![]() |
||||
Citaat:
er er wordt over anderen mensen gesproken. bovendien is het gezond kritisch om te gaan met bronnen. Citaat:
nee Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Dat is waar. Maar waarom "staat wel vast" dat bijvoorbeeld Mozes een profeet is? Citaat:
http://www.philosophyprofessor.com/p...ridans-ass.php Citaat:
||||
Citaat:
1. Nu 11,29 But Moses replied, “Are you concerned what this might do to me? I wish the Lord would give his Spirit to all his people so everyone could be a prophet.” 2. Dt 33,1 Moses was a prophet, and before he died, he blessed the tribes of Israel by saying: 3. Jos 14,6 One day while the Israelites were still camped at Gilgal, Caleb the son of Jephunneh went to talk with Joshua. Caleb belonged to the Kenaz clan, and many other people from the Judah tribe went with Caleb. He told Joshua: You know that back in Kadesh-Barnea the Lord talked to his prophet Moses about you and me. 4. Sir 46,1 Joshua the son of Nun was a mighty warrior and the next prophet after Moses. His name means, “The Lord rescues,” and Joshua did rescue Israel by defeating their enemies, as he led Israel into the land God had promised them. er wordt geloofd dat hij inderdaad een profeet was, zoals staat in bovenstaande quotes. Wederom: weten is wat anders dan geloven. Weten zul je pas als je dood bent, vrees ik ![]() Citaat:
en wat wilde je daarmee zeggen? Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
2) Waarom zou God nu niet uit het land verdwijnen als we meisjes (niet jongens) die geen maagd zijn voor het huwelijk niet stenigen? Wat is er veranderd?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En was het voor Christus dan wel geoorloofd om meisjes te stenigen?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar onderbouw je laatste stelling eens...
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder boeit het geluk natuurlijk eerder dan de productiviteit denk ik zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het ook gaat om de zegeningen van God. Als er zonde is in het land dan is God daar 'minder aanwezig' waardoor er ook problemen komen voor de mensen. 2. De vraag is hoe aanwezig God op dit moment is in Nederland. wat is er veranderd? het contrast is: Het volk van God (dat de wetten van God had ontvangen) in het Beloofde Land -tegen- Nederland van nu met alle zonde Ik weet niet hoe het was toen de Joden in het Beloofde Land kwamen maar ik dnek dat het geweldig was geweest. Ze hadden wetten ontvangen en als ze die volgden zou God bij hen zijn. God beloofde zegeningen. Ik denk dat God toen heel aanwezig was in dat land en dat is denk ik niet vergelijkbaar met Nederland op dit moment. Wat is wil zeggen is dat ik denk dar er een groot verschil is met Israel toen, en Nederland (of een ander land) nu. En het moest zo blijven door het kwaad weg te doen op manieren die God had opgedragen. Nu wordt er vollop gezondigd in Nederland op vele manieren en denk ik dat Nederland nu anders is dan Israel toen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ja, het boeit; het is maar de vraag of geluksmaximalisatie nastrevenswaardig is ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom dan niet nu de zondaars vermoorden?
||
Citaat:
![]() Als andere volkeren het niet lukt om zich aan god's regels te houden, waarom zou het verheven volk der joden dan wel, via haar voorbeeld, tot navolging leiden?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
![]() een wetenschappelijke bron, als in wetenschappelijk artikel etc. Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En waarom is ons alleen over die israelische profeten bekend?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 2) Waarom heeft god alleen een speciale band met mensen uit het joodse volk (zover we weten) (tenzij je het ermee eens bent dat het een typisch tribale godheid is ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 2) Waarom dan niet vóór Jezus?
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom komt JHWH nu niet meer naar beneden wandelen? Omdat alles is uitgelegd? Was Jezus' boodschap dan anders dan die van eerdere profeten, en zoja, waarom? 2) Jezus werd, als hij al bestaan heeft, gedood omdat hij de macht van de Romeinen en de klassieke geestelijkheid bedreigde. Ongeveer de situatie van de fundamenstalistische geestelijken in Centraal Azie. Verder zie ik niet in waarom JHWH zo lang met de joden heeft aangeklooid als een voorbeeld zijn niet lukte. - Dat wil zeggen dat hij niet alwetend of almachtig is? -Waarom de joden en niet een ander volk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarna heeft God Jezus dus aangesteld als enige weg tot redding. Nu kunnen we voor Hem kiezen of niet. waarom de Joden en niet een ander volk? Want toen waren de Joden het minst slechte volk. Staat in de Bijbel. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
En hoe dienden de Joden dan tot voorbeeld van bijvoorbeeld de Aboriginals?
|||||
Citaat:
En voor de rest dezelfde vragen als bij soldaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Is het joodse volk dan wel het uitverkoren volk? 3) Waarom horen we niet van andere bronnen dat JHWH zich daar openbaarde?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De 10 geboden gelden nog steeds. Het gaat erom dat christenen liefhebben. Dan voldoen we aan de wet. Christenen moeten zich laten leiden door de Heilige Geest in hun levens. Handelingen 15:19-21 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God bekeren geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf. 21 In haast elke stad wordt de wet van Mozes immers al sinds mensenheugenis verkondigd en op iedere sabbat in de synagogen voorgelezen.’ en toen ik zei: omdat de Joden het minst slechte volk waren, bedoelde ik dat zei toen het minst zondigden. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
god heeft het volk van de joden uitverkoren, omdat het het volk van het begin was, het volk waar jezus uit zou groeien, het volk waar god een verbond mee gesloten had (abraham's zaad!!) enz. maar omdat ze het minst slecht zijn, gaat nergens over. zij waren de enige die wisten hoe het moest. en verder zou god dan idd oordelen op 'de daden van een volk', en god oordeelt niet naar onze werken. hoe slecht was het volk, hoewel onder dit verbond? hoe vaak zondigden ze? maar god had een verbond gezet en zal dat altijd houden. zou je mss die tekst even kunnen geven? |
![]() |
||
Citaat:
En waarom sloot God een verbond exclusief met Abraham's volk? Voor de rest ben ik het wel met je eens ![]()
||
Citaat:
waarom dan juist met dit volk. als ik de komende tijd wat ruimte heb, zal ik dat zeker op zoeken, hoewel het antwoord misschien wel simpeler is als ik zou denken. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
@ =zwart wit=
ja het klopt volgens mij wel wat je zegt. Het verbond natuurlijk. Ik heb die tekst nog eens opgezocht en dit is wat er staat: Deuteronomium 9:4-6 Maar wanneer hij hen zo voor u op de vlucht jaagt, moet u niet bij uzelf denken: We hebben het ook wel verdiend dat de HEER ons hierheen heeft gebracht om ons dit land in bezit te geven. Nee, het is omdat die volken zo slecht zijn dat hij ze voor u verdrijft. 5 Niet uw eigen rechtvaardigheid of uw zuivere geweten geeft u toegang tot hun land. De HEER, uw God, verdrijft die volken voor u omdat ze zo slecht zijn, en omdat hij zich wil houden aan de eed die hij uw voorouders Abraham, Isaak en Jakob heeft gezworen. 6 Onthoud goed dat de HEER u dit goede land niet in bezit geeft omdat u het verdiend hebt, want u bent een onhandelbaar volk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wel of geen seks voor het huwelijk? Rachel_Marije | 66 | 15-07-2012 10:04 | |
Seksualiteit |
ontmaagd worden Horsewhisperer | 16 | 10-02-2011 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
kort stukje voor schoolkrant, seks voor huwelijk *carmen* | 14 | 15-03-2007 09:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moslimziekenhuis WärteR | 501 | 14-10-2006 01:57 | |
Liefde & Relatie |
Relatie zonder seks? Iduna | 70 | 13-05-2006 11:32 | |
Verhalen & Gedichten |
geen titel yet. skatergirl15 | 6 | 23-12-2002 14:09 |