Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 19:22
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
In hoeverre zijn jullie open over de seks? Praat je er vaak met je partner over, durf je alles te zeggen (ook op momenten dat er niet net seks is geweest want na de seks is t het makkelijkst om erover te praten)

Ikzelf zeg alles tegen mn vriend.. ook als ik over straat loop en ik wil iets zeggen/weten/vragen ofzo.. Hij vindt dat erg fijn want hij weet dat hij ook alles kan zeggen..

Hoe zit dat bij jullie?
Oud 21-08-2005, 19:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wij zijn daar allebei heel open in, zijn dat allebei onafhankelijk van elkaar ook al geweest. Dus dat is wel heel fijn, we kunnen zaken met betrekking tot seks dus gewoon prima met elkaar bespreken. Zou het eigenlijk een beetje raar vinden als je het daar als partners zijnde niet met elkaar over zou (durven) hebben.

Maar ook naar andere mensen toe ben ik heel open over seks, naar vrienden, collega's, mijn ouders en soms zelfs docenten.
Oud 21-08-2005, 19:38
Big Brother
Big Brother is offline
in die verre open over sex dat ik vroeger met al mijn zooi naar mijn ouders ging, maar wat ik toen niet snapte snap ik nu wel dus dat is over
en verder heb ik het er ook over met partners (logisch?) en vrienden
Oud 21-08-2005, 20:04
Optima
Optima is offline
heel erg open over sex, tegen over mijn partner, mijn vriedinnen en wie het ook maar wil weten. Niet tegenover mijn ouders. Dat gaat ze niks aan, ik wil het ook niet van hun weten.

Ik heb ervaren dat als je open over seks kunt spreken, het mysterie ervan niet verdwijnt. Je kunt ervaringen uitwisselen met degene die je dierbaar zijn, en echt advies krijgen. Dat is weer eens wat anders dat al die damesblaadjes.
Oud 21-08-2005, 20:17
XQseMe2
XQseMe2 is offline
er zijn er hier mensen bij die "mij al kennen" dus die weten wel hoe ik er over denk, want ik ben idd open over sex.
waarom niet denk ik altijd maar
Oud 21-08-2005, 20:33
Go
Go is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 21-08-2005 @ 21:17 :
er zijn er hier mensen bij die "mij al kennen" dus die weten wel hoe ik er over denk, want ik ben idd open over sex.
waarom niet denk ik altijd maar
Toen ik je foto's bekeek had ik dat idee ook al
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
Wij zijn heel erg open, praten overal over en schamen ons nergens voor, niet voor elkaar en niet waar andere mensen bij zijn.
Oud 21-08-2005, 23:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik praat gemakkelijk over seks, zeker wanneer anderen erover beginnen, moet maar kunnen hoor. Mijn vriend en ik zeggen eigelijk ook alles wel tegen elkaar, geen problemen mee eigelijk.
Oud 22-08-2005, 13:11
Verwijderd
Het ligt eraan met welke vriendin, maar dat kan behoorlijk open. Ook met het vriendje, trouwens. Beetje evalueren is toch wel leuk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:45
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
ook tijdens de seks? van ik wil dit en dit met je doen..?
Oud 22-08-2005, 17:21
Stevill
Stevill is offline
open
Oud 22-08-2005, 17:26
snoopy
snoopy is offline
hm... ik ben tegen m'n vriend vrij open over wat ik wil, maar dat heeft wel even geduurd.
Tegen anderen heb ik t bijna nooit over seks, behalve als grapjes.
Oud 22-08-2005, 18:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-08-2005 @ 13:11 :
Het ligt eraan met welke vriendin, maar dat kan behoorlijk open. Ook met het vriendje, trouwens. Beetje evalueren is toch wel leuk
Indeed. Niet moeilijk over doen, alhoewel sommige details voor de buitenwereld afgeschermd blijven.
Oud 22-08-2005, 18:25
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik heb nooit de behoefte gehad om uitgebreid over seks te praten met mijn vrienden. Dat bijft altijd vrij oppervlakkig. De details hou ik liever binnen de slaapkamer. En wat vrienden met hun liefjes uitspoken hoef ik ook niet in geuren en kleuren te horen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:36
Verwijderd
Wij zijn behoorlijk open over seks. Ik vind het zelfs het leukst om het er in het openbaar over te hebben (met andere doeleinden uiteraard)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:02
AngelLena
AngelLena is offline
Alles hoort bespreekbaar te zijn binnen een relatie, dus ook seks. Ik praat er dus niet moeilijk over.
Oud 22-08-2005, 21:13
DZG
DZG is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 22-08-2005 @ 19:25 :
Ik heb nooit de behoefte gehad om uitgebreid over seks te praten met mijn vrienden. Dat bijft altijd vrij oppervlakkig. De details hou ik liever binnen de slaapkamer. En wat vrienden met hun liefjes uitspoken hoef ik ook niet in geuren en kleuren te horen.
denk dat dat ook normaal is voor ons jongens zijnde..
als ik het over sex heb met iemand is dat met mijn partner en verder eigenlijk nooit..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
DZG schreef op 22-08-2005 @ 22:13 :
denk dat dat ook normaal is voor ons jongens zijnde..
als ik het over sex heb met iemand is dat met mijn partner en verder eigenlijk nooit..
Ik dacht juist dat mannen onder elkaar het daar ook altijd wel over hadden?

Tuurlijk, op een andere manier dan vrouwen, die gaan veel meer in op details en vertellen over de hele sfeer die om het moment heen hing enzo. Maar mannen hebben het er toch ook wel over met elkaar? Ik weet iig van mijn vriend dat hij er best wel over praat met vrienden van hem (zowel mannelijk als vrouwelijk).
Oud 22-08-2005, 21:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 22-08-2005 @ 15:45 :
ook tijdens de seks? van ik wil dit en dit met je doen..?
Ja, ook wel. Maar dan idd op de beperkte manier zoals jij aangeeft, we gaan dan geen hele analyses zitten houden ofzo
Oud 22-08-2005, 21:59
DZG
DZG is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-08-2005 @ 22:30 :

Tuurlijk, op een andere manier dan vrouwen, die gaan veel meer in op details en vertellen over de hele sfeer die om het moment heen hing enzo. Maar mannen hebben het er toch ook wel over met elkaar? Ik weet iig van mijn vriend dat hij er best wel over praat met vrienden van hem (zowel mannelijk als vrouwelijk).
in mijn kringen in ieder geval niet meer dan een vraag/opmerking over of je of nog sex hebt gehad, en als je daar een ja op antwoord dan is het daar al mee gezegd...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:31
Nona
Nona is offline
Erg open, eigenlijk al voor we een relatie hadden. Lijkt me prima, ik kan er niet tegen als mensen taboes in stand houden. Tegenover gewone vrienden ben ik ook redelijk open, maar dan heb ik wel zo mijn geheimen en zal ik minder in detail treden.
Oud 22-08-2005, 23:21
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-08-2005 @ 22:30 :

Dat gebeurt eigenlijk betrekkelijk weinig. Mijn goede vrienden weten bijvoorbeeld wel hoe ikzelf over seks denk, en nog wel wat meer dingen, maar het gaat er nooit over hoe mijn partner in bed is, hoe 'onze' seks is, of wat we zo allemaal doen en niet doen. Niet omdat ze dat niet mogen weten, maar wij praten er gewoon heel weinig over. Ik praat er ook veel gemakkelijker over met vrouwen dan met mannen.

Maar wat jij zegt... ik durf het echt niet te veralgemenen, hoor. Veel mannen zijn behoorlijk slechte praters, ook als het over seks gaat. En als ik even vreselijk mag generaliseren: ik denk dat Nederlanders veel opener zijn in hun communicatie dan Belgen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 09:54
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-08-2005 @ 00:21 :
Dat gebeurt eigenlijk betrekkelijk weinig. Mijn goede vrienden weten bijvoorbeeld wel hoe ikzelf over seks denk, en nog wel wat meer dingen, maar het gaat er nooit over hoe mijn partner in bed is, hoe 'onze' seks is, of wat we zo allemaal doen en niet doen. Niet omdat ze dat niet mogen weten, maar wij praten er gewoon heel weinig over. Ik praat er ook veel gemakkelijker over met vrouwen dan met mannen.
huh, ik weet echt alles precies van mn vrienden. dus ik weet niet of het aan ons of aan jullie ligt, maar ik ken alleen maar mensen (zowel m als v) die heel gemakkelijk over sex praten.

met mn vriendin nog wel het allermakkelijkst, kan altijd overal en tegenover elkaar schamen we ons echt nergens voor. jeu.
Oud 23-08-2005, 10:16
Verwijderd
Mijn vriend en ik praten er heel openlijk over. Maar omdat we beiden nog maagd zijn, is het onderwerp eerder hoe het zou zijn en wat we leuk zouden vinden.

Met mijn vriendinnetjes heb ik t er meestal ook wel over. Zowel met maagden als niet meer maagden. Ik heb er niet echt problemen mee, verdomme zeg: het is menselijk en als we t niet hadden gedaan, had de aarde er heel anders uit gezien. We hebben allemaal de drang naar voorplanting.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:08
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-08-2005 @ 00:21 :
Maar wat jij zegt... ik durf het echt niet te veralgemenen, hoor. Veel mannen zijn behoorlijk slechte praters, ook als het over seks gaat. En als ik even vreselijk mag generaliseren: ik denk dat Nederlanders veel opener zijn in hun communicatie dan Belgen.
Of Nederlanders daar opener over zijn dan Belgen, weet ik zo niet. Daarvoor ken ik te weinig Belgen Wellicht kun jij dat beter beoordelen, aangezien jij hier vooral meningen en ervaringen van Nederlanders tegen komt.

En tuurlijk, niet alle mannen praten juist wel of niet veel over seks, net zoals niet alle vrouwen dat wel of niet doen. Maar jouw post verbaasde me nogal, omdat je daar vrij stellig was over het feit dat naar jouw idee veel mannen dat soort dingen niet met elkaar bespraken. Terwijl ik daar juist een heel ander beeld van had
Oud 23-08-2005, 14:33
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 21-08-2005 @ 20:22 :

Ikzelf zeg alles tegen mn vriend.. ook als ik over straat loop en ik wil iets zeggen/weten/vragen ofzo.. Hij vindt dat erg fijn want hij weet dat hij ook alles kan zeggen..

idem....alles kunnen zeggen! das fijn! ook praat ik er veel over met vriendinnen...ligt er wel aan hoe ope die personen zijn welliswaar
Oud 24-08-2005, 15:40
Verwijderd
Ik zeg altijd alles, ik vind het belangrijk dat ik kan zeggen wat ik wil. Vaak is het vragen, ik wil altijd dingen weten, aan hem kan ik alles vragen, hij zal me nooit uitlachen, ook al is het ngo zo dom wat ik zeg. Ook ben ik heel benieuwd naar de sex die hij had met z'n exen, of die nou beter was enzo of anders of hoe dan en hoevaak en en en en. Maar daar houdt hij niet zo van, heel begrijpelijk natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:10
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Mala schreef op 24-08-2005 @ 16:40 :
Ik zeg altijd alles, ik vind het belangrijk dat ik kan zeggen wat ik wil. Vaak is het vragen, ik wil altijd dingen weten, aan hem kan ik alles vragen, hij zal me nooit uitlachen, ook al is het ngo zo dom wat ik zeg. Ook ben ik heel benieuwd naar de sex die hij had met z'n exen, of die nou beter was enzo of anders of hoe dan en hoevaak en en en en. Maar daar houdt hij niet zo van, heel begrijpelijk natuurlijk..
Mijn ex heeft daar ook eens achter gevraagd, en ik heb toen heel eerlijk maar toch voorzichtig daarop geantwoord (zij was beter dan mijn eerdere ex, dus ik zag er geen probleem in om daarop te antwoorden). Maar toch was dat antwoord haar dat slecht bevallen. Soms vroeg ze ook wel naar andere dingen van mijn ex, maar na een aantal keer heb ik geleerd om nooit te antwoorden op vragen over mijn eerder liefdesleven. Ze vroeg er wel zelf achter, ze kwam er ook altijd veel beter uit dan die eerdere meiskes, maar volgens mij stelde ze die vragen uit een vorm van masochisme of zoiets. Ze voelde zich er altijd slecht bij.

Vrouwens zijn soms tricky Maar blijkbaar begrijpen we elkaar hierin.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:36
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mala schreef op 24-08-2005 @ 16:40 :
Ook ben ik heel benieuwd naar de sex die hij had met z'n exen, of die nou beter was enzo of anders of hoe dan en hoevaak en en en en. Maar daar houdt hij niet zo van, heel begrijpelijk natuurlijk..
Waarom wil je dat in hemelsnaam weten?

Dat is nou ongeveer echt het enige dat mijn vriend en ik niet met elkaar bespreken op seksueel gebeid. Oke, ik weet met wie hij naar bed is geweest enzo en ook wel een triootje en experimenteerdingen die hij heeft gedaan en met wie, maar meer hoef ik ook echt niet te weten. Zeker niet of zijn ex toevallig beter in bed was dan ik, zoiets moet je nooit met elkaar gaan vergelijken, seks is tenslotte met iedere partner weer anders en ik weet niet of je echt van goed of slecht kunt spreken (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Maar nee, hoe de seks echt inhoudelijk met zijn ex was, hoef ik niet te weten op wat kleine dingetjes die ik wel weet na dan. Kan me ook best voorstellen dat jouw vriend daar niet zo graag over praat als jij dat aan hem vraagt, ik zou me ook niet zo heel prettig voelen als ik mijn vriend zou gaan vertellen wat ik allemaal met mijn ex heb uitgespookt in bed.

Al hoewel je je stiekem natuurlijk wel afvraagt hoe jouw vriend met zijn ex zou zijn geweest (dat vraagt iedereen zich wel een keertje af denk ik), maar dat heb ik dan ook bij meer dingen dan alleen de seks.

Ik snap ook niet goed waarom meisjes van hun vriend willen weten of de seks met hun nou beter is dan met zijn ex. Tuurlijk verwacht je standaad het antwoord ja, omdat je anders in je eigenwaarde gekrenkt bent (zo'n groot ego hebben de meiden die erom vragen wel natuurlijk), maar als ze dan ja als antwoord krijgen, denken ze natuurlijk weer dat hun vriend dat alleen maar gezegd heeft omdat ze dat graag willen horen! Dus die vraag is sowieso al fout en elk antwoord daarop ook. Dus begin daar gewoon niet aan, vrouwen denken daarvoor veel te moeilijk..
Oud 25-08-2005, 14:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
S*XME_UP schreef op 25-08-2005 @ 14:39 :
Vakantie zit er op, wie wil mijn filmpjes bekijken?

Helaas de vakantie zit er voor mij alweer op, ik heb een hele leuke
tijd
gehad, wie wil mijn filmpjes kijken?

kom maar snel, ongeneerd kijken daar hou ik van

xxx
... ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling
Oud 26-08-2005, 16:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik en mijn vriend zijn daar heel open over. Als ik iets niet lekker qua seks vertel ik hem dat en hij bij mij. En ook als het juist wel lekkeris laten we dat blijken
Oud 26-08-2005, 16:32
Woudschim
Woudschim is offline
uuh..openheid lijkt me vrij logisch eigenlijk?
Oud 26-08-2005, 23:05
George
George is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 26-08-2005 @ 17:32 :
uuh..openheid lijkt me vrij logisch eigenlijk?
Dat hoeft helemaal niet, lijkt me. Sommige mensen kunnen gewoon van zichzelf niet makkelijk over persoonlijke dingen praten, en seks is toch vrij persoonlijk lijkt me. En als je elkaar ook nog niet heel goed kent kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om de ander meteen te gaan bekritiseren, zegmaar.

Anyway, wij zijn er vrij open over ja, nadat we er een fles wijn en wat biertjes doorheen hebben gewerkt misschien iets té open. ('hey, vind jij een piemel eigenlijk een mooi ding?')
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 00:50
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Ik ben redelijk open met goede vrienden en vriendinnen...

Echt in detail treed ik niet, want dat is iets voor mn vriendin (als ik die heb ) en mij
Oud 27-08-2005, 10:47
Verwijderd
Met mijn vriend heb ik eens in de zoveel tijd een gesprek over seks. Sja, we hebben meestal niet zoveel te bepraten daarover, wat we willen bespreken doen we wel tijdens seks of, inderdaad daarna. Met een aantal vrienden praat ik ook wel open over seks. Het maakt mij verder niet zoveel uit dat ze dingen weten,hoewel ik lang niet alles zeg. Maargoed, op school gaat het ook vaak over seks in de klas en in die gesprekken ben ik ook altijd gewoon open. Iedereen weet toch wel dat het gebeurt, dus hoef ik er vverder toch ook geen heisa van te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 12:02
Verwijderd
Het gaat mijn vrienden niet zoveel aan vind ik. Daarom praat ik er ook niet met ze over. Ik heb ook totaal geen behoefte om hun seksuele belevenissen aan te horen. Ik vind het zelfs bijzonder onsmakelijk om andermans bedverhalen aan te horen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 13:23
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 13:02 :
Ik vind het zelfs bijzonder onsmakelijk om andermans bedverhalen aan te horen.
Maar hoe ervaar je dat hier op het forum dan? Daar krijg je toch ook allerlei ervaringen van anderen te horen?

Oke, dan kun je zelf een stuk selectiever zijn in wat je wel of niet leest, maar ervaring worden overal wel over uitgewisseld.
Oud 27-08-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-08-2005 @ 14:23 :
Maar hoe ervaar je dat hier op het forum dan? Daar krijg je toch ook allerlei ervaringen van anderen te horen?

Oke, dan kun je zelf een stuk selectiever zijn in wat je wel of niet leest, maar ervaring worden overal wel over uitgewisseld.
Dat is anders. Het interesseert me weinig als mensen hier openlijk over hun sekservaringen vertellen. Jullie zijn volslagen anonymi voor mij en ik heb de vrije keus dergelijke topics te openen of niet. Bij vrienden is dat anders, als je met elkaar in de kroeg zit en de grote verhalen komen los dan kan ik moeilijk zeggen dat ze zich stil moeten houden. En gedurende de hele lengte van het gesprek op het toilet blijven is ook niet echt een optie.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:45
Mara
Mara is offline
Ik wil best open zijn over mijn mening tegenover vrienden, maar mijn vrienden praten liever niet over seks.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:59
Autobahn
Autobahn is offline
Tegen mijn partner en zeer goede vrienden wel. De rest hoeft niks te weten over mijn seksleven?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2005 @ 14:37 :
Jullie zijn volslagen anonymi voor mij
Geloof je het zelf nog?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 27-08-2005 @ 20:33 :
Geloof je het zelf nog?
Nou, voor het grootste gedeelte wel, uiteraard zijn er ook mensen zoals jij en consorten die ik wel ken. Maar dat is even beside the point, waar het om gaat zijn gesprekken irl waar je je niet aan kunt onttrekken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:21
Joeri
Joeri is offline
Als ik jullie was zou ik een goed maar goedkoop middel gebruiken. BANAAN. Werkt misschien minder als drugs maar je word er echt botergeil van.
Tip: banaan en chocola combineren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 19:00
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Joeri schreef op 28-08-2005 @ 19:21 :
Als ik jullie was zou ik een goed maar goedkoop middel gebruiken. BANAAN. Werkt misschien minder als drugs maar je word er echt botergeil van.
Tip: banaan en chocola combineren.
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic...
Oud 28-08-2005, 20:04
JJ13
JJ13 is offline
best wel open, vooral tijdens de sex, mn vriendje vraagt me altijd wta ik wil enzo en daarbuiten hebben we t er ook vaker over, wat we nog kunnen doen enzo
Oud 28-08-2005, 21:58
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-08-2005 @ 20:00 :
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic...
of hij ís gewoon erg open over seks en wil hij ons dat laten merken
Oud 30-08-2005, 08:22
Verwijderd
Bij mijn ex was ik wel gewoon open erover .
Omdat ik hem zo goed kende en vertrouwde .

Nu ik al een tijd geen vriend heb , en wel af en toe sex . Met die jongens eigenlijk niet . Ik vind het eng . Ik ben te preuts
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten