Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 15:23
blurred
blurred is offline
Over het moeilijk vinden om te ontbijten: Dat is tegenwoordig onzin. Koop een fles fruitontbijt (Hero) en je bent al een heel stuk beter bezig dan wanneer je niet zou ontbijten. Gewoon vers fruit is ook een goede optie, vrij licht en met vitaminen die je nodig hebt. Je kunt het altijd opbouwen. Zodra je gewend bent aan iets lichts ga je er een cracker bij eten, iets dergelijks.
Oud 16-08-2005, 15:25
Verwijderd
mager beleg = halvajam, gekookte ham (roze), kifilet, kalkoenfilet, rookvlees, komkommer, tomaat
gemiddeld beleg = jam, stroop, magere kaas, magere worst, gerookte ham (rood)
calorierijk beleg = pasta, hagelslag, pindakaas, gewone kaas, worst, spek, slaatjes
je mag ook best af en toe calorierijk beleg, zelfs als je af wil vallen, als je daarmee kunt voorkomen dat je gaat snoepen beter een broodje met hagelslag als ontbijt en geen snoep, dan een broodje met ham als ontbijt en later op de dag een reep chocolade.
en een beschuit bestaat bijna helemaal uit lucht, dus als je alléén beschuit eet als ontbijt dan is 1 of 2 wel erg weinig maar een broodje is idd bijna even veel als 2 boterhammen.

en inderdaad, iets kleins is beter dan niets

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 15:27.
Oud 16-08-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 16-08-2005 @ 16:23 :
Over het moeilijk vinden om te ontbijten: Dat is tegenwoordig onzin. Koop een fles fruitontbijt (Hero) en je bent al een heel stuk beter bezig dan wanneer je niet zou ontbijten. Gewoon vers fruit is ook een goede optie, vrij licht en met vitaminen die je nodig hebt. Je kunt het altijd opbouwen. Zodra je gewend bent aan iets lichts ga je er een cracker bij eten, iets dergelijks.
uh nee dat lust ik niet die here drinken
fruit is idd ook een goede optie gewoon een appel ofzo
Oud 16-08-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2005 @ 16:25 :
mager beleg = halvajam, gekookte ham (roze), kifilet, kalkoenfilet, rookvlees, komkommer, tomaat
gemiddeld beleg = jam, stroop, magere kaas, magere worst, gerookte ham (rood)
calorierijk beleg = pasta, hagelslag, pindakaas, gewone kaas, worst, spek, slaatjes
je mag ook best af en toe calorierijk beleg, zelfs als je af wil vallen, als je daarmee kunt voorkomen dat je gaat snoepen beter een broodje met hagelslag als ontbijt en geen snoep, dan een broodje met ham als ontbijt en later op de dag een reep chocolade.
en een beschuit bestaat bijna helemaal uit lucht, dus als je alléén beschuit eet als ontbijt dan is 1 of 2 wel erg weinig maar een broodje is idd bijna even veel als 2 boterhammen.

en inderdaad, iets kleins is beter dan niets
oke haha tnx...
kipfilet ik dacht dat dat ook slecht was!.. mischien dat ik dat ga proberen morgen vroeg ( de rest vind ik niet echt lekker)

haha ja daarom
Oud 16-08-2005, 16:34
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-08-2005 @ 16:23 :
Ik dronk dat elke ochtend als ik naar school ging, maar het vult absoluut niet. Je kan beter gewoon 2 stuks fruit eten, geniet je ook een stuk meer van.

Ik was hier degene die brood helemaal niet lekker vond, iig een gewone boterham. Nu hebben mijn ouders een nieuw tosti ijzer gekocht (tefal reverso, mijn vriend heeft dezelfde) waar je heeeleee lekkere tosti's meemaakt. Gewoon weinig beleg (1 plakje kaas, 1 plakje shoarmarollade), geen boter en smullen maar. Shoarmarollade is echt een uitvinding, gewoon ham met shoarmakruiden; net alsof je een broodje shoarma eet, maar dan niet vet oid. Ben hier heel blij mee.

Vandaag weer 35/40 km gefietst, naar m'n vriend die in Zevenaar op een kinderkamp zit. Sportief heh?

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 17:06.
Oud 16-08-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 16-08-2005 @ 17:34 :
Ik dronk dat elke ochtend als ik naar school ging, maar het vult absoluut niet. Je kan beter gewoon 2 stuks fruit eten, geniet je ook een stuk meer van.

Ik was hier degene die brood helemaal niet lekker vond, iig een gewone boterham. Nu hebben mijn ouders een nieuw tosti ijzer gekocht (tafel reverso, mijn vriend heeft dezelfde) waar je heeeleee lekkere tosti's meemaakt. Gewoon weinig beleg (1 plakje kaas, 1 plakje shoarmarollade), geen boter en smullen maar. Shoarmarollade is echt een uitvinding, gewoon ham met shoarmakruiden; net alsof je een broodje shoarma eet, maar dan niet vet oid. Ben hier heel blij mee.

Vandaag weer 35/40 km gefietst, naar m'n vriend die in Zevenaar op een kinderkamp zit. Sportief heh?

zeker sportief!!!

je bent goed bezig zo te horen
Oud 16-08-2005, 17:10
Experiment
Experiment is offline
Mindfields is een gekke pop!
En popke ik ben niet experiment maar ik was te lui om onze derde wedehelft uit te loggen hiero. Je bent goed op weg hoor, go for it!
Oh btw je zei een aantal berichtjes geleden over dat ik was afgevallen toen ik aan de spiraal ging maar toen stopte ik dus ook met microgynon he

xxx
Oud 16-08-2005, 17:12
slaagroom
slaagroom is offline
hooii

ik lees hier al heeeel erg lang mee maar nooit gepost.. maar het werd toch wel verleidelijk dus ik ga ff me eetschema posten.. willen jullie er opmerkingen bij maken.. wat er beter kan

8.00 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en jus de orange

10.00 appel 0.5 ltr water

12.00 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas

14.00 banaan/peer etc iets van fruit iig 0.5 ltr water

16.00 2 boterhammen met kaas of light jam

18.00 gwoon avondeten met halfvolle melk en magere vruchtenyoghurt en half schaaltje gewone vla kan ik niet weerstaan hehe

19.00 stuk chocolade.. ik heb 1000 keer geprobeerd om dit stuk chocolade eruit te schrappen maar het gaat NIET...

20.00 kwark met light jam en water

verder jog ik 3x in de week 20 min en als de zomervakantie is afgelopen begin in weer met arobics.. ongeveer 2x in de week..

mijn gewicht is 62.5 bij een lengte van 1.72

ben door zo te eten in een paar maanden van 65 kilo naar dit gewicht gegaan

heel langzaam.. maar ben op vakantie geweest en ontzettend slecht gegeten en ben NIX aangekomen

ik ga door tot 59 kilo en dan zie ik wel hoop dat het gaat lukken
Oud 16-08-2005, 17:31
Verwijderd
je schema ziet er hartstikke goed uit
Oud 16-08-2005, 17:52
blurred
blurred is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 16-08-2005 @ 16:39 :
oke haha tnx...
kipfilet ik dacht dat dat ook slecht was!.. mischien dat ik dat ga proberen morgen vroeg ( de rest vind ik niet echt lekker)
Ik denk dat je een beetje uit je hoofd moet zetten dat je iets niet lekker vind. Het is een stuk beter voor de variatie en de voedingsstoffen die je binnen krijgt om te variëren met de dingen die je eet. 9 van de 10 keer zit het idee van "niet lekker vinden" tussen je oren. Probeer gewoon eens wat. Misschien vind je bepaald broodbeleg wel lekker als je er bijvoorbeeld ook komkommer of tomaat bij doet, of wanneer je er een tosti mee maakt.

Citaat:
slaagroom schreef op 16-08-2005 @ 16:39 :
ben door zo te eten in een paar maanden van 65 kilo naar dit gewicht gegaan
In hoeveel maanden? En heb je dit dan consequent iederer dag volgehouden of ben je er ook wel eens vanaf geweken? En telde je caloriën of niet?

Ik denk er al een tijdje over om met joggen te beginnen... Aankomend collegejaar moet ik er echt aan geloven van mezelf. Jogde je al lang of was je ook een beginner toen je daarmee begon?
Oud 16-08-2005, 17:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Woei

Ik ben weer terug van vakantie! Twee weken heerlijk wezen kamperen in Frankrijk. Lekker gesnoept en bijna elke avond een heeeerlijk glas passoa (Maar ook elke ochtend een uurtje aquagym).

Kwam ik terug van vakantie, was ik zelfs een halve kilo afgevallen (En ik maar denken dat er twee kilo's bij waren gekomen )

En ik ben zo vreselijk trots! Ik weeg nu gewoon evenveel als mijn vriend!! (En hij heeft een slank figuur).

Ik weeg nu 74.4kg (En ik begon met 84, dus er zijn *bijna* 10 kilo's af!).

Ik word hier toch zo blij van

[info]
Voor de mensen die nieuw zijn. Ik ben 1.84m en woog eind maart 84kg (= bmi van 24.8). Toen heb ik besloten te gaan afvallen met als doel eind juli 9 kilo kwijt te zijn (dus ongeveer 2 kilo per maand). Eind juli zat ik precies op 75 kg Dus ik had mijn streefgewicht gehaald. Nu heb mezelf een nieuw eetpatroon aangemeten (al 4 maanden dus) en vanaf september ga ik weer intensief sporten, dus er zullen vast nog een paar kilo's afgaan. (Ik wil zelf het liefst rond de 70 wegen). En nu ben ik blij
Oud 16-08-2005, 17:56
blurred
blurred is offline
@ Spekkie: Ik vind het echt geweldig van je!! Het levende bewijs dat met een gezond eetpatroon en gezond verstand iemand gewoon hardstikke goed kan afvallen

Zou je misschien een schema willen posten van wat je op een gemiddelde dag eet? Omdat ik begrepen heb dat jij afvalt door ook te snoepen, dus niet SUPERstreng... Ik denk dat dat wel kan werken.
Oud 16-08-2005, 18:19
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm net mijn lievelingseten op.. Mie met roerbakgroenten, runderreepjes, beetje pindasaus en wat gebakken uitjes..
Zou dat erg slecht zijn? De uitjes iig wel.
Oud 16-08-2005, 18:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-08-2005 @ 19:19 :
Hmm net mijn lievelingseten op.. Mie met roerbakgroenten, runderreepjes, beetje pindasaus en wat gebakken uitjes..
Zou dat erg slecht zijn? De uitjes iig wel.
de pindasaus en de gebakken uitjes zijn wel slecht, de rest is gewoon gezond.
Oud 16-08-2005, 18:25
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Hagel schreef op 16-08-2005 @ 19:23 :
de pindasaus en de gebakken uitjes zijn wel slecht, de rest is gewoon gezond.
Nouja, gelukkig had ik van beiden maar een beetje.. Kan het gewoon niet missen bij dit gerecht. Ik maak sowieso van de pindasaus altijd maar een beetje, want dan weet ik zeker dat ik niet teveel neem.
Oud 16-08-2005, 19:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-08-2005 @ 18:56 :
@ Spekkie: Ik vind het echt geweldig van je!! Het levende bewijs dat met een gezond eetpatroon en gezond verstand iemand gewoon hardstikke goed kan afvallen

Zou je misschien een schema willen posten van wat je op een gemiddelde dag eet? Omdat ik begrepen heb dat jij afvalt door ook te snoepen, dus niet SUPERstreng... Ik denk dat dat wel kan werken.
Ik voel me vereerd Dankje!

Ik denk dat ik ook nog redelijk veel kan eten omdat ik lang ben, veel weeg woog en ook nog eens energiek ben.
Ik ging uit van normaal 2000 kcal per dag en 1600 kcal per dag om af te vallen.

Eens kijken wat ik van mijn schematje kan maken Nu het vakantie is, eet ik heel onregelmatig, maar ik zal mijn normale schooldag schema posten

Notities:
- fruit is bij mij appel/ stuk komkommer/ tomaat/ worteltjes/ peer/ paprika/ rauwe champignons/ banaan/ aardbeitjes etc
- iets lekkers is bij mij een bakje chips of nootjes, 2 kleine koekjes of een grote koek, een handje snoep. Gewoon net iets meer dan 1 stuk, maar minder dan een hele zak
- avondeten doe ik al om 17u omdat ik dan flinke trek heb (en ik vaak 's avonds nog sport)
- het enige wat ik drink is 's ochtends melk en water van minimaal een liter per dag (moet meer, maar ben blij dat ik al aan de liter kom). Heel af en toe eens jus d'orange of vruchtendrank.

Ontbijt
- All-Bran met halfvolle melk (300 kcal)

Tussendoor
- 2 boterhammen met lekker beleg (vleeswaren/kaas/vlokken) (200 kcal)
- 1 fruit (75 kcal)

Lunch
- 2 boterhammen met lekker beleg (200 kcal)
- 1 fruit (75 kcal)

Tussendoor
- iets lekkers waar ik trek in heb (chips/snoep/koek) (200 kcal)

Avondeten
- ja, maak er maar wat van (600 kcal)
rijst/aardappelen/cous cous met groente en vlees.
soms een pizza, uit eten of snackbar voedsel (2-4x per maand)

Tussendoor
- een mueslireep of gewoon wat te snacken. Ligt eraan hoeveel ik 's middags al heb genomen of dat ik enorme trek heb ofzo. (100 kcal)

Totaal: 1550 kcal

Helpt het zo een beetje?

Ik heb soms ook vreetdagen waarbij ik een hele zak chips naar binnen werk (of zoals vandaag een heel doosje after eight hmmm, lekker!). Maar dat gebeurt maar af en toe.
Zolang je elke dag zo met mate eet, en maar 1x per week een uitspatting hebt, moet het goedkomen
Oud 16-08-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 16-08-2005 @ 18:52 :
Ik denk dat je een beetje uit je hoofd moet zetten dat je iets niet lekker vind. Het is een stuk beter voor de variatie en de voedingsstoffen die je binnen krijgt om te variëren met de dingen die je eet. 9 van de 10 keer zit het idee van "niet lekker vinden" tussen je oren. Probeer gewoon eens wat. Misschien vind je bepaald broodbeleg wel lekker als je er bijvoorbeeld ook komkommer of tomaat bij doet, of wanneer je er een tosti mee maakt.

ja ik zal proberen om er een keer komkommer bij te doen dan
Oud 16-08-2005, 19:57
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-08-2005 @ 19:25 :
Nouja, gelukkig had ik van beiden maar een beetje.. Kan het gewoon niet missen bij dit gerecht. Ik maak sowieso van de pindasaus altijd maar een beetje, want dan weet ik zeker dat ik niet teveel neem.
trouwens als je die uitjes bakt zonder olie zijn ze alng zo slecht niet hoor, op valtaf.nl rekenen ze voor 1 gebakken ui 27 kcal en voor een rauwe zo'n 8 (als ik het goed uit mijn hoofd weet, zo even nakijken)

wat ik ook vaak doe, als ik bijv tartaar bak voor macaroni oid dan doe ik dat zonder olie of boter omdat daar al genoeg vocht uitkomt, dan kan je de uitjes (of iets anders, paprika bijv) er gewoon bijgooien want die bakken dan in dat vocht, dus dan heb je niks extra's.

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 19:59.
Oud 16-08-2005, 20:59
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Hagel schreef op 16-08-2005 @ 20:57 :
trouwens als je die uitjes bakt zonder olie zijn ze alng zo slecht niet hoor, op valtaf.nl rekenen ze voor 1 gebakken ui 27 kcal en voor een rauwe zo'n 8 (als ik het goed uit mijn hoofd weet, zo even nakijken)

wat ik ook vaak doe, als ik bijv tartaar bak voor macaroni oid dan doe ik dat zonder olie of boter omdat daar al genoeg vocht uitkomt, dan kan je de uitjes (of iets anders, paprika bijv) er gewoon bijgooien want die bakken dan in dat vocht, dus dan heb je niks extra's.
Doe ik meestal ook bij gehakt, maar ik gebruik voor mie gewoon van die voorgebakken uitjes uit een zak, en daar zitten 500 kcal (!!!) per 100 gram in. Gelukkig gebruik je geen 100 gram.
Oud 16-08-2005, 21:02
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-08-2005 @ 21:59 :
Doe ik meestal ook bij gehakt, maar ik gebruik voor mie gewoon van die voorgebakken uitjes uit een zak, en daar zitten 500 kcal (!!!) per 100 gram in. Gelukkig gebruik je geen 100 gram.
snij ze voortaan zelf dan scheelt een hoop
Oud 16-08-2005, 21:21
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Hagel schreef op 16-08-2005 @ 22:02 :
snij ze voortaan zelf dan scheelt een hoop
Ga ik ook doen, goede tip!! Zal wel wat meer tijd kosten en wat anders smaken, maar ik ga het zeker doen! Sowieso is het een goed idee om het eens wat beter te kruiden, dan is de pindasaus ook 'overbodig'.
Oud 16-08-2005, 21:22
Verwijderd
ja idd
Oud 17-08-2005, 08:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 16-08-2005 @ 22:21 :
Ga ik ook doen, goede tip!! Zal wel wat meer tijd kosten en wat anders smaken, maar ik ga het zeker doen! Sowieso is het een goed idee om het eens wat beter te kruiden, dan is de pindasaus ook 'overbodig'.
zonde om de pindasaus te schrappen vind ik. Wat ik doe is de pindasaus gewoon stuk dunner maken, dan kun je beter het verdelen en gebruikt je minder dan als je dikke saus neemt...

@ Rammetjuh87. Heb jij proffessionele hulp (gehad)? Zo niet wordt het misschien tijd dat je daarover gaat nadenken...
Oud 17-08-2005, 09:11
slaagroom
slaagroom is offline
Citaat:
In hoeveel maanden? En heb je dit dan consequent iederer dag volgehouden of ben je er ook wel eens vanaf geweken? En telde je caloriën of niet?

Ik denk er al een tijdje over om met joggen te beginnen... Aankomend collegejaar moet ik er echt aan geloven van mezelf. Jogde je al lang of was je ook een beginner toen je daarmee begon?de je caloriën of niet?

ik weet niet of ik een quote al kan maar ff test

ergens in april ben ik echt op mijn eten gaan letten dus 4 maanden. maar ik hield me er niet consequent aan hoor.. op verjaardagen gwoon taart, 2x in de week lekker dronken dus veel alcohol, bij vriendinnen chips mee eten.. weetje wel die dingen. die ga ik er echt niet voor laten dan duurt het maar een paar weken langer.
maar ik heb nooit caloriën geteld. nix voor mij.

ik ben ongeveer in januari begonnen met joggen, ik wou het al eerder en dan ging ik sochtends voor school maar dan kwam ik tot het eind vd straat en dan was ik kapot en ging ik weer slapen...
dus toen had mijn moeder zo'n schema gekregen van een kennis zon loopschema voor beginners. het word heel langzaam opgebouwd en op ons "hoogtepunt" liepen we 3x in de week 5 kilometer ,maar toen kwam de vakantie (andere dingen te ddoen, geen tijd voor lopen) en nu is het weer afgezakt naar 20 min. per avond 3x per week..

maar het is zooon aandrader joggen. echt een heerlijk gevoel als je thuiskomt
Oud 17-08-2005, 11:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2005 @ 15:59 :
Ik heb geen ervaring met weet-hoe-je-eet, maar voor wat ik er van begrepen heb is het geen slecht dieet (het doet soms onnodig moeilijk, maar je mist geen voedingsstoffen en het is op zich geen crashdieet). Als het voor jou niet vol te houden is zonder wijn (dat klinkt fout maar ik bedoel de smaak van de wijn, niet het effect van de alcohol) kun je misschien smokkelen door jezelf bijvoorbeeld 2 glaasjes wijn per week toe te staan
Okay, die vriendin zei ook al iets in de trant van 'dan sta je jezelf één glaasje wijn per week toe en las je de volgende dag een so called opruimdag in' (heerlijk, die termen als 'opruimdag' -grinnik.
Een ander nadeel is dat het nogal prijzig is, +/- 200,- euro per maand. We zijn met haar poeders en preparaten naar de drogist gegaan, blijkt het slechts om maagvullers te gaan.. Die laat ik dan achterwege.. Of het wordt een goedkoop B-merk.
Oud 17-08-2005, 11:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-08-2005 @ 12:22 :
Okay, die vriendin zei ook al iets in de trant van 'dan sta je jezelf één glaasje wijn per week toe en las je de volgende dag een so called opruimdag in' (heerlijk, die termen als 'opruimdag' -grinnik.
Een ander nadeel is dat het nogal prijzig is, +/- 200,- euro per maand. We zijn met haar poeders en preparaten naar de drogist gegaan, blijkt het slechts om maagvullers te gaan.. Die laat ik dan achterwege.. Of het wordt een goedkoop B-merk.
Is het dan niet gewoon makkelijker om gewoon een goed eetschema aan te wennen wat níet zo duur is en wat je je hele leven vol kan houden?
Oud 17-08-2005, 12:09
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-08-2005 @ 12:35 :
Is het dan niet gewoon makkelijker om gewoon een goed eetschema aan te wennen wat níet zo duur is en wat je je hele leven vol kan houden?
Ik heb 2 jaar bij een dieetist gelopen (ik hield me aan de voorgeschreven dieeten maar kwam desondanks toch aan). Verder heb ik via via een dieet van een cardioloog 4 maand geprobeerd.. Montignac heb ik een half jaar uitgezeten.. Daarbij fiets ik elke dag 24 km (direct na de vakantie loop ik stage waardoor ik per dag 40 km fiets).. Het helpt allemaal geen fuck Daarom wil ik een dieet volgen waarvan ik heb gezien dat het bij iemand heeft geholpen..
(over gezond eten; ik eet alleen 'gezond' fruit zoals appels e.d. (geen bananen), eet meergranen brood, geen boter op brood, mager beleg, maximaal eens per week een bakje chips oid, bakken in olijfolie en niet in boter..) Mijn meest slechte aanwensel is 's avonds wijn
Oud 17-08-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-08-2005 @ 09:11 :
@ Rammetjuh87. Heb jij proffessionele hulp (gehad)? Zo niet wordt het misschien tijd dat je daarover gaat nadenken... [/B]

Nee hoezo...
Oud 17-08-2005, 13:29
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-08-2005 @ 13:09 :
Ik heb 2 jaar bij een dieetist gelopen (ik hield me aan de voorgeschreven dieeten maar kwam desondanks toch aan). Verder heb ik via via een dieet van een cardioloog 4 maand geprobeerd.. Montignac heb ik een half jaar uitgezeten.. Daarbij fiets ik elke dag 24 km (direct na de vakantie loop ik stage waardoor ik per dag 40 km fiets).. Het helpt allemaal geen fuck Daarom wil ik een dieet volgen waarvan ik heb gezien dat het bij iemand heeft geholpen..
(over gezond eten; ik eet alleen 'gezond' fruit zoals appels e.d. (geen bananen), eet meergranen brood, geen boter op brood, mager beleg, maximaal eens per week een bakje chips oid, bakken in olijfolie en niet in boter..) Mijn meest slechte aanwensel is 's avonds wijn
Dan zou ik als ik jou was maar eens stoppen met die wijn Probeer alleen in het weekend een glaasje te drinken. Raar dat je met dat dieet van de dietiste aankwam. Wat het meeste effect heeft bij mij en wat ik zie bij de mensen om mij heen is toch echt geen dieet maar gewoon opletten op wat je eet, desnoods kcal tellen en sporten. De voor de hand liggende verklaring voor dat je niks afvalt is dat je dan toch iets fout doet? of er is iets mis met je stofwisseling ofzo? Want als je gewoon zo gezond eet en beweegt en er is niks mis met je lichaam zou je echt moeten afvallen, jij evengoed als een ander.

ik weet voor de rest niks over je lengte en gewicht maar misschien hoef je niks af te vallen?
Oud 17-08-2005, 13:31
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 17-08-2005 @ 13:20 :
Nee hoezo...
Waarschijnlijk omdat je zegt soms hele dagen niet te eten? Dat is niet fris als je dat doet.
Oud 17-08-2005, 13:32
Verwijderd
ze is 1.81
Oud 17-08-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 17-08-2005 @ 14:31 :
Waarschijnlijk omdat je zegt soms hele dagen niet te eten? Dat is niet fris als je dat doet.

ja nou... maar soms eet ik wel te veel dus...
vandaag heb ik bv nog niks gegete en gedronke ,
maar mischien eet ik vanavond wel heel veel ofzo
Oud 17-08-2005, 13:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 17-08-2005 @ 14:34 :
hmm mijn woordkeuze was een beetje onaardig zie ik nu, niet de bedoeling

maarre, het is echt veel beter om in delen te eten dan in 1 keer heel veel en sowieso moet je drinken je lichaam heeft voeding nodig en jij geeft dat niet op regelmatige tijden maar de ene keer wel en de andere niet.. dan weet je lichaam ook niet meer waar hij aan toe is en slaat het gene wat hij krijgt op als reserves? daar schiet je echt helemaal niks mee op

hup, eten jij, nu wat, straks wat en later wat avondeten en niet heeeeel veel, gewoon normaal
Oud 17-08-2005, 13:41
Verwijderd
ja, als je de hele dag niets eet dan heeft je lichaam 's avonds zo'n enorme behoefte aan energie dat als je eenmaal begint met eten, je niet meer kan stoppen...
Oud 17-08-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 17-08-2005 @ 14:38 :
hmm mijn woordkeuze was een beetje onaardig zie ik nu, niet de bedoeling

maarre, het is echt veel beter om in delen te eten dan in 1 keer heel veel en sowieso moet je drinken je lichaam heeft voeding nodig en jij geeft dat niet op regelmatige tijden maar de ene keer wel en de andere niet.. dan weet je lichaam ook niet meer waar hij aan toe is en slaat het gene wat hij krijgt op als reserves? daar schiet je echt helemaal niks mee op

hup, eten jij, nu wat, straks wat en later wat avondeten en niet heeeeel veel, gewoon normaal
ik vind het niet onaardig hoor

nee ik weet het want ik val er niks mee af...

haha ik ga een koekje eten lol nee das ook niet echt gezond he nah mischien een appel
Oud 17-08-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-08-2005 @ 14:41 :
ja, als je de hele dag niets eet dan heeft je lichaam 's avonds zo'n enorme behoefte aan energie dat als je eenmaal begint met eten, je niet meer kan stoppen...

ja dan heb ik meestal wel honger ja.. noujah zin in iets...

maar het is niet zon vreetbui als jij bedoelt hoor
heb ik wel pas op tv gezien zon film

soms pak ik dan gewoon een boterham of een appel ofzo
Oud 17-08-2005, 13:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-08-2005 @ 09:11 :
zonde om de pindasaus te schrappen vind ik. Wat ik doe is de pindasaus gewoon stuk dunner maken, dan kun je beter het verdelen en gebruikt je minder dan als je dikke saus neemt...

@ Rammetjuh87. Heb jij proffessionele hulp (gehad)? Zo niet wordt het misschien tijd dat je daarover gaat nadenken...
Goed idee, ik had het al een beetje verdund, maar ga het nog meer doen. bedankt! Overigens waren het geen gebakken uitjes, maar gefrituurde uitjes die ga ik écht niet meer eten!
Pindasaus gewoon verdunnen, check!
Tosti ga ik eens proberen met bruin brood, is toch iets gezonder geloof ik.

Zo, en nu ga ik lekker naar de stad, genieten van het mooie weer. Succes allemaal!
Oud 17-08-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 17-08-2005 @ 14:45 :

Zo, en nu ga ik lekker naar de stad, genieten van het mooie weer. Succes allemaal! [/B]

veel plezier
Oud 17-08-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 17:05 :
Ja. Ik ben in een jaar tijd 12-15 kg aangekomen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar voor mij was 't niet echt een succes

Het klopt dat je dan zwaarder bent, mede doordat je vocht vasthoudt
Ik gebruik ook de microgynon 30, maar ik moet er toch maar eens over na gaan denken om een andere pil te gaan nemen denk ik... ik heb soms het idee dat het daarvan komt dat ik aangekomen ben. Ik heb laatst de dokter gevraagd en voordat ik eraan begon woog ik 55 kg, een poosje terug was dat 70...
Oud 17-08-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-08-2005 @ 15:00 :
Ik gebruik ook de microgynon 30, maar ik moet er toch maar eens over na gaan denken om een andere pil te gaan nemen denk ik... ik heb soms het idee dat het daarvan komt dat ik aangekomen ben. Ik heb laatst de dokter gevraagd en voordat ik eraan begon woog ik 55 kg, een poosje terug was dat 70...
Je kan 't altijd proberen
Oud 17-08-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-08-2005 @ 15:07 :
Je kan 't altijd proberen
Zit er verschil tussen de Yasmin en Microgynon qua betrouwbaarheid enzo?
Oud 17-08-2005, 15:53
Verwijderd
nee, zijn allemaal even veilig. Alleen bij derdegeneratiepillen wordt het lastiger omdat het daarbij extreem nauw komt hoe laat je 'm slikt, maar microgynon30 en yasmin zijn allebei tweedegeneratiepillen.
Oud 17-08-2005, 17:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 17-08-2005 @ 14:34 :
Dat is niet normaal, weet je zelf ook wel.
Als je bang bent om 's avonds een eetbui te krijgen, is de oplossing NIET om dan maar heel de dag niks te eten.

Mij maakt 't niet uit hoor, ik word er niet ongelukkig van, maar jij misschien wel.
Oud 17-08-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-08-2005 @ 18:40 :
Als je bang bent om 's avonds een eetbui te krijgen, is de oplossing NIET om dan maar heel de dag niks te eten.

Mij maakt 't niet uit hoor, ik word er niet ongelukkig van, maar jij misschien wel.

neeh ik heb geen uitbuien...

ik ook niet hoor..
Oud 17-08-2005, 22:49
gewoonik
gewoonik is offline
heej
het is vakantie en dat is duidelijk te merken want ik kan niet van t snoep, de chips, chocola enz afblijven..
ik heb nu een beetje last van mijn buik en een volgepropt gevoel.
is t nu goed om een dagje te zuiveren ofzo door alleen veel fruit en avondeten te eten?
of kan ik beter morgen gewoon beginnen met goed gezond eten?
en hebben jullie misschien tips wat ik dan moet eten en hoe ik dat vol kan houden? ik eet geen vlees en vis.
Oud 18-08-2005, 09:28
Verwijderd
Citaat:
gewoonik schreef op 17-08-2005 @ 23:49 :
heej
het is vakantie en dat is duidelijk te merken want ik kan niet van t snoep, de chips, chocola enz afblijven..
ik heb nu een beetje last van mijn buik en een volgepropt gevoel.
is t nu goed om een dagje te zuiveren ofzo door alleen veel fruit en avondeten te eten?
of kan ik beter morgen gewoon beginnen met goed gezond eten?
en hebben jullie misschien tips wat ik dan moet eten en hoe ik dat vol kan houden? ik eet geen vlees en vis.
nee, zuiveren is niet nodig. En hierboven al uitgelegd: als je overdag weinig eet krijg je alleen maar meer zin in snoep .
Als je normaal gezond wil eten heb je volgens het voedingscentrum 5 tot 8 sneden brood, 4 of meer opscheplepels groenten, 3 tot 5 opscheplepels pasta/rijst of 3 tot 5 kleine aardappelen, 75-150 gram vlees, vis of vervanger, 2 (soja)zuivelproducten, 1.5-2.5 liter vocht en 2 of meer stuks fruit nodig (waarbij 1 besje niet als een stuk fruit telt natuurlijk, maar een handvol bessen wel).
Je hebt dan nog zeker voldoende ruimte over voor dingen als broodbeleg, drinken, snoep, sausjes.
In plaats van 2 sneden brood kun je een bord pap eten; in plaats van 1 snee brood kun je 2 beschuiten of 2 knackebrod eten.

Een manier om dat te doen is bijvoorbeeld:
ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg, beker melk of sojamelk, glas water
tussendoor: fruit, 1 sneetje brood met beleg, glas sap of frisdrank
lunch: 2 sneetjes brood met beleg, 2 glazen water
tussendoor: fruit, 1 sneetje brood met beleg, koekje, glas water
avondeten: 4 opscheplepels rijst/pasta/aardappel, 4 opscheplepels groenten, 1 portie ei, tofu, quorn, valess, vegaburgers, peulvruchten, etc, eventueel 1 lepel saus, 2 glazen water
tussendoor: schaaltje yoghurt/vla/sojavla, glas sap of frisdrank

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 09:32.
Oud 18-08-2005, 09:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-08-2005 @ 18:40 :

Dat is ze waarschijnlijk al... als je op die manier met je lichaam omgaat...

Maar volgens mij vindt ze zelf nog niet dat ze een probleem heeft. Ik vind iig dat als je niets aan en 's avonds wel dat je dan niet teveel gegeten kunt hebben, of ze moet dan haar 6 boterhammen, 4 aardappelen/rijst/pasta, 2 stuks fruit, 200 gr groente ed eten... en dan zit je nog niet eens op teveel, dus ze beweert zelf nog dat ze nog meer eet dan dit...
Oud 18-08-2005, 09:31
Verwijderd
ik vind rammetjuh niet overkomen alsof ze een eetprobleem heeft. Ze eet wel niet echt gezond en overdag te weinig enzo, maar dat lijkt mij meer te komen uit slechte gewoonten dan uit een psychisch probleem. Ik kan niet precies zeggen waarom, ik vind haar posts gewoon niet overkomen alsof ze op een ziekelijke manier over eten denkt.
Oud 18-08-2005, 09:48
Bloem
Bloem is offline
Idd, niet alle slechte eetgewoontes zijn meteen een eetstoornis waarvoor je naar een psych hoeft, sommige mensen eten gewoon al heel erg lang verkeerd, en dan is het lastig om dat weer te veranderen.
Oud 18-08-2005, 10:40
Gothic
Gothic is offline
ze heeft geen overgewicht, ze heeft een heel verkeerd zelfbeeld, ze eet soms hele dagen niets, of alleen 's avonds. Ze wil afvallen. En er komt niet duidelijk over dat ze het verkeerd vindt zoals ze eet. Daarnaast luistert ze verder niet naar advies of laat ze enigsinds merken dat ze hard haar best doet dat er verbetering inzit... ga voor de grap eens al haar posts in dit topic (en vorigen) doorlezen...

misschien heeft ze geen eetstoornis, maar ze heeft absoluut problemen met eten en met haar zelfbeeld. Sommige mensen kunnen dat zelf, misschien zij ook...

Regels voor berichten