Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik foto's zoek op google vindt ik helaas niet zulke knappe Sami-girls ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het was een volk dat vanuit centraal Rusland ergens Noord-India binnen trok.
||
Citaat:
Iemand met blond haar en blauwe ogen is arisch, maar dat wilt niet zeggen dat iemand met bruin haar en bruine ogen dat niet is. Men zegt dat de Ariërs van Atlantis kwamen, en vanaf Atlantis trokken de Ariërs naar India, Egypte en Europa. Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 19:13. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk, ik meld het maar even. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
McCaine: Hoe bedoel je dat precies? Ik begrijp je punt wel, maar het lijkt namelijk net alsof je het gehele onderzoek naar de oorsprong en onderlinge verwantschappen van de rassen als onzinnig probeert te bestempelen, terwijl het nog altijd een belangrijk veld van de anthropologie is.
||
Citaat:
![]() En dan komt er iemand die beweerd dat de Ariers daar vandaan kwamen, en alleen maar omdat dat er minstens 2000 kilometer naast zit kraak ik dat af? Shocking, shocking. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Oh ja, en Atlantis is echt bullshit. Jammer maar helaas.
||
Ik citeer een stuk van Jurgen, een kennis die een bepaalde website heeft.
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Het is inderdaad nogal hilarisch
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
We weten ook dat Amsterdam bestaat, maar dat maakt het verhaal van Gijsbrecht van Amstel nog niet waar, waarin wordt gesproken over een versterkte stad, toren, poorten, terwijl Amsterdam in die tijd een vissersdorp was. Hetzelfde geld voor Troje. Verder dienen we Homerus met een korreltje zout te nemen, want zijn verhaal over de bouwers van de piramides (100.000+ slaven) bleek ook niet te kloppen, wat op zich niet raar is, aangezien hij bij de bouw niet eens aanwezig was.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Enfin, zoals ik al zei: het bestaan van Troje staat en valt niet enkel bij de beschrijving van Homerus. Er bestaan namelijke andere bronnen, los van homerus, geschreven los van homerus, die het bestaan van Troje bevestigen. Dat Troje bestaan heeft staat vast, dat illias echt heeft plaatsgevonden valt natuurlijk te bezien. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Deze doet het natuurlijk ook: http://www.emigratie.pagina.nl
|||
![]() |
Citaat:
Hettitisch teksten ken jij nog meer? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Nu blijft mijn vraag staan: je zei dat jij, of je moeder, 100000 andere troje sites kon opnoemen: noem er nog één. Omdat er amper schot in zit, erken jij: 1) Dat Troje naar alle waarschijnlijk bestaan heeft 2) Dat Wilusa naar alle waarschijnlijk bestaan heeft 3) Dat Troje en Wilusa naar alle waarschijnlijk de zelfde stad is 4) Dat Alaksandus verwijst naar elaxander de grote 5) Dat Troje is gevonden 6) Dat Wilusa is gevonden 7) Het linguïstische verband tussen het oud griekse woord en het Hethitische woord op zijn minst opmerkerlijk is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat Atlantis geen verdichtsel is van Plato wordt al duidelijk door het woord zelf: Atlantis is geen Grieks woord en toont geen verwantschap met enige taal uit dit deel van de wereld. Kijken we echter naar de Tolteeksche taal dan zien we dat Atl daar een hele normale stam is. Voegen we dit samen met het feit dat de beschrijving van Plato ongekend grote parallelen vertoond met delen van de popol-vuh, de Maya-mythologie dan geeft dit al aan dat Plato waarschijnlijk niet de oorsprong is van deze mythe, maar dat hij uit een oudere overlevering heeft geput (de overeenkomsten tussen de popol-vuh en westerse overleveringen, en alle religieuze overleveringen wat dat betreft, zijn überhaupt talrijk en verrassend, en lijken te impliceren dat verscheidene 'mythen' en 'verdichtsels' een veel grotere kern van waarheid bevatten dan men tot nog toe aaneemt). Gaan we op zoek in de wereldreligies dan vinden we vrijwel overal bevestigingen van de atlantis-mythe. Wat niet helemaal duidelijk is is of het hier om een gepersonifieerde metafysische leer gaat of dat er daadwerkelijk een eiland genaamd atlantis heeft bestaan. Wat betreft Socrates, zijn Odyssea is zo overduidelijk op oudere, daadwerkelijke geschiedkunde gebaseerd dat het me verbaasd dat iemand dit niet kan zin. De beschrijving van de Noorse Fjorden, de maelstroom, de 'eeuwige nacht', zelfs de nogal fantastische beschrijving van de inwoners van Noorwegen zijn in overeenstemming met archeologische vondsten in de negentiende eeuw, die inderdaad ongebruikelijk grote skeletten hebben blootgelegd in die streken. Natuurlijk heeft hierbij de dichtersgeest zo nu en dan de overhand genomen: verdichtsel en overlevering kunnen scheiden is een eerste voorwaarde als je dit soort oud teksten gaat bestuderen, zoals iedere theoloog of tekstcirticus zal beamen.
Laatst gewijzigd op 03-08-2005 om 21:39. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat die aannames betreft, de wetenschappelijke methode is beter dan enig andere.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Over de wetenschappelijke methode ben ik het mee eens, daar waar ik de waarnemingen heb gegeven, de voorspellingen zijn gegeven (plaatst van Troje), de genoemde geschriffen etc. Jij daarentegen houdt het bij een zeikerige "mijn moeder zegt" waarna je mijn argumenten van repliek voorziet "Nee, dat is niet waar". Ik herhaal: hoe ben jij in Godsnaam "Forum baas" geworden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk Alexandos. Welke Alexandos kwam voor in de Illias? Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strategisch stemmen Blood Fire Rage | 338 | 22-11-2006 20:29 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
'Uitkeringen alleen voor Nederlanders' Plusmarktboy | 150 | 02-04-2004 16:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus; ja of nee? Verwijderd | 196 | 30-01-2004 18:42 | |
Onderduikers in Nederland - in 2004! stokstaartje | 77 | 29-01-2004 20:32 | |
‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’ Gatara | 168 | 27-07-2003 19:50 |