![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien: 'er bestaan geen chickflicks' impliceert dan wel heel veel, als je dat allemaal bedoelde. Citaat:
Dat wil niet natuurlijk zeggen dat jongens en mannen niet er naar kijken, bijvoorbeeld samen met hun vriendinnen, maar dat heeft vaak een andere achtergrond dan puur filmsmaak. ![]() Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij zit hier de kern van ons meningsverschil. Een rom-com die vooral vrouwen zal aanspreken (en hiermee heb ik voornamelijk jouw woorden gebruikt), is een perfect voorbeeld van een chick-flick. Dat de hoofdpersoon een vrouw heeft met de stereotype, oh-zo-herkenbare vrouwelijke problemen is, is een tweede aanwijzing. Daar kan je wel constant 'nee' op zeggen, maar dan komen we weinig verder. Citaat:
De analogie met de bovenstaande voorbeelden. De categorie 'actiefilm' heeft als element bijv. geweld. De categorie 'komedie' heeft als element de humoristische inhoud. Een chick-flick heeft als bindend element de doelgroep 'vrouw', en gemeenschappelijk geldt dan dat dat als beste voorbeeld de romantische komedie is. Puur doordat dat door vrouwen *in het algemeen* (zie je volgende alinea) meer gewaardeerd wordt. En dan krijg je achteraf natuurlijk een dergelijke etiketje, of dat nu overbodig is of niet. Ik begrijp nog immer niet waarom je dat niet wilt accepteren. Citaat:
Maar jazeker, natuurlijk denk ik hier in stereotypen. Je moet generaliseren als je het met termen als 'chick-flick' gaat gooien, en het stereotype van man en vrouw is veel juister dan jij het hier doet voorkomen. Ik denk dat voor minstens tweederde van de volwassenen in Nederland het stereotype aan karaktereigenschappen en interesses van man en vrouw opgaat. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je het zo breed wil definieren kan je beter de films op gaan sommen die op geen enkel aspect door vrouwen worden gewaardeerd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jezus, ben jij nou forumbaas? Laat die discussie maar lekker staan, kunnen we er straks op doorgaan. Het is ontopic. Als je alleen maar opsomlijstjes wil moet je naar DK gaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Denk aan Amelie , door Almighty omschreven als een chick flick pur sang. Nou, dat is dus overduidelijk GEEN chick flick, en wel om het ontbreken van de elementen die jij in je stukje hebt genoemd: ze bevatten, voor zover ik het me kan herinneren, geen echte vrouwenthema's die een significant deel van de narratie dragen(tenzij je iedere film waarin alles vanuit het perspectief van een vrouw wordt verteld ook tot de chick flicks rekent). Het verhaal gaat namelijk over de interactie en opbloeiende romance tussen twee geliefden, en dat is voor volwassen mannen minstens even interessant. Citaat:
" Romantishe comedy = Chick flick, alleen de een volgt het patroon wat meer dan de ander" Ja sorry, maar dat vind ik een verkeerde houding. De nuance moet worden gezocht in de feitelijke inhoud van de films, niet in de elementen die hem maken. Ik wi trouwensl niet beweren dat je IEDERE film als op zichzelf staand moet benaderen, maar er mag best een beetje nagedacht worden over hetgeen men wenst te categoriseren. Citaat:
Ik heb het bestaan van vrouwenfilms trouwens allang erkend, maar ik ben het nog steeds oneens met jullie classificatiegedrag. Ook vind ik dat het in de praktijk wel meevalt met die geslachtstypische ideeen over films. Bridget Jones wordt niet door iedereen op prijs gesteld vanwege de ietwat seksistische ondertoon, maar verder doet men helemaal niet zo moeilijk hoor. En nee, dat heeft niets te maken met "je vriendin willen pleasen zodat je diezelfde avond tenminste nog IETS leuks mag gaan doen" . We zijn gewoon een stel openminded freaks bij elkaar, hier in Utrecht ![]() Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() zelfde maker + zelfde type film maken twee films toch niet tot elkaars vervolg. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|