|
|
Als je het zoeter wilt maken, maar niet ongezond wil doen met suiker, kan je er ook honing door heen doen. Of een zoetstof (wat overigens goedkoper is dan gewone suiker omdat je er veel minder van nodig hebt)
|
||||
|
|
|
Fruit is van zichzelf zoet. Ik vind het doodzonde om daar nog 'ns extra suiker over te mikken. Ook fruit koken is zonde maar als je het doet bewaar dan iig het water dit is rijk aan vitamine C. Drink het later gewoon op of gebruik het bij bereiden van ander voedsel. Smaak van fruit-salade niet goed? Kruiden zou je kunnen overwegen en idd je kunt ook een deel van het fruit te persen of blenderen. Je hebt bepaalde azijnen die gemixt zijn met een (chemisch) smaakje deze kunnen fris zijn over een salade (groente en/of fruitsalade). Zonnebloempitten, pijnboompitten en bepaalde noten zijn lekker over de salade. Cashews over de salade is ook redelijk populair en combineert goed met bijv rijst. Combineren met bijv rijst of water vooraf voor de hart-chakra vulling. Ook cocossnippertjes over de salade is een aanrader. Welke combinaties van fruit te lekker vindt: experimenteer!
Dit is een all-time favoriet van mij omdat het zo goed vult, simpel klaar te maken is en makkelijk is om een ingredient te veranderen of weg te laten (flexibel): rijst (maakt niet veel uit welke soort) koken. Ondertussen aardbeien, sinaasappel, appel, mango, kiwi in kleine stukjes van 2 cm snijden. Cocos raspen (in vaste vorm kopen bijv tokolien deze is goedkoop en verse kokosnoten zijn niet vers in NL althans da's mijn ervaring) deze over het fruit heen. Evt wat sla en/of tomaat toevoegen. In de tijd dat de rijst gaar is heb je je fruit-salade klaar. Rijst op je bord, fruitmix erover, en klaar. Heerlijk en vult prima. Wat je overhoudt kun je volgende ochtend of avond eten (mits afgesloten bewaard). Het is echter gezonder fruit in de ochtend te eten zonder rijst. Een fruit-salade van enkel fruit is een prima ontbijt en mocht het niet vullen: water. |
||||
|
|
|
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:12 :
Fruit is van zichzelf zoet. Ik vind het doodzonde om daar nog 'ns extra suiker over te mikken.
|
||||
|
|
|
||||
|
|
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:12 :
Dit is een all-time favoriet van mij omdat het zo goed vult, simpel klaar te maken is en makkelijk is om een ingredient te veranderen of weg te laten (flexibel): rijst (maakt niet veel uit welke soort) koken. Ondertussen aardbeien, sinaasappel, appel, mango, kiwi in kleine stukjes van 2 cm snijden. Cocos raspen (in vaste vorm kopen bijv tokolien deze is goedkoop en verse kokosnoten zijn niet vers in NL althans da's mijn ervaring) deze over het fruit heen. Evt wat sla en/of tomaat toevoegen. In de tijd dat de rijst gaar is heb je je fruit-salade klaar. Rijst op je bord, fruitmix erover, en klaar. Heerlijk en vult prima. Wat je overhoudt kun je volgende ochtend of avond eten (mits afgesloten bewaard). Het is echter gezonder fruit in de ochtend te eten zonder rijst. Een fruit-salade van enkel fruit is een prima ontbijt en mocht het niet vullen: water. HEALTHFREAK!!
|
||||
|
|
|
||||
|
|
Amino acid
. 'Zuur' fruit kun je combineren met zoet. Afwisseling enzo. Op zich is het niet verkeerd om zuur fruit te eten -- waarom moet alles zoet zijn?'s ochtends blender of pers ik en ik combineer dan niet veel fruit -- dat gaat sneller dan pellen ed en drinkt makkelijk weg. 's avonds eet ik over het algemeen geen fruit, meestal noten als 'tussendoortje'. En wmb: experimenteren is leuk, gezond experimenteren leuker
|
||||
|
|
|
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:55 :
Amino acid . 'Zuur' fruit kun je combineren met zoet. Afwisseling enzo. Op zich is het niet verkeerd om zuur fruit te eten -- waarom moet alles zoet zijn?'s ochtends blender of pers ik en ik combineer dan niet veel fruit -- dat gaat sneller dan pellen ed en drinkt makkelijk weg. 's avonds eet ik over het algemeen geen fruit, meestal noten als 'tussendoortje'. En wmb: experimenteren is leuk, gezond experimenteren leuker 's Avonds eet ik ook nooit fruit, ik heb dan de volgende dag altijd last van maagkramp
|
||||
|
|
|
||||
|
|
gewoon niet doen, want uit blik zit siroop in etc..ik weet niet of je dit doet vanwege de lijn ofzo of alleen voor vitamines...
ik pleur altijd allerlei fruit doorheen, als je dat dan nog niet zoet genoeg vind moet je zoetstof erdoorheen gooien misc helpt dat? of je koopt een blikje met mandarijn in (verse is minder lekker als uit blik, dus mandarijn doek altijd uit blik) dan pleur je gewoon de siroop van dat blikje erbij...klaar is kees... |
||||
|
|
|
Citaat:
MTpower schreef op 24-08-2005 @ 04:06 :
Tja.. zo af en toe vind ik het ook best lekker, maar om dat nu iedere dag te doen, dan zou ik het na een aantal dagen toch echt niet meer door m'n strot krijgen... Citaat:
's Avonds eet ik ook nooit fruit, ik heb dan de volgende dag altijd last van maagkramp
Het is ook niet verstandig om tijdens je eliminatie-periode (bij een normaal biorhythm in de ochtend) zwaar voedsel (warm / verwarmd, bijv brood) te eten. Als je naar school / werk gaat kun je je fruit-mix voor je gaat drinken, of je neemt het mee. Fruit eten in de ochtend is dus logisch. Probeer het gewoon 'ns een weekje! |
||||
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat heb je allemaal gegeten en gedronken? #30! | wup | Eten & Drinken | 371 | 01-09-2014 21:26 |
| Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160 | JustADreamer | Psychologie | 480 | 18-01-2011 13:21 |
| Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken? #22 | dennis018 | Eten & Drinken | 500 | 19-09-2007 16:48 |
| Fruit en groente combi? | Flowerless | Eten & Drinken | 20 | 15-07-2007 00:49 |
| Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #16 | blurred | Eten & Drinken | 500 | 25-02-2007 15:05 |
| opruimen | Charlottetje | De Kantine | 75 | 04-04-2004 23:06 |