Advertentie | |
|
![]() |
|
toshiba 6100. dat is de notebook die word aangeboden aan de studenten van de tu eindhoven, zal dus wel ok zijn.
specs
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Voor een dégelijke laptop, dus niet top-of-the-bill qua specs, maar een machine die gewoon jaren meekan moet je voor Acer gaan... zeg maar gemaakt van staal zonder dat je dat terugziet in t gewicht
![]() Klik hier voor info Acer Nederland
Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 16:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...lt_frames.html Meer Sony notebooks (ook notebooks met grote displays, eigenlijk is dat een persoonlijke keus maargoed): http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...ks/frames.html Wil je er persé eentje met een heel groot scherm? http://www.vaio.sony-europe.com/nl/p...rames_top.html |
![]() |
|
Mja over 't budget weet ik niet zoveel...
maar ik zou je ogen open houden voor ASUS laptops... ik heb er 2 mogen aanschouwen (bij klasgenoten) en deze dingen zijn echt subliem...
|
Zijn tweedehandslaptops kopen een goed idee, of is daar altijd wat mee?
kijk eens op http://www.tweedehandslaptops.be Voor Nederland weet ik niet zo plots een site. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik wel kan aanraden, geen tweedehandsnotebook kopen als je een budget hebt van 2000 euro. Van tweedehandsnotebooks zijn de accu's meestal niet helemaal 100% meer, dus zeker weten een nieuwe kopen dan weet je ook zeker dat je accu lang genoeg meegaat! (zeker 2 uur) Wil je toch ff kijken voor 2ehands notebooks, kijk dan op www.2ehands.nl Zeer goed aanbod, heel betrouwbare site, ik heb er bij elkaar ongeveer 5 notebooks gekocht en verkocht. Tip- Ga eens langs bij Staffhorst, daar hebben ze heel mooie notebooks voor zo'n 1300 euro (inc. BTW). Dan heb je een Sony Vaio met een 10.1" scherm, 1024x768, haarscherpe resolutie, kijkt heel lekker.. Verder Pentium III 800 met 256mb ram, 8mb VRAM, Memorystickingang, PCMCIA, en 12Gb harddisk. Lijkt me zat toch voor bureauapps? Quake III en UT gaat hierop ook niet verkeerd (eigen ervaring!) Wil je GTA3 spelen op je notebook dan moet je toch idd overstappen op de wat 'grotere' modellen met P4 processor en 32mb VRAM. |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk kan 1024x768 op een 10"! Het is maar net wat de fabrikant ervan heeft gemaakt. Die resolutie is trouwens dan wel het maximum. Hoger heeft geen zin en dan wordt het té klein. Bovendien is 10" TFT heel goed leesbaar, en 11" is bijna gelijk aan 12.1". Tenminste voor mijn gevoel. De Sony Vaio PCG N505SN (en veel andere mininotebooks van Compaq, Fujitsu) bijvoorbeeld heeft een 10.4" TFT schermpje met een resolutie van 1024x768. Die leesbaarheid is zo goed, daar heb je, geloof me, GEEN vergrootglas voor nodig. Dat is nu TFT, niet te vergelijken met CRT (heel andere techniek) |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat de keuze van je scherm grote toch een beetje persoonlijk is en er van afhangt wat je met je laptop gaat doen. staat ie voornamenlijk op je bureau of ga je'm mee nemen in de trein en daar er ook mee werken. in het laatste geval is een klein scherm/laptop natuurlijk fijner, maar staat je laptop daarentegen toch voor het grootste deel op je bureau (zowel op het werk als thuis) neem dan een relaxt scherm.... [wannabe forumbaas mode] moet de titel niet '[laptop] advies bij aankoop gevraagd' zijn?? [/wannabe forumbaas mode] -de postbode-
|
Oké, tís ook heel persoonlijk, al weet ik eigenlijk nog niet wat MrHanky nu precies met zijn laptop wilt doen en wat zijn eisen zijn.. Ik bedoel als je echt een groot lerp wilt hebben omdat je het prettig vind een groot scherm te hebben (14/15") en het je geen f*ck scheelt of dat ding nu 6,5 kilo weegt dan vallen mininotebooks sowieso al af.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
wegens vakantie heb ik niet eerder kunne reageren.
Ik wil hem voor de volgende dingen gebruiken. School (HBO bedrijfskundige informatica) saaie momenten op school(dvdtjes ofzo kijken ![]() Als k weer es op vakantie ga met m'n parents. Iets in die richting. (1 extra vereiste, ik wil wel ook dat ie een beetje snel presteert, dus niet zo'n ding van 800 Mhz.)
||
Citaat:
Ik deze persoonlijk een stuk wijzer dan zo'n log PIV notebook, maar da's ieder voor zich ![]() ![]() ![]() Tip: NOOOOOOOOOOIT een Micropoint notebook nemen, die dingen zuigen, ik ken twee mensen die er zo eentje hebben, bij de één is het ding zo traag geworden als een 486, er kan ook alleen maar Windows 98 op draaien ('t is een PIII 750/128mb/12gb) en bij de ander, zelfde configuratie, zitten er vlekken in het TFT-scherm terwijl andere TFT-schermen daarop afgekeurd zouden worden als ze zo verkocht werden! Neem liefst een bekend merk (Sony, IBM, Compaq!), lees de consumentengids, bla bla, pak eens een computerblad met 'n notebooktest.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nu 1,5 jaar een Dell Inspiron 8000 laptop, en ik ben er inmiddels van gaan houden
![]() www.dell.nl |
![]() |
||
Citaat:
Pardon? Wijs mij eens een nieuwe laptop aan die 6.5 kilo weegt... een beetje 13"-er zit al onder de 2 kilo... Maar goed... wacht gewoon ff af tot je op school zit... er zullen genoeg eerste jaars rondlopen met een gloedje nieuwe laptop die ze voor een prikkie hebben gekocht... kijk, vergelijk en regel gewoon een van de zelfde... Als geld geen probleem is... kijk voor een Dell of een Asus... goeie kwaliteit, service en garantie... een Sony is mooi... maar niet echt functioneel voor het "schoolwerk" wat je gaat doen... (ook dit spreek ik uit ervaring)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Advies bij schooltas gezocht Daantjer | 26 | 16-08-2012 01:40 |