![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() fruit is idd ook een goede optie gewoon een appel ofzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kipfilet ik dacht dat dat ook slecht was!.. mischien dat ik dat ga proberen morgen vroeg ( de rest vind ik niet echt lekker) haha ja daarom ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik was hier degene die brood helemaal niet lekker vond, iig een gewone boterham. Nu hebben mijn ouders een nieuw tosti ijzer gekocht (tefal reverso, mijn vriend heeft dezelfde) waar je heeeleee lekkere tosti's meemaakt. Gewoon weinig beleg (1 plakje kaas, 1 plakje shoarmarollade), geen boter en smullen maar. Shoarmarollade is echt een uitvinding, gewoon ham met shoarmakruiden; net alsof je een broodje shoarma eet, maar dan niet vet oid. ![]() Vandaag weer 35/40 km gefietst, naar m'n vriend die in Zevenaar op een kinderkamp zit. Sportief heh? ![]()
Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 17:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zeker sportief!!! ![]() je bent goed bezig zo te horen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk er al een tijdje over om met joggen te beginnen... Aankomend collegejaar moet ik er echt aan geloven van mezelf. Jogde je al lang of was je ook een beginner toen je daarmee begon?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik ook nog redelijk veel kan eten omdat ik lang ben, veel Ik ging uit van normaal 2000 kcal per dag en 1600 kcal per dag om af te vallen. Eens kijken wat ik van mijn schematje kan maken ![]() ![]() Notities: - fruit is bij mij appel/ stuk komkommer/ tomaat/ worteltjes/ peer/ paprika/ rauwe champignons/ banaan/ aardbeitjes etc - iets lekkers is bij mij een bakje chips of nootjes, 2 kleine koekjes of een grote koek, een handje snoep. Gewoon net iets meer dan 1 stuk, maar minder dan een hele zak ![]() - avondeten doe ik al om 17u omdat ik dan flinke trek heb (en ik vaak 's avonds nog sport) - het enige wat ik drink is 's ochtends melk en water van minimaal een liter per dag (moet meer, maar ben blij dat ik al aan de liter kom). Heel af en toe eens jus d'orange of vruchtendrank. Ontbijt - All-Bran met halfvolle melk (300 kcal) Tussendoor - 2 boterhammen met lekker beleg (vleeswaren/kaas/vlokken) (200 kcal) - 1 fruit (75 kcal) Lunch - 2 boterhammen met lekker beleg (200 kcal) - 1 fruit (75 kcal) Tussendoor - iets lekkers waar ik trek in heb (chips/snoep/koek) (200 kcal) Avondeten - ja, maak er maar wat van ![]() rijst/aardappelen/cous cous met groente en vlees. soms een pizza, uit eten of snackbar voedsel (2-4x per maand) Tussendoor - een mueslireep of gewoon wat te snacken. Ligt eraan hoeveel ik 's middags al heb genomen of dat ik enorme trek heb ofzo. (100 kcal) Totaal: 1550 kcal Helpt het zo een beetje? Ik heb soms ook vreetdagen waarbij ik een hele zak chips naar binnen werk (of zoals vandaag een heel doosje after eight ![]() Zolang je elke dag zo met mate eet, en maar 1x per week een uitspatting hebt, moet het goedkomen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat ik ook vaak doe, als ik bijv tartaar bak voor macaroni oid dan doe ik dat zonder olie of boter omdat daar al genoeg vocht uitkomt, dan kan je de uitjes (of iets anders, paprika bijv) er gewoon bijgooien want die bakken dan in dat vocht, dus dan heb je niks extra's.
Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 19:59. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
@ Rammetjuh87. Heb jij proffessionele hulp (gehad)? Zo niet wordt het misschien tijd dat je daarover gaat nadenken...
||
Citaat:
Een ander nadeel is dat het nogal prijzig is, +/- 200,- euro per maand. We zijn met haar poeders en preparaten naar de drogist gegaan, blijkt het slechts om maagvullers te gaan.. Die laat ik dan achterwege.. Of het wordt een goedkoop B-merk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (over gezond eten; ik eet alleen 'gezond' fruit zoals appels e.d. (geen bananen), eet meergranen brood, geen boter op brood, mager beleg, maximaal eens per week een bakje chips oid, bakken in olijfolie en niet in boter..) Mijn meest slechte aanwensel is 's avonds wijn ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee hoezo... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet voor de rest niks over je lengte en gewicht maar misschien hoef je niks af te vallen?
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja nou... maar soms eet ik wel te veel dus... vandaag heb ik bv nog niks gegete en gedronke , maar mischien eet ik vanavond wel heel veel ofzo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maarre, het is echt veel beter om in delen te eten dan in 1 keer heel veel en sowieso moet je drinken ![]() hup, eten jij, nu wat, straks wat en later wat avondeten en niet heeeeel veel, gewoon normaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nee ik weet het want ik val er niks mee af... haha ik ga een koekje eten lol nee das ook niet echt gezond he ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja dan heb ik meestal wel honger ja.. noujah zin in iets... maar het is niet zon vreetbui als jij bedoelt hoor ![]() heb ik wel pas op tv gezien zon film ![]() soms pak ik dan gewoon een boterham of een appel ofzo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Pindasaus gewoon verdunnen, check! Tosti ga ik eens proberen met bruin brood, is toch iets gezonder geloof ik. ![]() Zo, en nu ga ik lekker naar de stad, genieten van het mooie weer. Succes allemaal!
||
Verwijderd
|
Citaat:
veel plezier ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je bang bent om 's avonds een eetbui te krijgen, is de oplossing NIET om dan maar heel de dag niks te eten. Mij maakt 't niet uit hoor, ik word er niet ongelukkig van, maar jij misschien wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
neeh ik heb geen uitbuien... ik ook niet hoor.. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
heej
het is vakantie en dat is duidelijk te merken want ik kan niet van t snoep, de chips, chocola enz afblijven.. ik heb nu een beetje last van mijn buik en een volgepropt gevoel. is t nu goed om een dagje te zuiveren ofzo door alleen veel fruit en avondeten te eten? of kan ik beter morgen gewoon beginnen met goed gezond eten? en hebben jullie misschien tips wat ik dan moet eten en hoe ik dat vol kan houden? ik eet geen vlees en vis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je normaal gezond wil eten heb je volgens het voedingscentrum 5 tot 8 sneden brood, 4 of meer opscheplepels groenten, 3 tot 5 opscheplepels pasta/rijst of 3 tot 5 kleine aardappelen, 75-150 gram vlees, vis of vervanger, 2 (soja)zuivelproducten, 1.5-2.5 liter vocht en 2 of meer stuks fruit nodig (waarbij 1 besje niet als een stuk fruit telt natuurlijk, maar een handvol bessen wel). Je hebt dan nog zeker voldoende ruimte over voor dingen als broodbeleg, drinken, snoep, sausjes. In plaats van 2 sneden brood kun je een bord pap eten; in plaats van 1 snee brood kun je 2 beschuiten of 2 knackebrod eten. Een manier om dat te doen is bijvoorbeeld: ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg, beker melk of sojamelk, glas water tussendoor: fruit, 1 sneetje brood met beleg, glas sap of frisdrank lunch: 2 sneetjes brood met beleg, 2 glazen water tussendoor: fruit, 1 sneetje brood met beleg, koekje, glas water avondeten: 4 opscheplepels rijst/pasta/aardappel, 4 opscheplepels groenten, 1 portie ei, tofu, quorn, valess, vegaburgers, peulvruchten, etc, eventueel 1 lepel saus, 2 glazen water tussendoor: schaaltje yoghurt/vla/sojavla, glas sap of frisdrank Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 09:32. |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij vindt ze zelf nog niet dat ze een probleem heeft. Ik vind iig dat als je niets aan en 's avonds wel dat je dan niet teveel gegeten kunt hebben, of ze moet dan haar 6 boterhammen, 4 aardappelen/rijst/pasta, 2 stuks fruit, 200 gr groente ed eten... en dan zit je nog niet eens op teveel, dus ze beweert zelf nog dat ze nog meer eet dan dit...
|
Verwijderd
|
ik vind rammetjuh niet overkomen alsof ze een eetprobleem heeft. Ze eet wel niet echt gezond en overdag te weinig enzo, maar dat lijkt mij meer te komen uit slechte gewoonten dan uit een psychisch probleem. Ik kan niet precies zeggen waarom, ik vind haar posts gewoon niet overkomen alsof ze op een ziekelijke manier over eten denkt.
|
![]() |
|
ze heeft geen overgewicht, ze heeft een heel verkeerd zelfbeeld, ze eet soms hele dagen niets, of alleen 's avonds. Ze wil afvallen. En er komt niet duidelijk over dat ze het verkeerd vindt zoals ze eet. Daarnaast luistert ze verder niet naar advies of laat ze enigsinds merken dat ze hard haar best doet dat er verbetering inzit... ga voor de grap eens al haar posts in dit topic (en vorigen) doorlezen...
misschien heeft ze geen eetstoornis, maar ze heeft absoluut problemen met eten en met haar zelfbeeld. Sommige mensen kunnen dat zelf, misschien zij ook...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Dieet/gewicht/lijf topics op L&G Bloem | 180 | 24-11-2005 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #7 Verwijderd | 250 | 30-08-2005 15:28 | |
Psychologie |
heb ik een eetstoornis? HelpMePlease | 16 | 20-07-2005 13:55 |