![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je dat wel kunt vinden op www.infectieziekten.info
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Hoe lang is een vaccinatie geldig? De geldigheid verschilt per vaccinatie: DTP: voor een DTP vaccinatie wordt een beschermingsduur van 10 jaar of 15 jaar aangehouden. Voorwaarde is wel dat u ooit in uw leven een serie van 3 vaccinaties tegen DTP hebt gehad. Wanneer de DTP vaccinatie langer dan 10 of 15 jaar geleden heeft plaatsgevonden, moet u, afhankelijk van uw reisbestemming, een herhalingsvaccinatie halen. Tyfus: vaccinaties tegen tyfusbesmetting zijn 3 jaar geldig. Gele koorts: de geldigheidsduur van de vaccinatie is 10 jaar. Hepatitis A: het vaccin, waarbij uw lichaam zelf antistoffen aanmaakt, is 15 jaar geldig. Hepatitis B: voor volledige bescherming is een aantal vaccinaties nodig. Als u voldoende antistoffen heef, bent u levenslang beschermd. De hoeveelheid antistoffen wordt door middel van bloedafname bepaald. Meningitis: de geldigheidsduur van deze vaccinatie is 3 jaar. Als u deze vaccinatie nodig heeft voor een pelgrimstocht naar Mekka, dan dient u zich na 2 jaar al opnieuw te laten vaccineren. De autoriteiten stellen dit verplicht. Rabiës: de geldigheidsduur van deze vaccinatie is 2 jaar. Voor deze ziekte heeft u 3 vaccinaties nodig voordat er bescherming optreedt. Komt u tijdens de geldigheidsduur van de vaccinatie in aanraking met rabiës, dan hebt u opnieuw een vaccinatie nodig. Japanse encephalitis: deze vaccinatie wordt aanbevolen indien u langer dan 6 maanden verblijft in een met deze ziekte besmet gebied of indien u (beroepshalve) hoge risico’s loopt. bron Ik weet verder niet welke vaccinaties je nog meer wil weten, maar mss zou je zelf even kunnen googelen... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Of heb jij hem buiten de standaard vaccinaties om, nog een keer gehad toen je klein was?
||
Citaat:
|
|