Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 12:58
Benteknol
Benteknol is offline
zeg maar de turned base van breath of fire enzo

(van die nieuwe zogenaamd vette batlle systemen word ik namenlijk helemaal gek van)

turned base =TIJD HEBBEN OM TE KIEZEN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 13:43
Marcade
Marcade is offline
Ik vond het vechtsysteem van Tales of Phantasia wel wat hebben; weet niet of een ander RPG zoiets heeft. Lijkt er een beetje op dat Tales of Legendia ook zoiets gaat krijgen.

Verder vind ik die realtime vechtsystemen zoals in Kingdom Hearts en Tales of Symphonia toch wat .. verwarrend.

Vechtsysteem in FF 10; turnbased waar je de volgorde ziet vond ik wel fijn. Hoewel 't realtime vechtsysteem in FF 11 online ook wel fijn is. (alleen daar speel je met andere echte mensen dus hoef je niet meerdere karakters tegelijk te besturen wat het natuurlijk makkelijker maakt)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:48
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Marcade schreef op 01-09-2005 @ 14:43 :
Ik vond het vechtsysteem van Tales of Phantasia wel wat hebben; weet niet of een ander RPG zoiets heeft. Lijkt er een beetje op dat Tales of Legendia ook zoiets gaat krijgen.

Verder vind ik die realtime vechtsystemen zoals in Kingdom Hearts en Tales of Symphonia toch wat .. verwarrend.

Vechtsysteem in FF 10; turnbased waar je de volgorde ziet vond ik wel fijn. Hoewel 't realtime vechtsysteem in FF 11 online ook wel fijn is. (alleen daar speel je met andere echte mensen dus hoef je niet meerdere karakters tegelijk te besturen wat het natuurlijk makkelijker maakt)
TOP die je net zei vind ik ook de enigste vorm die ook geslaagd is. En inderdaad, dat realtime werkt gewoon voor geen meter veels te irritant.Ik wil gewoon weer door een dikke lijst scrollen met de meest ziekste aanvallen daar draait het om in een rpg
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:34
Verwijderd
Ja die zoek ik ook, ik heb geen turn-based RPG's, behalve FF Dawn of souls maar die kent iedereen wel. Voor de gamecube moeten er genoeg zijn, maar heb me er nooit zo in verdiept.

KOTOR is semi-turnbased
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:45
Verwijderd
KotOR?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 01-09-2005 @ 15:45 :
KotOR?
Knights of the old republic. (Star Wars).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je bedoelt natuurlijk 'noem 'ns/'s/eens een rpg op...' niet 'noem is'.
Oud 01-09-2005, 15:00
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-09-2005 @ 15:56 :
je bedoelt natuurlijk 'noem 'ns/'s/eens een rpg op...' niet 'noem is'.
kommaneuker zeg dan niks
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 01-09-2005 @ 15:34 :
Ja die zoek ik ook, ik heb geen turn-based RPG's, behalve FF Dawn of souls maar die kent iedereen wel. Voor de gamecube moeten er genoeg zijn, maar heb me er nooit zo in verdiept.

KOTOR is semi-turnbased
Wat is Dawn Of Souls voor deel? Zeker speciaal voor handheld?

OT:

FF7 vind ik een heerlijk uitgebalanceerd systeem hebben, met materia en vele soorten magic.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 01-09-2005 @ 15:48 :
Knights of the old republic. (Star Wars).
Bedoelde eigenlijk:

Heb je Kotor al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:03
robbzooi
robbzooi is offline
alle pokemon games op de gb...
Oud 01-09-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 01-09-2005 @ 16:02 :
Bedoelde eigenlijk:

Heb je Kotor al geprobeerd?
Allicht; allebei de delen uitgespeelt, deel 1 volgs mij 4 keer ofzo maar toen ging het toch wat vervelen, deel 2 2 keer, maar die was wat langer en minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 01-09-2005 @ 16:01 :
Wat is Dawn Of Souls voor deel? Zeker speciaal voor handheld?

OT:

FF7 vind ik een heerlijk uitgebalanceerd systeem hebben, met materia en vele soorten magic.
Ja die is voor de GBA, maar dat is FF1 + 2, met een extra kerker in 1 en in 2 ook iets extras, koste maar 30€ bij de FRS !
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:31
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Bossen schreef op 01-09-2005 @ 16:10 :
Ja die is voor de GBA, maar dat is FF1 + 2, met een extra kerker in 1 en in 2 ook iets extras, koste maar 30€ bij de FRS !
dat je de dugeon helemaal uit moet lopen als je het uitgespeeld hebt vind ik zo loos
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 01-09-2005 @ 16:31 :
dat je de dugeon helemaal uit moet lopen als je het uitgespeeld hebt vind ik zo loos
Heb m nog niet uitgespeeld , sterker nog, ben pas bij de 2e eindbaas, die van het vuur.
Maar als je je white wizard teleport leert hoeft dan niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:47
Verwijderd
fallout 2.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 01-09-2005 @ 16:00 :
kommaneuker zeg dan niks
ach, tis gewoon storend, topictitels die niet helemaal goed nederlands zijn. Helemaal als ze niet door 12-jarige meisjes bedacht zijn.

(is komma-neuker niet met een tussenstreepje ?)
Oud 01-09-2005, 16:21
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-09-2005 @ 17:07 :
ach, tis gewoon storend, topictitels die niet helemaal goed nederlands zijn. Helemaal als ze niet door 12-jarige meisjes bedacht zijn.

(is komma-neuker niet met een tussenstreepje ?)

leuk gast *geeft kaasschaaf* ga jezelf maar lekker aftrekken

btw op andere topics loop je ook al te zieken rot gewoon op ofzo

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:29
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Bossen schreef op 01-09-2005 @ 16:38 :
Heb m nog niet uitgespeeld , sterker nog, ben pas bij de 2e eindbaas, die van het vuur.
Maar als je je white wizard teleport leert hoeft dan niet.
omg dan heb ik dat spel zo dom lopen spelen en bedankt he
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 01-09-2005 @ 16:07 :
Allicht; allebei de delen uitgespeelt, deel 1 volgs mij 4 keer ofzo maar toen ging het toch wat vervelen, deel 2 2 keer, maar die was wat langer en minder leuk.
Was suggestie aan TS. Had helemaal niet gezien dat jij die al genoemd had
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 01-09-2005 @ 21:26 :
Was suggestie aan TS. Had helemaal niet gezien dat jij die al genoemd had
Aaaah zo, ja hij stond er recht onder dus ik denk je kent de afkorting niet...
Maar hij is ook eigelijk ook niet turnbased.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:55
Jolt
Jolt is offline
Kingdom Hearts is super, vecht systeem moet je gewoon begrijpen is een eitje.

Naja ga het maar af:
- Kotor
- Dungeon Siege
- All Final Fantasys delen, waarbij 7,8 en 10 ongeveer de leukste zijn, vind ik dan
- Baldurs Gate
- Silent Storm
- Front Mission 1,2,3
- Breath of Fire VI
- Suikoden III
- Jade Empire

En ga zo maar door.
Oud 01-09-2005, 21:10
Verwijderd
combat is wel turnbased.

Bij Dungeon Siege niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 01-09-2005 @ 22:10 :
combat is wel turnbased.

Bij Dungeon Siege niet.
Kotor is niet turn-based, wel semi-turnbased maar niet op de manier zoals de TS dat wil, dat je dus alle tijd kunt nemen om te bedenken welke aanval je doet.

Edit: Jade Empire is ook niet turn-based, en ook niet leuk vond ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:45
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
superduck schreef op 01-09-2005 @ 22:10 :
combat is wel turnbased.

Bij Dungeon Siege niet.
Spatie zelfde als bij Kotor, toch de moeite waard om te proberen.
Oud 02-09-2005, 00:02
Not for Sale
Not for Sale is offline
Lufia (!)
Fallout

Heroes of Might and Magic heeft ook wel een gaaf turn-based combat systeem, al is het geen RPG.
Oud 02-09-2005, 08:14
T_ID
T_ID is offline
Als je het echt turn based wil hebben moet je lekker pen&paper D&D gaan spelen, maar dat duurt toch wel ernstig lang.
Oud 02-09-2005, 09:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-09-2005 @ 21:55 :
Kingdom Hearts is super, vecht systeem moet je gewoon begrijpen is een eitje.

Naja ga het maar af:
- Kotor
- Dungeon Siege
- All Final Fantasys delen, waarbij 7,8 en 10 ongeveer de leukste zijn, vind ik dan
- Baldurs Gate
- Silent Storm
- Front Mission 1,2,3
- Breath of Fire VI
- Suikoden III
- Jade Empire

En ga zo maar door.
No offense maar als je zo'n heel lijstje, inclusief FF 8, weet op te noemen waarvan je vind dat ze een goed vecht systeem hebben, vind ik toch wel dat je wat kritischer mag zijn. Volgens mij ben je in de war met de vraag "welke RPG's heb je gespeeld".

Final Fantasy 8 zijn vecht systeem, inclusief het draw'en, was knap waardeloos, vergeleken met andere vechtsystemen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 17:51
McCaine
McCaine is offline
"Turn-based" is wel een iets minder zinledig soort Engels dan "turned base"
Oud 02-09-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 02-09-2005 @ 10:20 :
No offense maar als je zo'n heel lijstje, inclusief FF 8, weet op te noemen waarvan je vind dat ze een goed vecht systeem hebben, vind ik toch wel dat je wat kritischer mag zijn. Volgens mij ben je in de war met de vraag "welke RPG's heb je gespeeld".

Final Fantasy 8 zijn vecht systeem, inclusief het draw'en, was knap waardeloos, vergeleken met andere vechtsystemen.
Mee eens. Sterker nog, FF8 was daardoor het slechtste deel uit de serie (naast een waardeloze plotontwikkeling, domme personages en stijl).

Het drawen van magic was ronduit saai en vervelend.

Citaat:

Oh, alwéér een remake van oude FF-delen... Geef mij de originele NES-versies maar. Alhoewel, deel 2 was ontzettend slecht.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:59
Benteknol
Benteknol is offline
Ik heb nog een systeem vergeten die in Goldensun sprak mij ook erg aan daar had je een djin (geest) systeem die je poppetje zodanig veranderen dat ze andere magic kregen.Helaas werd het aan het einde te onoverzichtelijk en leek het eerder pure toeval welke aanvallen je kreeg .Maar aan het begin was het zekers vet
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 02-09-2005 @ 19:54 :

Oh, alwéér een remake van oude FF-delen... Geef mij de originele NES-versies maar. Alhoewel, deel 2 was ontzettend slecht. [/B]
Nog nooit FF 1+2 gespeelt, dus dan is dit alleen maar beter, dan het orginele orgineel .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:07
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Marcade schreef op 01-09-2005 @ 14:43 :
beste rpg vechtsysteem die ik bespeeld heb
Oud 03-09-2005, 00:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Marcade schreef op 02-09-2005 @ 10:20 :

Maar er is meer dan alleen drawen, aangezien magic voor losers was daarbij, rezokuken all the way. Meesterlijk spel, GF's waren ook vet, lage levels = sterker. Maja moet je die hard FF 8 speler voor zijn

Omdat het geen doorsnee turn based ik sla jou jij slaat mij ik wacht op balkje kan daarna pas move doen of magic met MP is, gaan mensen zeuren.

Maja smaken verschillen.

@ marcade heb wel meer dan alleen FF gespeeld hoor
Oud 03-09-2005, 01:22
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2005 @ 01:39 :
Maar er is meer dan alleen drawen, aangezien magic voor losers was daarbij, rezokuken all the way. Meesterlijk spel, GF's waren ook vet, lage levels = sterker. Maja moet je die hard FF 8 speler voor zijn

Omdat het geen doorsnee turn based ik sla jou jij slaat mij ik wacht op balkje kan daarna pas move doen of magic met MP is, gaan mensen zeuren.

Maja smaken verschillen.

@ marcade heb wel meer dan alleen FF gespeeld hoor
Magic in FF8 was voor mij puur om mn stats te boosten...behalve Aura..verder idd Renzokuken all the way...en natuurlijk de onofficiele 'Armageddon Fist'...de sterkste move uit et spel..
Oud 03-09-2005, 02:21
Baka-san
Baka-san is offline
Weet iemand nog een (japanse) rpg beetje op volwassen niveau qau verhaalstructuur, karakters etc. Ben beetje dat ''blije'' gedoe zat ook al is het verhaal zo goed. Xenosaga is dat wat? ik heb deel ii mar nog niet echt gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-09-2005 @ 21:55 :

- Dungeon Siege
- Baldurs Gate
- Jade Empire
Maar deze drie zijn slechts deels turn based, de 'rondjes' verlopen met een vastgesteld aantal acties, maar verlopen wel in realtime, stilzitten betekent dus dat er rondes passeren zonder dat je ze benut.

En over het algemeen is dat killing om te doen, aangezien je in tegenstelling tot spellen als Diablo redelijk vaak de kans loopt dat npc gevaarlijk genoeg zijn om je character om te leggen.

Voor nog zo'n deels turn based ding zou ik Neverwinter Nights kunnen aanraden, erg goedkoop ondertussen (30 euro voor het spel en de twee expansion sets), maar er zitten wel wat dingen fout in het gevechtssysteem.
Oud 03-09-2005, 12:48
Verwijderd
Hoezo is Jade Empire deels turnbased?!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bossen schreef op 03-09-2005 @ 13:48 :
Hoezo is Jade Empire deels turnbased?!
Het is gebaseerd op 'rondjes', maar daarin word niet op je gewacht. Volledig turn based is wanneer je zelf kunt bepalen naar de volgende te gaan, terwijl bij Bioware's spullen de tijd gewoon doorloopt, of je klaar bent of niet. semi-turn based dus.
Oud 03-09-2005, 13:22
Verwijderd
Bedoel je niet KOTOR, die is idd semi-turnbased, maar Jade Empire noet hoor. Een maand geleden ofzo een tijdje gespeelt maar vond 'm tegenvallen, die combat was toch gewoon real-time?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:32
T_ID
T_ID is offline
Maar wel gebaseerd op zogenoemde 'combat rounds', hetzelfde systeem als in het eerdere NWN, acties kennen een bepaalde tijd die ze kosten, en ben je daar overheen dan is het rondje vol en zul je moeten wachten.

je kan bijvoorbeeld maar een deur per round openen, maar een bepaald aantal aanvallen of spells per round, enz.
Oud 03-09-2005, 15:34
Verwijderd
Oh, ja zoals ik al zei het is een maand geleden dus herinner me het niet helemaal goed meer denk ik dan. Njaah ik vond het vechtsysteem van KOTOR iig beter, Jade Empire vond ik vrij weinig aan...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:39
Chronocide
Chronocide is offline
Paper mario and the thousend year door
Oud 03-09-2005, 15:40
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Omg, ik kan niet snappen dat de 2 vetste nog niet genoemd zijn:
Disgaea
Makai Kingdom(s?)
Oud 03-09-2005, 16:38
Verwijderd
Als je bij Kotor auto-pause aanzet vind ik het toch echt turnbased Na elke combat round wordt het spel op pause gezet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:56
maximeus
maximeus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-09-2005 @ 09:14 :
Als je het echt turn based wil hebben moet je lekker pen&paper D&D gaan spelen, maar dat duurt toch wel ernstig lang.
oftewel nooit afgelopen! maar je heb gelijk, dat is turnbased en naar mijn ongescheiden mening ook het leukste spel wat hier genoemd is!! Probleem is dat je een party moet zoeken, de dnd boeken en een gast die de regels een beetje kent! (heb alle 3 )
Oud 03-09-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 03-09-2005 @ 16:40 :
Omg, ik kan niet snappen dat de 2 vetste nog niet genoemd zijn:
Disgaea
Makai Kingdom(s?)
Die titels zeggen me helemaal niks ;o
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 03-09-2005 @ 18:16 :
Die titels zeggen me helemaal niks ;o
Same here.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:39
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Baka-san schreef op 03-09-2005 @ 03:21 :
Weet iemand nog een (japanse) rpg beetje op volwassen niveau qau verhaalstructuur, karakters etc. Ben beetje dat ''blije'' gedoe zat ook al is het verhaal zo goed. Xenosaga is dat wat? ik heb deel ii mar nog niet echt gespeeld.
Xenosaga = über....
wel eerst deeltje 1 spelen, anders snap je dr geen hol van...
Oud 03-09-2005, 18:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Bossen schreef op 03-09-2005 @ 18:17 :
Same here.
Zo te zien zijn ze alleen in amerika verkrijgbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten