Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2005, 22:36
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
ik heb ff een dringend vraagje.
Ik heb ruim 4 maanden geleden een boete gekregen. Nu kreeg ik vandaag de acceptgiro binnen. Maar zit hier dan geen verlooptermijn ofzo aanvast?

kus
Oud 31-07-2005, 23:25
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik weet t niet.. ik heb ook wel eens een boete gehad en die kwam ook pas 2 maanden later
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 10:06
ekki
ekki is offline
Ik vind het op zich wel lachwekkend dat er hier zo veel mensen zijn die onder hun boete uit willen komen, om wat voor reden dan ook.

Nee, er is geen verlooptermijn, en zeker geen vier maanden. Je zult gewoon moeten betalen.
Oud 01-08-2005, 10:11
Verwijderd
Boetes hebben natuurlijk wel een termijn waarbinnen ze betaald moeten worden. Maar in tegenstelling tot verjaring bij gewone vorderingen, heeft het verlopen van de betalingstermijn bij een boete tot gevolg dat je alleen nog maar méér moet betalen, namelijk een verhoging, en dat je na twee of drie keer de termijn te hebben laten verlopen waarschijnlijk een deurwaarder op de stoep krijgt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 11:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
4 maanden is toch helemaal niet zo heel erg lang...
Oud 01-08-2005, 14:19
Erik1987
Erik1987 is offline
Hey, 4 maanden is idd kort, ik heb twee boetes gehad. de ene had k binnen 3 weken ontvangen, en de ander daar wacht k nu al 1 jaar en 4 maanden op. Khoop dat ie nie meer binnenkomt maar we zullen zien...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:38
Hakuna
Hakuna is offline
Ik kan binnenkort (over 4 a 8 weken) weer 3 of zelfs 4 boetes verwachten, ondanks dat ik met licht op de fiets reedt, kreeg ik toch een bekeuring, had die kankerjood die beidehand wilde doen wat te te zeiken dat ik geen spatbord en reflector had . Bij overmaat van ramp kon ik mij ook nog niet legitimeren, dat wordt 50 + 20 + 75 en waarschijnlijk ook nog eens 15 euro (Maar bij die laatste boete heb ik nog enigsinds begrip voor.)

Gelukkig krijg ik vaak geld van mijn lieve moeder, dus dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:41
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Erik1987 schreef op 01-08-2005 @ 15:19 :
Hey, 4 maanden is idd kort, ik heb twee boetes gehad. de ene had k binnen 3 weken ontvangen, en de ander daar wacht k nu al 1 jaar en 4 maanden op. Khoop dat ie nie meer binnenkomt maar we zullen zien...
Ik heb mij laten vertellen, en heb dat ook ergens gelezen. Dat als boetes na 1 jaar nog niet op de mat ploffen, dat je ze niet hoef te betelen, maar of dat echt zo is weet ik niet zeker.

Ik heb ze nog altijd binnen 2 of 3 maanden gehad!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 18:05
Verwijderd
Vraag:
Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?

Antwoord:
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden.

Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar.

Heeft u een andere, specifieke vraag, ga dan naar: Heeft u vragen?
Terug
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 01-08-2005 @ 18:38 :
kankerjood
...

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten