Advertentie | |
|
11-08-2002, 20:31 | |
ja je mag zelfs maar 30 binnen de bebouwde kom. Lekker veilig als je met je 30 op de weg moet rijden terwijl al die autos langs je scheuren. 30 is gewoon een asociale langzame snelheid, als ik ff aanzet met fietsen kom ik zelfs tot die snelheid. Een max snelheid van 50 kan ik wel begrijpen, iedereen heeft dan nog goed controle op de scooter.
Een Snorfiets mag max 25 binnen de bebouwde kom, maar die hoeft geen helm en mag op de fietspad. Is die 5 km per uur extra dan zoveel verschil dat je een helm op moet en op de weg moet rijden??? En ja ik begrijp ook niet waarom de constructie snelheid van een auto wel hoger mag liggen dan de maximum snelheid en die van scooters niet. ach ja ze moeten wat doen die motowoute, anders zitte ze ook maar de hele dag donuts te eten.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
|
11-08-2002, 20:58 | |
Waarom ze niet opgevoerd mogen worden?
Omdat het anders levensgevaarlijk voor je is om met een scooter 80 ofzo te rijden. Een botsing met een scooter zijn heeft toch echt meer risico dan een botsing met een auto. En omdat een opgevoerde scooter een kolere lawaai (kan) maakt.
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
|
11-08-2002, 21:03 | ||
Citaat:
Ik vind 30 ook wel erg sloom op de rijweg, daar rij ik ook gewoon 40-50..geen hond die je daar een boete voor geeft... Op et fietspad kan je vaak nieteens 30 rijden, omdat dr veel bochten zijn en/of slome oude wijven/ koters die levensgevaarlijk lopen te kloten op de fiets..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
|
11-08-2002, 21:04 | ||
Citaat:
|
11-08-2002, 22:54 | |
Verwijderd
|
Zowel auto's als scooters moeten zich aan de maximum snelheid houden. Als iemand 160 km/h over de snelweg rijdt wordt-ie ook geflitst en krijgt-ie een bon thuis.
De reden dat scooters niet opgevoerd mogen zijn, ook al rijd je er keurig 40 mee, is dat het anders niet te controleren is. Als jij een scooter hebt die 80km/u kan rijden, maar je rijdt er 40 mee, dan is er geen enkele garantie dat jij niet meteen 80 gaat planken zodra de politie de hoek om is. Daarom willen ze er gewoon voor zorgen dat je niet harder kúnt dan 40, en dat lijkt me een logische redenatie. Het is net zoiets als een pistool op zak hebben: op zich is dat ook prima, maar je kúnt er strafbare feiten mee plegen. Dat heet pro-actief optreden, en ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat pro-actief optreden erg goed is om delicten te voorkomen. |
11-08-2002, 23:21 | ||
Citaat:
Verschil met een motor is ook nog, dat het een stuk moeilijker is om daar je rijbevoegdheid voor te halen.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
|
12-08-2002, 07:59 | ||
Citaat:
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
|
12-08-2002, 08:55 | |
Een motor en een scooter zijn, als vervoersmiddel zelf, in principe even gevaarlijk; ze zijn allebei 'open'. Op een motor echter moet je een echt beschermend pak dragen en een extra sterke helm, op een scooter mag je in je T-shirtje en, bij wijze van spreken, met een kartonnen zelfbouwhelm rondrijden.
Daarbij komt nog eens dat het motorrijbewijs pas vanaf je 18e te halen is, en bovendien een stuk moeilijker te halen is. Het scooterbewijs kan iedere idioot halen door 50 simpele vraagjes te beantwoorden. Als je dus je motorrijbewijs hebt gehaald weet je onderdehand wel wat verantwoordelijk rijden is, als je alleen je scooterpapiertje hebt gehaald heb je dat nooit geleerd zoals bij motorrijlessen, dus denk je dat het stoer is om op zo'n pestding 80 te gaan rijden, terwijl het eigenlijk oerstom is. Motorrijders weten dat het dom is veel te hard te rijden en hebben daarom geen (of niet per sé) iets nodig om dat tegen te houden, zoals scooterrijders dat over het algemeen wel doen. En ga me nou niet naaien op de uitzonderingen, want die zijn er altijd... |
12-08-2002, 11:13 | |
Verwijderd
|
En ik heb ook zo m'n vraagtekens of scooters er op gebouwd zijn om 80+ te rijden. Trekt dat chassis het wel? -- Ik geloof daar niet zoveel van, eigenlijk. Kan nooit goed zijn. En dus gevaarlijk.
Dat je op een Hayabusa of een R1 dik 300 kan trekken, ok, maar die zijn daarvoor gemaakt. |
Advertentie |
|
12-08-2002, 20:54 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
13-08-2002, 14:59 | |
blablablabalba en nog eens bla, iedereen praat wel als een goed heilig man nu. Maar ik weet zeker dat iedereen die wel eens brommer of scooter heeft gereden, vind dat 30 echt een ouwe lullen snelheid is. Wat een onzin.
Ik kan best begrijpen dat 70+ een gevaarlijke snelheid is. Maar scooterrijders worden gewoon te vaak genaaid door de politie. Zelfs als je een helm op hebt en je rijd een normale snelheid houden ze je nog aan, mag je op de rollerbank. Als je scooter max 60 gaat dan mag je al flink gaan dokken. En naar verhouding zijn er toch meer auto ongelukken dan scooter ongelukken
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
|
13-08-2002, 15:17 | ||
Citaat:
Er zijn ook meer auto's dan scooters... Lul niet zo over 'oudelullen' snelheden.... wil je geen boete, hoef je je alleen maar aan de wet te houden.... terecht dat te hard rijden als 'spekmiddel' voor de kas gebruikt word... waar moet men tegenwoordig met al die bezuiningen anders het geld weghalen? potje breken, potje betalen.... Zie het maar als een vrijwillige belasting-toeslag |
13-08-2002, 17:56 | |
dat mag niet, en alleen maar om jou te pesten, gerustgesteld?
als een automobilist word gepakt met 150 km/h krijgt ie een bon, net als een scooterrijder met 80 redenen: -een scooter IS onstabiel, het evenwicht is een kracht tegen de zwaartekracht in, en tenzij je een stuk diamant of een meteoriet bent zal de aarde het winnen als je erin crasht -je bent een gevaar voor je omgeving, met 80 km/s sta je nooit op tijd stil bij een kruising op een fietspad waar veel bomen omheen staan (en dus onoverzichtelijk is) als dit niet genoeg redenen zijn, wens ik je een prettige harde vaart tegen een boom zodat er weer een probleem is opgelost
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
|
13-08-2002, 19:32 | |
nederlandse agenten hebben gewoon eenmaal een tik om vooral scooters te straffen waarom ??Misschien omdat er vaak onverantwoordelijke figuren op die dingen rijden die geen inzicht hebben in de grenzen van hun eigen voertuig.
in de omringende landen mag je ook je scooter ook niet zo hard rijden maar daar word niet zo'n streng beleid gevoerd als in nederland.
__________________
/ 4AGE POWER \
|
13-08-2002, 20:44 | |
De meeste scooterrijders hebben volgens mij het flauwste benul van hoe zwaar zo'n scooter eigenlijk is, en wat voor gevolgen dat kan hebben als je even keihard uitwijkt op hoge snelheid.
Natuurlijk begrijp ik veel jongeren als ze zeggen dat 50 langzaam is. Want laten we eerlijk wezen, veel auto's rijden ook wel harder dan 50 waar dat mag. Maar stel je geeft de wet vrij, en laat mensen gewoon vrij hun scooters opvoeren. Binnen no-time rijden al die dingen dan 80, en zie je pas echt de ellende ontstaan. Daar is toch geen houden aan? Nu al gebeuren er veel te veel ongelukken waarbij een scooter betrokken is. Hoevaak knalt er niet een scooter op een auto, simpelweg omdat ie te hard reed? Scooterrijders zijn -in de regel- onverantwoorde rijders. Nu kan je me hier best op pakken door te zeggen dat jij niet zo'n type bent, en altijd voorzichtig bent enz enz enz, maar er zijn momenten die niemand in kan schatten en waar het gewoon fout gaat. Lekker zo laten die wet, dat is wel zo veilig, voor de scooterrijder zelf alsmede voor de medeweggebruiker. |
13-08-2002, 22:23 | |
iedereen moet zelf weten of ze een scooter opvoeren of niet, maar als ze het opvoeren en ze worden gepakt moeten ze gewoon die boete betalen en niet zo kankeren op de politie
als een agent tegen mij zegt dat ik links af moet slaan en ik sla rechts af en ik krijg dan een boete dan betaal ik die gewoon eerlijk is eerlijk |
Ads door Google |
14-08-2002, 04:15 | ||
Citaat:
maar door z'n gewicht en wendbaarheid kan je met de scooter toch veel makkelijker' n crash ontwijken als met de auto en vergelijk 't es met 'n runner/typhoon 125? delfde frame, enkel meer cc's dus 'n motor, en dat is wel weer veilig? |
14-08-2002, 04:18 | ||
Citaat:
E3 goedgekeurde helm (ofwel dezelfde als die op de breommer mag) is de enige eis, korte broek + t-shirt MAG op de motor |
14-08-2002, 04:19 | ||
Citaat:
zolang die maar niet iemand anders meesleept 't ziekenhuis in heb ik der geen problemen mee.... helm is niet voor nix uitgevonden... en ik weet uit ervaring dat zo'n ding ECHT werkt |
14-08-2002, 04:21 | ||
Citaat:
[edit] als je zo heftig gaat tunen dat je frame 't niet meer trekt ben je proffessioneel bezig en wat doe je dan? 2 stabilisatie/verstevegingsstangen dertussen lassen oferigens zal de scoot eerder verneukt gaan rijden (opzij trekken / kutte wegligging krijgen door foute balhoofdshoek) als dat ie breekt/scheurt rijd nu op 'n scoot met 20500 op 't klokje (KM) die heb sins de 4000 nooit meer met 50cc gereden, altijd 70, frame is kaarsrecht maar je moet niet gaan wheelhie-en, stoppie-en, jumpen over drempels, etd. etc. want dan trekt ie idd. wel krom Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 04:39. |
14-08-2002, 04:23 | ||
Citaat:
bedoel je honen? win je nix mee.... ga je door je spoelpoorten heen..... en bij twijfel meten ze je cylinderinhoud na |
14-08-2002, 04:28 | ||
Citaat:
ik tune me scoot op vermogen (hard optrekken) niet op topspeed.... toppie van 65 vinnik prima, zolang die der maar in 2 sec zit.... -> onmogelijk, op't punt dat ik 'n setup heb die zohard trekt legt de top al over de 120..... can't help it, maar 't is niet 't doem van 't tunen (bij mij) 2) is 'n motor wel stabiel dan? 3) dat heet vooruit kijken, als ik niet zie dat de weg vrij is boek ik 'm ook geen 70 meer maar laat ik me gas los, 'n redelijke remweg inachtnemend, tot ik ZIE dat er nix aankomt om vervolgens weer op te trekken naar 'n relaxt gangetje van 70 ofzo.... dit patroon veranderd ook in 'n andere situatie, legt geheel aan waar en waneer ik rijd een vaart tegen 'n boom is overigens onmogelijk op de scooter, nou mag Mr. Know-it-all mij gaan uitleggen waarom |
14-08-2002, 04:32 | ||
Citaat:
|
14-08-2002, 04:35 | ||
Citaat:
want dat doen ze op de rollers, vermogen meten, stilstaand KAN je geen snelheid meten... en dat rekenen ze om in snelheid.... ik vind 't gewoon niet eerlijk... maarja, genoeg stof tot discussie gepost, veel plezier dermee, misschien bemoei ik me later ook nog ff met dit topic |
14-08-2002, 10:07 | ||
Citaat:
ik ben benieuwd hoe jij je van 2 meter onder de grond en tussen 6 plankjes ergens 'uit gaat lullen'
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
|
14-08-2002, 11:03 | ||
Citaat:
sorry dat 't in 9 posts moest, was vrolijk aan 't wouten, had niet echt in de gaten dat 't der zoveel werden |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Constructiesnelheid Scooters zou aangepast moeten worden DG | 51 | 24-05-2005 11:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
scooters, de regering moet nie zo zeiken LinkinFre@k | 317 | 29-10-2003 08:45 | |
Psychologie |
De maatschappij. Quiana | 4 | 19-09-2003 15:46 |