Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
jodekaas schreef op 30-08-2005 @ 16:16 :
Goed nieuws!!!

het schijnt dat de EU PSP's met firmware 1.52 komen met een UMD disc waarop een update is naar 2.0.

En volgens WAB zal er 1 september een downgrader komen van 1.5x naar 1.50!!!!!!!
je kan dan wel zeggen dat het misschien bullshit is, maar dit komt van een zeer gerespecteerde perspoon in de PSP community, dus zal zeer waarschijnlijk kloppen.

Dus NIET updaten naar 2.0 met de bijgeleverde UMD disc, omdat nog geen spellen er naar vragen.

TEVENS is er een WAB Version changer dat er voor zorgt dat je op een psp 1.5/1.0 gewoon spellen kan draaien die perse om 1.52 vragen of in de toekomst 2.0.

En tja die browser in 2.0... daar wordt je toch snel moe van en je hebt toch al een pc, tevens zal er toch een homebrew browser komen wat dit dus overbodig maakt.

Voor de downgrade heb je nog iemand nodig die firmware 1.5 heeft, waarschijnlijk wordt het mbv usb kabel of wifi doorgestreamed.
En version changer zorgt er alleen maar voor dat je versienummer anders wordt... games die daadwerkelijk modules aanspreken van een b.v. versie 2.0, die zullen niet draaien op je 1.5
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 15:23
jodekaas
jodekaas is offline
Citaat:
Ninh schreef op 30-08-2005 @ 16:21 :
Voor de downgrade heb je nog iemand nodig die firmware 1.5 heeft, waarschijnlijk wordt het mbv usb kabel of wifi doorgestreamed.
En version changer zorgt er alleen maar voor dat je versienummer anders wordt... games die daadwerkelijk modules aanspreken van een b.v. versie 2.0, die zullen niet draaien op je 1.5
ach daar zal toch een update van komen als de tijd aankomt dat zulke games verschijnen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:24
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Ninh schreef op 30-08-2005 @ 16:21 :
Ik heb gisteren van Yoshihiro, de active coder van WAB gehoord dat dat niet nodig is. Mja, hij is Frans en vaag, dus misschien blijkt het toch wel zo te zijn, maar ik denk van niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:25
jodekaas
jodekaas is offline
Citaat:
Vaal schreef op 30-08-2005 @ 16:24 :
Ik heb gisteren van Yoshihiro, de active coder van WAB gehoord dat dat niet nodig is. Mja, hij is Frans en vaag, dus misschien blijkt het toch wel zo te zijn, maar ik denk van niet.
ja nobody knows...
omdat er geen 2.0 games tot nu toe zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:25
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
jodekaas schreef op 30-08-2005 @ 16:23 :
ach daar zal toch een update van komen als de tijd aankomt dat zulke games verschijnen.
Nouja, met de eerste launchers van WAB had je ook de PRX nodig van een 1.5x versie. Dus ws. kun je de modules gewoon van een geripte 2.0 iso plukken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 30-08-2005 @ 16:25 :
Nouja, met de eerste launchers van WAB had je ook de PRX nodig van een 1.5x versie. Dus ws. kun je de modules gewoon van een geripte 2.0 iso plukken.
Ik betwijfel het, dat de modules zo ge-encapsuleerd zijn, want stel module A van 1.5 'zorgt ervoor dat kxploit werkt'. Stel 2.0 bevat een update van module A, waar overige modules in 2.0 afhankelijk van zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:41
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Wie weet of ape academy nog waard is om te spelen als je op de ps1 ape escape hebt gespeelt en bijna alle aapjes hebt gevangen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-08-2005 @ 18:41 :
Wie weet of ape academy nog waard is om te spelen als je op de ps1 ape escape hebt gespeelt en bijna alle aapjes hebt gevangen?
Ape escape op de psp is iig exact dezelfde ape escape als op de ps1.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:36
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Vaal schreef op 30-08-2005 @ 16:13 :
Wipeout Pure 0wnt THUG (Niet Tony Hawk Pro Skater he? Het is Tony Hawk Underground 2 Remix) vet hard.

Ik heb ze allebei, en Wipeout is echt zo veel malen vetter en uitdagender.
Ik ga ze beiden halen bij de Free Recprd Shop + Lumines

Zeg Vaal, zit jij ook op GoT? Ik zag de nick Vaal daar ook een keer voorbij komen.
Oud 30-08-2005, 21:16
Benteknol
Benteknol is offline
ga je eigelijk fps games op de psp spelen ?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:38
Jolt
Jolt is offline
ik hoef die home brew shit niet, daarvoor heb ik mijn Mastersystem en NES.

Ik wil alleen fatsoenlijke spellen spelen, maar die zijn er nog niet voor uit

Waar blijven de RPG's, of de MMORPG'S
Oud 30-08-2005, 22:53
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-08-2005 @ 23:38 :
ik hoef die home brew shit niet, daarvoor heb ik mijn Mastersystem en NES.

Ik wil alleen fatsoenlijke spellen spelen, maar die zijn er nog niet voor uit

Waar blijven de RPG's, of de MMORPG'S
de MMORPGs zullen nog wel ff moeten w88...aangezien ze eerst een goede dekking moetne hebben voor die WiFi zooi...maar een goede RPG zal de PSP zeker goed doen...(remake van FFVII oid )
Oud 31-08-2005, 06:14
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 30-08-2005 @ 19:36 :
Ik ga ze beiden halen bij de Free Recprd Shop + Lumines

Zeg Vaal, zit jij ook op GoT? Ik zag de nick Vaal daar ook een keer voorbij komen.
Lumines is VET. Als je eenmaal verslaafd bent

Ja, ik zit ook op GoT.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:44
Jolt
Jolt is offline
Waarom ziet iedereen op GoT
Oud 31-08-2005, 11:59
ExVaal
ExVaal is offline
Omdat GoT gezellig en handig is?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:26
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 30-08-2005 @ 01:16 :
Hehe wat ik net zie op mn bestellijst op bartsmit.com :

[afbeelding]

Zou ie misschien eerder komen?
En jawel ik had gelijk!

Ik kwam vandaag vanuit m'n werk thuis en er lag een groot pakketje met afzender: Bart Smit. Ik dacht 't kan toch niet waar zijn?! Maar jawel, na alles uitgepakt en wel te hebben heb ik meteen de demo umd er in gepleurd en verdomd wat is het een geil apparaat.
Morgen meteen naar de FRS om games te scoren!
Oud 31-08-2005, 19:57
Big Boi
Big Boi is offline
Even een korte review van het apparaat tot nu toe:

Mooi scherm en alles voelt goed en strak aan. Enige minpuntje: de vierkantje-toets die voelt niet zo goed aan als de rest van de toetsen en dat heeft wat vragen bij me opgeleverd.
Na gehoord te hebben dat bij de Japanse PSP's de vierkantje-toets wel eens bleef hangen en dat ze daar bij de USA en EU producties rekening mee hebben gehouden zie ik toch wel iets opvallends. De opening in de PSP voor de toets is bij het vierkantje iets te groot e.a. er zit 'ruimte' tussen het rondje waar het knopje in hangt en de toets. En het knopje drukt niet zo fijn in als de rest van de knopjes. Ik voel een echte 'klik' als ik de andere toetsen indruk en het vierkantje voelt een beetje slap.
Heeft iemand anders hier nog last van en is dit problematisch voor jullie?
Ik moet nog wachten op de games om het zelf te ervaren, ga morgen meteen naar de FRS om 9 uur en dan komen de reviews van de games. Ik ga Lumines, THUG2 en WipeOut halen.
Het scherm van de PSP is voor mij het grootste pluspunt. Het is lekker groot, in helderheid verstelbaar en ongelovelijk scherp. De batterij die laadde verrassend snel op voor de eerste keer en het interne menu werkt handig en snel. Kwa uiterlijk/gebruik vind ik nog een andere minpuntje het schuimrubberen klepje die je omhoog moet doen als je de mem stick er in wilt plaatsen. Dat voelt aan alsof het erg snel stuk gaat.
Anyway, ik ga 'm nog ff verder inspecteren en morgen meer over de games. Tot nu toe een tevreden Big Boi.
Oud 31-08-2005, 20:23
ExVaal
ExVaal is offline
Zozo. Nu al een echte hands-on.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:59
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Vaal schreef op 31-08-2005 @ 21:23 :
Zozo. Nu al een echte hands-on.
Hehe. Ik geef het volck alvast een voorproefje.

Heb jij dat ook met het vierkantje-knopje?
Oud 31-08-2005, 21:06
Metal
Metal is offline
ik zou zo'n ding wel willen hebben, maar ik ben veels te bang dat ik hem laat vallen.

eergister mijn mp3 speler van 350 euro kapot laten vallen.
Oud 31-08-2005, 21:13
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 31-08-2005 @ 21:59 :
Hehe. Ik geef het volck alvast een voorproefje.

Heb jij dat ook met het vierkantje-knopje?
Jep...Maarja, ik MERK het eigenlijk niet eens.

Ik heb wel gezien dat het anders is bij de Europese...Het 'frame' onder het knopje is weggehaald, bij mij zit er een stukje frame van het scherm onder. Dat zou eigenlijk bij jou het probleem op moeten lossen

Maarja, ik heb er dus geen last van.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:22
Benteknol
Benteknol is offline
duidelijk dat de psp geen serieze tegenstander word van nintendo daar heeft nintendo simpelweg te veel ervaring voor

en zo zal het nog wel een tijdje blijven wel goed voor sony om is een keer hard op ze bek te vallen

kent iemand hier de ngage nog ?

nee daarom is het lot al bepaald voor de psp helaas

ach misschien koop ik die flop-in-de-maak nog omdat hij er wel leuk uitziet
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:25
Jolt
Jolt is offline
Dat ding is zowizo overgehyped.
Oud 31-08-2005, 21:32
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-08-2005 @ 22:25 :
Dat ding is zowizo overgehyped.
dat word ook zijn ondergang
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:43
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 31-08-2005 @ 22:22 :
duidelijk dat de psp geen serieze tegenstander word van nintendo daar heeft nintendo simpelweg te veel ervaring voor

en zo zal het nog wel een tijdje blijven wel goed voor sony om is een keer hard op ze bek te vallen

kent iemand hier de ngage nog ?

nee daarom is het lot al bepaald voor de psp helaas

ach misschien koop ik die flop-in-de-maak nog omdat hij er wel leuk uitziet
Wat een onderbouwing. Als je Nintendo leuker vind, prima. Ik ben al lang blij dat Sony een serieuze community aan het opbouwen is. Gratis content, goodies, online gebeuren, goede games, multimedia toepassingen. Dat kan ik van Nintendo niet zeggen. Ik heb er namelijk nog niemand mee gezien en ken 1 iemand met een DS. Nu kan dat aan mijn vriendenkring liggen, ik ben inmiddels al weer 19 jaar oud, maar ik weet zeker dat ik straks (misschien morgen al) er een aantal mensen mee ga spotten.
Oud 31-08-2005, 21:51
Jolt
Jolt is offline
Een vriend van mij heeft hem, maar ik word een beetje gek van hem, gozer heet Elia op GoT, lees maar eens een paar post van hem, sony fan boy dat ie is, zo close minded, door hem vind ik ook de psp steeds minder.

Ik wil alleen de witte, iemand enig idee wanneer die uitkomt?
Oud 31-08-2005, 21:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 31-08-2005 @ 22:43 :
Wat een onderbouwing. Als je Nintendo leuker vind, prima. Ik ben al lang blij dat Sony een serieuze community aan het opbouwen is. Gratis content, goodies, online gebeuren, goede games, multimedia toepassingen. Dat kan ik van Nintendo niet zeggen. Ik heb er namelijk nog niemand mee gezien en ken 1 iemand met een DS. Nu kan dat aan mijn vriendenkring liggen, ik ben inmiddels al weer 19 jaar oud, maar ik weet zeker dat ik straks (misschien morgen al) er een aantal mensen mee ga spotten.
Goede games heeft de PSP ook niet hoor. Behalve Lumines , natuurlijk.
Oud 31-08-2005, 21:57
Jolt
Jolt is offline
Smaken verschillen, lummies vind ik gewoon dom
Oud 31-08-2005, 22:05
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 31-08-2005 @ 22:43 :

nee ik vind de psp rete vet gast ik heb hem allang besteld enzo maar ik heb gewoon mijn ernstige twijfles over de sony handheld

de gameboy mensen zijn nogal hardcore dus heb ik mijn flinke twijfels bij de toekomst van sony aangezien de spellen niet echt denderend zijn

btw een ding is nu duidelijk als fps OOIT wat word op handhelds dan is het zeker de DS
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 22:12
Jolt
Jolt is offline
First Person Shoots kan je niet op een console of handheld spelen, daarbij is de AI en snelheid zo verlaagd dat het niet meer leuk speelt.

Alleen op een PC speelt het nog goed, zelfde geld voor Real Time Strategy.
Oud 31-08-2005, 22:15
Benteknol
Benteknol is offline
ik heb het ook over de online variant van metrois prime hunters op de ds
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 22:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-08-2005 @ 22:57 :
Smaken verschillen, lummies vind ik gewoon dom
Lumines is nou juist zo'n beetje het enige spel op de PSP dat me aanspreekt. Wipe Out Pure zou ook goed zijn volgens de krietiesie, maar dat vond ik echt een kontspel.
Oud 31-08-2005, 22:39
Jolt
Jolt is offline
Untold legends die lijkt me wel wat.
Oud 31-08-2005, 22:55
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-08-2005 @ 22:57 :
Smaken verschillen
Jup, ben ik mee eens.

@mr praatpaal
Ja, het zijn de fanboys die het verzieken, I know. Die willen niet eens inzien dat een andere console ook leuke spellen/features heeft. True, de line-up bij de launch is magertjes en dat terwijl de PSP bijna een jaar uit is in Chinezenland. Ik koop nu de, mijns inziens, leukste games bij de launch waar ik weer een tijdje meer vooruit kan en dan zie ik wel verder. Ik ben namelijk van plan eerst het hele film kijken/converten en tunneling uit te proberen voordat ik me in de rest verdiep.
Oud 31-08-2005, 23:02
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-08-2005 @ 23:39 :
Untold legends die lijkt me wel wat.
Krijgt goede reviews.

Oud 31-08-2005, 23:07
Jolt
Jolt is offline
heb je dat plaatje van free record shop gejat, of van mijn post op GoT?

Maja ik hoop dat Square Enix eens wat leuks in elkaar fluts, maja FFXII op de Ps 2 heb ik ook wel zin in
Oud 31-08-2005, 23:15
Captain N
Captain N is offline
Ongelooflijke ninty fanboy als ik ben moet ik eerlijk zeggen dat de DS tot nu toe erg weinig indruk op me gemaakt heeft, als je kijkt wat er bij de psp voor extras zitten voor die 50 euro extra voel ik me meer tot de psp aangetrokken dan tot de DS.
Nintendo heeft met de DS nog bijna niets waargemaakt van wat ze belooft hadden, namelijk echte innovatie. (nintendogs als uitzondering), maar dan nog wil ik geen sims, ik wil vette RPGs of games die eruitspringen van de originaliteit.
Voorlopig koop ik geen van beide, 3 uur max gamen met een psp vind ik ook een beetje aan de lage kant en de games zijn ook nog niet super op het moment.
Dus nja ik zie het wel.
Oud 31-08-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 01-09-2005 @ 00:15 :
Ongelooflijke ninty fanboy als ik ben moet ik eerlijk zeggen dat de DS tot nu toe erg weinig indruk op me gemaakt heeft, als je kijkt wat er bij de psp voor extras zitten voor die 50 euro extra voel ik me meer tot de psp aangetrokken dan tot de DS.
Nintendo heeft met de DS nog bijna niets waargemaakt van wat ze belooft hadden, namelijk echte innovatie. (nintendogs als uitzondering), maar dan nog wil ik geen sims, ik wil vette RPGs of games die eruitspringen van de originaliteit.
Voorlopig koop ik geen van beide, 3 uur max gamen met een psp vind ik ook een beetje aan de lage kant en de games zijn ook nog niet super op het moment.
Dus nja ik zie het wel.
Dan ben je als ninty fanboy niet goed ingelicht: psp gamen gaat makkelijk 5-6 uur. Tel daar binnenkort een 30% meer capaciteit batterij op van sony zelf en hoplah, 8 uur is een feit.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:30
Captain N
Captain N is offline
Ik heb meerdere reviews gelezen waarbij de batterij het gedurende 3 uur vol houd als je achter elkaar gamed.
Maargoed boeiend verder.
Oud 31-08-2005, 23:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ninh schreef op 01-09-2005 @ 00:25 :
Dan ben je als ninty fanboy niet goed ingelicht: psp gamen gaat makkelijk 5-6 uur. Tel daar binnenkort een 30% meer capaciteit batterij op van sony zelf en hoplah, 8 uur is een feit.
Dat zijn dan 8 vreselijk kutte uren.
Oud 31-08-2005, 23:32
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 31-08-2005 @ 23:55 :
Jup, ben ik mee eens.

@mr praatpaal
Ja, het zijn de fanboys die het verzieken, I know. Die willen niet eens inzien dat een andere console ook leuke spellen/features heeft. True, de line-up bij de launch is magertjes en dat terwijl de PSP bijna een jaar uit is in Chinezenland. Ik koop nu de, mijns inziens, leukste games bij de launch waar ik weer een tijdje meer vooruit kan en dan zie ik wel verder. Ik ben namelijk van plan eerst het hele film kijken/converten en tunneling uit te proberen voordat ik me in de rest verdiep.
een vette troost ik vind de ds ook zeer beneden maat en ik ben bang dat nintendo kleuren scheet toen sony met wat kwam.

Maar toch blijft de psp te veel zwakke punten hebben het touch screen is bijvoorbeeld een retevette functie( ja hij is oud) maar dat dubbele scherm mocht van mij wegblijven
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:34
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-09-2005 @ 00:07 :
heb je dat plaatje van free record shop gejat, of van mijn post op GoT?

Maja ik hoop dat Square Enix eens wat leuks in elkaar fluts, maja FFXII op de Ps 2 heb ik ook wel zin in
Ben jij die dude die zoveel over aardappels lult?
Oud 31-08-2005, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 01-09-2005 @ 00:30 :
Ik heb meerdere reviews gelezen waarbij de batterij het gedurende 3 uur vol houd als je achter elkaar gamed.
Maargoed boeiend verder.
Dan mag je mij vertellen waarom ik 5-6 uur haal, met helderste beeldstand en volume vrij hard aan.

Citaat:
Dinalfos schreef op 01-09-2005 @ 00:32 :
Dat zijn dan 8 vreselijk kutte uren.
Als je zuigt in gamen wel ja
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:35
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Captain N schreef op 01-09-2005 @ 00:15 :
ik wil vette rpg's
ja !!!!!! en als ze dat waarmaken ben ik leip

de gba vervulde mijn wens met bof 1 en 2 en golden sun 1 en 2
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 01-09-2005 @ 00:35 :
ja !!!!!! en als ze dat waarmaken ben ik leip

de gba vervulde mijn wens met bof 1 en 2 en golden sun 1 en 2
Mjah dat mis ik ook een beetje op de PSP, maar goed dat er nog een snes emulator is ^_^, daar waren ook nog kenker goeie RPG's op uitgebracht
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:37
Benteknol
Benteknol is offline
ook is mijn enigste rede tot nu toe dat ik de psp koop omdat er een remake komt van ff7 *geil*
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:39
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Ninh schreef op 01-09-2005 @ 00:37 :
Mjah dat mis ik ook een beetje op de PSP, maar goed dat er nog een snes emulator is ^_^, daar waren ook nog kenker goeie RPG's op uitgebracht
jah i know ik heb ze allemaal uitgespeeld voorbeeld lufia chrono trigger talesof phantasia
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 01-09-2005 @ 00:37 :
ook is mijn enigste rede tot nu toe dat ik de psp koop omdat er een remake komt van ff7 *geil*
Waar heb je dat dan gelezen? Voor zover weet ik alleen af van een spin-off van FF7 en een film (advent children). En erm, als ik me niet vergis is nu ook een PSX emulator in development voor PSP
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:40
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Ninh schreef op 01-09-2005 @ 00:39 :
Waar heb je dat dan gelezen? Voor zover weet ik alleen af van een spin-off van FF7 en een film (advent children).
true.dat ik dacht er net aan helaas dus ja ik hoop dat hij wel komt eigelijk ik hoop dus dat hij wel komt want dan neem ik hem zeker (ach wat lul ik ik heb hem al besteld)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 08:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 01-09-2005 @ 00:34 :
Ben jij die dude die zoveel over aardappels lult?
Niet veel , alleen om Elia te pesten.

Maar er komt wel een soort van FFVII maar dan met Vincent, Devil My Cry style geloof ook voor PSP. Anders alleen PS 2.
Reageren

Regels voor berichten