Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Praegnans is een bijvoeglijk naamwoord. Dus als je bijvoorbeeld wilt zeggen: 'de zwangere vrouw', dan krijg je femina praegnans. Je kunt praegnans, zoals elke bijvoeglijk naamwoord natuurlijk ook als naamwoordelijk deel van het gezegde gebruiken (zoals Bernero deed). 'De vrouw is zwanger' bijvoorbeeld wordt: femina praegnans est. Maar voor 'zwanger zijn' (als werkwoord) zou ik net als Dynamico voor ventrem ferre gaan. |
![]() |
||
Citaat:
In het Latijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In het pensum Grieks stond dat weer anders. Daar ging het over de tijd tussen de eerste en tweede inname van Athene en er stond in het Grieks 10 maanden terwijl er 9 bedoeld werden. In de aantekeningen stond dat je de eerste en laatste maand beide mee moest rekenen en zo tot 10 ipv 9 maanden kwam. Wat ik me toen afvroeg, was waarom er in godsnaam in het pensum Latijn stond dat 10 genoemde maanden 9 werkelijke maanden waren vanwege kortere maanden in de Griekse jaartelling, terwijl in het pensum Grieks dat niet eens ter sprake kwam, maar er gewoon gezegd werd dat je de eerste en laatste maand mee moet rekenen.. Ik vind het maar vaag.. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Latijn of Wetenschappen-Wiskunde Verwijderd | 0 | 02-04-2011 15:24 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV? Cherry Springs | 5 | 18-09-2008 15:51 | |
Gekozen voor Latijn en Grieks annoliesje | 6 | 19-11-2006 16:46 | |
Voor de mensen die Latijn studeren xxDomingoxx | 4 | 28-03-2002 20:23 | |
ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks original charlie | 10 | 19-02-2002 17:29 | |
Stelling: Latijn is beter dan Grieks Musliston | 47 | 16-01-2001 19:02 |