Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 21:56
Mara
Mara is offline
Ik weeg niet alles, maar zoals bijv. vlees kan ik op de verpakking kijken. Bijv. 4 stukjes van een bepaald stuk vlees zo'n 450 gram, dan per stuk 110 gram. Komt niet zo heel nauw

Het is slechts een heel enkele keer dat ik iets weeg, als ik bijv. echt géén idee hoeveel iets is en ik 't toch regelmatig eet
Oud 07-07-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 07-07-2005 @ 22:20 :
Ik ben op valtaf geweest, maar umm, wegen jullie serieus alles wat je eet?! dat is toch niet gezond?! Ik heb eens zo'n lijstje ingevuld maar ik heb geen idee hoeveel gram honeyhitters er in een bakje passen, dus ik houd het maar op de becel voedingsmeter, ookal geeft hij wat te weinig calorieën aan.

nee , eigenlijk nooit..
Oud 08-07-2005, 10:16
phink
phink is offline
Als je alles gaat wegen wordt eten een obsessie denk ik...
Oud 08-07-2005, 10:18
Hagel
Hagel is offline
ik weeg niks, ooit een keer cruesli gewogen om een idee te krijgen van hoeveel er van 1 lepel afkomt. Voor de rest kijk ik gewoon op de verpakking en gok ik.
Oud 08-07-2005, 13:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-07-2005 @ 22:56 :
Ik weeg niet alles, maar zoals bijv. vlees kan ik op de verpakking kijken. Bijv. 4 stukjes van een bepaald stuk vlees zo'n 450 gram, dan per stuk 110 gram. Komt niet zo heel nauw

Precies, zo deed ik het ook, dingen die ik echt niet kon schatten woog ik 1 keer, en ging er dan vanuit dat mijn porties wel elke keer ongeveer hetzelfde waren Rijst en pasta wegen we sowieso altijd voor het koken, dus dat is ook wel duidelijk.

Ik hou het nu niet meer bij trouwens, ook wel lekker rustig
Oud 08-07-2005, 14:48
Verwijderd
Ik heb de dokter verblijd met een bezoekje...iig medicijnen gekregen tegen verkoudheid/ontsteking, misschien dat ik als dat over is ook weer wat meer trek krijg. Verder maar weer eens een andere pil gehaald (nu om Yasmin gevraagd), dit is echt de laatste die ik probeer, als deze ook niet werkt zoals ik vind dat ie moet werken, dan stop ik weer en dan iig voorlopig voor 'altijd'.
Oud 08-07-2005, 15:08
phink
phink is offline
wat heb je dan precies?

Beterschap in ieder geval
Oud 08-07-2005, 15:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik kom weer eventjes langs wippen

Ik heb namelijk heel vrolijk nieuws.
Ik ben namelijk al 7.5 kg afgevallen

Ik begon 29 maart met 84 kg (1.84m) en ik weeg nu (8 juli) nog maar 76.5 kg

Afvallen is voor mij gewoon gezonder eten en meer bewegen. En het werkt echt
Oud 08-07-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 08-07-2005 @ 16:08 :
wat heb je dan precies?
Ik ben (al een week of zes) verkouden. ((En) 'de bovenste luchtwegen' zijn onstoken oid, met m'n longen was het iig goed, ze hoorde niets raars, dus dat is gunstig. )

Citaat:
Beterschap in ieder geval
Dank je.
Oud 08-07-2005, 15:11
phink
phink is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-07-2005 @ 16:10 :

gefeliciteerd!
Oud 08-07-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-07-2005 @ 16:10 :

zo goed van je hoor!!
Oud 08-07-2005, 21:44
Maija
Maija is offline

Goedzo
Oud 09-07-2005, 08:58
Maija
Maija is offline
Vandaag weer afgevallen 56.1, ik snap het niet.. nu ben ik weer veel aan het eten..
gisteren bijv. 2 zachte broodjes met vlees en 2 keizerbroodjes gezond.. en bij het avondeten 3x opgeschept
En we aten frites..
Achja.. ik probeer mijn gewicht contstant te houden, en dan toch val ik af
Oud 09-07-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 09-07-2005 @ 09:58 :
Vandaag weer afgevallen 56.1, ik snap het niet.. nu ben ik weer veel aan het eten..
gisteren bijv. 2 zachte broodjes met vlees en 2 keizerbroodjes gezond.. en bij het avondeten 3x opgeschept
En we aten frites..
Achja.. ik probeer mijn gewicht contstant te houden, en dan toch val ik af

mischien helpt het om bv pas na 1 week te wegen ofzo?
of om de 2 weken...
Oud 09-07-2005, 16:06
Maija
Maija is offline
Daar ben ik veel te erg nieuwsgierig voor..

Maar nu heb ik me ook al paar dagen niet gewogen..
Oud 09-07-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 09-07-2005 @ 17:06 :
Daar ben ik veel te erg nieuwsgierig voor..

Maar nu heb ik me ook al paar dagen niet gewogen..

hihi oke ( ikzelf doe het om de week)

maarja ik durf nou nie haha ben denk ik aangekome
Oud 09-07-2005, 16:52
Maija
Maija is offline
Maar jij weegt toch al zo weinig ofnietsoms?
Oud 09-07-2005, 16:58
Verwijderd
neeje
Oud 09-07-2005, 18:02
Maija
Maija is offline
ow, dat dacht ik.
Oud 09-07-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 09-07-2005 @ 19:02 :
ow, dat dacht ik.

Oud 10-07-2005, 11:54
Stefanie
Stefanie is offline
Ik trok vandaag een broek van vorige zomer aan en die zat wat te krap Dat betekent dus dat ik iets ben aangekomen. Nu wil ik niet meteen gaan lijnen ofzo, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn buikje iets minder dik wordt?

Buikspieroefeningen? Minder snoepen en veel gezond eten? Veel water drinken? wat gebeurd er eigenlijk precies als je veel water drinkt, want ik hoorde dat je daar ook van af valt?
Oud 10-07-2005, 11:57
Verwijderd
@Stefanie: Gezond eten (en minder snoepen idd als je veel snoept) en voldoende bewegen/sporten? Door voldoende (water) te drinken worden de afvalstoffen afgevoerd.
Oud 10-07-2005, 11:58
Verwijderd
als je veel water drinkt
- zit je maag vol (met water), waardoor je minder eet
- heb je geen dorst meer, waardoor je minder frisdrank drinkt

als je alleen langzaam een klein beetje af wil vallen, is het wel genoeg om gewoon een tijdje erg matig te zijn met snoep, frisdrank en alcohol

van afgevoerde afvalstoffen val je niet af, het voorkomt wel dat je jezelf heel langzaam vergiftigt en/of nierstenen krijgt
Oud 10-07-2005, 12:01
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-07-2005 @ 12:58 :
als je veel water drinkt
- zit je maag vol (met water), waardoor je minder eet
- heb je geen dorst meer, waardoor je minder frisdrank drinkt

als je alleen langzaam een klein beetje af wil vallen, is het wel genoeg om gewoon een tijdje erg matig te zijn met snoep, frisdrank en alcohol

van afgevoerde afvalstoffen val je niet af, het voorkomt wel dat je jezelf heel langzaam vergiftigt en/of nierstenen krijgt
Niet snoepen lukt zeker wel, maar ik ga over een week op vakantie en dan gaan we vast en zeker heerlijk eten Ik probeer het daarna wel. Tot die tijd probeer ik niet te snoepen en veel te drinken
Oud 11-07-2005, 20:40
Mara
Mara is offline
Met die nieuwe opzet gaat 't wel stukken langzamer hier

Ik kwam even mededelen dat ik toch een doel heb gezet.

Ik wil namelijk op mijn verjaardag (5 november, gezellig samen met Leonoor ) 64 kg wegen. Dat is niet mijn uiteindelijke doel, maar toch een flink eind de goede richting op! Dat betekent dat ik vanaf nu 0,5 kg per week af moet vallen. Dat is een (redelijk) reëel doel, lijkt mij. Vooral in de vakantie moet 't nu beter gaan, ik kan nu nl. weer volop sporten!
Oud 11-07-2005, 20:51
Maija
Maija is offline
Veel succes
Oud 11-07-2005, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2005 @ 21:40 :
Met die nieuwe opzet gaat 't wel stukken langzamer hier

Ik kwam even mededelen dat ik toch een doel heb gezet.

Ik wil namelijk op mijn verjaardag (5 november, gezellig samen met Leonoor ) 64 kg wegen. Dat is niet mijn uiteindelijke doel, maar toch een flink eind de goede richting op! Dat betekent dat ik vanaf nu 0,5 kg per week af moet vallen. Dat is een (redelijk) reëel doel, lijkt mij. Vooral in de vakantie moet 't nu beter gaan, ik kan nu nl. weer volop sporten!
Ik vind 0,5 kg per week eigenlijk best veel. Ik weet niet hoe je BMI is met 64 kilo maar ik vind dat echt een mooi gewicht Ik hoop dat het je lukt want je bent al zolang aan het proberen en ik gun het je echt van harte
Oud 11-07-2005, 21:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-07-2005 @ 21:54 :
Ik vind 0,5 kg per week eigenlijk best veel. Ik weet niet hoe je BMI is met 64 kilo maar ik vind dat echt een mooi gewicht Ik hoop dat het je lukt want je bent al zolang aan het proberen en ik gun het je echt van harte
Met 64 kg is m'n BMI.. even rekenen.. 23.2
Ik was destijds met 61 kg bij dezelfde lengte niet tevreden, alhoewel ik toen wel minder spiermassa had. Het is dus even zien of ik verder ga.

Maar eerst dat maar 's zien te halen
Oud 11-07-2005, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2005 @ 22:00 :
Met 64 kg is m'n BMI.. even rekenen.. 23.2
Ik was destijds met 61 kg bij dezelfde lengte niet tevreden, alhoewel ik toen wel minder spiermassa had. Het is dus even zien of ik verder ga.

Maar eerst dat maar 's zien te halen
Dan is je BMI ongeveer gelijk als dat van mij. Ik heb best wel redelijk wat spieren en vind eigenlijk niet dat ik te dik ben. Het is alleen verkeerd verdeeld
Oud 11-07-2005, 21:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-07-2005 @ 22:04 :
Dan is je BMI ongeveer gelijk als dat van mij. Ik heb best wel redelijk wat spieren en vind eigenlijk niet dat ik te dik ben. Het is alleen verkeerd verdeeld
Die verkeerde verdeling hou ik toch altijd, kijk maar op die foto (nieuwe op valtaf).

Ik ga morgenochtend trouwens de dokter bellen dat ik een andere pil (Yasmin) wíl. Geen gezeur.
Oud 12-07-2005, 06:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2005 @ 22:41 :
Ik ga morgenochtend trouwens de dokter bellen dat ik een andere pil (Yasmin) wíl.
Die heb ik nu ook.
Oud 12-07-2005, 08:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 07:18 :
Die heb ik nu ook.
Hoe bevalt ie? Mijn voornaamste reden is dat ik van die ééuwige honger afwil, of 't iig minder wil laten worden.

Ik kreeg eerst gezeik van 'deze strip afmaken' en 'geen nut voor wat jij wil, is je bouw' enzo, maar er is nu een plaatsvervangend arts aangezien die van mij op vakantie is, dus ik probeer 't gewoon.
Oud 12-07-2005, 08:25
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 09:07 :
Hoe bevalt ie? Mijn voornaamste reden is dat ik van die ééuwige honger afwil, of 't iig minder wil laten worden.

Ik kreeg eerst gezeik van 'deze strip afmaken' en 'geen nut voor wat jij wil, is je bouw' enzo, maar er is nu een plaatsvervangend arts aangezien die van mij op vakantie is, dus ik probeer 't gewoon.
Nu je over eeuwige honger begint...ik vroeg me al af waar die zo plotseling vandaan kwam. Toen ik de pil niet slikte had ik geen trek en ook geen echte honger ed, nu ik de pil wel weer slik viel het me dus op dat ik weer zo vreselijk veel honger had (maar nog steeds niet echt heel veel trek, maar wel meer dan eerst).

Ik slik hem nog maar drie dagen, dus echt heel veel kan ik er nog niet over zeggen... Of die honger echt van de pil komt weet ik ook niet, misschien komt het wel van het minder verkouden zijn door die medicijnen (al denk ik dat eigenlijk niet, want echt veel minder verkouden ben ik nog niet).
Oud 12-07-2005, 09:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 09:25 :
Nu je over eeuwige honger begint...ik vroeg me al af waar die zo plotseling vandaan kwam. Toen ik de pil niet slikte had ik geen trek en ook geen echte honger ed, nu ik de pil wel weer slik viel het me dus op dat ik weer zo vreselijk veel honger had (maar nog steeds niet echt heel veel trek, maar wel meer dan eerst).

Ik slik hem nog maar drie dagen, dus echt heel veel kan ik er nog niet over zeggen... Of die honger echt van de pil komt weet ik ook niet, misschien komt het wel van het minder verkouden zijn door die medicijnen (al denk ik dat eigenlijk niet, want echt veel minder verkouden ben ik nog niet).
Hmm. Ik merkte bij mij dat sinds ik met de pil ben begonnen ik ongelófelijke honger heb. Onstilbaar, zeg maar.

Ik heb net trouwens een afspraak gemaakt, 11:40 moet ik er zijn
Oud 12-07-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 10:09 :
Hmm. Ik merkte bij mij dat sinds ik met de pil ben begonnen ik ongelófelijke honger heb. Onstilbaar, zeg maar.
Ik snap precies wat je bedoeld, had/heb dat ook.

Citaat:
Ik heb net trouwens een afspraak gemaakt, 11:40 moet ik er zijn
Oud 12-07-2005, 09:46
Mara
Mara is offline
Je hebt op valtaf.nl nu ook een 'ideaal gewicht'. Was ik eigenlijk niet zo blij mee, aangezien mijn 'ideaal gewicht' volgens die site 56 is en mijn doel 58 is

Ik kwam er alleen net achter dat je nu, wanneer je je gewicht invult, je ook in kan vullen hoe je bouw is (dun, normaal, breed) en hoeveel spiermassa je hebt (weinig, normaal, veel). Ik heb 'm bij mij dus op breed en normaal gezet, nu is mijn 'ideaal gewicht' opeens 60 kg.
Oud 12-07-2005, 10:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik ook Yasmin en kan niet zeggen dat ik echt veel honger heb. Ben eerder minder gaan eten dan meer sinds ik die pil ben gaan slikken maar ik denk dat dat eerder komt doordat ik minder goed in mijn vel zit en dan sowieso minder trek heb.
Oud 12-07-2005, 10:14
Nebel
Nebel is offline
Mijn ideaalgewicht bij valtaf is 62 kg
dan is mijn bmi minder dan 18,5??!
Oud 12-07-2005, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-07-2005 @ 11:14 :
Dan zou ik het niet voor waar aannemen. (Heb je 'smal' en 'klein' ingevuld bij je gegevens? Ik heb het gewoon op 'normaal'/'normaal' laten staat.)
Oud 12-07-2005, 11:02
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 10:46 :
Je hebt op valtaf.nl nu ook een 'ideaal gewicht'. Was ik eigenlijk niet zo blij mee, aangezien mijn 'ideaal gewicht' volgens die site 56 is en mijn doel 58 is

Ik kwam er alleen net achter dat je nu, wanneer je je gewicht invult, je ook in kan vullen hoe je bouw is (dun, normaal, breed) en hoeveel spiermassa je hebt (weinig, normaal, veel). Ik heb 'm bij mij dus op breed en normaal gezet, nu is mijn 'ideaal gewicht' opeens 60 kg.
Mijn ideaalgewicht is volgens valtaf.nl 48 kg, kan wel kloppen: mijn moeder en tantes wegen zo rond de 44/46 kg, maar het is voor mij wel een beetje weinig. Ik zag je foto trouwens op de site, zo wil ik ook zijn Serieus, misschien ben je het er niet mee eens maar ik vind echt dat je een heel mooi figuur hebt met mooie rondingen
Oud 12-07-2005, 11:12
Mara
Mara is offline
Major update!

Ik kom net bij de dokter weg. Receptje gekregen voor Yasmin-pil. 3 strips, dus 3 maanden, daarna even bespreken met m'n dokter.

Dokter zei dat ik idd wat te zwaar ben, maar dat ik er niet heel dik uit zie. Klopt op wel. Hij heeft opgeschreven dat mocht ik het willen, ik naar de dietist mag. Als ik even bel krijg ik een doorverwijzing. Vind ik opzich wel fijn, 's horen wat hij/zij ervan vindt

@Lady Lazarus: Dankje Ik ben er zelf niet echt tevreden mee. Ja, m'n figuur vind ik opzich wel ok, het is gewoon allemaal wat teveel Vooral m'n benen zijn m.i. (veel) te dik.
Oud 12-07-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 12:12 :
Vooral m'n benen zijn m.i. (veel) te dik.
Dat kan ook aan je bouw liggen en daar verander je niets aan.
Oud 12-07-2005, 12:35
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-07-2005 @ 11:14 :
Komt hoogstwaarschijnlijk door je leeftijd, omdat bmi eigenlijk nog niet geld als je onder de 18 bent
Oud 12-07-2005, 13:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 12:14 :
Dat kan ook aan je bouw liggen en daar verander je niets aan.
Weet ik. Ik hou 't ook wel realistisch. Ik weet alleen dat 't zo niet hoeft te zijn. Ik heb een foto van een jaar of 2, 3 terug waarop ik 13 kg lichter ben en m'n benen ook een stuk minder dik zijn. Daar wil ik weer naar terug.

En ja, ik weet 't, je wordt ouder en dus wat dikker, maar toen was ik ook al vrij stevig hoor Echt dun zal ik ook nooit worden, dat weet ik wel. Hoeft ook niet van mij, past niet bij me.
Oud 12-07-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 10:46 :

waar kun je dat invullen (blond sorry)
kan het niet vinden
Oud 12-07-2005, 13:40
Verwijderd
heb het al gevonden

( ben trouwens 1 kilo aangekomen!! )
Oud 12-07-2005, 13:42
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 14:31 :
Weet ik. Ik hou 't ook wel realistisch. Ik weet alleen dat 't zo niet hoeft te zijn. Ik heb een foto van een jaar of 2, 3 terug waarop ik 13 kg lichter ben en m'n benen ook een stuk minder dik zijn. Daar wil ik weer naar terug.

En ja, ik weet 't, je wordt ouder en dus wat dikker, maar toen was ik ook al vrij stevig hoor Echt dun zal ik ook nooit worden, dat weet ik wel. Hoeft ook niet van mij, past niet bij me.
*grijnst* die laatste alinea is alsof ik mezelf hoor praten.
Dik ben ik niet en jij zeker ook niet Meelfriek!, maar als je in een huis woont met een zusje dat echt een plank is (maar ook eigenlijk geen figuur heeft), wordt het allemaal wat lastiger.

Maar goed, het is vakantie en ik ben het afgelopen half jaar ruim drie kilo aangekomen. Weet iemand misschien hoesnel je dat er 'verantwoord' af kan krijgen? Crashdieets werken toch niet, dus ik ben meer een voorstander van: eenmaal eraf, blijf weg!

Trouwens, is Musli echt zo ongezond als men zegt. Als je ongeveer twee tot drie eetlepels in je yogurt gooit, zonder verder suiker oid toe te voegen?
Oud 12-07-2005, 13:54
Verwijderd
volgens is 2/3 eetlepes niet zo heel erg slecht hoor
Oud 12-07-2005, 13:55
Mara
Mara is offline
@Guenevery: Hmm, dat probleem heb ik gelukkig niet Wel een broertje die een plank is, maarja, jongens van die leeftijd

Die paar kilo kan je 't beste rustig eraf halen door gezond te eten. Mager beleg, geen tussendoortjes etc.

Muesli is idd niet erg goed, veel suikers. Zorgen voor een snelle stijging van je bloedsuiker, met daarna een snelle daling. Je krijgt daarna veel sneller weer trek in zoetigheid (voor meer info even googlen op 'GI-dieet')
Oud 12-07-2005, 14:04
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 12-07-2005 @ 14:42 :
Trouwens, is Musli echt zo ongezond als men zegt. Als je ongeveer twee tot drie eetlepels in je yogurt gooit, zonder verder suiker oid toe te voegen?
Het ligt er natuurlijk ook aan welke muesli je pakt. Ik heb zelf zo'n kilozak van Shephard daar is niets aan toegevoegd, maar als je muesli met toegevoegde suikers gewend bent is de smaak in het begin wel een beetje vreemd

Regels voor berichten