Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2005, 16:54
Mindfields
Mindfields is offline
Je hebt ook de eet- en beweegwijzer van overgewicht.nl? Vinden jullie die niet handig?
Oud 14-08-2005, 17:08
Mara
Mara is offline
Nee, bij valtaf.nl kan je nl. zelf dingen toevoegen. Ook houdt hij een mooi grafiekje bij, kan je een dagboek bijhouden.. ideaal!
Oud 14-08-2005, 17:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 14-08-2005 @ 17:51 :
ik kan daar helemaal niks vinden meelfriek

alleen de warme maaltijden( lasganja) maar bv niet bruin boterham met kaas enzo

nog 3,5 kilo te gaan
Moet je apart doen. Een bruine boterham staat er wel, en ook 1 beleg kaas kan je vinden
Oud 14-08-2005, 17:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 17:35 :
Offtopic: Weet iemand ook waar friet/patat staat op valtaf.nl?
Bij aardappels/rijst/pasta

En bij fastfood staan ook de mc donalds dingen, daar staat patat ook tussen
Oud 14-08-2005, 18:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik woog vanochtend 59 kg Maar ik ben gister weer begonnen met de pil (nieuwe strip) en ben uitgeweest en heb veel gedanst en geen alcohol op. Dus zal ook wel veel vocht kwijt zijn. En vlak voordat ik met een nieuwe strip begin, ben ik altijd een halve kilo tot een kilo lichter, dus dat zal er ook wel weer bij komen. Maar toch

Ik ben wel wat kwijt: een aantal broeken zitten nu veel te los. Dat is wel jammer Maar hulde, ik zit op mn streefgewicht (60 kg) en nu hopen dat ik het op dit gewicht kan houden!!
Oud 14-08-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 18:09 :
Moet je apart doen. Een bruine boterham staat er wel, en ook 1 beleg kaas kan je vinden
ik ga kijke
Oud 14-08-2005, 18:18
Mara
Mara is offline
Gefeliciteerd

@Bloem: Bedankt
Oud 14-08-2005, 18:59
blurred
blurred is offline
Onder aardappelen staat wat van friet, maar niet heel veel. Er staat daar in ieder geval wel wat

En over die pil: Als ik het goed begrepen heb slikte je Microginon, en ben je nu overgestapt. Hoe lang slikte je microginon al, en het is vaker zo dat mensen die die pil slikken niet afvallen? Als ik het goed heb dat je die eerst slikte tenminste
Oud 14-08-2005, 19:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-08-2005 @ 19:59 :
Onder aardappelen staat wat van friet, maar niet heel veel. Er staat daar in ieder geval wel wat

En over die pil: Als ik het goed begrepen heb slikte je Microginon, en ben je nu overgestapt. Hoe lang slikte je microginon al, en het is vaker zo dat mensen die die pil slikken niet afvallen? Als ik het goed heb dat je die eerst slikte tenminste
Ik slikte microgynon 30, daar ben ik toen van aangekomen, en nu ben ik overgestapt op Yasmin.
Ik slikte microgynon sinds m'n.. 14e? Zoiets iig. Al een paar jaar dus.
Oud 14-08-2005, 19:15
Verwijderd
hoe kan ik mijn berichte lezen bij het fotogedoe
Oud 14-08-2005, 19:17
Maija
Maija is offline
HEt gaat weer slecht mijn lijnen , ja dit was een medeling sorry..
Oud 14-08-2005, 19:47
Verwijderd
Hoi, laat ook maar weer eens wat horen (lees nog steeds mee )
Ehm, ik hang nou sinds half april rond de 60k heb heb tot dit weekend niet echt de moed gehad om de laatste 2 kilo kwijt te raken, heb wel moeite moeten doen om op gewicht te blijven.
Mn vriend is echter sidns vrijdag een paar maand weg dus ik ben nu al een paar weken gestopt met de pil, ik nam Cyclen, en mijn gewicht schommelt veel minder, ik kom veel minder snel aan en mijn constante trek in alles wat los en vast zit is ook weg! Echt fijn! Nou hoop ik die laatste 2 kilo de komende 6 week dus makkelijker kwijt te raken.. naar de sportschool kan ik niet meer dus ik ga denk ik gewoon thuis oefeningen doen en op mn eten letten...

Zijn er trouwens nog goedkope en gezonde alternatieven om een aardappel minder saai te maken? Ik woon (voor de zomer) op mezelf en ben superblut (omdat ik naar NL ga, yay!) en heb een gigantische zak aardappels staan... ik ben geen chef enzo, maar vroeg me gewoon af of jullie nog wat simpele leuke dingen wisten
Oud 14-08-2005, 19:54
Mindfields
Mindfields is offline
Aardappel puree met gebakken uitjes (zijn wel heel vet helaas) is erg lekker..
Oud 14-08-2005, 20:08
blurred
blurred is offline
In Nederland kun je aardappel-anders en dat soort dingen kopen, misschien is er daar iets soortgelijks? Kruiden werkt altijd wel... Gewoon iedere keer de aardappels met iets anders kruiden En bakken in weinig olijfolie...
Oud 14-08-2005, 20:10
blurred
blurred is offline
Ik slik nu zo'n 4 jaar Microginon. Ik merk niet echt iets van de "constante trek" die ik hier al een paar keer gehoord heb, maar misschien gaat afvallen beter als ik op een andere pil overstap... Ik weet alleen niet zeker of dat zal werken. Is het over het algemeen zo dat Microginon niet bevorderlijk is bij het afvallen, of is dat heel persoonlijk?
Oud 14-08-2005, 20:11
Mara
Mara is offline
Nou bijna iedereen die ík ken is er (enkele kilo's) van aangekomen.

Ik vind Yasmin veel fijner, zit veel beter in m'n vel
Oud 14-08-2005, 20:48
blurred
blurred is offline
Kun je me dan uitleggen wat de belangrijkste of grootste verschillen zijn tussen Microginon en Yasmin? Waarom heb je juist voor Yasmin gekozen? Want als het echt zo is dan is het misschien wel een idee voor mij om op een andere pil over te stappen...
Oud 14-08-2005, 21:29
Verwijderd
ik ben niets aangekomen van microgynon... meeste mensen die ik ken zijn helemaal in het begin met het gebruik ervan 1 of 2 kilo aangekomen.
Oud 14-08-2005, 21:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-08-2005 @ 21:48 :
Kun je me dan uitleggen wat de belangrijkste of grootste verschillen zijn tussen Microginon en Yasmin? Waarom heb je juist voor Yasmin gekozen? Want als het echt zo is dan is het misschien wel een idee voor mij om op een andere pil over te stappen...
Ik was 't zat om constant honger te hebben. Ik kon 't allicht proberen, dacht ik. Yasmin staat er om bekend dat je er niet of minder van aankomt, soms zelfs afvalt, dus ik dacht ik probeer 't gewoon. En 't werkt, ik heb niet altijd meer honger.

Dit is niet bij iedereen 't geval. Volgens mij had ik ook wel extreem veel honger. Onstilbaar, zeg maar.
Oud 15-08-2005, 12:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Misschien moet ik dan ook maar eens met pil gaan varieren.
Ik heb er al 3 gehad en nooit echt iets met gewicht gemerkt, maar constant honger klinkt wel bekend

Ondertussen word ik alleen maar zwaarder. Zonder meer te eten ofzo. Maar nu is de vakantie weer voorbij, dus ik ga mijn best doen. Een kg meer of minder maakt me niet zo heel veel uit. Maar ik pas echt niet meer in mijn broeken. Dat is hard. Mijn doel is nu 3kg eraf, weeg nu 59. En nee ik ben niet dik, maar mijn buik wel.

op hoop van zegen

en ja dit is een mededeling maar ik moet het even voor mezelf zeggen
Oud 15-08-2005, 12:16
Verwijderd
Gaan varieren lijkt me niet zo handig (of je moet daar iets anders over verstaan dan ik er onder versta). Gewoon nog een keer een andere pil proberen wel.
Oud 15-08-2005, 12:34
blurred
blurred is offline
Weet iemand misschien hoeveel kcal er in een maisboterham zitten? Ik kan het namelijk nergens vinden... Alle soorten boterhammen schijnen in calorietabellen te staan, behalve maisbrood. Iemand een idee?
Oud 15-08-2005, 12:35
Verwijderd
ja inderdaad, dat is nergens te vinden... ik heb het gewoon als witbrood gerekend, maar geen idee of dat klopt.
Oud 15-08-2005, 12:44
Verwijderd
Maisbrood:
http://www.stoepje.nl/product_overzicht.cfm?product=18
http://www.supermarktgids.nl/pag1-6.htm

Bij beide links is te vinden hoeveel kcal het bevat.
Oud 15-08-2005, 12:57
Mindfields
Mindfields is offline
Hoeveel gram is zo'n meergranenbroodje uit de supermarkt meestal?
Oud 15-08-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 15-08-2005 @ 13:57 :
Hoeveel gram is zo'n meergranenbroodje uit de supermarkt meestal?
Verschilt volgens mij erg per broodje...
Oud 15-08-2005, 12:59
Verwijderd
een normaal bolletje is rond de 50 gram maar ik weet niet of dat anders is voor meergranenbroodjes
Oud 15-08-2005, 13:08
Mindfields
Mindfields is offline
Rond de 50 gram lijkt me wel aannemelijk ja.
Oud 15-08-2005, 15:45
blurred
blurred is offline
Thanx Leonoor!! Ik eet dat vrij regelmatig, dus is het heel handig dat ik weet hoeveel erin zit. Ik heb het ook toegevoegd aan de tabel op valtaf, staat onder maisbrood
Oud 15-08-2005, 16:41
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb in het kader 'goed bewegen' vandaag 40 km gefietst.
Oud 15-08-2005, 21:14
Mindfields
Mindfields is offline
Zou dit echt werken?

http://www.dieetwijzer.com/13dagendieet.html

Lijkt me nogal weinig..
Oud 15-08-2005, 21:16
Mara
Mara is offline
Uberslecht, wat een onzin!
Oud 15-08-2005, 21:19
Verwijderd
Dan laten ze je zo weinig eten en dan zeggen ze dat je suiker in de koffie moet doen...?

Wat MeelFriek zegt: heel slecht (niet ivm de suiker in de koffie, maar gewoon veel te weinig eten qua hoeveelheden en ook qua verschillende voedingsstoffen).
Oud 15-08-2005, 21:28
Hagel
Hagel is offline
met de suiker in de koffie willen ze de drang naar zoet/eten verminderen dus minder hongergevoel. Ik geloof dat er een tijd terug uit een onderzoek naar voren was gekomen dat mensen die suiker in de koffie/thee doen minder dik zijn/minder snel dik worden doordat ze minder trek hebben. Misschien daarom. Maarre, dit is niks, veel te weinig, niet aan beginnen, je raakt er alleen maar meer en meer obsessed door om maar niet meer dan dat schema te eten terwijl het superweinig is en je echt wel honger/trek krijgt.

7e dag:

Ochtend: 1 kop thee zonder suiker.
Middag: 2 ons gegrild vlees (lamskotelet) en vers fruit.
Avond: niets.

mijn god dan functioneer je toch helemaal niet meer.. ik zou totaal afwezig en moe zijn als ik zo weinig at
Oud 15-08-2005, 21:44
Verwijderd
Zelf vind ik het veel makkelijker om geen suiker te eten als ik het gewoon helemaal niet doe, juist als ik iets met suiker neem wil ik meer...
Oud 15-08-2005, 21:47
Hagel
Hagel is offline
jep dat heb ik ook, als ik aan 1 ding toegeef wil ik steeds meer.
Oud 15-08-2005, 23:17
Verwijderd
kkan soms heel de dag nie eten... ik bedoel dan heb ik gewoon geen honger
Oud 16-08-2005, 05:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 16-08-2005 @ 00:17 :
Ik ook, maar andere dagen kan ik echt niet stoppen met eten Vooral als ik veel sport ed... Dan kan ik echt niet van eten afblijven.
Oud 16-08-2005, 10:52
blurred
blurred is offline
Ik heb juist bewust geminderd met suiker. Ik dronk altijd koffie en thee met suiker, nu niet meer. Gewoon steeds iets minder suiker erin doen, totdat je het niet meer mist als het er niet meer inzit. Hetzelfde heb ik met yoghurt gedaan, daar had ik ook altijd suiker in. Ik eet nu ook nooit meer boter op brood, en als ik dat er nu wel op doe vind ik het helemaal niet meer lekker.... Dat scheelt toch wel wat in kcal op een dag.
Oud 16-08-2005, 10:54
Mara
Mara is offline
Dat heb ik ook gedaan. Geen boter, geen suiker, geen jus over m'n aardappels. Ik mis 't niet eens. Van suiker word ik sowieso hyper
Oud 16-08-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 16-08-2005 @ 00:17 :
Helemaal niet eten of geen suiker eten? Als het over helemaal niet eten gaat: doe het dan toch. Je hoeft jezelf niet vol te proppen, maar eet gewoon drie keer op een dag en één of twee tussendoortjes, zodat je wel iets binnen krijgt. (Als je een keer ziek bent is het wat anders, maar anders ben ik van mening dat je jezelf dan maar min of meer moet dwingen om toch wat te eten: je lichaam heeft het nodig, ook wanneer het niet aangeeft dat je honger hebt, een dag niet eten is niet goed, voor niemand.)
Oud 16-08-2005, 13:47
Verwijderd
daarbij, als je eenmaal ontbijt gehad hebt, krijg je tegen lunchtijd vanzelf wel weer trek, omdat je dan je stofwisseling op gang hebt gebracht. 'De hele dag geen honger' komt vaak gewoon dooordat je lichaam 'over de honger heen is'
Oud 16-08-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2005 @ 14:40 :
Helemaal niet eten of geen suiker eten? Als het over helemaal niet eten gaat: doe het dan toch. Je hoeft jezelf niet vol te proppen, maar eet gewoon drie keer op een dag en één of twee tussendoortjes, zodat je wel iets binnen krijgt. (Als je een keer ziek bent is het wat anders, maar anders ben ik van mening dat je jezelf dan maar min of meer moet dwingen om toch wat te eten: je lichaam heeft het nodig, ook wanneer het niet aangeeft dat je honger hebt, een dag niet eten is niet goed, voor niemand.)
gewoon helemaal niet eten...
ja ik probeer dan gewoon wel om savonds mee te eten..
maar dat is dan ook niet zo veel , maar als je het nodig hebt he,
waarom heb je dan geen honger?
en soms drink ik bv heel de dag niks omdat ik dan echt geen zin heb ( ik denk er ook niet echt bij na)
Oud 16-08-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2005 @ 14:47 :
daarbij, als je eenmaal ontbijt gehad hebt, krijg je tegen lunchtijd vanzelf wel weer trek, omdat je dan je stofwisseling op gang hebt gebracht. 'De hele dag geen honger' komt vaak gewoon dooordat je lichaam 'over de honger heen is'

ik eet en drink eigenlijk nooit wat smorgens...( ja nu ik vakantie nog heb ben ik toch wat later wakker ) maar ik bedoel gewoon op een hele school dag..
Oud 16-08-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 16-08-2005 @ 14:50 :
gewoon helemaal niet eten...
ja ik probeer dan gewoon wel om savonds mee te eten..
maar dat is dan ook niet zo veel , maar als je het nodig hebt he,
waarom heb je dan geen honger?
en soms drink ik bv heel de dag niks omdat ik dan echt geen zin heb ( ik denk er ook niet echt bij na)
Iemand met anorexia voelt op een gegeven moment ook geen honger meer, maar om nou te zeggen dat die persoon dan nooit hoeft te eten lijkt me niet helemaal kloppen. Hoe denk jij dat je lichaam kan functioneren zonder voeding? Voeding is brandstof voor je lichaam, net als benzine/gas/diesel/... dat is voor een auto. Ooit een auto zonder brandstof zien rijden?

Alleen avondeten is gewoon ronduit slecht. Probeer gewoon iig drie keer op een dag te eten of vijf keer een klein beetje ofzo. (En zeker 's ochtends! Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag.)
Oud 16-08-2005, 14:04
Verwijderd
waarom je dan geen honger hebt:
ongeveer 3 tot 5 uur na een maaltijd, als je maag al een tijdje leeg is en je bloedsuikerspiegel aan het dalen is, begint je maag met samentrekken. Dit voel je als honger. Je maag doet dit ongeveer zes uur lang en houdt er dan mee op. Je voelt je dan wel wazig en zwakker dan normaal, door een lage bloedsuikerspiegel, maar niet hongerig.
Ongeveer 24 tot 30 uur na een maaltijd begint je maag weer samen te trekken, maar nu niet met kleine contracties maar met flinke pijnlijke krampen. Dit is hongerpijn. Hier houdt je maag na een week of twee weer mee op.

Als je dus om 8 uur iets eet, en dan gaat slapen en dat doet tot de volgende dag om 8 uur 's ochtends, dan is je maag al weer opgehouden met het veroorzaken van honger. Pas aan het eind van die avond van die dag begin je weer flinke honger te krijgen; of misschien krijg je die pas als je alweer slaapt, en merk je er dus niets van.
Oud 16-08-2005, 14:36
Verwijderd
savonds heb ik het meeste honger ( rond 22 uur ofzo)

maar ik heb eigenlijk nooit van de buikkrampen ofzo dus..
en voel me ook gewoon goed

ik zou eens een keer proberen te eten als ik wakker ben
( hoeveel moet je dan eten? 1 broodje met kaas ofzo?)

maar ik heb ook wel eens van die dage dat ik te vet eet hoor
bv friet ofzo....
Oud 16-08-2005, 14:51
coopergirl
coopergirl is offline
Wie heeft er ervaring met het Weet Hoe Je Eet-dieet? (WHJE).. Mijn vriendin is hierdoor 20 (!!) kilo afgevallen in 9 weken.. Het lijkt mij ook wel wat, het enige waar ik tegenop zie, is dat je geen alcohol mag En, 's avonds hoort er voor mij een (of 2) glaasje(s) wijn bij..
Oud 16-08-2005, 14:59
Verwijderd
pff
hoeveel je moet eten als ontbijt... bijvoorbeeld 2 sneedjes brood met beleg, en een beker melk. Of een bord pap of vier beschuiten, als je 's ochtends geen brood op krijgt. De melk hoeft natuurlijk ook niet.

Ik heb geen ervaring met weet-hoe-je-eet, maar voor wat ik er van begrepen heb is het geen slecht dieet (het doet soms onnodig moeilijk, maar je mist geen voedingsstoffen en het is op zich geen crashdieet). Als het voor jou niet vol te houden is zonder wijn (dat klinkt fout maar ik bedoel de smaak van de wijn, niet het effect van de alcohol) kun je misschien smokkelen door jezelf bijvoorbeeld 2 glaasjes wijn per week toe te staan
Oud 16-08-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2005 @ 15:59 :
pff
hoeveel je moet eten als ontbijt... bijvoorbeeld 2 sneedjes brood met beleg, en een beker melk. Of een bord pap of vier beschuiten, als je 's ochtends geen brood op krijgt. De melk hoeft natuurlijk ook niet.

ja oke 1 broodje lukt mischien nog wel ( is tog ong het zelfde als 2 sneetjes)

bah geen melk hahah pak wel punnica
4 beschuiten vind ik nogal veel.. 1/2 gaat nog wel...
maare wat mag je erop doen ( waar je niet dik van word)?
pasta is denk ik niet zo goed Hmz..
Topic gesloten

Regels voor berichten