Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 19:15
Bloem
Bloem is offline
Ik wil graag in oktober ofzo nog een dag of 10-15 naar de zon, maar het zit er in dat er niemand mee kan. Toch wil ik wel graag weg, en zit nu dus te overwegen om alleen te gaan. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, en ondanks dat ik weet dat ik me wel goed kan vermaken, twijfel ik of alleen op vakantie gaan wel zo leuk is. Omdat ik weinig energie heb door een chronische ziekte lijkt een actieve rondreis met een groep me minder geschikt, het is de bedoeling dat ik uitgerust thuiskom, niet dat ik er extra moe van wordt, en aangezien op dit moment 2 à 3 uurtjes lopen echt het maximum is en ik dan ongeveer een week nodig heb om bij te komen, lijkt zo'n reis me niet echt handig.

Maar wat dan? Om nou 2 weken alleen in een hotel te zitten lijkt me ook een beetje... Eenzaam. Of weet iemand uit ervaring dat dat wel meevalt? Ik ben ook niet echt een disco-type, maar ergens op een terrasje zitten en gezellig kletsen (maar met wie dan?) vind ik wel weer leuk. Heeft iemand ideeën?
Advertentie
Oud 09-08-2005, 19:57
Verwijderd
Er zijn toch vaak wel reizen te vinden speciaal voor mensen die alleen gaan, met verder dus ook mensen die alleen op vakantie gaan. Misschien hebben ze zoiets ook voor niet-actieve reizen
Of een oproepje plaatsen voor een reisgeno(o)t(e)?
Oud 10-08-2005, 10:50
Bloem
Bloem is offline
Ja die groepen heb ik wel gevonden, maar dat zijn allemaal actieve reizen wat ik gezien heb tot nu toe. Een oproep plaatsen kan ook nog ja... Ga ik even over denken, vind het stiekem wel eng, straks klikt het helemaal niet ofzo Maar dat is nog wel een optie. Thanx
Oud 10-08-2005, 10:58
Verwijderd
Er zijn ook veel (groeps)reizen waarbij je zelf kunt bepalen of je mee wilt met excursies ed, misschien dat je ergens zo iets kunt vinden?
Oud 10-08-2005, 11:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-08-2005 @ 11:50 :
Ja die groepen heb ik wel gevonden, maar dat zijn allemaal actieve reizen wat ik gezien heb tot nu toe. Een oproep plaatsen kan ook nog ja... Ga ik even over denken, vind het stiekem wel eng, straks klikt het helemaal niet ofzo Maar dat is nog wel een optie. Thanx
dan spreek je van te voren een aantal keer af om te kijken of het klikt?
En misschien zou je iets minder lang kunnen gaan? 10-15 dagen is vrij lang alleen, terwijl een week al weer beter gaat, denk ik.
Oud 11-08-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-08-2005 @ 12:13 :
dan spreek je van te voren een aantal keer af om te kijken of het klikt?
En misschien zou je iets minder lang kunnen gaan? 10-15 dagen is vrij lang alleen, terwijl een week al weer beter gaat, denk ik.
Lijkt me wel een must, straks is het een 'engerd' !
Oud 11-08-2005, 15:22
Verwijderd
Gewoon alleen gaan, koop een goedkoop vliegticket of een interrail kaartje. Hou er wel rekening mee dat, bij bijv. interrailen, je vaak dingen zelf moet uitzoeken en soms behoorlijk lang moet wachten...en dat dat ook behoorlijk vermoeiend kan zijn. Bij een all-inclusive vakantie naar Turkije is dit natuurlijk minder maar ik vraag me af of dat nou wel zo leuk is in je eentje, het lijkt me daar een stuk moeilijker om mensen te ontmoeten omdat er voornamelijk oudere stelletjes en gezinnen of groepen mensen komen.
Oud 13-08-2005, 09:58
Verwijderd
Ik ben zelf twee weken alleen op vakantie geweest, deze zomer. Had een interrailkaart en ben door België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Italië getrokken, beviel supergoed. Heb geen moment spijt gehad van dat ik alleen was en ik zou het zo weer doen. Denk dat het er een beetje aan ligt of je graag alleen bent en of je jezelf kunt vermaken. En rondtrekken is dan denk ik beter te doen alleen dan de hele dag aan het strand liggen, maar dat verschilt vast ook wel per persoon
Oud 13-08-2005, 22:36
Bloem
Bloem is offline
Bedankt voor jullie tips, ga er nog eens goed over denken of ik het uberhaupt wel leuk vind om alleen te gaan, maar het lijkt me opzich ook wel weer een soort 'uitdaging'. Gewoon ergens heen gaan en op m'n eigen gevoel een beetje rondreizen kan natuurlijk ook, als ik moe ben blijf ik gewoon een dag langer ergens. Anyway, thanx voor de adviezen!
Oud 13-08-2005, 22:36
Bloem
Bloem is offline
Btw, Pixel, zou je misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe je dat hebt aangepakt? Waar heb je bijvoorbeeld geslapen enzo?
Oud 14-08-2005, 09:38
Nonaj
Nonaj is offline
Ik vertrek woensdag in mn eentje naar de VS voor 3,5 week
Oud 14-08-2005, 12:39
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 14-08-2005 @ 10:38 :
Ik vertrek woensdag in mn eentje naar de VS voor 3,5 week
Oeh spannend Ga je er rondreizen? Hoe heb je dat aangepakt enzo?

Ik ga wel steeds meer voelen om inderdaad in mijn eentje de trein te pakken en dan richting Frankrijk en Spanje te vertrekken
Oud 14-08-2005, 12:51
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-08-2005 @ 13:39 :
Oeh spannend Ga je er rondreizen? Hoe heb je dat aangepakt enzo?

Ik ga wel steeds meer voelen om inderdaad in mijn eentje de trein te pakken en dan richting Frankrijk en Spanje te vertrekken
Ticket boeken, 1e nacht boeken en een rondreisticket voor de trein boeken.
Oud 14-08-2005, 13:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 14-08-2005 @ 13:51 :
Ticket boeken, 1e nacht boeken en een rondreisticket voor de trein boeken.
En dan maar zien waar je gaat slapen enzo? Heb je je er goed op voorbereid, of ga je gewoon kijken waar je uit komt?
Oud 14-08-2005, 14:14
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-08-2005 @ 14:13 :
En dan maar zien waar je gaat slapen enzo? Heb je je er goed op voorbereid, of ga je gewoon kijken waar je uit komt?
Ik heb een kaart van Stayokay, voor jeugdherbergen. Ik heb uitgezocht waar ze zitten en ik heb een route uitgestippeld.

Alleen ben ik dus alleen, dus niemand die het wat kan schelen als ik eens een keer de planning niet haal of dingen ga skippen enzo.

Daarom heb ik ook alleen de eerste nacht nog maar geboekt. Ik heb geen zin om voor die hele reis me overal al op dingen vast te gaan pinnen, daar komt alleen maar stress van
Oud 14-08-2005, 16:10
Poor Leno
Poor Leno is offline
Hallo,

Ik ga volgende week dinsdag alleen naar Denemarken. Ga met de auto, dus kan heen waar ik wil.

Aan het eind van de week bezoek ik wel een goede vriend van mij in de Deense plaats Kolding. Daar blijf ik enkele dagen en vervolgens ga ik alleen verder.

Ben benieuwd of ik onverwachts nog leuke mensen tegen kom. Ik ben namelijk niet van plan me alleen per auto te vervoeren. Anders leef je zo afgezonderd.

De campings e.d. heb ik opgezocht aan de hand van een campingkaart. Heb een route uitgestippeld maar ik zie wel waar ik uit kom. Zolang ik eind van de week maar in de buurt van Kolding ben.

Zal mijn ervaring na de vakantie met jullie delen. Kan alleen zeggen dat ik er nu al zin in heb. Geen gezeur aan mn hoofd, en doen waar ik zelf zin in heb.
Oud 14-08-2005, 17:40
Jan-Peter B
Jan-Peter B is offline
Ik ben van de zomer 2 weken alleen naar Turkije geweest. Een all inclusive vakantie. Ik heb me goed vermaakt, ben eigenlijk geen 1 dag alleen geweest der zijn altijd wel mensen om mee te praten. Nou scheelt het wel dat ik wel vrij veel uitging en daar veel mensen leerde kennen.
Oud 16-08-2005, 16:23
Bloem
Bloem is offline
Klinkt leuk allemaal, ik word er steeds enthousiaster over Zit een beetje te denken om een week of 10 dagen ofzo naar Barcelona te gaan, lekker weer en het lijkt me een leuke/mooie stad Alleen rondreizen doe ik wel als ik iets meer lef heb, mijn talen zijn behoorlijk weggezakt () en ik zie mezelf al verdwalen in niemands land
Oud 16-08-2005, 16:44
Lorelei
Lorelei is offline
Haha, ik heb je net een PM gestuurd en toen zag ik dit. Lees 'm maar eens. Misschien is het wat.
Oud 23-08-2005, 17:39
TRXD
TRXD is offline
Aan Bloem:

Ik ben pas ook alleen op vakantie geweest. Het heeft in mijn ogen voor en nadelen. Voordelen zijn; meer vrijheid e.d. en nadelen zijn meer praktisch met het oog op veiligheid van spullen e.d.

Als je gaat: veel plezier en heel veel geluk, want dat is (vooral jou!) wel gegund!!!!

Poor Leno: al op weg naar Denemarken? Heb ook plannen om er zeer binnenkort heen te gaan.
Oud 28-08-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 13-08-2005 @ 23:36 :
Btw, Pixel, zou je misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe je dat hebt aangepakt? Waar heb je bijvoorbeeld geslapen enzo?
Lees dit nu pas, sorry ben 2 weken op vakantie geweest, vandaar

ehm, ik heb vrijwel elke nacht geslapen in jeugdherbergen. Ik was aan het backpacken, heb per dag bekeken waar ik heen wilde en de volgende dag niet aan gedacht, fijne manier om te reizen

De meeste jeugdherbergen waren niet volgeboekt (ik heb nergens gereserveerd), en aangezien jij buiten het seizoen gaat lijkt dat me in ieder geval geen probleem. Maar je had het over een week/10 dagen Barcelona, in dat geval reis je niet rond dus kun je eventueel toch reserveren ofzo

De keren dat jeugdherbergen toch vol zaten heb ik goedkope hotelletjes gezocht. Er zijn gidsen met adressen van jeugdherbergen, je hebt bijvoorbeeld de YHA gids, YHA is de grootste organisatie dacht ik, dan heb je van alle Europese landen op een rijtje waar je kan slapen enzo, erg handig (maar misschien ook alleen met rondreizen..)

Bij de meeste jeugdherbergen (of iig die van de YHA) heb je wel een membershipcard nodig, aan te vragen op www.stayokay.nl of ter plekke daar te kopen... Maar dit is misschien wel veel te uitgebreid ofzo, weet niet of je gedachten de afgelopen twee weken veranderd zijn Jeugdherbergen zijn mij iig goed bevallen, je maakt (vooral als je alleen reist) heel makkelijk contact, ik heb een hoop gezellige avonden gehad met mensen die ik daar heb leren kennen

Als je meer wilde weten moet je even zeggen wat, ik weet verder zo niks
Oud 08-09-2005, 12:12
TRXD
TRXD is offline
Lijkt erop of Bloem het niet meer heeft gelezen.
Advertentie

Regels voor berichten