Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterkte er maar mee dan. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en maak je geen zorgen als je om je heen ziet dat God niks doet, want alles loopt precies volgens Zijn plan. Het duurt even voordat iedereen die bekeert moet worden bekeert is en dan breekt de hel los op aarde. In de bijbel wordt ook de reden genoemd dat God wacht met het uiteindelijke ingrijpen (God grijpt nu ook in, alleen zien we het niet altijd). Die reden is dat God wacht tot allen die zich gaan bekeren dat doen, en als de laatste persoon dat heeft gedaan dan gaat de ellende pas beginnen. Ik loop ook wel eens vast in mijn geloof en bidden is de oplossing. Want dan kan God je helpen. het is als een estafetteloop. je moet de stok doorgeven aan God anders kan Hij je niet helpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en net als nare man zegt er zijn zoveel slechte dingen gedaan in Zijn naam, vrijwel alle haat en ongelijkheden zijn te wijten aan religies (denk aan ketterij, man/vrouw ongelijkheden, oorlogen etc etc.) nou heb ik laatst de hele serie van "god bestaat niet" op internet, en daar worden dingen gezegd die eigenlijk wel ergens op slaan. God is liefde, maar op het nieuws is niet veel liefde te zien ![]() ik wil geloven in een iets dat gewoon oprecht is, staat voor zijn ding, mensen helpt en liefde geeft en ontvangt. niet iemand die op een afstandje staat en denkt: "ja vok jou, zij maken er een zooitje van, dat boeit mij niet" en dat idee krijg ik een beetje. verder bidden, ja ik weet niet ik had een ander topic geopent hierover, ik denk niet dat bidden mij helpt ik denk dat dat wat hypocriet zou zijn. ik vind het gewoon erg meoilijk om in god te geloven met al de rommel om ons heen, maar ik wil het wel. God is soms wel een rots in de branding geweest zeg maar, niet dat het iets heeft geholpen maar ik kon wel gewoon mijn verhaald kwijt.
|
lol Soldaat, Gijsbertus is nu juist bezig geweest om god te vragen om hulp, en het ontbreekt kennelijk aan antwoord.
Ik vind het not done om dan de vrager daar de schuld van te geven. ![]()
||
Citaat:
soldaat, ik val het christendom niet aan ofzo ![]()
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
ik probeerde alleen je vragen te beantwoorden en een oplossing te geven voor je probleem; bidden. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
indirect iig. Ik hoorde dat iemand een visioen had gekregen waarin hem duidelijk werd gemaakt dat God de tsunami had laten gebeuren om de grote hoererij in dat gebeid. 1 van onze meningsverschillen is ons beeld van de mensheid. ik zie de mensheid als slecht en zondig terwijl jij dat misschien niet doet. Daarom verwonder jij je misschien over rampen en ik niet. Citaat:
Citaat:
omdat God mensen redt die diep in de zonde zitten, bijv. verslaafden en prostituees of zelfs moordenaars. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jouw reactie vat perfect samen waar het uiteindelijk om draait bij evangelisme: mond houden en bidden voor alles, bij twijfel: bidden, mocht het niet werken: meer bidden. Bah, op die manier kom je nergens.
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Was het trouwens niet Jezus die ook gewoon met hoeren omging? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het spijt me zeer, maar ik vind het niet bepaald liefdevol om mensen te laten lijden puur voor de strijdvraag, ook al gaan sommigen naar de hemel/paradijs/whatever. De enige reden waarom God die rotduivel niet meteen de kop omdraaide is om aan iedereen te laten zien dat hij uiteindelijk de meeste zieltjes wint, of zoiets. Nou, fijn is dat.
||
![]() |
Offtopic
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo kunnen nu de mensen gekozen worden die vrijwillig met God willen leven en Hem gehoorzamen. Daarbij vergeten we dat God zo veel van mensen houdt dat Hij het erg vindt om ze te zien lijden. Zo lijdt God denk ik ook mee met de ellendigen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en wat dat bidden betreft wat ik aanraadde. Dat was omdat Gijsbertus vond dat het geen nut zou hebben. Maar ik ervaar dat het wel nut heeft, snapje? lees anders het topic nog een keer. |
![]() |
||
Citaat:
+ Ik vind echt niet dat wij het verdienen te sterven omdat we van die boom aten.
|
Ik geloof niet in God, dus ik kan ook niet echt advies geven op welke manier je een betere band met God zou kunnen hebben of hoe je je geloof zou kunnen sterken (als je dit al wilt).
Maar je moet in ieder geval niet proberen het te groot te maken voor jezelf. Je hebt vragen waar je nu niet ineens antwoorden op zult vinden (en waar je misschien nooit concrete antwoorden op zult krijgen), dus accepteer dat gewoon, je moet gewoon uiteindelijk kiezen voor geloof in de dingen waar je je goed bij voelt en waar je vertrouwen in hebt. Je ziet veel ellende om je heen in de wereld en daardoor twijfel je aan je geloof, maar afgezien daarvan is het verder ook niet echt goed om te kijken naar al het leed in de wereld als je daar niets aan kunt veranderen, want dan kun je daar alleen maar down en teneergeslagen van worden. En laat je verder niet afschrikken door je eigen twijfels, want het is echt niet een slecht iets om jezelf kritische vragen te stellen en jezelf hier de tijd voor te geven. Het is juist goed, want dit zorgt ervoor dat je op ontdekkingsreis gaat en dat je uiteindelijk vindt waar je je goed bij voelt en wat je helpt en wat inspirerend en bezielend is in je leven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk dat je wel gelijk hebt, ik denk dat ik me eens wat breder ga orienteren mtb religies wel of niet.
||
Citaat:
Ikzelf heb geen last van ongeloof , maar ik kan me wel voorstellen dat er gelovigen zijn die daar wel last van hebben. God is Degene die door Zijn Geest aan ons het geloof geeft, lees maar in Galaten 5 vers 22 : “Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof,…..” Dus als je (meer) geloof wilt, kun je het aan Hem vragen, lees maar in Matteus 7 vers 9 tot 11 “ Is er iemand onder jullie die zijn kind, als het om een brood vraagt, een steen zou geven? Of een slang, als het om een vis vraagt? Als jullie dus, ook al zijn jullie slecht, je kinderen al goede gaven schenken, hoeveel te meer zal jullie Vader in de hemel dan het goede geven aan wie hem daarom vragen.” Twijfel is natuurlijk geen probleem, lees het verhaal van Gideon maar eens. In Richteren 6 vers 39 lees je dat Gideon twijfelt aan Gods opdracht voor hem. Hij vraagt of God Zichzelf wil bewijzen. God bewijst Zichzelf aan Gideon, en komt zijn twijfel tegemoet. Gideon vraagt in Richteren 6 vers 13 ; “‘Mag ik u vragen,’ antwoordde Gideon, ‘als de HEER ons werkelijk bijstaat, waarom overkomt dit ons dan allemaal? Waar blijft hij dan met zijn wonderbaarlijke daden, waarover onze voorouders hebben verteld? Uit Egypte heeft hij ze geleid, zeiden ze toch? Nu trekt hij zich in elk geval niets van ons aan en zijn we overgeleverd aan de Midjanieten!’ Je ziet hier duidelijk dat Gideon vraagt waarom God niets aan de oorlog en plunderingtoestanden doet. Gelukkig begrijpt God het, en komt er uiteindelijk verlossing voor Israël. Als jij oprecht vraagt om geloof, dan weet ik zeker dat Hij het jou zal geven.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je wat meer wilt weten over mijn eigen worsteling, moet je dit maar eens lezen. Misschien heb je er wat aan.
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien is het hand als je even leert quoten. Dat maakt het wat overzichtelijker.
|||||
Citaat:
En je zult ook vast op een briefje hebben bijgehouden hoeveel keer gods liefde en gods straf in een preek werd verkondigd. Ik heb zelf ook wel een aantal keren een kerkdienst meegemaakt, en daar werd het toch wel in evenwicht gehouden. De liefde overheerstte trouwens 9 van de 10 keer. Citaat:
Zo, daar ben je gezegend mee ![]() Citaat:
Sorry, ik las je reactie en moest er toch op reageren. Citaat:
Je kunt het toch lezen? Zo beter??
Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 15:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
tja, ik zou het nog een keer doen.
Ik heb dat ik soms een tijdje voor iets bid voor ik er van verlost word, en dat het dus niet meteen gaat na 1 keer. Zo leert Jezus ook over bidden dat je moet blijven aandringen. Ik weet niet meer precies waar dat staat, maar dat kan je vast wel ergens vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Nu weet ik niet of dat bedoelt is om Gijsbertus iets te verwijten, voortkomt tekort aan inzicht in begrijpend lezen, redeneren of fanatieke ontkenning vanuit overtuiging, maar de TS schiet er uiteindelijk weinig mee op dunkt me, en daarvoor is het topic ten slotte.
||
Citaat:
![]()
|
dit:
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806 heeft ook wel geholpen, als je door de droge humor heenkijkt worden er wel veel zinnige dingen gezegd
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vriend met dipjes DeZusVanBritt | 7 | 16-10-2014 03:40 | |
Liefde & Relatie |
vraagje; hoe kwamen jullie uit de relatie-dip? groovy | 25 | 18-12-2005 18:51 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
dip/depressiviteit bestrijdings methoden Rerisen Phoenix | 15 | 12-11-2002 06:53 | |
Liefde & Relatie |
dip erger dan ruzie seven | 6 | 16-04-2002 17:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Brokkenpiloot mogelijk in dip door acnemiddel Marnin | 1 | 10-01-2002 21:04 |