Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2005, 17:17
cruella de vil
cruella de vil is offline
okee ik graag even weten wat jullie er van denken:

heb twee jaar geleden 6 maanden een relatie gehad met me ex en dat ging uit op een vrij lullige manier maar nu heeft hij ineens weer contact gezocht en wl die een vriendschap opbouwen!! dus wat nu?

kuskus cruella de vil
Oud 03-08-2005, 17:19
Luna
Luna is offline
ja, watnuwatnu???
doe wat je wilt. jij kan toch voor jezelf wel aanvoelen of je die vriendschap terug wilt of niet?
Oud 03-08-2005, 17:21
cruella de vil
ja maar weet niet of ik het wel bij vriendschap wil laten dat is het probleem een beetje
Oud 03-08-2005, 17:26
Unexplained
Unexplained is offline
Soms kan het, soms kan het niet...
Maar je hebt weinig te verliezen. Zou het gewoon proberen, maar er wel duidelijk bijzeggen dat je geen interesse hebt in iets anders dan vriendschap.
Oud 03-08-2005, 17:27
cruella de vil
maar wil het juist niet bij vriendschap laten maar meer een relatie maar hij wil alleen een s*x-relatie en daar zit ik niet op te wachten
Oud 03-08-2005, 17:30
Chosen
Chosen is offline
Dan zeg je "ik heb geen zin in een sexrelatie".
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 17:32
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Chosen schreef op 03-08-2005 @ 18:30 :
Dan zeg je "ik heb geen zin in een sexrelatie".

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Oud 03-08-2005, 17:32
cruella de vil
makkelijker gezegd dan gedaan want de sex is namelijk wel weer goed dus lekker ingewikkeld allemaal
Oud 03-08-2005, 17:33
aidualc
aidualc is offline
Ja lijkt mij dat je hem gewoon zegt van Luister eens.. ik wil wel een gewone relatie of een vriendschappelijke relatie met je, maar voor een seksrelatie ga je maar naar iemand anders.

Overigens is vriendschap met je ex heel goed mogelijk. Heb er nu twee hele goeie vrienden aan over gehouden..
Oud 03-08-2005, 17:33
Qimm
Qimm is offline
dus dan wil je wél een seksrelatie... Anders is nee zeggen namelijk een makkie
Oud 03-08-2005, 17:41
cruella de vil
maar wil een volledige relatie met hem en niet moeten kiezen tussen een sex relatie en vriendschap want dat kan ik niet want het is me allebei evenveel waard (denk ik)
Oud 03-08-2005, 17:41
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 18:32 :
makkelijker gezegd dan gedaan want de sex is namelijk wel weer goed dus lekker ingewikkeld allemaal
Hoe goed de sex ook was het is neit voor neits uitgegaan.....
En 2 jaar later, ja klinkt misschien wat lullig maar het zal hem waarschijnlijk toch alleen maar om de sex gaan. Zolang jij daar geen problemen mee hebt en je wilt ook een sexrelatie dan doe je dat. Maar je wilt een sexrelatie en kun je hem dus het beste links laten liggen. Tenzij je die vriendschap echt op wil bouwen maar hem gaat het zo te lezen alleen maar om de sex
Oud 03-08-2005, 17:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 17:41 :
maar wil een volledige relatie met hem
Wil hij dat ook dan en? zo nee...

Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 17:41 :

en niet moeten kiezen tussen een sex relatie en vriendschap want dat kan ik niet want het is me allebei evenveel waard (denk ik)
Laat hem kiezen
Oud 03-08-2005, 17:44
cruella de vil
maar denk niet dat het hem alleen om de sex gaat want we kunnen samen ook allerlei andere dingen doen waarbij sex niet aan bod komt en daar kunnen we ook allebei van genieten
Oud 03-08-2005, 17:45
aidualc
aidualc is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 18:41 :
[B]maar wil een volledige relatie met hem en niet moeten kiezen tussen een sex relatie en vriendschap want dat kan ik niet want het is me allebei evenveel waard (denk ik)
Je weet dus gewoon helemaal niet wat je wil.. als je daar dan eerst eens achter ziet te komen
Oud 03-08-2005, 17:46
Qimm
Qimm is offline
Precies, zo kunnen we niks voor je betekenen.
Oud 03-08-2005, 17:47
cruella de vil
ik weet precies wat ik wil want ik wil een liefdes relatie met hem maar hij heeft gezegd dat hij daar niet op zit te wachten want hij wil reizen en al zeker geen huisje boompje beestje en ik wel
Oud 03-08-2005, 17:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 17:47 :
ik weet precies wat ik wil want ik wil een liefdes relatie met hem maar hij heeft gezegd dat hij daar niet op zit te wachten want hij wil reizen en al zeker geen huisje boompje beestje en ik wel
Dan zou ik géén vriendschap met hem aangaan. jij wil iets wat hij jou niet kan geven
Oud 03-08-2005, 17:54
cruella de vil
daar ben ik ook bang voor maar wil niet met hem breken dat in geen geval
Oud 03-08-2005, 17:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 17:54 :
daar ben ik ook bang voor maar wil niet met hem breken dat in geen geval
Duh dat is geen optie natuurlijk. Nja, tenzij je een oppervlakkige internetvriendschap aan wil gaan ofzo.
Oud 03-08-2005, 17:58
aidualc
aidualc is offline
Of je moet het dan toch maar uit je hoofd zetten dat je een liefdesrelatie met hem wilt.. hoe moeilijk het ook is.
Als je hem echt zo graag niet kwijt wilt als vriend heb je dat er wel voor over lijkt me..
Oud 03-08-2005, 18:01
WolterB
WolterB is offline
Als hij niet wil wat jij wil en andersom, dan houdt het op.
Oud 03-08-2005, 18:03
cruella de vil
ik denk wel dat ik dat er voor over heb maar wat als ik erover heen ben en hij dan later zegt dat hij toch weer een liefdesrelatie met me wil en ik niet meer verliefd op hem ben?
Oud 03-08-2005, 18:04
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 19:03 :
ik denk wel dat ik dat er voor over heb maar wat als ik erover heen ben en hij dan later zegt dat hij toch weer een liefdesrelatie met me wil en ik niet meer verliefd op hem ben?
Ik denk dat het voor jou eerst belangrijk is om uit te zoeken wat je wilt en niet

Pas dan echt stappen gaan ondernemen
Oud 03-08-2005, 18:06
aidualc
aidualc is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 19:03 :
maar wat als ik erover heen ben en hij dan later zegt dat hij toch weer een liefdesrelatie met me wil en ik niet meer verliefd op hem ben?
Dat is dan toch zijn probleem, jij vind echt wel iemand anders hoor. Niet heel je leven draait om 1 jongen..

(wat mijn ouders zouden zeggen: geen handenvol, maar landen vol heb overigens een hekel aan het zinnetje.. )
Oud 03-08-2005, 18:08
cruella de vil
dat is ook wel weer waar maar geef heel veel om hem maar moet maar zien hoe het loopt denk ik
Oud 03-08-2005, 18:11
aidualc
aidualc is offline
Je bent nog jong, geniet er van en je niet te veel druk maken joh!

Shiit begin steeds meer op een oud wijf te lijken
Oud 03-08-2005, 18:13
juno
juno is offline
Hoofdletters, punten en komma's, 't is maar een ideetje....
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 18:14
cruella de vil
Citaat:
aidualc schreef op 03-08-2005 @ 19:11 :

Shiit begin steeds meer op een oud wijf te lijken [/B]
hahaha ja misschien heb je wel gelijk en een goede vrienschap is meer waard dan de meeste relaties toch
Oud 03-08-2005, 21:00
Optima
Optima is offline
het hangt af van een aantal factoren

1) hoe zijn jullie uit elkaar gegaan
2) heeft een van beiden een nieuwe relatie
3) heeft een van beide nog 'gevoelens voor de ander, of koestert deze nog hoop
4) konden jullie dusdanig goed met elkaar opschieten dat een vreindschap een potentie is
5) voegt een vriendschap met je ex iets toe aan je leven
Oud 03-08-2005, 21:06
thegoodlife
thegoodlife is offline
Jullie passen niet bij elkaar. Jij wilt vastigheid, hij wilt neuken zonder verplichtingen tegenover jou. Jij hebt meer gevoelens voor hem als pure vriendschap, dus de emotionele kant zal ook een sexrelatie alleen zal voor jouw gevoel nooit voldoende zijn en voldoening geven. Vergeet het maar.
Oud 03-08-2005, 21:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
cruella de vil schreef op 03-08-2005 @ 19:08 :
dat is ook wel weer waar maar geef heel veel om hem maar moet maar zien hoe het loopt denk ik
hmmm ... uit je posts maak ik op dat:
- jij hem nog héél erg leuk vindt
- hij jou niet zo leuk vindt, maar wel leuk genoeg om te neuken

dus als je een sexrelatie met m aangaat dan gaat hij je heel veel pijn doen als hij dingen met andere meisjes doet en helemaal als ie een andere vriendin krijgt. en als jullie een vriendschappelijke relatie beginnen dan draait dat uit op sex en dan geldt wat ik net gezegd heb. je kan je wel voornemen dat je nix met m wil doen, maar dat ga je denk ik niet volhouden (teminste, de meeste mensen die iets van iemand willen gaan dat niet volhouden).

kortom: bespaar jezelf nog meer pijn en ga niet meer met m om, hoe moeilijk dat in het begin ook is.
Oud 03-08-2005, 22:42
mara18
mara18 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-08-2005 @ 22:18 :
hmmm ... uit je posts maak ik op dat:
- jij hem nog héél erg leuk vindt
- hij jou niet zo leuk vindt, maar wel leuk genoeg om te neuken

dus als je een sexrelatie met m aangaat dan gaat hij je heel veel pijn doen als hij dingen met andere meisjes doet en helemaal als ie een andere vriendin krijgt. en als jullie een vriendschappelijke relatie beginnen dan draait dat uit op sex en dan geldt wat ik net gezegd heb. je kan je wel voornemen dat je nix met m wil doen, maar dat ga je denk ik niet volhouden (teminste, de meeste mensen die iets van iemand willen gaan dat niet volhouden).

kortom: bespaar jezelf nog meer pijn en ga niet meer met m om, hoe moeilijk dat in het begin ook is.
denk ik er ook van
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 00:52
crook
crook is offline
tja, een vriendschap opbouwen met een ex waar je 6 maanden mee hebt gehad dat is vrijwel onmogelijk.. reken er maar niet op dat je wat aan hem hebt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 08:32
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
crook schreef op 04-08-2005 @ 01:52 :
tja, een vriendschap opbouwen met een ex waar je 6 maanden mee hebt gehad dat is vrijwel onmogelijk.. reken er maar niet op dat je wat aan hem hebt
Dat is niet waar heb nu ook gewoon een goede vriendschap met mijn ex, maar dat ligt helemaal aan de omstandigheden waaronder het is uitgegaan enzo.
Oud 04-08-2005, 10:38
Verwijderd
Vroeger geloofde ik sterk in vriendschap na een relatie. Maar ik begin het steeds minder te geloven meestal is het toch nét iets anders.
Al is het alleen maar als je het 1 keer over vroeger hebt. En meestal blijft er een soort spanning bestaan. Bij mij dan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Jolankaas schreef op 04-08-2005 @ 11:38 :
Vroeger geloofde ik sterk in vriendschap na een relatie. Maar ik begin het steeds minder te geloven meestal is het toch nét iets anders.
Al is het alleen maar als je het 1 keer over vroeger hebt. En meestal blijft er een soort spanning bestaan. Bij mij dan
Dat heb ik ook

alleen met mn eerste vriendje waar ik maar kort mee heb gehad heb ik een vriendschap kunnen opbouwen. Met anderen is dat nooit echt gelukt.

Ik geloof er dan ook steeds minder in, je bent niet voor niets uit elkaar gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:09
Verwijderd
Is alleen mogelijk als je zonder de relatie ook vrienden met elkaar had kunnen zijn. Dan staat de relatie er niet aan in de weg, mits je tenminste een beetje normale en redelijke mensen bent die inzien dat wat er twee jaar geleden is gebeurd, in het verleden ligt. Wees vergevensgezind en open.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:23
Anijs
Anijs is offline
Ik hoop dat vriendschap met je ex niet onmogelijk is! Ik wil nu namelijk hetzelfde Ik weet zeker dat het niet onmogelijk is als jij er maar de nodige energie insteekt en het ook echt wil, dan komt het vast en zeker goed.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:46
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als meisjes niet zo vaak jaloers waren op elkaar, zou ik zo graag eens met al mijn exen tegelijk een avond gaan stappen en tetteren. Lijkt me een utopie, maar toch een geweldig idee.

Waarschijnlijk heb ik met elke ex op het moment dat het uitging wel afgesproken dat we vrienden zouden blijven. Behalve met ééntje, die heb ik vrij duidelijk laten blijken dat ik haar nooit meer wilde zien of horen, en dat was wederzijds; ondertussen is ze een van mijn beste vriendinnen. Maar met de meeste exen heb ik nog vrij weinig contact. Vaak moet je na een relatie met elkaar toch weer helemaal van nul opnieuw beginnen, en dat is niet altijd vanzelfsprekend, ook al zijn het schatten van meiden.

Vreemd eigenlijk dat toch geen wezen bestaat dat zo seksueel begeerlijk is als degene die je drie maand voordien aan de deur heeft gezet.
Flirten met je ex is trouwens ook geweldig leuk. Al was het maar omdat je gewoon weet op welke manier het bij haar werkt, en omdat haar reacties misschien wel voorspelbaar zijn, maar toch weer superleuk kunnen overkomen. Maar daarnaast sta je (ik dus) bij een ex toch wel stevig genoeg in mijn schoenen om te weten dat het verder wel gedaan is tussen ons; been there, done that. Maar ze was zo leuk, meneer.

Succes, en probeer wat van die vriendschap te maken!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:49
Al Murphy
Al Murphy is offline
Kunnen jullie met jullie exen eigenlijk ook babbelen over intiemere dingen? Of over hun huidige relatie of zo? In eerste instantie vind ik dat toch nog iets moeilijks, maar in sommige gevallen is dat juist weer leuk.

Maar in elk geval gaat het mij beter af om met een ex over de huidige partner te babbelen, dan met je huidige partner over een ex...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-08-2005 @ 13:49 :
Kunnen jullie met jullie exen eigenlijk ook babbelen over intiemere dingen? Of over hun huidige relatie of zo? In eerste instantie vind ik dat toch nog iets moeilijks, maar in sommige gevallen is dat juist weer leuk.

Maar in elk geval gaat het mij beter af om met een ex over de huidige partner te babbelen, dan met je huidige partner over een ex...
geen contact meer, dus nee
Oud 04-08-2005, 14:57
aidualc
aidualc is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-08-2005 @ 14:49 :

Ja gelukkig wel
Ik praat met hem eigenlijk overal over, kan bij hem ook eigenlijk alles wel kwijt.. is wel fijn, maar aan de andere kant mis je dan ook wat je als stel samen had weer sneller.
Oud 04-08-2005, 15:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Even wat dingen op een rijtje zetten hoor.

Jij en je ex hebben weer contact met elkaar. Jij wil niets liever dan weer een relatie met hem. Als dat er niet inzit, wil je op z'n minst een goede vriendschap met hem, zodat je hem tenminste niet helemaal kwijt bent.

Hij wil juist geen relatie en een vriendschap ziet ie ook niet echt zitten. Daar en tegen wil hij wel een seksrelatie met jou, wat jij dan weer niet ziet zitten omdat je meer wil dan dat.

Maar toch neuken jullie op dit moment met elkaar.

Dat kan maar 1 dingen betekenen: een hele hoop narigheid.

Hij vindt het immers best zo, wel de lusten, niet de lasten. Jij krijgt elke keer dat je met hem naar bed gaat valse hoop, want hij neukt toch niet zomaar met jou? Waarschijnlijk wel dus. Vervolgens ga jij toch steeds meer van hem vragen, waardoor hij alleen maar meer geirriteerd raakt en hij meer afstand gaat nemen. Wat jij hem dan weer gaat verwijten, net als het feit dat hij jou valse hoop geeft door met je naar bed te gaan, terwijl je die valse hoop zelf creëert.

Kortom, een hele boel gezeik en uiteindelijk een nog slechter contact met je ex dan dat jullie dat gewoon een beetje oppervlakkig houden gehouden.
Oud 04-08-2005, 15:09
Stevill
Stevill is offline
Kan absoluut niet volgens mij, meerdere keren geprobeerd en ook na vrij lange relaties en dr is altijd 1 die meer voor de ander voelt wat uiteindelijk botst bij mij, heb het op beide manieren al meegemaakt en hoeft van mij niet meer uit is voor mij ook uit.
Oud 04-08-2005, 15:15
Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben met AL mijn exen nog goed bevriend. Dat komt misschien ook omdat ik met hen, voordat ik een relatie opbouw, eerst een vriendschap koester. Daarnaast ben ik nog nooit met ruzie met iemand uit elkaar gegaan. Het ging altijd met een goed gesprek...

Het ligt gewoon aan de manier waarop je uit elkaar gaat of je nog een vriendschap kunt opbouwen.

Als ik naar TS kijk, is het voor haar beter om alle contact stop te zetten, want jullie willen allebei iets heel anders met elkaar. Uiteindelijk gaat jouw ex je alleen maar pijn doen als je het contact blijft behouden. Hoe moeilijk het ook klinkt, verbreek het contact!
Oud 04-08-2005, 15:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom het onderwerp ex vaak zo gevoelig ligt in een relatie?

Een ex is toch net zo goed onderdeel van het verleden van je partner dan alle andere mensen en dingen voor jou? Waarom zou je dat onderwerp dan niet aan durven snijden? Bang voor je eigen reactie? Bang voor de reactie van je partner, dat je pijnlijke dingen omhoog haalt?

Mijn vriend en ik hebben het regelmatig over onze exen, hebben het aan het begin van onze relatie juist heel veel met elkaar over onze vorige relatie gehad. Denk dat voorgaande relaties toch ook wel voor een (groot) deel bepalen hoe jij nu in een relatie staat. Ik heb er echt totaal geen moeite mee als mijn vriend over zijn ex praat, vraag er zelfs regelmatig zelf naar.
Oud 04-08-2005, 15:27
Estar
Estar is offline
Pak de kleenex maar weer uit de kast!

die jongen vind je alleen maar leuk om zijn lul ergens in te mogen stoppen omdat ie te lui is om zichzelf af te trekken...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:45
Verwijderd
moet je zelf weten. als jij denk het puur platonisch te kunnen houden.. wrom niet.. maar kan je dat niet moet je daar ook rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is juist een goede lakmoesproef om te bepalen of je daadwerkelijk over je ex heen bent en vrede hebt met het verleden: als je prima met elkaar zonder nare bijsmaak kunt babbelen over de seksuele verrichten met andere partners na jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten