Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 21:10
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Ik weet niet of het op dit forum thuis hoort, maar ik stel hier mijn vraag maar even:

Ik wil op kamers in Amsterdam. Ik ben namelijk van plan om daar te gaan studeren. Laatst las ik in de krant dat het zo'n 2,5 jaar duurt voordat je een kamer daar krijgt. Wat dat betreft ben ik dan aardig op tijd, want ik moet eerst nog 5havo doen en daarna nog de 1e van t hbo. Nu is mijn vraag: waar moet ik me inschrijven voor een kamer? Ik kom zelf niet uit Amsterdam, maar woon er ongeveer 30 minuten met de trein vandaan. Moet ik er naartoe om me ergens in te schrijven ofzo?

Kan iemand mij ook vertellen hoe hoog de huuprijzen zijn, wat ik kan verwachten van zo'n kamer enz. Oftewel: ervaringen

Groetjes,
Linda
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 14:23
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Waar wou je heen dan, de HES ? HVA ? UVA of EFA?

Bij reistijd van 30minuten bemmideld een kamerburo niet, de reistijd is te kort.tis lullig voor je maar met zo'n reistijd heb je pas een kamer over meer dan 4 jaar.
Oud 30-07-2002, 15:06
Verwijderd
Je woont in Leiden, weet je hoe snel je hier bent met de trein.

Maargoed je moet bij woningnet zijn --> http://www.woningnet.nl/
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:20
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Je woont in Leiden, weet je hoe snel je hier bent met de trein.
Tis nie ver, I know.....maar moet ik dan tot mijn 24e thuis blijven wonen?? Dat is echt niks voor mij!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 09:48
Souris
Souris is offline
tja achteraan aansluiten
Oud 31-07-2002, 21:47
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Nummertje trekken
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 14:28
Bird
Bird is offline
Netwerken...
Ik weet niet of je al mensen in Adam kent, verandert vast wel als je er eenmaal studeert, via via kom je vaak sneller aan een kamer dan mbv een woningstichting.
Maar voor nu dus lekker inschrijven; een half uur in de trein is knap irritant. En van die wachttijd heb je, met twee jaar nog geen WO voor de boeg, voorlopig nog geen last.
Oud 08-08-2002, 14:34
Evito
Evito is offline
Ik ga ook in Amsterdam studeren en moet iedere dag anderhalf uur met de trein.
Uit sociale overwegingen weiger ik een kamer te nemen waarbij ik toilet en/of badjamer en/of keuken moet delen en ik kom dan als enige mogelijkheid op een appartement uit, wat daar ontiegelijk duur is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Als je zo gaat denken, krijg je dus nooit ee kamer. Je moet je in het begin een beetje flexibel instellen, als je er eenmaal zit kun je makkelijker ergens anders terecht komen. Het eerste jaar moet je je gewoon schikken in je lot...niet lullig bedoelt. Ik ben ook eerstejaars studente maar dan in Groningen en je moet toch wat. Anderhalf uur reizen is bijna onmogelijk, dan moet je echt midden in de nacht op.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:26
Bird
Bird is offline
Citaat:
Evito schreef:
Uit sociale overwegingen weiger ik een kamer te nemen waarbij ik toilet en/of badjamer en/of keuken moet delen en ik kom dan als enige mogelijkheid op een appartement uit, wat daar ontiegelijk duur is.
Het kan volgens mij wel hoor. Ik woon zelf in Rotterdam en een clubgenootje van mij woont in een huis met acht man, maar ze hebben wel allemaal hun eigen wc en douche. Vind je het echt zo'n ramp om de keuken te delen? (No offence hoor, alleen belangstelling)
Het lijkt me dat je over de keuken wel heen kunt komen?
Oud 13-08-2002, 13:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik weet dat het niet hoort maar zie mijn sig. Ik ben een ruime maand op vakantie geweest en 3 dagen voor ik weg ging ging mijn kamer toch niet door.
Kan iemand mij helpen?? Delen van voorzieningen is geen probleem, oppervlakte maakt me ook niet uit als max. huur maar 300 euro is. Ik woon in Friesland en moet 3 uur reizen voor ik in amsterdam ben damn ik ben keihard aant zoeken en vind echt nix, ik reageer op alles op internet, zet advertenties, wat kan ik nou nog meer doen??
Oud 13-08-2002, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Jezus, man...dat is toch wel redelijk anti-sociaal, if you don't mind em saying.

Het is juist onderdeel van het studentenleven om samen met mensen van gelijke strekking in een huis te wonen en samen voorzieningen te delen. Je hebt thuis toch ook niet een eigen verdieping met eigen plee, eigen douche en eigen keuken waar je gezin geen gebruik van maakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten