Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 00:50
Verwijderd
Ik wil hier eigenlijk even mijn verhaal kwijt....En een aantal dingen vragen....

Ik weet niet precies waar dit hoort.....Maar dat merk ik vanzelf wel!

Mijn moeder is nu ruim 4 jaar geleden overleden....
Even kort vertellen hoe het is gegaan....

Ik en mijn moeder wilde wat aan onze conditie doen...
Mijn zus kwam op het idee om te gaan aqua joggen...Dus wij gelijk voor de eerste les bellen....
16 oktober....Savonds gingen we nog gezellig aan tafel even wat eten met z'n allen.....
Maar we hadden eigenlijk de tijd niet in de gaten....Dus op een gegeven moment zegt mijn zus 'we moeten gaan'
Snel onze spullen gepakt....mijn vader zat op dat moment op de wc dus die had ons niet eens gedag gezegd....

Aangekomen bij het zwembad....Snel omkleden....En we gingen het water in.....Eerste half uurtje ging prima....Tot op een gegeven moment mijn moeder het een beetje erg benauwd kreeg.....Dus ze ging uit het zwembad om even adem te halen....
Ze had dat welleens vaker...last van benauwdheid....Dus ik en mijn zus gingen eigenlijk nog even verder.....Totdat we onze moeder zagen zitten in een rolstoel....En ze werd snel naar een ehbo kamertje gereden.....Wij erachteraan....We mochten niet naar binnen...Maar mijn zus trok gewoon de deur open.....En mijn moeder hield mijn zus der arm vast......Maar ze zakte weg....Dus m'n zus kon er niet meer tegen....Ondertussen had ik mijn vader gebeld....
Hij kwam er met spoed aan......Hij mocht ook eerst niet in het kamertje komen....Maar mijn vader drong zich er ook gewoon in....
Half uurtje later belde mijn vader....(We hadden contact via de telefoon) Dat hij naar ons zou komen.....Wij zaten ondertussen in een kantine van het personeel....En ja toen kwam ie binnen lopen....En zei.....Jullie moeder leeft niet meer......

Het is allemaal nog steeds zo onwerkelijk.....Dagelijks heb ik er mee te maken.....Kinderen die mama roepen....Ik word er gek van....Als ik over dingen nadenk....Wat ik haar nog allemaal zou willen vragen...Als ik over mijn toekomst denk....

ik zit nu eigenlijk een beetje in de put.....Ik voel me waardeloos....Huil vaak....Denk steeds aan die momenten wat er zijn gebeurd....Ik heb nergens zin in of als ik iets moet doen....dan kost het veel moeite.....Ik luister vaak muziek en dan vallen de tranen over m'n wangen.....

Ik weet niet echt wat er aan de hand is....Mischien dat jullie dit herkennen in andere dingen?....Of als je ook iemand hebt verloren in je leven?....

Hmmz nou ik ben even mijn verhaal kwijt...En ik hoop dat iemand hier een beetje antwoord op heeft....

Groetjes Jacqie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 01:05
Verwijderd
Hee meis,
Wat naar allemaal !!!
Ik denk dat het normaal is dat je nog zo vaak aan haar denkt. Je was nog jong en het heeft natuurlijk veel inpact op je leven gehad. Je mist haar natuurlijk ontzettend en dat zal ook wel blijven.
Maar misschien zou het missen iets minder geworden moeten zijn, zou je plezier in het leven een beetje teruggekeerd moeten zijn, moet je verder kunnen gaan.
Het is niet raar dat je dat niet kan, maar misschien is het tijd om hulp te zoeken. Om te zorgen dat je het plezier in je leven weer terugkrijgt. Want je klinkt behoorlijk down!
Je moet niet denken: dat heb ik helemaal niet nodig. Iedereen heeft wel eens hulp nodig, op welke manier dan ook.
Je zou naar je huisarts kunnen gaan en dit vertellen. Dan kan hij regelen dat je bij een psycholoog ofzoiemand terecht kunt.
Je krijgt dan eerst intake gesprekken en dan gaan ze bepalen hoe ze jou het beste kunnen helpen. Dat kan op heel veel manieren zijn: gesprekken met een maatschappelijk werkster, begeleidingsgesprekken, gesprekken met een psycholoog of echt therapie.

Heel erg veel sterkte meis!

liefs,
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 01:33
Verwijderd
Even nog reageren voor dat ik naar bed ga

Uhmzz ik ben al eens bij een psycholoog geweest....
Ennuh nee dat werkt dus echt niet voor mij!
En ik zie me zelf ook niet in therapie zitten.

Ik heb zeg maar fase's dat ik me zo down voel....
Dat komt omdat er nog zoveel meer speelt dan alleen dit 'kleine' stukje wat ik vertel.....

Het gaat tijden goed....Nergens last van....En er moet maar wat gebeuren en ik lig weer onderaan de ladder.....

En ja vanavond is er even zo'n moment..

Maar goed in ieder geval bedankt dat je even reageerde.....

Ohwjah btw.....Ik denk best dat ik hulp nodig heb....En dat wil ik ook echt aannemen....Alleen weet nog niet echt op welk manier!

Groetjes Jacqie
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 04:09
Verwijderd
jij hebt geen "hulp"nodig, je hebt gewoon vrienden nodig die naar je luisteren, en tijd.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 06:39
Verwijderd
Ik vind het niet zo raar dat je er nog steeds mee zit, zo iets is niet iets wat je snel verwerkt ed... Misschien zou je er ook met je vader en/of je zus of een ander familielid over kunnen praten?

En/of eens met je huisarts overleggen...er zijn veel meer soorten hulp dan psychologen. Er zijn ook gespreksgroepen, waarin mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bij elkaar komen om dingen te bespreken ed. Dat kan in therapievorm, maar dat hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 06:58
Verwijderd
je bent het aan het verwerken, en dat is niet maf oid. gewoon doorgaan. Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2005 @ 07:39 :
Ik vind het niet zo raar dat je er nog steeds mee zit, zo iets is niet iets wat je snel verwerkt ed... Misschien zou je er ook met je vader en/of je zus of een ander familielid over kunnen praten?
Maar ik vind het wel wat lang duren... Ik krijg niet het idee dat het sinds die tijd nou zoveel beter met dr gaat... Vergeten doe je het nooit, maar je zou het langzamerhand wel een plaatsje moeten kunnen geven. Ik ken ook iemand die dr broer is verloren 5 jaar geleden en bij haar merkte je na een half jaar al een zekere vooruitgang. Nu pas begint ze het echt te verwerken heb ik het idee (ze gaat voor het eerst uit enzo), maar toch zag je al die tijd wel goede verbetering. Nu verwerkt iedereen het op een andere manier, maar dat er, denk ik, geen echte vooruitgang in zit, is toch wel wat zorgwekkend vind ik... Dat kan je leven op een negatieve manier beinvloeden...

Misschien dat je inderdaad nog eens langs de huisarts moet. Vertel haar je verhaal en zeg dat je al naar een psycholoog bent geweest en dat dat voor jouw gevoel niet echt werkte. Misschien moet je nog eens een andere psycholoog proberen, was die ene niet de juiste voor jou. Want eerlijk gezegd denk ik wel dat je er nog eens heen moet om toch verder te komen dan dit.

Praat je er veel over met je vader en je zus? Ook over de positieve dingen, de leuke verhalen over je moeder? Bekijken jullie vaak foto's, etc.? Want dit deden mn vriendin en dr ouders dus wel veel en dat heeft ze zo ongelofelijk goed geholpen. Dat was hun verwerking en het werkte. Ook gingen ze juist veel leuke dingen doen en afspreken met goede vrienden. Om te blijven leven. Je verwerkt het moeilijk als je bij de pakken neer gaat zitten, dan zie je alleen maar de zware kanten. Natuurlijk moet je tijd voor jezelf nemen, maar je moet ook leren weer te genieten van het leven. Hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:01
Verwijderd
Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt hoe je zo iets verwerkt... Ben het wel met je eens dat als het heel lang duurt zonder echte vooruitgang, dat het je leven dan erg kan beïnvloeden. (Al is je leven dat al doordat het gebeurd is...maar ik snap dat je het anders bedoeld. )

(Ik weet niet precies hoe de afgelopen jaren bij TS zijn gegaan, maar je hoort het wel vaak, hoor, dat een meisje dat haar moeder verloren heeft daar aan het eind van de puberteit/begin volwassenheid ed weer meer 'last' van krijgt.)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:14
Ruudje
Ruudje is offline
Even een quote van een tijdje terug:
Citaat:
Ruudje schreef op 08-05-2004 @ 13:35 :
Ook ik heb een ouder verloren, al is het zo'n 6 jaar geleden...

mijn verhaal:

ergens in juni 1998 : Ik had afgesproken met een paar vriendjes die middag. We waren al een paar dagen een kat kwijt. Een van mijn vriendjes dacht hem gezien te hebben voordat hij naar me toe kwam. Dit vertelde hij pas toen hij naar huis ging... een paar minuten later vroeg mijn moeder of ik met haar mee ging de kat zoeken. Ik ging mee. We fietsten met z'n 2en een aantal straten verder, waar mijn vriend dacht de kat gezien te hebben. Eenmaal aangekomen duwde we op de deurbel. Een paar seconden later deed een oude man open. Mijn moeder vroeg: 'Mogen we eventjes achterom kijken? We hebben een idee dat hij hier ergens zou kunnen zitten.' 'Tuurlijk' zei de man. Hij deed de deur weer dicht en wij liepen naar achteren. We begonnen de zoekactie. Ik begon eens een rondje te lopen, om een grote boom die achterom stond en riep zijn naam. Ik keek naar mijn moeder en zie haar op de grond vallen. Ik snelde er naartoe. 'Mama, mama', geen reactie. Ze schokkeerde heel erg en bleef nog een aantal seconden nabeven. Ik vroeg aan de man waar de telefoon was. 'Binnen, rechts om de hoek.' Ik belde mijn vader op: 'Pap, mam is omgevallen.' Mijn vader: 'Waar ben je?' 'Spanjestraat ??, mijn fiets staat vooraan de weg,' ..tuut..tuut..tuut.. Ik rende weer naar buiten en deed nog wat wanhopige pogingen om een reactie te krijgen van mijn moeder, maar ze staarde alleen maar. Mijn vader kwam intussen aan en begon te reanimeren. 'Zoek hulp'. Ik rende de straat over en belde aan. Een vrouw van rond de 30 deed open. 'Mijn moeder is omgevallen, hier tegenover'. Ze riep haar man en belde 112. Ik rende weer terug naar mijn moeder, waar mijn vader ook was. 'Bel de dokter'. Ik rende naar binnen en belde de doktor. 'Hoi, mijn moeder is omgevallen'. 'Waar?' 'Spanjestraat ???, bij de opa van Sean ' Ik gaf de oude man de telefoon: 'De dokter aan de telefoon.' Ik ging weer naar buiten, waar ze inmiddels met z'n 2en aan het reanimeren waren. Ik stond daar maar. Een paar minuten later kwam de dokter met een rotvaart aan met de auto. Hij ging ook reanimeren. Mijn vader blies de lucht in haar longen en hij drukte op haar borst. 'Ja, blaas maar. Ho, stop.' en hij begon een aantal keren op haar borst te drukken. Mijn vader zei tegen me dat ik maar naar huis moest gaan. Ik pakte mijn fiets en ging huilend naar huis. Onderweg hoorde ik nog de ziekenwagen aan komen rijden...

Voor degenen die de moeite ervoor gedaan hebben het te lezen, bedankt.

@ TS: Ik kan misschien wel het gevoel evenaren van een ouder verliezen. Ik wens je iig heel veel sterkte toe!

Liefs,
Ruud
Mocht je erover willen praten, dan stel ik me bij deze tot beschikking
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:35
Verwijderd
Even op verschillende dingen reageren.....

Uhmz mijn vrienden zijn er altijd voor me! Alleen vind ik het best moeilijk om er met hun erover te praten....Sommige van mijn vrienden hebben mijn moeder nooit gekend.....Ik kan mijn verhaal daar prima kwijt.....Alleen 9 van de 10 keer begrijpen ze mij niet echt zo....

Met mijn vader en mijn zus.....Spreken we er eigenlijk helemaal niet meer over......Ze zijn niet zo'n praters....Mijn vader en ik heel af en toe...Maar m'n zus en ik....Eigenlijk nooit....Mijn zus is daar ook helemaal geen type voor om met mij daarover te praten....Klinkt raar maar zo zit zij in elkaar.....Mijn vader is op dit moment helemaal de weg kwijt....Dat speelt ook mede dat ik zo down ben de laatste tijd....Hij word binnen kort opgenomen.....

Uhmz de dood van mijn moeder is gewoon heel onwerklelijk.....Iedere dag heb je er eigenlijk wel mee te maken.....Na de tijd dat mijn moeder overleden is.....Heb ik en mijn zus mijn vader opgevangen.....Dus toen der tijd hadden we geen tijd om over onzelf na te denken....Er zijn toen veel dingen veranderd in ons leven......

Ik heb mijn verdriet toen vaak weggestopt omdat ik mijn vader zoveel mogelijk wilde helpen.....Ik ging vaak uit....En daar leefde ik me dan uit.....Ik was in 1 keer een ander persoon na mijn moeders dood.....Ik speelde bij wijs van spreken nog met poppen.....En toen mijn moeder overleden was....Wat ik met de geld zaken van mijn vader bezig.....Ik heb eigenlijk een stuk van mijn jeugd gemist...Ik ben eigenlijk nooit echt een puber geweest.....

Na verloop van tijd wist ik dat dat ook niet goed was.....En toen heb ik mijn huisarts ingeschakeld.....En die heeft me aantal tips gegeven....En die had een afspraak gemaakt bij psycholoog....
Alleen wat ik dus al eerder zei......Dat werkte niet echt voor mij!

Het gaat iedere dag een stukje beter.......Ik heb gewoon af en toe momenten dat ik er helemaal door heen zit.....
Zoals gisteravond.....

Ik wilde even de mensen bedanken die hier even op gereageerd hebben.....

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:30
Q
Q is offline
Mocht je er nog over willen praten met een lotgenoot dan kun je me aanspreken op msn hoor. Helaas is mijn moeder ook overleden zo'n 3 jaar geleden. Ik heb het gelukkig wel allemaal kunnen verwerken en heb er zelf geen problemen meer mee, misschien dat ik iets gedaan heb wat jij nog niet geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:14
Kamilla
Kamilla is offline
Mijn moeder is 5 jaar geleden overleden, en ik heb het totaal nog niet verwerkt. Ik heb het de afgelopen jaren weggestopt, met het gevolg dat ik er lichamelijke klachten aan overhield. Nu beetje bij beetje gaat het beter, maar mijn gevoelens uiten lukt nog niet echt. Dus ik kan wel begrijpen hoe jij je voelt. Veel mensen begrijpen het misschien niet omdat het 'al zo lang geleden' is. Dus als je er over wilt praten dan kun je me toevoegen op msn of PM-en ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 10-08-2005 @ 01:50 :

Het is allemaal nog steeds zo onwerkelijk.....Dagelijks heb ik er mee te maken.....Kinderen die mama roepen....Ik word er gek van....Als ik over dingen nadenk....Wat ik haar nog allemaal zou willen vragen...Als ik over mijn toekomst denk....

ik zit nu eigenlijk een beetje in de put.....Ik voel me waardeloos....Huil vaak....Denk steeds aan die momenten wat er zijn gebeurd....Ik heb nergens zin in of als ik iets moet doen....dan kost het veel moeite.....Ik luister vaak muziek en dan vallen de tranen over m'n wangen.....

Ik weet niet echt wat er aan de hand is....Mischien dat jullie dit herkennen in andere dingen?....Of als je ook iemand hebt verloren in je leven?....

Hmmz nou ik ben even mijn verhaal kwijt...En ik hoop dat iemand hier een beetje antwoord op heeft....

Groetjes Jacqie
Wat een naar verhaal

Ik ben mijn moeder ook bijna 4 jaar geleden verloren. Ze kreeg leverkanker: ze werd erg ziek en 6 weken later was ze dood.

Ik herken dit erg goed, want ik heb precies hetzelfde.
Ik ben eigelijk altijd jaloers op mensen die hun moeder nog hebben. Mijn vader is in de 50 en heeft zijn moeder nog, terwijl mijn moeder mijn puberteit niet eens heeft kunnen meemaken(ik was toen net sinds een maand 11).
Ik heb het nogsteeds niet kunnen verwerken en ik vraag me af of dat me ooit wel zou lukken. Ik denk dat jij het ook nog een plekje moet geven, want 4 jaar geleden is iig voor mij als gisteren(maar aan de andere kant lijkt het wel 10 jaar).

Ik vind het irl erg moeilijk om over te praten, dus doe het eigelijk ook nooit. Als me kut voel los ik het vaak alleen op of ga ik met iemand via msn praten. Ik kan er gewoon niet met vrienden over praten, omdat ik me daar gewoon niet prettig bij voel en zij ook niet. Verder heb ik niet echt iemand bij wie ik wel graag over praat.

Laatst gewijzigd op 10-08-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 01:37
Verwijderd
Ik snap heel goed dat het moeilijk is om erover te praten met vrienden. Ik heb dat ook (op mijn manier dan). 9 van de 10 keer begrijpen ze het niet of ik ben bang dat ze dingen verkeerd opvatten enzo. Ze kunnen heel lief en medelevend zijn, maar echt weten waar jij het over hebt, weten ze toch niet.
Er bestaan speciale lotgenoten groepen voor mensen die bepaalde dingen meegemaakt hebben. Zo zijn er ook dat soort groepen voor jongeren die een ouder hebben verloren. Dat is dan meestal eens in de twee weken een keer of acht. Ik heb zelf niet zoiets gedaan, maar mijn vader wel. Het is hem heel goed bevallen.

liefs,
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:18
Al Murphy
Al Murphy is offline
5 jaar is kort, 2 jaar is lang... het heeft ook allemaal erg veel tijd nodig om een plaatsje te krijgen, bij mij toch. Soms lijkt het alsof het gisteren was gebeurd. Op andere momenten denk ik nog steeds dat ik als ik in bed kruip, ik haar stem op de gang hoor roepen. Maar ik slaap niet meer op die gang, in dat huis, en die stem is er alleen nog maar in mijn hoofd. En praten erover is nog steeds niet gemakkelijk. Omdat het voor velen zo moeilijk te begrijpen is hoe ik me erbij voel. Ik ben heus niet altijd droevig als ik over mama begin, ik word zelfs vaker nog gelukkiger er heel even iets over te laten vallen. Maar dan wordt het vaak stil rondom. "Gaat het een beetje?" En ook al heb je al erge dingen meegemaakt, toch heb ik ook nog altijd het recht om te zeuren om niks.

Maar aan iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt... sterkte. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;-)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 10-08-2005 @ 23:16 :
Wat een naar verhaal

Ik ben mijn moeder ook bijna 4 jaar geleden verloren. Ze kreeg leverkanker: ze werd erg ziek en 6 weken later was ze dood.

Ik herken dit erg goed, want ik heb precies hetzelfde.
Ik ben eigelijk altijd jaloers op mensen die hun moeder nog hebben. Mijn vader is in de 50 en heeft zijn moeder nog, terwijl mijn moeder mijn puberteit niet eens heeft kunnen meemaken(ik was toen net sinds een maand 11).
Ik heb het nogsteeds niet kunnen verwerken en ik vraag me af of dat me ooit wel zou lukken. Ik denk dat jij het ook nog een plekje moet geven, want 4 jaar geleden is iig voor mij als gisteren(maar aan de andere kant lijkt het wel 10 jaar).

Ik vind het irl erg moeilijk om over te praten, dus doe het eigelijk ook nooit. Als me kut voel los ik het vaak alleen op of ga ik met iemand via msn praten. Ik kan er gewoon niet met vrienden over praten, omdat ik me daar gewoon niet prettig bij voel en zij ook niet. Verder heb ik niet echt iemand bij wie ik wel graag over praat.
Wilde hier even nog op reageren

Even op je zinnen van nog steeds niet verwerkt...
Dat heb ik dus ook....En waarscheinlijk komt het er nu uit...
Ik ben vaak alleen thuis nu....Dus dan denk ik over veel dingen na...
En inderdaad ik herriner het me als de dag van gisteren....Heel frustrerend.....En ik merk in de dagelijkse dingen wel waarbij ik denk was mijn moeder nu maar hier....Of dat ik denk...Mijn moeder had dit vast wel geweten.....Is best wel moeilijk....

Ik mail nu met iemand die graag naar me luisterd en dat lucht inderdaad best op!! Even alles van me af schrijven (Typen nu maar oke).....En daar ben ik haar wel dankbaar voor....Ook al is ze een vreemde hihi

Succes

Voor de andere harstikke bedankt dat jullie even wilde reageren en lezen....

Groetjes jacqie
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 10-08-2005 @ 11:14 :
Even een quote van een tijdje terug:

Mocht je erover willen praten, dan stel ik me bij deze tot beschikking
Ben hier ook sprakeloos van....
Weet niet wat ik moet zeggen...

In ieder geval bedankt voor je reactie..

Zal je wel een keer een pm sturen!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 12-08-2005 @ 14:12 :
Wilde hier even nog op reageren

Even op je zinnen van nog steeds niet verwerkt...
Dat heb ik dus ook....En waarscheinlijk komt het er nu uit...
Ik ben vaak alleen thuis nu....Dus dan denk ik over veel dingen na...
En inderdaad ik herriner het me als de dag van gisteren....Heel frustrerend.....En ik merk in de dagelijkse dingen wel waarbij ik denk was mijn moeder nu maar hier....Of dat ik denk...Mijn moeder had dit vast wel geweten.....Is best wel moeilijk....

Ik mail nu met iemand die graag naar me luisterd en dat lucht inderdaad best op!! Even alles van me af schrijven (Typen nu maar oke).....En daar ben ik haar wel dankbaar voor....Ook al is ze een vreemde hihi

Succes

Voor de andere harstikke bedankt dat jullie even wilde reageren en lezen....

Groetjes jacqie
Ik heb ook het gevoel alsof het er nu eigelijk pas echt uitkomt. Ik heb er ieder jaar juist meer problemen mee gekregen ipv steeds minder. Het komt denk ik door die leeftijd waarop het gebeurde, ik was nog echt een kindje en het was erg vreemd voor me, het leek net alsof ze alleen mar op vakantie was ofzo.

Iedere keer als ik iets leuks meemaak of als ik bij mn familie ben denk ik: Eigelijk had ze hier gewoon bij moeten zijn. Ze was altijd de gangmaker van alles en iedereen was dol op haar. En nu lijkt alles gewoon veel saaier zonder haar is.

Ik vind met een vreemde ''praten'' via msn ofzo veel fijner .

Bedankt en graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 12-08-2005 @ 14:38 :
Ik heb ook het gevoel alsof het er nu eigelijk pas echt uitkomt. Ik heb er ieder jaar juist meer problemen mee gekregen ipv steeds minder. Het komt denk ik door die leeftijd waarop het gebeurde, ik was nog echt een kindje en het was erg vreemd voor me, het leek net alsof ze alleen mar op vakantie was ofzo.

Iedere keer als ik iets leuks meemaak of als ik bij mn familie ben denk ik: Eigelijk had ze hier gewoon bij moeten zijn. Ze was altijd de gangmaker van alles en iedereen was dol op haar. En nu lijkt alles gewoon veel saaier zonder haar is.

Ik vind met een vreemde ''praten'' via msn ofzo veel fijner .

Bedankt en graag gedaan.
Net dat ze op vakantie was.....Inderdaad dat gevoel heb ik ook een lange tijd gehad.....Dat het je echt nog niet doordringt.....

Ik vind dat best heel moeilijk als ik aan zulke momenten denk...Wat je zegt was ze hier maar bij geweest enzo....Sommige momenten wil ik met haar delen....En dat gaat dan niet....

Maarja....

Mailen vind ik handiger.....Kan je alles in 1 keer kwijt
Ieder op z'n eigen manier

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 12-08-2005 @ 14:56 :
Net dat ze op vakantie was.....Inderdaad dat gevoel heb ik ook een lange tijd gehad.....Dat het je echt nog niet doordringt.....

Ik vind dat best heel moeilijk als ik aan zulke momenten denk...Wat je zegt was ze hier maar bij geweest enzo....Sommige momenten wil ik met haar delen....En dat gaat dan niet....

Maarja....

Mailen vind ik handiger.....Kan je alles in 1 keer kwijt
Ieder op z'n eigen manier

Groetjes
Het begint bij mij ook juist de laatste tijd wel door te dringen. En dat is wel moeilijk.

Ik ook. Soms dan word ik gewoon boos dat dat niet kan, want dat mis ik echt(de dingen die we met elkaar deelden bedoel ik dan).

Dat klopt wel ja.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 12-08-2005 @ 15:07 :
Het begint bij mij ook juist de laatste tijd wel door te dringen. En dat is wel moeilijk.

Ik ook. Soms dan word ik gewoon boos dat dat niet kan, want dat mis ik echt(de dingen die we met elkaar deelden bedoel ik dan).

Dat klopt wel ja.
Ik herken het !!

Toch positief blijven denken zeg ik dan maar

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 20:30
akumabito
akumabito is offline
Mijn vader is 12 jaar geleden overleden. Natuurlijk is het moeilijk, en er helemaal overheen komen doe je denk ik nooit, zeker niet als je nog zo jong bent als het gebeurd. Maar aan de andere kant (om maar eens een enorm cliché reply te geven) "life goes on". Je zult toch zelf verder moeten.

Iedereen verwerkt dit soort dingen op zijn eigen manier. Sommigen vinden het heel fijn om er met anderen over te praten, en weer anderen doen het helemaal alleen. Ik heb 't er toen ook niet echt vaak met m'n moeder over gehad. Dat kwam eigenlijk pas een jaar of twee geleden, vanaf toen gingen we samen vaak herinneringen ophalen enzo, of foto's kijken.

Ik ben zelf geen grote prater, ik heb het dus een beetje op mijn eigen manier verwerkt, en het is aardig gelukt denk ik. Het gebeurt echt niet vaak meer dat ik helamaal down wordt als ik er aan terugdenk. Eerder het tegenovergestelde eigenlijk, al klinkt dat misschien een beetje raar. Misschien omdat ik toen nog zo jong was, ben ik heel erg selectief eworden in wat ik over mijn vader onthoud en wat niet. Natuurlijk heb ik alleen de leuke en positieve dingen onthouden. In mijn gedachten is een soort van "supervader" ontstaan, en dat vind ik een mooi en prettig idee eigenlijk.

Daardoor kreeg ik eigenlijk ook al vrij snel zo'n idee van "later als ik groot ben, wordt ik net als hij!".. zo weet ik bijvoorbeeld dat er nog een aantal dingen zijn die hij heel erg graag nog eens gedaan zou hebben.. dus nu ben ik hard op weg om die dingen in zijn plaats te kunnen doen.

Maar als jij eens je ei kwijt wilt, heb ik altijd een luisterend oor voor je.. (of een lezend oog natuurlijk ) stuur me maar eens een PM-etje ofzo
Oud 12-08-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 12-08-2005 @ 21:30 :
Mijn vader is 12 jaar geleden overleden. Natuurlijk is het moeilijk, en er helemaal overheen komen doe je denk ik nooit, zeker niet als je nog zo jong bent als het gebeurd. Maar aan de andere kant (om maar eens een enorm cliché reply te geven) "life goes on". Je zult toch zelf verder moeten.

Iedereen verwerkt dit soort dingen op zijn eigen manier. Sommigen vinden het heel fijn om er met anderen over te praten, en weer anderen doen het helemaal alleen. Ik heb 't er toen ook niet echt vaak met m'n moeder over gehad. Dat kwam eigenlijk pas een jaar of twee geleden, vanaf toen gingen we samen vaak herinneringen ophalen enzo, of foto's kijken.

Ik ben zelf geen grote prater, ik heb het dus een beetje op mijn eigen manier verwerkt, en het is aardig gelukt denk ik. Het gebeurt echt niet vaak meer dat ik helamaal down wordt als ik er aan terugdenk. Eerder het tegenovergestelde eigenlijk, al klinkt dat misschien een beetje raar. Misschien omdat ik toen nog zo jong was, ben ik heel erg selectief eworden in wat ik over mijn vader onthoud en wat niet. Natuurlijk heb ik alleen de leuke en positieve dingen onthouden. In mijn gedachten is een soort van "supervader" ontstaan, en dat vind ik een mooi en prettig idee eigenlijk.

Daardoor kreeg ik eigenlijk ook al vrij snel zo'n idee van "later als ik groot ben, wordt ik net als hij!".. zo weet ik bijvoorbeeld dat er nog een aantal dingen zijn die hij heel erg graag nog eens gedaan zou hebben.. dus nu ben ik hard op weg om die dingen in zijn plaats te kunnen doen.

Maar als jij eens je ei kwijt wilt, heb ik altijd een luisterend oor voor je.. (of een lezend oog natuurlijk ) stuur me maar eens een PM-etje ofzo
Ik vind dat je dit mooi geschreven hebt.
Toen mijn moeder overleed was ik ongeveer net zo oud als jij toen je je vader verloor. Ik hoop dat ik er net zo mee om kan gaan als jij als ik even oud ben als jij nu bent.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 00:31
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 12-08-2005 @ 21:30 :

Uhmzz.....Bedankt voor je reactie.....Vind het knap hoe je zoiets kan beschrijven....
Ik hoop dat ik ook net zo als jouw....Een beetje daar de weg in zien te vinden!!

Uhmz ik mail al met een meid over mijn gebeurtenissen over mijn moeder.....Maar zal je van de week wel even pm-en

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 00:01
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Ik vind dat je dit mooi geschreven hebt.
Thanks Blush..

Citaat:
Ik hoop dat ik er net zo mee om kan gaan als jij als ik even oud ben als jij nu bent.
Dat zal wel goed komen joh. Het gaat eigenlijk vanzelf eigenlijk. Zo lang je maar een manier vind om er mee om te gaan denk ik. Dat is voor iedereen anders misschien, dus het enig dat ik je echt kan meegeven is: doe er iets mee. Proberen er zo min mogelijk aan te denken, of proberen het te vergeten werkt niet. Voor niemand. Probeer er zo goed als het kan nog een positieve draai aan te geven, dan leidt het zichzelf wel.

Citaat:
Vind het knap hoe je zoiets kan beschrijven....
Dank je Lievemeid. Het duurde ook even voordat ik het had staan zoals ik het bedoelde, ik heb dat stukje geloof ik wel een keer of zes á zeven opnieuw geschreven.. Ik hoop dat het in ieder geval een beetje over komt wat ik wilde zeggen.

Citaat:
Ik hoop dat ik ook net zo als jouw....Een beetje daar de weg in zien te vinden!!
Uiteindelijk lukt dat vast wel. Het is niet makkelijk, zeker niet als het nog niet zo heel lang geleden is gebeurd, maar als je het wat tijd geeft dan komt dat vanzelf.

Citaat:
Uhmz ik mail al met een meid over mijn gebeurtenissen over mijn moeder.....Maar zal je van de week wel even pm-en
Ok, da's goed hoor. Het aanbod blijft natuurlijk staan. Dat geld trouwens ook voor Blush en alle anderen die zoiets hebben meegemaakt. Als je even je ei kwijt wilt, kun je me altijd een pm-etje of een e-mailtje sturen.
Oud 14-08-2005, 00:09
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 14-08-2005 @ 01:01 :

Dat zal wel goed komen joh. Het gaat eigenlijk vanzelf eigenlijk. Zo lang je maar een manier vind om er mee om te gaan denk ik. Dat is voor iedereen anders misschien, dus het enig dat ik je echt kan meegeven is: doe er iets mee. Proberen er zo min mogelijk aan te denken, of proberen het te vergeten werkt niet. Voor niemand. Probeer er zo goed als het kan nog een positieve draai aan te geven, dan leidt het zichzelf wel.
Ik heb er juist moeite mee om er een positieve draai aan te geven. Ik denk juist te veel aan de stomme/droevige dingen dan de leuke dingen en herinneringen. Ik weet niet waardoor het komt , maar het gaat vanzelf. Zoals ik al zei: eigelijk hoor je er steeds beter mee om te kunnen gaan, maar bij mij is het ieder jaar juist erger geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 00:23
akumabito
akumabito is offline
Aye, teveel gefocused op de negatieve dingen. Da's vervelend, want daardoor kom je in een negatieve spiraal terecht waardoor je steeds meer negatieve dingen vind om aan te denken, en op een gegeven moment er gewoon niet eens meer aan denkt dat er ook nog leuke dingen zijn.

Misschien helpt het als je op zoek gaat naar zo veel mogelijk dingen over je moeder, dingen die je nog niet wist, maar wat je eigenlijk nog wel eens zou willen weten. Leven de ouders van je moeder nog? Als zij er nog wel zijn, zou je ze eens moeten vragen naar haar jeugd. Laat ze eens vertellen hoe zij was toen ze jou leeftijd had, over hoe ze was op school, dingen waar zij altijd van droomde, de "later al ik groot ben" verhalen die zij vroeger altijd vertelde, dat soort dingen. Of misschien zijn er nog ooms of tantes die je meer over haar kunnen vertellen? Als ze een zus had is dat natuurlijk een mooie informatiebron voor de "meiden dingen", had ze al eens eerder een vriendje gehad voordat ze je vader ontmoette, dat soort dingen..

Het klinkt misschien stom om naar dat soort dingen te vragen, maar het zijn vaak wel zaken waar je stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar wordt. Denk er maar eens over na, vroeg of later zou je dat soort dingen misschien wel aan je moeder vragen, of beginnen ze er zelf wel eens over, met van die verhalen over vroeger. Nu kan dat niet meer, en het kan goed dat je dat ook wel ene beetje mist. Dan zou het toch mooi zijn als iemand anders die gaten een beetje voor je zou kunnen vullen..
Oud 14-08-2005, 01:01
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 14-08-2005 @ 01:23 :
Aye, teveel gefocused op de negatieve dingen. Da's vervelend, want daardoor kom je in een negatieve spiraal terecht waardoor je steeds meer negatieve dingen vind om aan te denken, en op een gegeven moment er gewoon niet eens meer aan denkt dat er ook nog leuke dingen zijn.

Misschien helpt het als je op zoek gaat naar zo veel mogelijk dingen over je moeder, dingen die je nog niet wist, maar wat je eigenlijk nog wel eens zou willen weten. Leven de ouders van je moeder nog? Als zij er nog wel zijn, zou je ze eens moeten vragen naar haar jeugd. Laat ze eens vertellen hoe zij was toen ze jou leeftijd had, over hoe ze was op school, dingen waar zij altijd van droomde, de "later al ik groot ben" verhalen die zij vroeger altijd vertelde, dat soort dingen. Of misschien zijn er nog ooms of tantes die je meer over haar kunnen vertellen? Als ze een zus had is dat natuurlijk een mooie informatiebron voor de "meiden dingen", had ze al eens eerder een vriendje gehad voordat ze je vader ontmoette, dat soort dingen..

Het klinkt misschien stom om naar dat soort dingen te vragen, maar het zijn vaak wel zaken waar je stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar wordt. Denk er maar eens over na, vroeg of later zou je dat soort dingen misschien wel aan je moeder vragen, of beginnen ze er zelf wel eens over, met van die verhalen over vroeger. Nu kan dat niet meer, en het kan goed dat je dat ook wel ene beetje mist. Dan zou het toch mooi zijn als iemand anders die gaten een beetje voor je zou kunnen vullen..
IK weet het

Mijn opa en oma leven beide niet meer van mijn moeders kant. En ik vind het erg moeilijk om naar dat soort dingen te vragen hoewel ik er vaak wel erg nieuwsgierig naar ben. Een tante van mij heeft veel foto's van haar van toen ze net zo oud was als ik, maar eigelijk durf ik er nooit naar te vragen. En zovaak heb ik de kans niet om het haar te vragen, omdat ze in Slowakije woont woont. Mijn moeder was Slowaaks en ik kom maar een aantal keer per jaar in SK. Ze is daar ook begraven, dus als ik behoefte heb om naar het graf te gaan gaat het niet. Vorige keer (deze vakantie nog) wou ik er heen, maar kon ik het gewoon niet.
Een zus heb ik ook al niet. Ik heb wel een broer maar met hem kan ik niet praten en met mijn vader trouwens ook niet.
Het is erg lastig om deze gaten gevult te krijgen.

bedankt, iig
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 01:19
akumabito
akumabito is offline
Hmm, da's wel lastig inderdaad..

Maar aan de andere kant moet je je om dingen als de locatie van het graf denk ik ook niet al te druk maken. Mijn vaders graf heeft tien jaar vastgelegen, en de keren dat ik er geweest ben zijn op één hand te tellen. Ik vond het verschrikkelijk om daar naartoe te gaan, hoewel ik mezelf af en toe wel dwong om toch maar even te gaan kijken. Ik vind 't altijd zulke nare plekken..

Ik heb allemaal kleine spulletjes die van hem waren, zoals z'n bril, z'n aansteker en z'n hoed, dat soort dingen, en daar heb ik een apart hoekje voor in m'n kamer waar ik die bewaar, samen met wat foto's enzo. Dat is voor mij veel belangrijker als 't graf, want daar voel ik totaal geen binding mee eigenlijk.

Na die tien jaar werd het graf geruimd. Klinkt heel naar, maar het valt wel mee, het houdt alleen in dat ze de beenderen overplaatsen naar een veldje om plaats te maken voor nieuwe graven. Het is een heel mooi veldje, maar zonder stenen of niks, dus je weet niet waar hij precies ligt. Maar toch vind ik dat eigenlijk een veel prettiger idee. Het voelt niet meer als een verplichting om daar langs te moeten. En zo'n veldje heeft een veel openere en luchtigere sfeer, minder bedompt, en eigenlijk helemaal niet triest.

Maar goed, da's natuurlijk maar mijn mening, een ander heeft er misschien hele andere ervaringen mee...
Oud 14-08-2005, 01:29
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 14-08-2005 @ 02:19 :
Hmm, da's wel lastig inderdaad..

Maar aan de andere kant moet je je om dingen als de locatie van het graf denk ik ook niet al te druk maken. Mijn vaders graf heeft tien jaar vastgelegen, en de keren dat ik er geweest ben zijn op één hand te tellen. Ik vond het verschrikkelijk om daar naartoe te gaan, hoewel ik mezelf af en toe wel dwong om toch maar even te gaan kijken. Ik vind 't altijd zulke nare plekken..

Ik heb allemaal kleine spulletjes die van hem waren, zoals z'n bril, z'n aansteker en z'n hoed, dat soort dingen, en daar heb ik een apart hoekje voor in m'n kamer waar ik die bewaar, samen met wat foto's enzo. Dat is voor mij veel belangrijker als 't graf, want daar voel ik totaal geen binding mee eigenlijk.

Na die tien jaar werd het graf geruimd. Klinkt heel naar, maar het valt wel mee, het houdt alleen in dat ze de beenderen overplaatsen naar een veldje om plaats te maken voor nieuwe graven. Het is een heel mooi veldje, maar zonder stenen of niks, dus je weet niet waar hij precies ligt. Maar toch vind ik dat eigenlijk een veel prettiger idee. Het voelt niet meer als een verplichting om daar langs te moeten. En zo'n veldje heeft een veel openere en luchtigere sfeer, minder bedompt, en eigenlijk helemaal niet triest.

Maar goed, da's natuurlijk maar mijn mening, een ander heeft er misschien hele andere ervaringen mee...
Het graf betekent ook niet zoveel voor me en ik maar me er ook niet echt druk over. Maar heel soms als ik me rot voel heb ik behoefte om er even te gaan kijken. Maar dat kan dan niet.

Ik heb maar heel weinig spulletjes van mijn moeder. Bijna alles is weggedaan. Ik heb wel nog een fotolijstje van haar dat ze zelf heeft gemaakt van klei. (ik heb er iig een fotolijstje van gemaakt met haar foto erin want het was nog niet af)
Verder heb ik nog wat sierraden die ze droeg. Die dingejtes hebben ook een appart hoekje in mijn kamer.

In Slowakije worden graven niet geruimt trouwens. Ik wist niet dat gravend geruimd werden op die manier.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 14-08-2005 @ 02:29 :
In Slowakije worden graven niet geruimt trouwens. Ik wist niet dat gravend geruimd werden op die manier.
Dat is iets waar je zelf voor 'kiest'. Je kunt een graf ook voor 30 jaar vast laten leggen en als de periode waarvoor je het graf hebt vastgelegd verloopt krijg je een brief met de vraag of je de periode wilt verlengen. Zo ging het iig bij de graven van familie van mijn oma.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2005 @ 08:12 :
Dat is iets waar je zelf voor 'kiest'. Je kunt een graf ook voor 30 jaar vast laten leggen en als de periode waarvoor je het graf hebt vastgelegd verloopt krijg je een brief met de vraag of je de periode wilt verlengen. Zo ging het iig bij de graven van familie van mijn oma.
Ik heb geen idee eigelijk maar volgens mij worden graven daar echt niet geruimt. De meeste mensen daar zijn ook erg gelovig, het zou kunnen dat het daar mee te maken heeft. Ik ken daar een plek op een heuvel waar nu een bos groeit. En in dat bos 1 heel erg oud kerkof. Mijn overgrootvader(of de grootvader van mijn oma, dat weet ik niet meer precies) ligt daar begraven (ik heb hem nooit gekent ofzo) Die graven zijn zo oud dat je niet eens meer kunt lezen wat er op die afgebrokkelde stenen staat. Maja dat zou een uitzondering kunnen zijn. Maar nogmaals ik heb geen idee hoe het nou werkelijk zit met die graven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 14:22
Verwijderd
Bedankt akumabito

Ik spreek je over msn hier wel over

Maaruhmz even over wat jullie verder nog hadden gezegd...

Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden als het graf geruimd werd...
Maar inderdaad daar kies je geloof ik zelf voor...
En blush dat je moeder zo weg ligt....Lijkt me ook verschrikkelijk...Lijkt me best moeilijk!!

Ik ga ook niet echt vaak naar mijn moeders graf.....Ze is toen der tijd gecremeerd en daarna in een soortje grafje gezet....
Wel met een mooie steen erbij.....Maar ik kom er eigenlijk alleen maar met de feest dagen ofzow......Maar niet gewoon zomaar....Heel af en toe....Ik vind dat best jammer.....Maar ik heb net zoals jullie er eigenlijk niet zoveel gevoel bij!

Voor de verder rest...Heb ik een foto van haar uit vergroot....En die in een lijsjte tegen de muur gehangen.....Met een roos....En een spiegeltje met een hele mooie tekst erop....
En de sieraden die zij om had heb ik nu om.....

Voor de verder rest heb ik helemaal niets meer van haar....Wel een paar foto'tjes

Ennuh Blush.....Ik zou toch zoveel mogelijk dingen vragen aan je vader ofzow....Ook al is het moeilijk!! Omdat je zo graag dingen te weten wilt komen!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 21:49
devilcat
devilcat is offline
Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 23:30
Verwijderd
Bedankt....
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 14-08-2005 @ 15:22 :
Bedankt akumabito

Ik spreek je over msn hier wel over

Maaruhmz even over wat jullie verder nog hadden gezegd...

Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden als het graf geruimd werd...
Maar inderdaad daar kies je geloof ik zelf voor...
En blush dat je moeder zo weg ligt....Lijkt me ook verschrikkelijk...Lijkt me best moeilijk!!

Ik ga ook niet echt vaak naar mijn moeders graf.....Ze is toen der tijd gecremeerd en daarna in een soortje grafje gezet....
Wel met een mooie steen erbij.....Maar ik kom er eigenlijk alleen maar met de feest dagen ofzow......Maar niet gewoon zomaar....Heel af en toe....Ik vind dat best jammer.....Maar ik heb net zoals jullie er eigenlijk niet zoveel gevoel bij!

Voor de verder rest...Heb ik een foto van haar uit vergroot....En die in een lijsjte tegen de muur gehangen.....Met een roos....En een spiegeltje met een hele mooie tekst erop....
En de sieraden die zij om had heb ik nu om.....

Voor de verder rest heb ik helemaal niets meer van haar....Wel een paar foto'tjes

Ennuh Blush.....Ik zou toch zoveel mogelijk dingen vragen aan je vader ofzow....Ook al is het moeilijk!! Omdat je zo graag dingen te weten wilt komen!

Groetjes
Het valt opzich wel mee maar af en toe heb ik wel echt behoefte om er even te gaan kijken en dat kan dan niet.

Ik denk da tik ook een mooie foto van haar ga uitzoeken en vergroten. Ik heb maar een klein pasfototje van haar op mijn kamer die niet eens zo ''up to date'' was zeg maar.

Ik weet het. Maar ik kan het gewoon (nog?) niet. Er zijn wel dingen die ik wil weten.. maar dat komt nog wel

bedankt en groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 14-08-2005 @ 13:38 :
Ik heb geen idee eigelijk maar volgens mij worden graven daar echt niet geruimt. De meeste mensen daar zijn ook erg gelovig, het zou kunnen dat het daar mee te maken heeft. Ik ken daar een plek op een heuvel waar nu een bos groeit. En in dat bos 1 heel erg oud kerkof. Mijn overgrootvader(of de grootvader van mijn oma, dat weet ik niet meer precies) ligt daar begraven (ik heb hem nooit gekent ofzo) Die graven zijn zo oud dat je niet eens meer kunt lezen wat er op die afgebrokkelde stenen staat. Maja dat zou een uitzondering kunnen zijn. Maar nogmaals ik heb geen idee hoe het nou werkelijk zit met die graven.
Je zei dat je niet wist dat graven geruimd werden op die manier, ik dacht dat dat algemeen was, niet alleen mbt Slowakije. Ik legde dus uit dat het ook in Nederland niet per se hoeft ed, 't ging niet over Slowakije.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 15-08-2005 @ 01:39 :
Het valt opzich wel mee maar af en toe heb ik wel echt behoefte om er even te gaan kijken en dat kan dan niet.

Ik denk da tik ook een mooie foto van haar ga uitzoeken en vergroten. Ik heb maar een klein pasfototje van haar op mijn kamer die niet eens zo ''up to date'' was zeg maar.

Ik weet het. Maar ik kan het gewoon (nog?) niet. Er zijn wel dingen die ik wil weten.. maar dat komt nog wel

bedankt en groetjes
Ja dat is best moeilijk....Als het niet gaat!

Ik had een leuke foto gevonden van haar....En ik had gevraagd in een fotozaak of ze het zo mooi mogelijk konden uitvergroten....En het is nog aardig gelukt ook....Dan is toch altijd een beetje mij me in huis!

Als je met vragen zit.....Komt dat inderdaad vast wel een keer...Zodra je er zelf aan toe bent!!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 15-08-2005 @ 11:04 :
Ja dat is best moeilijk....Als het niet gaat!

Ik had een leuke foto gevonden van haar....En ik had gevraagd in een fotozaak of ze het zo mooi mogelijk konden uitvergroten....En het is nog aardig gelukt ook....Dan is toch altijd een beetje mij me in huis!

Als je met vragen zit.....Komt dat inderdaad vast wel een keer...Zodra je er zelf aan toe bent!!

Groetjes
Ik denk dat ik dat ook ga doen als ik de negatieven niet kan vinden. Trouwens toen ik vorig jaar op vakantie was in Slowakije was ik in wat laatjes aan het rommelen (we zaten in het huis van mijn opa en oma die niet meer leven, maar daar is ze wel opgegroeid)en ik vond 2 hele oude foto's. Ik vond ze erg mooi maar ik vond het asociaal om ze zomaar mee te nemen. Deze vakantie was ik daar weer en ik heb ze gewoon in mn koffer gestopt omdat ze daar toch maar blijven liggen en onbekeken blijven .

Dat bedoel ik precies ja

Bedankt, groetjes

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 15-08-2005 @ 12:55 :
Ik denk dat ik dat ook ga doen als ik de negatieven niet kan vinden. Trouwens toen ik vorig jaar op vakantie was in Slowakije was ik in wat laatjes aan het rommelen (we zaten in het huis van mijn opa en oma die niet meer leven, maar daar is ze wel opgegroeid)en ik vond 2 hele oude foto's. Ik vond ze erg mooi maar ik vond het asociaal om ze zomaar mee te nemen. Deze vakantie was ik daar weer en ik heb ze gewoon in mn koffer gestopt omdat ze daar toch maar blijven liggen en onbekeken blijven .

Dat bedoel ik precies ja

Bedankt, groetjes
Jah ik had ook geen negatieven meer van die foto....En toen hebben ze het voor mij uitvergroot....(Zo mooi mogelijk)....Het is natuurlijk niet echt zo heel helder.....Want het was een foto dat ze in de tuin zat....En ik wilde alleen haar hoofd uitvergroot zeg maar....Maar ik vind het het heel mooi geworden....
Mijn zus heeft trouwens een geschilderde foto van mijn moeder....Ze had een pasfoto mee naar Spanje genomen....En daar iemand op straat heeft haar geprobeerd te schilderen....Echt zo mooi!! Laat ik ook nog maar is een keer doen

Maar over die foto's ik geef je groot gelijk....Jij hebt er meer aan dan andere mensen! En je hebt dan wel in ieder geval een foto van haar!! Die je dus eventueel kan uitvergroten

Ik hoop dat het een mooie foto word

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 15-08-2005 @ 23:18 :
Jah ik had ook geen negatieven meer van die foto....En toen hebben ze het voor mij uitvergroot....(Zo mooi mogelijk)....Het is natuurlijk niet echt zo heel helder.....Want het was een foto dat ze in de tuin zat....En ik wilde alleen haar hoofd uitvergroot zeg maar....Maar ik vind het het heel mooi geworden....
Mijn zus heeft trouwens een geschilderde foto van mijn moeder....Ze had een pasfoto mee naar Spanje genomen....En daar iemand op straat heeft haar geprobeerd te schilderen....Echt zo mooi!! Laat ik ook nog maar is een keer doen

Maar over die foto's ik geef je groot gelijk....Jij hebt er meer aan dan andere mensen! En je hebt dan wel in ieder geval een foto van haar!! Die je dus eventueel kan uitvergroten

Ik hoop dat het een mooie foto word

Groetjes
Hoe veel keer heb je die foto dan laten uitvergroten?
Dat is wel heel erg goed bedacht Vind ik wel origineel iig. Moet je zeker ook laten doen ja.

Die 2 foto's zijn al erg groot. Ze zijn wel al een beetje beschadigd maar dat maakt niet zoveel uit. Ze was nog heel erg jong daar. En erg mooi vind ik.

Dankje. Ik ook
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 15-08-2005 @ 23:48 :
Hoe veel keer heb je die foto dan laten uitvergroten?
Dat is wel heel erg goed bedacht Vind ik wel origineel iig. Moet je zeker ook laten doen ja.

Die 2 foto's zijn al erg groot. Ze zijn wel al een beetje beschadigd maar dat maakt niet zoveel uit. Ze was nog heel erg jong daar. En erg mooi vind ik.

Dankje. Ik ook
Uhmz ja die foto is nu eigenlijk net zo groot als een a4 blaadje....Met alleen haar hoofd
Maar die schilderij laat ik ook echt nog is een keer maken.....Kos helemaal niks in het buiteland zowat.....Dus dat komt nog welleens een keer Maak wel een keer een foto erven

Maar als die foto's van jou al groot genoeg zijn dan hoef je het niet meer uit te vergroten toch?....Of mischien 1 slagje groter? Die foto van mij was gewoon zo'n standaard fototje

Maar dan moet je gewoon even langs zo'n fotoshop.....En die helpen je daarbij wel verder

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Lievemeid schreef op 16-08-2005 @ 00:10 :
Uhmz ja die foto is nu eigenlijk net zo groot als een a4 blaadje....Met alleen haar hoofd
Maar die schilderij laat ik ook echt nog is een keer maken.....Kos helemaal niks in het buiteland zowat.....Dus dat komt nog welleens een keer Maak wel een keer een foto erven

Maar als die foto's van jou al groot genoeg zijn dan hoef je het niet meer uit te vergroten toch?....Of mischien 1 slagje groter? Die foto van mij was gewoon zo'n standaard fototje

Maar dan moet je gewoon even langs zo'n fotoshop.....En die helpen je daarbij wel verder

Succes
Ik wou nog een andere foto uitgroten die meer ''up to date'' was zoals ik al zei. Deze fotos zijn erg oud. En ik wil graat een foto zoals ze was toen ze nog net niet ziek was.

Ja dat denk ik ook Ga ik binnekort dus maar doen.

bedankt, groetjes
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 16-08-2005 @ 00:53 :
Ik wou nog een andere foto uitgroten die meer ''up to date'' was zoals ik al zei. Deze fotos zijn erg oud. En ik wil graat een foto zoals ze was toen ze nog net niet ziek was.

Ja dat denk ik ook Ga ik binnekort dus maar doen.

bedankt, groetjes
Succes!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten