Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 21:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Reserv schreef op 20-07-2005 @ 20:36 :
Ach, het is gewoon zo.

.
Niet per definitie. Mijn ervaringen zijn weer anders. Ik ga om met zowel intelligente als minder intelligente(als we het hebben over opleidingsniveau, tenminste)wezens en ik merk nauwelijks verschil. En terecht, want muziek is gewoon te min om geforceerd over te doen.
Oud 21-07-2005, 00:10
Metal
Metal is offline
wat is iq nou?
Oud 21-07-2005, 00:58
Verwijderd
je moeder is een iq
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 01:20
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik doe HBO en luister samen met kale maatjes naar keiharde terror beats en raggende darkcore sounds

en als ik voor mn Master ga, komen daar nog beukende Horror tunes bij
Oud 21-07-2005, 01:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-07-2005 @ 02:20 :
Ik doe HBO en luister samen met kale maatjes naar keiharde terror beats en raggende darkcore sounds

Sssst!

Dit doet mijn positie in deze niet veel goeds, kan ik je vertellen.
Oud 21-07-2005, 04:06
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 18-07-2005 @ 10:43 :
ik heb een iq van rond de 130 (dat verschilt per test ), heb VWO en HBO gedaan en mijn muzieksmaak gaat van lomp en simpel naar
eloquent en diepgaand, dus geen idee.

Het enige wat ik weet is, is dat als je dom bent je naar schlagers luistert.. en vice versa
mijn wo huisgenoten luisteren naar schlagers, wat je weet is dus poep
Oud 21-07-2005, 18:11
WillKillForSex
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-07-2005 @ 02:41 :
Sssst!

Dit doet mijn positie in deze niet veel goeds, kan ik je vertellen.
Als het helpt, ik kan ook wel naar klassiek luisteren, vind het zelfs leuk, al ben ik niet dusdanig geinteresseerd dat ik weet waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat
Oud 21-07-2005, 18:40
ecrivaine
ecrivaine is offline
Hoe vaak is het woord 'muzikaliteit' al genoemd in dit topic?
Ik weet niet in hoeverre muzikaliteit afhankelijk is van je intelligentie, maar muzikaliteit bepaalt denk ik in hoeverre iemand zich kan verdiepen in muziek. IQ op zichzelf zegt erg weinig denk ik. In mijn klas (gym) zijn er genoeg mensen die muziek luisteren die je amper muziek kunt noemen... aan de andere kant zijn de grootste musici ook niet de domsten.
Zelf hou ik van zowel metal als klassieke muziek. Dat ligt misschien ver uit elkaar, maar het is wel allebei goeie muziek. Ik zou zelfs durven zeggen dat mensen die klassieke muziek 'vreselijk' noemen, nooit echt goed hebben geluisterd naar die muziek en er ook niet veel 'verstand van hebben'. Er zit zoveel prachtige, 'diepgaande' muziek tussen... Als je je een tijd bezighoudt met (goede) klassieke muziek, dan zul je dat zo waarderen. Ik kan me nog steeds verbazen over de genialiteit van bepaalde componisten/muziekstukken. Al die muziekale lijnen die door elkaar lopen...
En nee, ik ben geen oude oma . Muziek van bijv Opeth en Ayreon vind ik ook fantastisch...
Oud 21-07-2005, 18:51
WillKillForSex
Voor mij is muziek iets waar je je thuis in voelt, iets wat weergeeft hoe je je bijvoorbeeld voelt. Ik vind het zelf maar onzin dat omdat je universitair niveau doet, je alle stukken van Mozard, Bach en Beethoven mooi moet vinden

Alle muziek heeft diepte en inhoud, het is maar net hoeveel je er voor open staat en of je het accepteerd.
Oud 21-07-2005, 19:15
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-07-2005 @ 19:51 :
Alle muziek heeft diepte en inhoud, het is maar net hoeveel je er voor open staat en of je het accepteerd.
Kuch*darkraverommaarwattenoemen*Kuch
Oud 21-07-2005, 20:21
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-07-2005 @ 19:51 :
Voor mij is muziek iets waar je je thuis in voelt, iets wat weergeeft hoe je je bijvoorbeeld voelt. Ik vind het zelf maar onzin dat omdat je universitair niveau doet, je alle stukken van Mozard, Bach en Beethoven mooi moet vinden
Er is ook niemand die zegt dat dat moet. Er zijn alleen belachelijk veel mensen die klassieke muziek met 'saai' bestempelen, terwijl ze op zn hoogst de eerste maten van Für Elise kunnen meehummen. (of Mozart met een d schrijven. Ohnee, das flauw) Verdiep je er eens in voor je een oordeel geeft.
Citaat:

Onzin. Je gaat mij niet wijsmaken dat een Jim of Britney Spears (of wie het ook mogen zijn) diepte of inhoud aan hun muziek geven.
Oud 21-07-2005, 20:40
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 21-07-2005 @ 19:40 :
Hoe vaak is het woord 'muzikaliteit' al genoemd in dit topic?
Ik weet niet in hoeverre muzikaliteit afhankelijk is van je intelligentie, maar muzikaliteit bepaalt denk ik in hoeverre iemand zich kan verdiepen in muziek.
Tot hiertoe waren er in dit topic vooral mensen die:
a) hun muzieksmaak wilden etaleren
b) hun iq wilden etaleren

Volgens mij heeft deze het wél door
Oud 21-07-2005, 23:17
innogen
innogen is offline
Ik weet niet of je kan zeggen dat slimmere mensen 'slimmere' muziek luisteren. Even aangenomen dat men obscure hippe artiesten als slimmere muziek beschouwt. Op gymnasia/universiteiten lopen nog genoeg domme (qua muziek dan) mensen rond en iemand op het vmbo kan naar wel een te gek gaaf onbekend bandje luisteren. Ligt er maar net aan hoeveel jij zelf in muziek geinteresseerd bent lijkt me

Oja en ik heb geen flauw idee hoe hoog mijn IQ is dus kan er helaas ook niet over opscheppen

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 23:29
Reserv
Reserv is offline
Grappig dat toch 'mainstream' de hele tijd als equivalent wordt gezien van 'minder gecompliceerd'.

Dat is in het geval van Britney zeker zo, maar er is een shitload aan niet-mainstream bands die absolute crap maken, en andersom.
Oud 21-07-2005, 23:54
Verwijderd
Het eerste deel van je post heeft niets te maken met het tweede deel, wat is nu je punt?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 00:50
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-07-2005 @ 00:54 :
Het eerste deel van je post heeft niets te maken met het tweede deel, wat is nu je punt?
Luister je naar metal of ben je dronken?

Met andere woorden, verklaar je nader.

EDIT: ik had het woord 'crap' niet moeten gebruiken als vervanger van 'minder gecompliceerd', in zoverre heb je gelijk. Maar goed, de point was duidelijk toch?
Oud 22-07-2005, 01:04
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
eloquent
Oud 22-07-2005, 02:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Reserv schreef op 22-07-2005 @ 01:50 :
Luister je naar metal of ben je dronken?
nu ben ik dronken, morgen lees ik het wel effe goed door
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 02:29
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Reserv schreef op 22-07-2005 @ 00:29 :
Grappig dat toch 'mainstream' de hele tijd als equivalent wordt gezien van 'minder gecompliceerd'.

Dat is in het geval van Britney zeker zo, maar er is een shitload aan niet-mainstream bands die absolute crap maken, en andersom.
het kan er aan liggen dat ik dronken ben, maar noem eens een shitload of mainsteam die geen crap maken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 02:34
Metal
Metal is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 22-07-2005 @ 03:29 :
het kan er aan liggen dat ik dronken ben, maar noem eens een shitload of mainsteam die geen crap maken
die zullen er altijd zijn, maar hoe.

linkin park is gewoon gaaf omdat het zo goed geproduceerd is, is net zo als met de neptunes.

blablabla
Oud 22-07-2005, 03:01
Verwijderd
over het algemeen vind ik LP niet zo heel goed
ze hebben wel wat goede nummers
het is iig beter geproduceerd dan menig ander bandje wat met "alternatieve" muziek bekend is geworden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 03:08
WillKillForSex
Citaat:
Reserv schreef op 21-07-2005 @ 20:15 :
Kuch*darkraverommaarwattenoemen*Kuch
Citaat:
ecrivaine schreef op 21-07-2005 @ 21:21 :
Onzin. Je gaat mij niet wijsmaken dat een Jim of Britney Spears (of wie het ook mogen zijn) diepte of inhoud aan hun muziek geven.
Echt veel diepgang zit daar niet in nee, maar ik kan me voorstellen als je een die-hard Britney fan ben, je je heel erg aangesproken voelt tot haar muziek en jouw eigen opvattingen invult bij haar muziek, meestal spreekt muziek je namelijk aan als je je er een bij voelt en het (evt) klopt met persoonlijke ervaringen. Hierbij denk ik zomaar aan bijvoorbeeld lyrics van Linkin' Park. Misschien niet het beste voorbeeld om Britney mee te vergelijken maar goed het ging erom dat iedere muziek stuk wel IETS van waarde inzich heeft om bepaalde mensen aan te spreken.

Kan ook zijn dat je je er dus niet door aangesproken voelt en dan is het dus voor jou baggermuziek terwijl een ander er dus wel (subjectieve) waarde in ziet

Citaat:
ecrivaine schreef op 21-07-2005 @ 21:21 :
Er is ook niemand die zegt dat dat moet. Er zijn alleen belachelijk veel mensen die klassieke muziek met 'saai' bestempelen, terwijl ze op zn hoogst de eerste maten van Für Elise kunnen meehummen. (of Mozart met een d schrijven. Ohnee, das flauw) Verdiep je er eens in voor je een oordeel geeft.
Hier ben ik je even kwijt. Ik merk dat je lichtelijk geirriteerd bent door mijn post; omdat je mij opdraagt me erin te verdiepen? Wat ik althans probeerde aan te tonen met mijn post was dat hoog intellectueel niveau doorgaans gekoppelt wordt met klassiek omdat stereotype van beide, zoals jij al zei, saai was. Prima als iemand dat vindt maar ik vind dat niet zo, zoals ik al zei
Oud 22-07-2005, 03:14
Verwijderd
het verschil tussen Linkin Park en Britney is waarschijnlijk dat LP hun eigen nummers schrijven en Britney dat niet doet. Wat Britneys liedjes meer gevoelloos maken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 03:15
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-07-2005 @ 04:08 :
bla...
Offtopic:
je signature doet me aan fight fire with fire van metallica denken...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:09
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-07-2005 @ 04:08 :

Hier ben ik je even kwijt. Ik merk dat je lichtelijk geirriteerd bent door mijn post; omdat je mij opdraagt me erin te verdiepen? Wat ik althans probeerde aan te tonen met mijn post was dat hoog intellectueel niveau doorgaans gekoppelt wordt met klassiek omdat stereotype van beide, zoals jij al zei, saai was. Prima als iemand dat vindt maar ik vind dat niet zo, zoals ik al zei
Sorry, ik maakte even van de gelegenheid gebruik om mijn frustratie te uiten over de algemeen heersende opvatting dat klassiek 'saai is'. Het was dus ook half een reactie op wat ik hier zoal op het forum lees; van die mensen die beweren een geweldige muzieksmaak te hebben, maar klassiek dan meteen saai te noemen, terwijl ze het amper kennen. Was dus niet allemaal op jou gericht .
Ik denk ook dat klassieke muziek helemaal niet zo gekoppeld is aan de elite. Het zal hooguit schelen of je van huis uit iets over klassieke muziek hebt meegekregen; dan is het makkelijker om het te waarderen. Bovendien hebben juist musici meestal geen universitaire opleiding gehad, omdat ze al naar het conservatorium gingen (al hebben ze vaak wel een goed stel hersens). Ik weet dus niet waar je die link legt tussen 'universitaire opleiding' en klassieke muziek.
Ik ergerde me gewoon een beetje aan het feit dat klassieke muziek meteen wordt gekoppeld aan saai en elitair, want het is geen van beide zo.
Oud 22-07-2005, 10:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Metal schreef op 22-07-2005 @ 03:34 :
die zullen er altijd zijn, maar hoe.

linkin park is gewoon gaaf omdat het zo goed geproduceerd is, is net zo als met de neptunes.

blablabla
Dat die er altijd zijn weet ik, maar ik was alleen opzoek naar de schitload in het verhaal
Maar je vergeet outkast!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:18
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 22-07-2005 @ 11:09 :
blablabla
Waarom werd ik dan gister bijna weggekeken door het publiek, toen ik naar een sax/piano duo concert was in het vondelpark

O ja, ik weet het alweer, we hadden een hangjongeren uitstraling, en dat moest het publiek wat op dat soort muziek afkomt niet hebben

Over je verhaal van het conservatorium moet ik je wel een punt geven
Maar als jij in dat wereldje zit weet je ook dat bepaald klassiek publiek ZEER conservatief is, tot de elite behoort en boven alles uit zijn neus ophaalt voor 'mindere' muziek. En als het dan echt muziek liefhebbers zouden zijn geweest, luister je naar alles voor je echt een oordeel geeft.

Aan de andere kant, veel andere sub groepen zijn net zo erg, dan niet erger(kuch punk kuch)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:29
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 22-07-2005 @ 11:18 :
Waarom werd ik dan gister bijna weggekeken door het publiek, toen ik naar een sax/piano duo concert was in het vondelpark

O ja, ik weet het alweer, we hadden een hangjongeren uitstraling, en dat moest het publiek wat op dat soort muziek afkomt niet hebben

Over je verhaal van het conservatorium moet ik je wel een punt geven
Maar als jij in dat wereldje zit weet je ook dat bepaald klassiek publiek ZEER conservatief is, tot de elite behoort en boven alles uit zijn neus ophaalt voor 'mindere' muziek. En als het dan echt muziek liefhebbers zouden zijn geweest, luister je naar alles voor je echt een oordeel geeft.

Aan de andere kant, veel andere sub groepen zijn net zo erg, dan niet erger(kuch punk kuch)
Ja, waarschijnlijk heb je gelijk... eigenlijk is een deel van dat publiek precies hetzelfde, voelen zich een beetje verheven. Ik weet niet, waarschijnlijk geldt het gewoon voor alle muziekstromingen; de fans denken allemaal dat ze de beste muziek hebben en voelen zich superieur. Die ouwe taarten die alleen maar Bach luisteren zouden eens wat heftiger spul moeten luisteren, maar andersom ook.
Zoals ik al eerder zei, luister ik ook veel Metal. Het één sluit het ander dus niet uit.

Oja, zo erg zit ik niet in dat wereldje hoor . Ik speel piano en dat vind ik gewoon fantastisch. Maar ik ben teveel geïnteresseerd in andere muziek om echt in dat wereldje te blijven hangen...
Oud 22-07-2005, 11:06
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 21-07-2005 @ 19:40 :

Zelf hou ik van zowel metal als klassieke muziek. Dat ligt misschien ver uit elkaar, maar het is wel allebei goeie muziek.
ecrivaine weet niet watskeburt
Als je me niet helemaal snapt moet je effe(om maar iets te noemen) Apocaliptica play metallica on four cello's downloaden(of kopen als je princiepes hebt )
Het is maar een klein voorbeeld, maar daar kun je zien dat metal en klassiek niet zo heel ver uit elkaar staan

nu ik alles een beetje heb gelezen denk ik dat luisteren van muziek veel met scene te maken heeft, en in kleine maten met je bovenpan
Qua muziek maken geef ik ecrivaine gelijk dat het gaat om muziekaal inzicht, en dat de groten van de muziek geen domme jongens waren kun je dan niet meer zien als toeval, maar het verstand hebben is niet noodzakelijk.
Ook een muziek opleiding heeft wel degelijk invloed, maar staat wel los van je inzicht in muziek.
Ik denk dat een muziek opleiding te vaak pop muziek links laat liggen(voorbeeld is dat je niet een eind muziek stuk mag maken dat pop is, dat is toch wel een beetje kortzichtig ), en daarom toch je als musicant in de weg staat van je ontwikkeling
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 11:23
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 22-07-2005 @ 12:06 :
Als je me niet helemaal snapt moet je effe(om maar iets te noemen) Apocaliptica play metallica on four cello's downloaden(of kopen als je princiepes hebt )
Het is maar een klein voorbeeld, maar daar kun je zien dat metal en klassiek niet zo heel ver uit elkaar staan
Dat er veel uit klassieke muziek gebruikt wordt, weet ik wel hoor . Maar ik merk in mn eigen omgeving dat mensen het ver uit elkaar vinden liggen...
Maar ik zal es achter die muziek aangaan
Oud 22-07-2005, 13:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 22-07-2005 @ 12:23 :
Dat er veel uit klassieke muziek gebruikt wordt, weet ik wel hoor . Maar ik merk in mn eigen omgeving dat mensen het ver uit elkaar vinden liggen...
Maar ik zal es achter die muziek aangaan
Sla die mensen met een stok op hun hoofd wil je
En succes met apocaliptica, als je het helemaal de schit vind kun je ze nog gaan bewonderen op LL ook
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 22-07-2005 @ 12:06 :
Wat een slecht voorbeeld, wat Apocalyptica doet is niets anders dan het naspelen van Metallica nrs op cello, dat maakt het nog niet klassiek, of dat het iets met klassieke muziek te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 14:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-07-2005 @ 15:25 :
Wat een slecht voorbeeld, wat Apocalyptica doet is niets anders dan het naspelen van Metallica nrs op cello, dat maakt het nog niet klassiek, of dat het iets met klassieke muziek te maken heeft...
maar je kunt wel goed zien dat klassiek en metal niet bijten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 15:59
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 22-07-2005 @ 12:23 :
Maar ik merk in mn eigen omgeving dat mensen het ver uit elkaar vinden liggen...
Inderdaad. Bijna iedereen die ik ken vind metal gewoon achterlijke herrie en klassiek iets voor bejaarden.
Hoewel ik ook het meest naar klassiek en metal luister .
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:10
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:12
Infaustus
Infaustus is offline
Ik kots op slimme mensen
Oud 24-07-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 22-07-2005 @ 15:53 :
maar je kunt wel goed zien dat klassiek en metal niet bijten
Hoe dan? Alleen omdat er cello's gebruikt worden? Er zitten nauwelijks klassieke elementen in die Metallica covers. Ze zeggen het zelf eigenlijk ook, ze zijn een metalband. Maar dan met cello's.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 21-07-2005 @ 05:06 :
mijn wo huisgenoten luisteren naar schlagers, wat je weet is dus poep
je moeder

dat betekent alleen maar dat ze constant aan t bieren zijn en meeliften op prestaties van anderen
Oud 24-07-2005, 21:31
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 23-07-2005 @ 17:12 :
Ik kots op slimme mensen
Gefeliciteerd.
Reageren

Regels voor berichten