Advertentie | |
|
![]() |
|
Op www.bluenotetrip.nl staan wat hippe en nieuwe verzamelaars van de Blue Note-stal bij elkaar...
Op de site van Blue Note zelf vind je ook heel wat leuke dingen en namen terug. Maar eigenlijk bestaan er zoveel verschillende soorten Jazz dat het moeilijk is om er echt uitschieters uit te gaan pikken. Dixieland kun je bijvoorbeeld nog onmogelijk met bijvoorbeeld Tito Puente vergelijken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
electrojazz : skalpel
samples streamen: http://www.karmadownload.com/album/?Skalpel realplayer (bluh) samples : http://www.ninjatune.net/ninja/release.php?id=825 het zijn 2 man dus het lijkt me niet live helaas, maar het klinkt wel goed Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 14:50. |
![]() |
||
Citaat:
Wie heeft Jamie Cum nodig als je Oscar Peterson en Ella Fitzgerald hebt? (die hier (schande) nog niet eens genoemd zijn)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bezoek anders eens de site van de betreffende radiozender, met een beetje geluk vind je daar een playlist. Natuurlijk kan je ook naar een cd/ platenzaak gaan en daar diverse cd's beluisteren. Daarnaast kunnen impulsieve aankopen goed uitpakken (jazz cd's kunnen relatief goedkoop zijn - vaak ook aanbiedingen). Ik weet niet waar je woont, maar ik zweer bij de zender 'mezzo'. (hedendaags) Molly Johnson Diana Krall |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gatverdegatver. Ook op Arrow is het aantal jazznummers dat wordt uitgezonden op een dag echt op een dag te tellen. En nee, ik ben geen purist die alleen vindt dat jazz 'tsjing tsjing tetsjing' op een ride is. Maar Arrow 'Smooth jazz' is echt pulp. Geloof me. Als je écht van goede jazz wilt genieten, is er altijd een geweldig goed beginpunt: KIND OF BLUE van Miles Davis. En vandaar kun je alle kanten op gaan, van Coltrane tot Chet Baker en van Ornette Coleman tot Stan Getz. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ws bedoel je Randy Brecker? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[09-07-2006] Jazz met ballen @ Sugar Factory, Amsterdam Glacius | 6 | 09-07-2006 12:32 | |
Muziek |
North Sea Jazz 2005 LeRatLuciano | 52 | 01-05-2005 19:58 | |
Muziek |
Jazz. Jeuk | 210 | 04-03-2005 04:09 | |
Muziek |
Het grote Jazz Topic Beathoven | 62 | 05-09-2004 12:43 | |
Muziek |
Jazz!? konflict | 23 | 04-09-2004 11:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Jazz metzondernix | 5 | 19-10-2001 13:10 |