Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 21:35
Verwijderd
Waar ga jij studeren?

Universiteit Utrecht

Wat ga jij studeren?

Geneeskunde

Ga je op kamers of heen en weer reizen?

Het eerste jaar in ieder geval heen en weer reizen, drie kwartier is nog wel te doen, maar het 2e jaar wil ik wel op kamers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-07-2005 @ 22:35 :
Waar ga jij studeren?
Universiteit Maastricht

Wat ga jij studeren?
International Business

Ik WIL op kamers, maar ik heb er nog geen. Maar het is 30 min. reizen met de trein, dus het valt mee.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 00:53
MTpower
MTpower is offline
ik ga komend jaar een jaartje pauze nemen van school en werken, ik ga dus geen opleiding doen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 09:38
justhanna
justhanna is offline
[QUOTE]DP17 schreef op 30-07-2005 @ 13:14 :
[B]
Citaat:
justhanna schreef op 30-07-2005 @ 12:14 :
Als je een kamer in Zwolle wil mag je je minstens wel 2 jaar van het voren inschrijven bij de woninstichting.

Waar woonde jy dan voordat je op kamers ging?? Ik woon meer als twee uur reizen van Zwolle.
Ik woon in Geesbrug, is 1,5 tot 2 uur reizen (ligt eraan hoe de aansluiting bus/trein is) maar kreeg geen extra punten voor afstand omdat ik hemelsbreed nog net binnen de 60 km val...
Oud 31-07-2005, 10:05
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Wawl schreef op 30-07-2005 @ 21:13 :
Drie meter? Nee, alle gekheid op een stokje, het maakt niet uit wat voor naam je het geeft. Die discussie heb ik vaker gevoerd en ik ben daardoor verstompt. Daarom mogen MBO'ers en HBO'ers zichzelf van mij ook gewoon student noemen. Ik heb er nl. geen last van.
zeer onzinnige discussie. Ik ga aan de Hotelschool beginnen in Maastricht. In principe een bachelor opleiding, waar je geloof ik ook je Master kunt halen. Dus volgens de meeste forummers hier ben ik geen student als ik leer voor bachelor, maar wel als ik daarna een jaartje er achter aan plak voor master.
Oud 31-07-2005, 10:17
Kimble
Kimble is offline
Waar ga jij studeren?
Hogeschool Leiden

Wat ga jij studeren?
HLO/Chemie

Kwoon op minder dan 10min afstand, dus kblijf lekker thuus .

Studeerde je al? Waar doe je dat? Wat studeer je? en Woon je op kamers?
nope, dit wordt 1e jaar .
Oud 31-07-2005, 10:20
Roos
Roos is offline
Als je snel een kamer wilt in R'dam, duurt Stadswonen echt te lang.

Ik zou je wel inschrijven bij Stadswonen, maar ondertussen al een andere kamer zoeken bijvoorbeeld via kamernet.nl. Dan kan je in principe binnen een week een kamer hebben
Oud 31-07-2005, 10:51
Verwijderd
Waar ga jij studeren?
Hogeschool van Amsterdam

Wat ga jij studeren?
Pedagogiek

Tis 20 minuutjes met de metro en evt kan ik nog fietsen, dus ik blijf lekker thuis wonen.

Studeerde je al?
Ja
Waar deed je dat?
Amersfoort
Wat studeerde je?
Creatieve therapie
Woonde je op kamers?
Nee
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2005 @ 11:20 :
Als je snel een kamer wilt in R'dam, duurt Stadswonen echt te lang.

Ik zou je wel inschrijven bij Stadswonen, maar ondertussen al een andere kamer zoeken bijvoorbeeld via kamernet.nl. Dan kan je in principe binnen een week een kamer hebben
Maar als je via via aan een stadswonenkamer kan komen moet je je wel hebben ingeschreven. Daarom kan je het maar beter wel doen.
Oud 31-07-2005, 11:34
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 31-07-2005 @ 11:05 :
zeer onzinnige discussie. Ik ga aan de Hotelschool beginnen in Maastricht. In principe een bachelor opleiding, waar je geloof ik ook je Master kunt halen. Dus volgens de meeste forummers hier ben ik geen student als ik leer voor bachelor, maar wel als ik daarna een jaartje er achter aan plak voor master.
Een HBO-master is geen academische studie. Let wel op, want ik vind gewoon dat iedereen die na het voortgezet onderwijs een opleiding gaat doen een student is.

Nu hou ik erover op, want dit is offtopic.
Oud 31-07-2005, 11:50
Verwijderd
Het maakt me ook niets uit. Van mij mogen ze iedereen boven de achttien die nog op school zit ergens een student noemen, voor mijn part ook al is hij drie keer gezakt voor een VMBO-examen (verwacht niet dat ik ze serieus neem, maar da's een ander verhaal).

Waar het om gaat is dat je op zichzelf best beide kunt verdedigen maar mensen houden er altijd van die debiele argumenten op na: 'ik ben student want ik krijg STUDIEfinanciering' of 'ik ben student want KIJK het staat zo in de Van Dale'. Onzin natuurlijk. Dat zijn geen argumenten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:53
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Waar ga jij studeren?

Hanze hogeschool groningen

Wat ga jij studeren?

Fysiotherapie

heen en weer reizen

Ja, deed Sport, gezondheid en management ana de hanze hogeschool. Probeer van deze opleiding iig me P nog te halen..
Oud 31-07-2005, 11:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, ik snap de mensen wel die zeggen dat je pas studeert als je op de universiteit zit. Want sommige hbo-opleidingen lijken meer stage-opleidingen te zijn. Meer doen dan studeren dus. Is niet met alle hbo-opleidingen zo (mijn moeder studeert alleen maar, alleen dr laatste jaar is dan toevallig stage lopen). Over het mbo zal ik het maar helemaal niet hebben Ik ga dus naar t hbo en ik noem het zelf wel studeren. Maar ik snap het wel als sommige mensen dat zo niet zien.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:52
Riananas
Riananas is offline
Waar ga jij studeren?
Hoge school utrecht

Wat ga jij studeren?
Logopedie

ik ga heen en weer reizen. half uurtje met de trein tot centraal en dan nog kwartiertje 20 min. met de bus, dus dat is goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 31-07-2005 @ 12:14 :
Maar als je via via aan een stadswonenkamer kan komen moet je je wel hebben ingeschreven. Daarom kan je het maar beter wel doen.
Mijn huisgenote mocht dus haar nieuwe huisgenoten kiezen. Het mocht iemand van de lijst zijn, maar ook iemand die zij kende onder de voorwaarde dat hij/zij ingeschreven stond bij stadswonen en kamergarantie had. Een vriend van haar schrijft zich vervolgens in bij stadswonen en geeft zich op voor kamergarantie en een week later geeft zij hem op. Klaar.

Je kunt dus beter mensen 'zoeken' die een kamer vrij hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 13:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FuSe schreef op 31-07-2005 @ 14:04 :
Mijn huisgenote mocht dus haar nieuwe huisgenoten kiezen. Het mocht iemand van de lijst zijn, maar ook iemand die zij kende onder de voorwaarde dat hij/zij ingeschreven stond bij stadswonen en kamergarantie had. Een vriend van haar schrijft zich vervolgens in bij stadswonen en geeft zich op voor kamergarantie en een week later geeft zij hem op. Klaar.

Je kunt dus beter mensen 'zoeken' die een kamer vrij hebben.
Eens, maar over het algemeen is het wel gewoon handig om ingeschreven te staan. Ik heb ook een keer een verhaal gehoort dat die gene dan ook nog eens een bepaalde tijd ingeschreven moest staan.
Oud 31-07-2005, 13:11
Verwijderd
Dan loop je alleen wel het risico dat je een kamer aangeboden krijgt en dit 'trucje' niet kunt doen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 16:53
MMariska
MMariska is offline

Waar ga jij studeren?

UT in Enschede

Wat ga jij studeren?

Technische geneeskunde.

Fietsend of met de bus er naar toe (beiden 30-45 min )
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 19:06
DP17
DP17 is offline
Citaat:
MMariska schreef op 31-07-2005 @ 17:53 :

Wat ga jij studeren?[/B]

Technische geneeskunde.

Technische geneeskunde?? Heb wel van de studie Geneeskunde gehoord, maar technische geneeskunde? Kun je misschien vertellen wat het inhoud?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 19:13
zus en zo
zus en zo is offline

Waar ga jij studeren?

Hogeschool van Amsterdam

Wat ga jij studeren?

Maatschappelijk Werk en Dienstverlening

Studeerde je al?
Ja

Waar deed je dat?
Universiteit van Amsterdam

Wat studeerde je?
Pedagogische Wetenschappen

Ik woon samen met mijn vriend in een ruim appartement in Amsterdam, dus niet op kamers, niet bij m'n ouders...dus heen en weer reizen denk ik dan.
Oud 31-07-2005, 19:42
Jades
Jades is offline
Citaat:
DP17 schreef op 31-07-2005 @ 20:06 :
Technische geneeskunde?? Heb wel van de studie Geneeskunde gehoord, maar technische geneeskunde? Kun je misschien vertellen wat het inhoud?
http://tg.schoolsite.utwente.nl/
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:04
noor-sophie
noor-sophie is offline
Over een jaartje pas ga ik studeren maar vanwege de methodes van mijn school weet ik al 3 jaar wat en waar ik wil studeren..

Waar ga jij studeren?

Aan de TU Delft..

Wat ga jij studeren?

Bouwkunde met als richting architectuur..

Ik probeer zo snel mogelijk een kamer te krijgen.. anders zou ik nog bij mijn nichtjes in kunnen wonen voor een paar maandjes.. maar een eigen kamer lijkt me toch wel prettig..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:32
Rosaly
Rosaly is offline
Waar ga jij studeren?

Universiteit van Utrecht

Wat ga jij studeren?

Taal- en cultuurstudies

Heen en weer reizen, ongeveer 1.5 uur heen, 1.5 uur terug, moet te doen zijn, denk ik. Zo niet, kan ik altijd in mn tweede jaar nog op zoek gaan naar een kamer.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 08:07
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-07-2005 @ 12:54 :
Mja, ik snap de mensen wel die zeggen dat je pas studeert als je op de universiteit zit. Want sommige hbo-opleidingen lijken meer stage-opleidingen te zijn. Meer doen dan studeren dus. Is niet met alle hbo-opleidingen zo (mijn moeder studeert alleen maar, alleen dr laatste jaar is dan toevallig stage lopen). Over het mbo zal ik het maar helemaal niet hebben Ik ga dus naar t hbo en ik noem het zelf wel studeren. Maar ik snap het wel als sommige mensen dat zo niet zien.
Het is bij mij ook een beetje dubbel; ik vind wel dat ik studeer, maar aan de andere kant ga ik naar school. Beetje raar is het wel, maar ik kan me gewoon goed in het standpunt van mijn ouders vinden, vooral omdat zij uit ervaring spreken. Maar ik vind het dan ook niet echt negatief om te zeggen dat ik nog op school zit
Oud 01-08-2005, 11:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 31-07-2005 @ 12:14 :
Mja daarom zei ik ook "Ik zou je wel inschrijven bij Stadswonen", dus we zijn het met elkaar eens
Oud 01-08-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 30-07-2005 @ 12:14 :
Als je een kamer in Zwolle wil mag je je minstens wel 2 jaar van het voren inschrijven bij de woninstichting.

Ik studeer SPH aan Windesheim, Zwolle.
En ik heb sinds 3 weken aan kamer, op de Campus, bij de school.
Ik heb hiervoor wel 1,5 jaar ingeschreven gestaan bij de woningstichting.
Onzin Ik had binnen 2 weken een kamer
Via de woningzoeker sta je gemiddeld een half jaar ingeschreven. En als je meer dan 75 km buiten Zwolle woont krijg je zoveel punten dat je er helemaal snel een kunt krijgen.

Tip voor mensen die een kamer zoeken in Zwolle: In december wordt een studentencomplex opgeleverd (via Deltawonen, plusminus 80 kamers) waarvoor je geen punten oid hoeft te hebben, maar gewoon in kunt schrijven en dan geloot wordt (geloof ik) Schrijf je daarvoor in
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 15:03
Experiment
Experiment is offline
Wat een gekwetste zieltjes meteen, alleen omdat ze door sommigen geen 'studenten' genoemd worden Als het jullie zoveel uitmaakt hoe je opleiding genoemd wordt moet je maar doorleren tot je zelf naar de uni kan, dan ben je in ieder geval een student
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 15:09
Mindfields
Mindfields is offline
Straks gaan mensen nog roepen dat ze de studie bakker doen.
Oud 01-08-2005, 15:35
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 01-08-2005 @ 16:09 :
Straks gaan mensen nog roepen dat ze de studie bakker doen.
Onderschat de kunst der broden bakken niet
Oud 01-08-2005, 15:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Experiment schreef op 01-08-2005 @ 16:03 :
Wat een gekwetste zieltjes meteen, alleen omdat ze door sommigen geen 'studenten' genoemd worden Als het jullie zoveel uitmaakt hoe je opleiding genoemd wordt moet je maar doorleren tot je zelf naar de uni kan, dan ben je in ieder geval een student
tjongejongejongejongejongejonge.
Oud 01-08-2005, 15:41
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-08-2005 @ 16:37 :
tjongejongejongejongejongejonge.
Sorry hoor, maar minderwaardigheidscomplexen horen nou eenmaal op Psychologie thuis.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 15:42
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 01-08-2005 @ 16:35 :
Onderschat de kunst der broden bakken niet
je studeert toch ook niet voor kunstenaar
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:05
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
DP17 schreef op 31-07-2005 @ 20:06 :
Inderdaad kun je het beste even kijken bij de link die Jades gaf
Het is een soort geneeskunde maar dan ook veel technische vakken, voordeel is wel dat ik als ik mn propedeuse haal en genoeg aanwezig ben geweest ik over kan stappen naar het 2e jaar gewone geneeskunde, mocht technische geneeskunde tegenvallen.
Of juist biomedische technologie als ik liever nog technischer wil.
Maar ik denk dat ik gewoon TG wel afmaak, zoals t er nu uitziet, eerst nog maar eens even kijken hoe t gaat vanaf september

Er zijn trouwens (volgens de statistieken) nog 4 plaatsen vrij, dus mocht je uitgeloot zijn van geneeskunde, misschien een tip?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Waar ga jij studeren?

Amsterdam

Wat ga jij studeren?

Nederlands(e taal en cultuur)

Voorlopig blijf ik heen en weer reizen, 't is maar een uurtje.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:29
freakinaround
freakinaround is offline
Waar ga jij studeren?
aan de hogeschool van amsterdam..in amsterdam

Wat ga jij studeren?
hbo commerciele economie

ik woon maar 20 min. van me school af, dus ik ga heen en weer reizen..
Oud 01-08-2005, 20:03
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
DP17 schreef op 30-07-2005 @ 11:23 :
Drie vragen aan aankomende eerste jaar HBO en WO studenten?

Waar ga jij studeren?

Ik ga studeren aan Chr. Hogeschool Windesheim in Zwolle

Wat ga jij studeren?

Ik ga de hbo opleiding Logistiek en Technische Vervoerskunde doen.

Ik wil graag op kamers, maar vindt er maar es eentjuh! Dus dat wordt reizen, +/-2uur heen en +/- 2uur terug ! Waar begin ik aan?

ik moet ook iedere dag +/- 1,5 uur heen en 1,5 uur terug reizen hoor. Vind het niet zo errug. Ik ga trouwens naar het 2e jaar biomedische wetenschappen in utrecht.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 20:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-08-2005 @ 12:18 :
Mja daarom zei ik ook "Ik zou je wel inschrijven bij Stadswonen", dus we zijn het met elkaar eens
Oud 02-08-2005, 09:26
Azzurra
Azzurra is offline
Waar ga jij studeren?

KU Leuven, in Leuven (Belgie)

Wat ga jij studeren?

Arabistiek en Islamkunde

ik ga op kamers, en ik heb al een kamer! (kamers genoeg in leuven) en ik heb er heel veel zin in!

@ Daantje, best wel grappig, Goes en Leuven....
Oud 02-08-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 01-08-2005 @ 16:03 :
U iz funny. Voordat je nog maar één college hebt gevolgd al zulke ideeën...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 10:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Azzurra schreef op 02-08-2005 @ 10:26 :
@ Daantje, best wel grappig, Goes en Leuven....
Waarom vind je dat grappig?
Oud 02-08-2005, 11:02
DP17
DP17 is offline
Citaat:
sann schreef op 01-08-2005 @ 15:48 :

Tip voor mensen die een kamer zoeken in Zwolle: In december wordt een studentencomplex opgeleverd (via Deltawonen, plusminus 80 kamers) waarvoor je geen punten oid hoeft te hebben, maar gewoon in kunt schrijven en dan geloot wordt (geloof ik) Schrijf je daarvoor in
Toevoeging: kosten € 265,00 (ex) iedere kamer heeft eigen keuken, douche etc.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 11:48
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2005 @ 11:50 :
Waarom vind je dat grappig?
omdat ik ook uit Goes kom en naar leuven ga, das toch best toevallig
Oud 02-08-2005, 13:01
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
sann schreef op 01-08-2005 @ 15:48 :
Onzin Ik had binnen 2 weken een kamer
Via de woningzoeker sta je gemiddeld een half jaar ingeschreven. En als je meer dan 75 km buiten Zwolle woont krijg je zoveel punten dat je er helemaal snel een kunt krijgen.

Dan had jij wel een erg hoog budget neem ik aan... Want toen ik een half jaar stond ingeschreven kon ik dus echt nog geen kamer krijgen.
Oud 02-08-2005, 13:02
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
DP17 schreef op 02-08-2005 @ 12:02 :
Toevoeging: kosten € 265,00 (ex) iedere kamer heeft eigen keuken, douche etc.
Dus die nieuwe kamers zijn exclusief gas/water/licht?
Jeeh dan zijn die echt duur (voor een gemiddelde student)
Oud 02-08-2005, 13:25
Konijn
Konijn is offline
Waar ga jij studeren?

Open Universiteit (thuisstudie dus)

Wat ga jij studeren?

Psychologie

N.v.t. dus, ik ga thuis studeren. Voor tentamens moet ik drie kwartier met de bus reizen.
Oud 03-08-2005, 10:28
Femic
Femic is offline
Waar ga jij studeren?

Universiteit van Utrecht

Wat ga jij studeren?

Utrecht Law College

Ik ben bezig een kamer te zoeken (al een tijdje), probeer een etage oid samen met een vriendin te krijgen. Tot die tijd blijf ik thuis wonen (15 min. treinen).
Oud 03-08-2005, 13:29
DP17
DP17 is offline
Citaat:
justhanna schreef op 02-08-2005 @ 14:02 :
Dus die nieuwe kamers zijn exclusief gas/water/licht?
Jeeh dan zijn die echt duur (voor een gemiddelde student)
Yep, maar zoek iets via de wonigzoeker! Dan kun je misschien nog goedkoop aan een kamer komen (zeker wel es onde € 275)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:46
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
DP17 schreef op 03-08-2005 @ 14:29 :
Yep, maar zoek iets via de wonigzoeker! Dan kun je misschien nog goedkoop aan een kamer komen (zeker wel es onde € 275)
Ik heb al een kamer via de woningzoeker, 280 euro inclusief gas/water/licht en internet (kosten van internet krijg je per kwartaal terug als je alles goed schoo houdt)
Oud 04-08-2005, 13:40
Kwiz
Kwiz is offline
Waar ga je studeren?
In Utrecht, op de Hogeschool van Utrecht

Wat ga je studeren?
CMV, oftewel Culturele Maatschappelijke Vorming

Kamers, of heen en weer reizen?
Heen en weer, kamer kost me teveel en ben heen en terug 2 uurtjes kwijt.
Oud 04-08-2005, 13:52
Verwijderd
Waar ga jij studeren?
Aan de NHTV in Breda!

Wat ga jij studeren?
VTM, oftewel vrijetijdsmanagement

Op kamers en heb al een kamer gevonden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten