![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En Tjetjenie en olie, kom nou, de manier waarop het daar gaat is niet rendabel, als dat dus het doel was waarom de Russen daar zitten dan waren ze weg gegaan omdat het het niet waard is. Maar wat was de reden dat de Russen binnenvielen? Rebellen uit Tjetjenie die bomaanslagen pleegden en buurlanden binnenvielen om daar de regering omver te werpen en guess what, de islamitische staat uit te roepen. Bij Algerije zit je er ook fors naast, de zogenaamde rebellen richten daar bloedbaden aan onder de burgerbevolking, dat kan niet kloppen met de motivatie van een vrijheidsstrijd, die tenslotte toch een strijd voor de vrijheid zou zijn van de mensen die nu vermoord worden. De misstanden in Indonesie zijn trouwens terug te lezen in de VN rapporten over die zaak, tevens filmden Australische journalisten het Indonesische leger terwijl een eenheid hand- en spandiensten verleende voor een militie die bezig was een wijk uit te moorden. Die ophef kan je onmogelijk gemist hebben, in januari was in Netwerk nog een terugblik van een aantal mensen die toen het verzet in zijn gegaan omdat ze geen hulp kregen van het leger. Afghanistan: ik had het over de bezetting door de taliban, niet over de inval van de Amerikanen. Het snijd dus geen hout om te beweren dat Bush andere motieven had, aangezien ik beweer dat de godsdienstwaanzin van de taliban de oorzaak van het conflict was dat in de bezetting door die taliban resulteerde.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Voor een tegenstelling is in veel gevallen ook maar een kant met een religie nodig, zolang die die maar aan anderen probeert op te leggen, zie Basajev bijvoorbeeld die met zijn invallen in buurlanden de tweede tjetjeense oorlog uitlokte. Verder geld voor conflicten in de kaukasus dat de grootste tegenstelling is dat sommige dorpen christlijk zijn, andere islamitisch, en dat dit vroeger langs elkaar heen leefde. Nu zit dat in een land, en levert het tegenstellingen op, met conflicten als bijvoorbeeld Nagorno-Karabach als gevolg. @Nolos, ik beweer nergens dat 'oorlog de schuld is van de islam', op z'n best zou je kunnen zeggen dat de islam de voedingsbodem levert voor meningsverschillen die de oorzaak van een conflict zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De oorzaak van veel gedonder ligt gewoon in de mens, en daar verandert geloof helemaal niets aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is sowieso het probleem met die nieuwe generatie EO-christenen. Die kennen alleen maar de zoetige passages uit het nieuwe testament. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 14:27. |
![]() |
||
Citaat:
je kunt net zo goed een scheiding republikeinen vs. royalisten maken. religie wordt hier ook misbruikt omdat de ieren voornamelijk katholiek zijn en de britten voornamelijk protestants. Tsja. Dan heb je weer een excuus om elkaar te haten natuurlijk ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee dus. Dan kan je alles tegenover elkaar gaan zetten en het gaat over religie, dat haal ik hier aan. Waarom is protestanten versus katholieken niet geoorloofd en sji-ieten vs soennieten wel als Irak aangehaald wordt. En het gaat niet over republikeinen vs royalisten in Noord Ierland Het probleem is ultiem uiteraard veroorzaakt door een Hollandse Koning en is van oorsprong écht wel religieus. Citaat:
Slappe pauzen die zeggen dat het op moet houden helpt niet. Concrete plannen. |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg nu net dat niet alleen religie speelt in NI, maar ook andere zaken en republikeinen vs royalisten is ZEKER een factor in het hele conflict. En imo wordt religie misbruikt. Want dat stadhouder Willem III van Oranje zo nodig een bekeerde katholiek James II moest verslaan, heeft in ieder geval weinig met religie te maken me dunkt, maar met overheersen van Iers grondgebied.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stellingen suzana | 2 | 11-05-2008 15:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
stellingen gothicje | 1 | 25-06-2007 10:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Liefde & Relatie |
hoe stel je je op Verwijderd | 22 | 16-08-2002 00:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :( Joyce-b | 7 | 07-01-2002 21:46 |