Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 18:08
mrhanky
mrhanky is offline
Ik wil binnenkort een goede laptop aanschaffen.
Maar ik heb niemand in m'n omgeving die me goed kan adviseren.
M'n budget is tot €2000.(inclusief BTW dus natuurlijk)
Iemand enig goed advies??

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 20:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 19:43
Orion84
Orion84 is offline
toshiba 6100. dat is de notebook die word aangeboden aan de studenten van de tu eindhoven, zal dus wel ok zijn.

specs
Oud 29-07-2002, 20:53
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
toshiba 6100. dat is de notebook die word aangeboden aan de studenten van de tu eindhoven, zal dus wel ok zijn.

specs
Mooi dingetje, alleen net boven m'n budget, zo rijk ben k nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:16
Orion84
Orion84 is offline
o shit, inclusief btw zij je, sorry
Oud 29-07-2002, 22:34
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
o shit, inclusief btw zij je, sorry
Zei ik ook pas na edit.
Maar wat is een vergelijkbaar iets voor lagere prijs?
Ik heb echt geen idee wat goede merken zijn enz. en welke winkels ik moet kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:02
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Citaat:
mrhanky schreef:
ik heb hele goeie ervaringen met een asus laptop, kijk even op Mycom
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 15:44
@pie
@pie is offline
Mycom *kots* prijzen zijn inkoop+50% vaak

ga gewoon naar de Aldi of een andere grootaanbieder (staan vast wel een paar advertenties in de krant of folders die je binnenkrijgt).. dat zijn gewoon prima laptops, je hebt prima service en een vette garantie
Oud 30-07-2002, 16:50
RenT
RenT is offline
Voor een dégelijke laptop, dus niet top-of-the-bill qua specs, maar een machine die gewoon jaren meekan moet je voor Acer gaan... zeg maar gemaakt van staal zonder dat je dat terugziet in t gewicht
Klik hier voor info Acer Nederland

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:43
kitai ishibashi
kitai ishibashi is offline
aanschaf zou ik meer af laten hangen van wat je met je laptop wilt gaan doen....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:07
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
mrhanky schreef:
Géén lerp nemen met een 15" scherm, ik bedoel, da's toch niet draagbaar meer! Neem liever een notebook met een 10" schermpje of een 11" oid. Kijkt ook erg lekker! Zo'n laptop neem je veel makkelijker mee, heb nu zelf een Compaq Armada M300, bij elkaar weegt 't niet meer dan 1.3 kilo Ook een aanrader (ben altijd fan geweest van Sony Vaio)

http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...lt_frames.html

Meer Sony notebooks (ook notebooks met grote displays, eigenlijk is dat een persoonlijke keus maargoed):

http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...ks/frames.html

Wil je er persé eentje met een heel groot scherm?

http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...rames_top.html
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Géén lerp nemen met een 15" scherm, ik bedoel, da's toch niet draagbaar meer! Neem liever een notebook met een 10" schermpje of een 11" oid. Kijkt ook erg lekker! Zo'n laptop neem je veel makkelijker mee, heb nu zelf een Compaq Armada M300, bij elkaar weegt 't niet meer dan 1.3 kilo Ook een aanrader (ben altijd fan geweest van Sony Vaio)
Mij lijkt 10/11" toch echt te klein. 14" lijkt me toch wel het minimum, en waarom zou je dat niet nemen als je er toch het geld voor hebt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 14:26
Paperz
Paperz is offline
Mja over 't budget weet ik niet zoveel...
maar ik zou je ogen open houden voor ASUS laptops... ik heb er 2 mogen aanschouwen (bij klasgenoten) en deze dingen zijn echt subliem...
Oud 08-08-2002, 20:49
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Zijn tweedehandslaptops kopen een goed idee, of is daar altijd wat mee?

kijk eens op http://www.tweedehandslaptops.be
Voor Nederland weet ik niet zo plots een site.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:02
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef:

Mij lijkt 10/11" toch echt te klein. 14" lijkt me toch wel het minimum, en waarom zou je dat niet nemen als je er toch het geld voor hebt?
Kleine (mininotebooks) zijn véééél draagbaarder en bovendien maken ze die TFT-schermpjes zeer scherp En mininotebooks (trouwens vaak maar 2cm dun) zijn ook niet goedkoop hoor.

Wat ik wel kan aanraden, geen tweedehandsnotebook kopen als je een budget hebt van 2000 euro. Van tweedehandsnotebooks zijn de accu's meestal niet helemaal 100% meer, dus zeker weten een nieuwe kopen dan weet je ook zeker dat je accu lang genoeg meegaat! (zeker 2 uur)

Wil je toch ff kijken voor 2ehands notebooks, kijk dan op www.2ehands.nl Zeer goed aanbod, heel betrouwbare site, ik heb er bij elkaar ongeveer 5 notebooks gekocht en verkocht.

Tip- Ga eens langs bij Staffhorst, daar hebben ze heel mooie notebooks voor zo'n 1300 euro (inc. BTW). Dan heb je een Sony Vaio met een 10.1" scherm, 1024x768, haarscherpe resolutie, kijkt heel lekker.. Verder Pentium III 800 met 256mb ram, 8mb VRAM, Memorystickingang, PCMCIA, en 12Gb harddisk. Lijkt me zat toch voor bureauapps? Quake III en UT gaat hierop ook niet verkeerd (eigen ervaring!)

Wil je GTA3 spelen op je notebook dan moet je toch idd overstappen op de wat 'grotere' modellen met P4 processor en 32mb VRAM.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 06:53
@pie
@pie is offline
umg... 10/11"....

zou jij dat op je bureau hebben willen staan? draagbaarheid ok, maar zo belachelijk klein? dan heb je vrdomme een vergrootglas nodig! en ik betwijfel of ik daar 1024x786 op kan draaien...
Oud 10-08-2002, 14:27
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
@pie schreef:
umg... 10/11"....

zou jij dat op je bureau hebben willen staan? draagbaarheid ok, maar zo belachelijk klein? dan heb je vrdomme een vergrootglas nodig! en ik betwijfel of ik daar 1024x786 op kan draaien...
Niet op mn bureau naast mn desktop-pc, nee. Maar in de trein bijvoorbeeld lijkt me 10" (op een notebook) handiger dan 15". En bovendien hoe wil je zo'n zwaar kreng ooit handig kunnen meenemen? Daar heb je haast een karretje op wieltjes voor nodig! En een aparte draagtas, want in je gemiddelde Eastpak-rugzak zal hij nooit passen.

En natuurlijk kan 1024x768 op een 10"! Het is maar net wat de fabrikant ervan heeft gemaakt. Die resolutie is trouwens dan wel het maximum. Hoger heeft geen zin en dan wordt het té klein. Bovendien is 10" TFT heel goed leesbaar, en 11" is bijna gelijk aan 12.1". Tenminste voor mijn gevoel.

De Sony Vaio PCG N505SN (en veel andere mininotebooks van Compaq, Fujitsu) bijvoorbeeld heeft een 10.4" TFT schermpje met een resolutie van 1024x768. Die leesbaarheid is zo goed, daar heb je, geloof me, GEEN vergrootglas voor nodig. Dat is nu TFT, niet te vergelijken met CRT (heel andere techniek)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:32
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Niet op mn bureau naast mn desktop-pc, nee. Maar in de trein bijvoorbeeld lijkt me 10" (op een notebook) handiger dan 15". En bovendien hoe wil je zo'n zwaar kreng ooit handig kunnen meenemen? Daar heb je haast een karretje op wieltjes voor nodig! En een aparte draagtas, want in je gemiddelde Eastpak-rugzak zal hij nooit passen.

En natuurlijk kan 1024x768 op een 10"! Het is maar net wat de fabrikant ervan heeft gemaakt. Die resolutie is trouwens dan wel het maximum. Hoger heeft geen zin en dan wordt het té klein. Bovendien is 10" TFT heel goed leesbaar, en 11" is bijna gelijk aan 12.1". Tenminste voor mijn gevoel.

De Sony Vaio PCG N505SN (en veel andere mininotebooks van Compaq, Fujitsu) bijvoorbeeld heeft een 10.4" TFT schermpje met een resolutie van 1024x768. Die leesbaarheid is zo goed, daar heb je, geloof me, GEEN vergrootglas voor nodig. Dat is nu TFT, niet te vergelijken met CRT (heel andere techniek)
dat laatste lijkt me niet helemaal relevant. tuurlijk is het een andere techniek (DUH) maar wil dat geleik zeggen dat 10/11' geleik groter word? een beetje misschien maar 1024X786 daarop is nog steeds best klein. iemand die ik ken heeft zo'n schermpje, en een vergroot glas is wat over dreven idd maar groot is ook weer anders.
ik denk dat de keuze van je scherm grote toch een beetje persoonlijk is en er van afhangt wat je met je laptop gaat doen. staat ie voornamenlijk op je bureau of ga je'm mee nemen in de trein en daar er ook mee werken. in het laatste geval is een klein scherm/laptop natuurlijk fijner, maar staat je laptop daarentegen toch voor het grootste deel op je bureau (zowel op het werk als thuis) neem dan een relaxt scherm....

[wannabe forumbaas mode] moet de titel niet '[laptop] advies bij aankoop gevraagd' zijn?? [/wannabe forumbaas mode]

-de postbode-
Oud 10-08-2002, 17:30
Orion16
Orion16 is offline
Oké, tís ook heel persoonlijk, al weet ik eigenlijk nog niet wat MrHanky nu precies met zijn laptop wilt doen en wat zijn eisen zijn.. Ik bedoel als je echt een groot lerp wilt hebben omdat je het prettig vind een groot scherm te hebben (14/15") en het je geen f*ck scheelt of dat ding nu 6,5 kilo weegt dan vallen mininotebooks sowieso al af.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:57
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Oké, tís ook heel persoonlijk, al weet ik eigenlijk nog niet wat MrHanky nu precies met zijn laptop wilt doen en wat zijn eisen zijn.. Ik bedoel als je echt een groot lerp wilt hebben omdat je het prettig vind een groot scherm te hebben (14/15") en het je geen f*ck scheelt of dat ding nu 6,5 kilo weegt dan vallen mininotebooks sowieso al af.
pecies maare waar is onze topicstarter met zijn eisen/voorkeuren voor sn laptop???
Oud 10-08-2002, 21:11
mrhanky
mrhanky is offline
wegens vakantie heb ik niet eerder kunne reageren.
Ik wil hem voor de volgende dingen gebruiken.

School (HBO bedrijfskundige informatica)
saaie momenten op school(dvdtjes ofzo kijken )
Als k weer es op vakantie ga met m'n parents.

Iets in die richting.
(1 extra vereiste, ik wil wel ook dat ie een beetje snel presteert, dus niet zo'n ding van 800 Mhz.)
Oud 10-08-2002, 21:18
Koen
Koen is offline
Citaat:
de postbode schreef:

[wannabe forumbaas mode] moet de titel niet '[laptop] advies bij aankoop gevraagd' zijn?? [/wannabe forumbaas mode]
Jup, veranderd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:23
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
mrhanky schreef:
wegens vakantie heb ik niet eerder kunne reageren.
Ik wil hem voor de volgende dingen gebruiken.

School (HBO bedrijfskundige informatica)
saaie momenten op school(dvdtjes ofzo kijken )
Als k weer es op vakantie ga met m'n parents.

Iets in die richting.
(1 extra vereiste, ik wil wel ook dat ie een beetje snel presteert, dus niet zo'n ding van 800 Mhz.)
Op 800 meg kun je net zo goed DVD's kijken, er bestaan ook notebooks met een P233 processor die een DVD drive (+MPEG2 decoder) hebben. Gaat ook prima dus. Is niet traag hoor, maargoed, dan moet je een Pentium 4 notebook nemen, en zeker met jouw budget kan dat best. Pentium III 1,2Ghz is eigenlijk net zo goed ik ben nooit zo'n voorstander geweest van Pentium 4's onder de 2Ghz.

Ik deze persoonlijk een stuk wijzer dan zo'n log PIV notebook, maar da's ieder voor zich

Tip: NOOOOOOOOOOIT een Micropoint notebook nemen, die dingen zuigen, ik ken twee mensen die er zo eentje hebben, bij de één is het ding zo traag geworden als een 486, er kan ook alleen maar Windows 98 op draaien ('t is een PIII 750/128mb/12gb) en bij de ander, zelfde configuratie, zitten er vlekken in het TFT-scherm terwijl andere TFT-schermen daarop afgekeurd zouden worden als ze zo verkocht werden!

Neem liefst een bekend merk (Sony, IBM, Compaq!), lees de consumentengids, bla bla, pak eens een computerblad met 'n notebooktest..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 19:01
Verwijderd
Ik heb nu 1,5 jaar een Dell Inspiron 8000 laptop, en ik ben er inmiddels van gaan houden

www.dell.nl
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 22:41
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Pardon?
Wijs mij eens een nieuwe laptop aan die 6.5 kilo weegt...
een beetje 13"-er zit al onder de 2 kilo...

Maar goed... wacht gewoon ff af tot je op school zit... er zullen genoeg eerste jaars rondlopen met een gloedje nieuwe laptop die ze voor een prikkie hebben gekocht... kijk, vergelijk en regel gewoon een van de zelfde...

Als geld geen probleem is... kijk voor een Dell of een Asus... goeie kwaliteit, service en garantie... een Sony is mooi... maar niet echt functioneel voor het "schoolwerk" wat je gaat doen... (ook dit spreek ik uit ervaring)
Reageren

Regels voor berichten