onder de cliché shooters)

Verder komen in ALLE spellen (zelfs de RPG's) de verhalen vrijwel allemaal op hetzelfde neer.
Red dit, overwin dat, kill dat, neem wraak op..., Ga je droom achterna, etc, etc, etc...
Dat je dingen kunt overwinnen in DaoC is leuk maar denk jezelf nu eens in dat sommige servers van WoW een ratio hebben van 3:1 en dat op sommige tijdstippen die ratio zelfs 5:1 of 10:1 is en bedenk dan waarom dat eigenlijk geen fuck uit zou halen op zulke servers. Leuk, de ene kant verliest altijd en dus komt het er op neer dat daar geen mensen meer willen spelen.
Tenzij je verplichte balancing in gaat voeren maar ook dan is het niet meer leuk want ik wil bijvoorbeeld geen horde char spelen (iig niet verplicht)
Dus zulke dingen zijn alleen leuk voor de kant die aan het winnen is.... (of er moeten steeds nieuwe 'neutrale' dingen worden toegevoegd op die manier en in een wereld die al helemaal uitgevonden is is dat vrij lastig)

En boeren in PvP gebieden...
Tja...
Het is een spelletje met spinnen groter dan mammoettankers, Demonen die zonder moeite door een hele stad heen walsen en draken die als je net FF iets verkeerd doet zo door 40 man aan eindlvl spelers heen walst alsof het haar verveeld en jij zeurt over boeren die niet helemaal realistisch/logisch wonen?
Oud 11-07-2005, 14:41
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Blackwater_park en IjSbLoKiE hebben gelijk, ik was eind maart level 60 en daarna was er haast nix meer aan, je moet veel te veel spelen om een klein stukje aan je inventory te verbeteren.. en als je set dropt wint dan net de andere paladin de item e.d.

ik speel weer wc3:tft want daar maakt het tenminste uit wie er beter is en niet wie hoger rolt of wie 100uur meer speelt
Oud 11-07-2005, 15:00
Verwijderd
Mwah, ik denk dat als 1 van mij characters ooit lvl 60 wordt dat ik alleen ff de open quests nog doe en dan door ga naar de volgende character. Bij diablo2 Hardcore stopit ik altijd zodra ik Baal hell in me uppie had verslagen. Hell baalruns boeiden me dan niet meer, evenals nog sterkere equiptment omdat ik mijn doel toch al had bereikt. Je plezier hangt van je doel af: Wil je rete sterke equiptment hebben, wil je level 60 worden en dan een beetje pvp-en raiden weet ik wat of wil je alle quests doen (die leuk zijn). Ik vind het zelf leuk om te questen en me karakter wat sterker te krijgen. Sterke equiptment is leuk, maar verder bijzaak.

De enige irritatie die WoW bij mij wekt is dat ik steeds weer zo tyfusver moet lopen. Zet er dan iets van Waypoints in ofzo. M'n lvl 25 NE hunter moet nu of met de boot naar het andere land of quests doen waarvoor ik de barrens in moet, terwijl de guards me in een paar slagen killen. Dat vind ik wel weer minder
Oud 11-07-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 11-07-2005 @ 14:35 :
Ik sprak vanuit mijn oogpunt met 3 jaar ervaring met daoc hč. Als het je eerste mmorpg is kan ik me prima voorstellen dat het leuk is, maar als je over 3 jaar stopt met WoW door pure verveling, een nieuw spel begint en erachter komt dat het PRECIES hetzelfde is, dan zou je het waarschijnlijk ook niet leuk vinden.

Dat ik Wow gebruik voor mijn punt wil ik niet mee zeggen dat WoW niet leuk is, maar dat het mmorpg genre op het moment teveel vastzit in een bepaald stramien dat maar even leuk is. Door Wow zijn er natuurlijk veel nieuwe mmorpg spelers bij gekomen die zoiets hebben van 'wat lul je nou vent, wow is het gaafste dat is uitgekomen sinds pindakaas', maarja, die moeten er nog achterkomen.
Oud 11-07-2005, 17:24
Verwijderd
Ja okey, maar op de manier zoals ik het lees lijkt het alsof je zegt dat we WoW niet zouden moeten spelen omdat het toch maar een domme rip-off is. Daarom zeg ik dan weer dat het mij niet uitmaakt omdat ik die andere niet ken. Sorry dat ik je woorden verkeerd geďnterpreteerd heb
Oud 11-07-2005, 18:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-07-2005 @ 18:06 :
Ik sprak vanuit mijn oogpunt met 3 jaar ervaring met daoc hč. Als het je eerste mmorpg is kan ik me prima voorstellen dat het leuk is, maar als je over 3 jaar stopt met WoW door pure verveling, een nieuw spel begint en erachter komt dat het PRECIES hetzelfde is, dan zou je het waarschijnlijk ook niet leuk vinden.

Dat ik Wow gebruik voor mijn punt wil ik niet mee zeggen dat WoW niet leuk is, maar dat het mmorpg genre op het moment teveel vastzit in een bepaald stramien dat maar even leuk is. Door Wow zijn er natuurlijk veel nieuwe mmorpg spelers bij gekomen die zoiets hebben van 'wat lul je nou vent, wow is het gaafste dat is uitgekomen sinds pindakaas', maarja, die moeten er nog achterkomen.
Ik geloof dat de hele gamesbiz op dit moment in een melkie melkie stijl vast zit. Zie het met die WO2 shooters, die UT clonen, die urban stijl in alles, die 'pimp-my-ride' tafrelen in alle racers, de "GTA-vrijheid" van veel spellen.
MMORPG's hangen gewoon van hetzelfde aan mekaar. Enige wat zou kunnen is dat PvP beter wordt uitgewerkt. Dat er meer PvE content komt. Meer items. Dat je player village's krijgt (gebieden waar je met je guild ofzo je eigen dorpjes kunt bouwen, compleet met guildhalls)
Maar ik zie weinig veranderen aan het "Geen verhaallijn" probleem en het "Geen effect op de gamewereld" zie ik ook niet veranderen want dan doe je in je uppie een quest en dan kunnen meteen 12000+ andere mensen de quest niet meer doen.... Beetje oneerlijk vind je niet?

EDIT: Pindakaas?
SJOELEN IS GAAF!
Oud 11-07-2005, 19:32
Verwijderd
Me pa sjoelt al jaren. Doe het ook heel soms. Best leuk om te doen ja

Heb nu bijna alle klassen gemaakt. Moet alleen nog ff een Mage en een warrior maken. Gewoon een beetje allemaal uitproberen. Tot nu toe is de Elf Hunter als enige stevig bezig met lvl 25.
Oud 11-07-2005, 21:45
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-07-2005 @ 19:40 :
Ik geloof dat de hele gamesbiz op dit moment in een melkie melkie stijl vast zit.
Commercialiteit is het probleem. Waar vroeger een paar fanatics een spelletje maakten onder een of andere onbekende naam en dat spel voor 1000 gulden aan een uitgever verkochten, zijn het nu allemaal grote corporaties die een zo goed mogelijke analyse willen maken van kosten-opbrengst voordat ze een spel ontwikkelen.
Oud 11-07-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-07-2005 @ 19:40 :
Ik geloof dat de hele gamesbiz op dit moment in een melkie melkie stijl vast zit. Zie het met die WO2 shooters, die UT clonen, die urban stijl in alles, die 'pimp-my-ride' tafrelen in alle racers, de "GTA-vrijheid" van veel spellen.
MMORPG's hangen gewoon van hetzelfde aan mekaar. Enige wat zou kunnen is dat PvP beter wordt uitgewerkt. Dat er meer PvE content komt. Meer items. Dat je player village's krijgt (gebieden waar je met je guild ofzo je eigen dorpjes kunt bouwen, compleet met guildhalls)
Maar ik zie weinig veranderen aan het "Geen verhaallijn" probleem en het "Geen effect op de gamewereld" zie ik ook niet veranderen want dan doe je in je uppie een quest en dan kunnen meteen 12000+ andere mensen de quest niet meer doen.... Beetje oneerlijk vind je niet?

EDIT: Pindakaas?
SJOELEN IS GAAF!
Guild Wars heeft een verhaallijn wel al een stuk beter geintegreerd. Hoewel dat weer niet een 'echte' mmorpg is. En tja, er moeten wel andere manieren zijn om een wat blijvender effect op de wereld te hebben dan alleen quests. Zie A Tale In The Desert waar het doel is om bouwwerken te bouwen. Dat je bijvoorbeeld niet een guildhall koopt maar er zelf een moet bouwen op een of andere manier. Of mmorpg's meten weer meer de UO kant op waarbij je veel meer vrijheid hebt in doen en laten. Sowieso moeten mmorpgs véél meer fluff hebben. Ik wil kunnen darten en kaarten en schaken en nutteloze dingen bouwen en zelf een huis ergens kunnen plaatsen en paardenraces houden en kunnen sporten en nog veel meer onzin, naast het levelen/skills trainen.
Oud 12-07-2005, 06:37
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-07-2005 @ 23:07 :
Guild Wars heeft een verhaallijn wel al een stuk beter geintegreerd. Hoewel dat weer niet een 'echte' mmorpg is. En tja, er moeten wel andere manieren zijn om een wat blijvender effect op de wereld te hebben dan alleen quests. Zie A Tale In The Desert waar het doel is om bouwwerken te bouwen. Dat je bijvoorbeeld niet een guildhall koopt maar er zelf een moet bouwen op een of andere manier. Of mmorpg's meten weer meer de UO kant op waarbij je veel meer vrijheid hebt in doen en laten. Sowieso moeten mmorpgs véél meer fluff hebben. Ik wil kunnen darten en kaarten en schaken en nutteloze dingen bouwen en zelf een huis ergens kunnen plaatsen en paardenraces houden en kunnen sporten en nog veel meer onzin, naast het levelen/skills trainen.
Tja, dat zelf bouwen zou ik ook wel eens willen (desnoods op speciale 'instance' servers zodat de nu bestaande WoW wereld niet wordt aangetast)
Maar die fluff lullen we er op een RP server gewoon bij hoor.
(northshire naar stormwind LOPEN al die tijd gewoon lullen over alles wat we zien, moppen tappen en lol maken. De leukste 3 uur uit mijn leven (we bleven even hangen in een roleplay over een groep paladins die net waren aangevallen door horde en nu zwaargewond goldshire binnen kwamen slepen )

3 uur en niet eens 1 puntje exp gehaald
Oud 12-07-2005, 08:18
Gimme more beer
Citaat:
Huizen komen er vanzelf wel, had daoc immers ook
Oud 12-07-2005, 09:11
Verwijderd
Mja, vind ik wel dat als die komen dat ze alleen voor de hele hoge levels zijn weggelegd of voor grote guilds oid. Anders stikt het er op een gegeven moment van en daar is simpelweg geen ruimte voor op de kaart. Of je moet natuurlijk een soort portal in de steden krijgen oid naar een woongebied.
Oud 12-07-2005, 09:18
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 12-07-2005 @ 10:11 :
Mja, vind ik wel dat als die komen dat ze alleen voor de hele hoge levels zijn weggelegd of voor grote guilds oid. Anders stikt het er op een gegeven moment van en daar is simpelweg geen ruimte voor op de kaart. Of je moet natuurlijk een soort portal in de steden krijgen oid naar een woongebied.
In daoc waren dat inderdaad stedengebieden achter een portal. En ze waren al te koop vanaf 1 platina ofzo
Oud 12-07-2005, 09:54
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 10:18 :
In daoc waren dat inderdaad stedengebieden achter een portal. En ze waren al te koop vanaf 1 platina ofzo
Dan zie ik het nog wel komen als dat zo'n succes is.
(helemaal als zulke dingen ook raidbaar worden (met wederzijds consent) is het teh hax )
Oud 12-07-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
daar ben ik het wel mee eens ja.
toen ik een paar jaar geleden het nieuws las van WoW en wat er allemaal mee te doen zou zijn had ik ook stille hoop(ergens in de verte) dat het zo uitgebreid zou zijn..
Dat je afgezien van alleen vechten en levelen ook echt leven als alledag kon drijven..
Dat er dus bijvoorbeeld ook geen NPC merchants bestonden..
maar dat er daadwerkelijk spelers waren die zich toelegden op het runnen van winkels enz. dat je best wel 'het leger'(ofzo) kon joinen en dan ten strijde kon trekken tegen monsters of tegen de andere faction, maar dat je ook een heel andere stijl achterna kon gaan, en dus handel kon gaan drijven.
En ik hoopte ook op het bouwenv an je eigen onderkomen, misschien heel klein beginnend in een of ander tentje dat je achter je aan zou slepen, en eindigend(als je met je geld genoeg grondstoffen, en natuurlijk andere spelers die je willen helpen met het bouwen van je huis, had betaald) met een groot huis met alles er op en er aan..
en meer achterlijke dingen, zoals dus kleine spelletjes enzo, of echte wedstrijden.

mja dat is denk ook wel godsonmogelijk om te implementeren.
Oud 12-07-2005, 10:32
Verwijderd
Sowieso denk ik dat er veel te weinig mensen zo fanatiek zijn om genoeg NPC baantjes voor de rest van de spelers te vullen
Oud 12-07-2005, 10:32
Verwijderd
Wel met de hedendaagse graphics. UO had het allemaal afaik.
Oud 12-07-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 12-07-2005 @ 11:32 :
Sowieso denk ik dat er veel te weinig mensen zo fanatiek zijn om genoeg NPC baantjes voor de rest van de spelers te vullen
Mja, er moeten ook wel npc merchants blijven, maar de mogelijkheid om zelf een winkeltje te openen voor Stormwind ofzo zou wel leuk zijn. Ok, je hebt de AH maar dat is toch anders.

Citaat:
MazeMouse schreef op 12-07-2005 @ 07:37 :
Tja, dat zelf bouwen zou ik ook wel eens willen (desnoods op speciale 'instance' servers zodat de nu bestaande WoW wereld niet wordt aangetast)
Maar die fluff lullen we er op een RP server gewoon bij hoor.
(northshire naar stormwind LOPEN al die tijd gewoon lullen over alles wat we zien, moppen tappen en lol maken. De leukste 3 uur uit mijn leven (we bleven even hangen in een roleplay over een groep paladins die net waren aangevallen door horde en nu zwaargewond goldshire binnen kwamen slepen )

3 uur en niet eens 1 puntje exp gehaald
Mja, maar ik wil minigames om te doen in het spel. Tegen iemand anders kunnen darten of schaken (met een echt schaakbord in beeld dus) of een racecircuit hebben voor races met paarden/mounts. Vissen in WoW was al best grappig, ik heb in de twee maanden die ik WoW heb gespeeld volgens mij meer uren zitten vissen dan expen. Maar dat is voor mij echt het probleem met de huidige mmorpg's. Je kan niks doen behalve expen/goud farmen/pvp'en en dat is te weinig om mijn aandacht vast te houden. Zou wat zijn als je in de echte wereld ook alleen maar kon werken of oorlogvoeren, dan was je ook snel verveeld.

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 10:48.
Oud 12-07-2005, 10:51
Verwijderd
jah, maar het moet dan ook wel aantrekkelijk gemaakt wroden om uberhaupt merchant te worden..
want je krijgt geen loots meer van monsters etc omdat je het te druk hebt met je shopje runnen..
misschien moet je skills zoals leatherworking en BS etc alleen aan mensen geven die zich op zo'n winkel toeleggen, dat ze in ieder geval daadwerkelijk belangrijk zijn voor de spelers die de spullen nodig hebben. Anders zit je daar in een winkeltje en loopt nog iedereen langs je omdat ze het met hun eigen skill ook wel kunnen maken.
dan word je ook wel belangrijkv oro spelers, en kom je zelf ook aan goede spullen, omdat jij dan items verkoopt die spelers alleen nog maar bij jou in de winkel kunnen krijgen(of bij de concurrent in een dorp ernaast natuurlijk, maar dat is handel) en er dus ook wel goede items voor willen ruilen. En er moet dan ook iets van XP te verwerven zijn met het handel drijven, anders is het natuurlijk een beetje nutteloos.
Oud 12-07-2005, 21:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Equilibrium schreef op 07-07-2005 @ 09:43 :
Toch grappig hoe een spelletje zulke gevoelens kan losmaken

(hoe moet dat als je bang bent voor draken en je de MT bent bij Onyxia )
Mja, daar heb ik gelukkig geen last van Maar er komen nog vrij veel spinnen voor in WoW. Op allerlei levels. Griezelig
Oud 13-07-2005, 06:52
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
grl schreef op 12-07-2005 @ 22:31 :
Mja, daar heb ik gelukkig geen last van Maar er komen nog vrij veel spinnen voor in WoW. Op allerlei levels. Griezelig
Ik ben allergisch voor honden. Moet ik nu oppassen bij Magmadar?

En inderdaad, je komt ze overal tegen. (alhoewel ik die groene en bruine langharige fuzzy spinnetjes nog wel schattig vind )
Oud 13-07-2005, 09:50
Dop_16
Dop_16 is offline
Wow, allemaal hoge levels hier. Concentreren jullie je allemaal op een character, of verdelen jullie het?

Ikzelf heb 1 rogue van level 41, en voor de rest van álle classes minstens een level 20 char, zowel horde als alliance. Best wel grappig om zo te spelen op zich.
Oud 13-07-2005, 10:17
Verwijderd
over het algemeen wordt hier wel op 1 of 2 characters gefocused..
ik zelf heb 1 main char.. en dan nog 2 alts, maar die speel ik echt veel minder.
Oud 13-07-2005, 10:27
Verwijderd
Patch is uit, maar de website is natuurlijk weer eens down en de download wil ook niet.
Oud 13-07-2005, 11:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 13-07-2005 @ 10:50 :
Wow, allemaal hoge levels hier. Concentreren jullie je allemaal op een character, of verdelen jullie het?

Ikzelf heb 1 rogue van level 41, en voor de rest van álle classes minstens een level 20 char, zowel horde als alliance. Best wel grappig om zo te spelen op zich.
Ik heb nog een level 12 warlock. Daar speel ik veel minder mee. Ik heb eigenlijk niet eens genoeg tijd om met m'n main te spelen. 't Is alleen wel fijn voor een beetje afwisseling soms.

In m'n guild zit iemand van level 60 met 9 alts. 2 daarvan zijn ook nog boven level 40. 2 zijn rond level 5 (zijn vooral aangemaakt als bank geloof ik) en de rest zit rond de level 20. Zoiets. Hij heeft echt veel tijd. En inderdaad alle professions en bijna alle classes heeft-ie wel.

Mazemouse: Pas maar op dat je niet gaat niezen!
Oud 13-07-2005, 11:26
Dop_16
Dop_16 is offline
welk level is je mainchar dan, grl?

warlock suckt trouwens niet in pvp, warlock is puuuur de bestuurder, en het meerendeel van de warlock bestuurders zijn sucky.. probeer je warlock eens wat te levelen tot pvp gehalte (30?), echt leuke pvp
Oud 13-07-2005, 11:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 13-07-2005 @ 12:26 :
welk level is je mainchar dan, grl?

warlock suckt trouwens niet in pvp, warlock is puuuur de bestuurder, en het meerendeel van de warlock bestuurders zijn sucky.. probeer je warlock eens wat te levelen tot pvp gehalte (30?), echt leuke pvp
Mainchar is 15k verwijderd van level 50. Ik wil eigenlijk vooral spelen met m'n main en af en toe afwisselen met m'n warlock. M'n main is een shaman dus daar vermaak ik me prima mee.

En m'n computer is te slecht voor PvP. (256 ram + een slechte videokaart.. echt een ramp)
Oud 13-07-2005, 12:10
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Hele ophef zie ik over dat de verveling toesloeg na level 60.

Nu heb ik niet 1 level 60 maar 2, een mage en een hunter. Op me hunter was ik redelijk uitgekeken dus maakte ik een mage, wat me ook beviel.

De spanning om met een Rogue te spelen is trouwens ook leuk.

Ben nu de nieuwe update aan het downloaden hoop dat er nog wat nieuws bijzit.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten